|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
rolka napinacza! |
Autor |
Wiadomość |
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 13:51 rolka napinacza!
|
|
|
Witam Koledzy!
Jak to możliwe, że w ciągu roku wymieniłem rolkę napinacza już trzy razy?! Ostatnio wczoraj.
Objawy były takie, że strasznie "szeleściło" i "wyło" pod maską, potem dochodziły odgłosy, jakby rozpadło się łożysko wewnątrz rolki. Doświadczony poprzednimi "razami" nie czekałem, aż rolka się rozpadnie (chociaż myślałem, że to pompa wody lub wspomagania) i zatrzymałem się na poboczu. Plastik wewnątrz rolki zaczynał się topić i zapewne po 10 km rozpadłaby się jak dwie poprzednie, pasek by spadł i koniec jazdy. Kupiłem nową (85 zł, made in japan), poprzednie były za 45 zł. Po pierwszej rolce wymieniłem także pasek alternatora. Zakładałem wszystko sam, bo sami wiecie, że to chwilka. Pojechałem później do mechanika, który sprawdził naciąg, itd. Wszystko miało być dobrze, ale...
Moje pytanie do Was: JAKA MOŻE BYĆ PRZYCZYNA TAKIEGO STANU RZECZY? Kiepska jakość zamienników, czy też coś innego...?
Dodam, że w wakacje również wymieniałem termostat, ponieważ temperatura była na poziomie 70 stopni. Już podczas tej zimy spadła do 80 stopni i tylko w korkach się podnosi, co oczywiście włącza wiatrak.
Głowica i remont silnika robiony dwa lata temu.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi!!!
Dzięki! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 21:14
|
|
|
tasiorM, skoro Ci się plastik w rolce topił to znaczy od temperatury. Trudno sobie wyobrazić co może tak szybko zarzynać rolkę ale może po jej dokręceniu się słabo obraca i pasek się po niej ślizga zamiast nią obracać ?
patrzyłeś jak wygląda grzbiet paska ? sprawdzałeś czy luźno się obraca rolka po dokręceniu ale przed założeniem paska ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 21:42
|
|
|
tasiorM, to jest urok rolek w naszych autach bo są umieszczone nisko i cały syf leci na nie i się zacierają,to po pierwsze a po drugie mogłes trafic na felerną rolke ,mi kiedys po trzech miesiącach rolka staneła i spaliłem pasek przez nią ,ale pozbierałem co po niej zostało i zaniosłem na reklamacje do sklepu i oddali mi kase za nią,a co do wymian rolki to wymieniam srednio dwie rolki w roku:(a ostatnią tydzien temu |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 21:55
|
|
|
albo coś jest nie halo typu za bardzo napięty pasek , albo te rolki co kupujesz to śmieci
sorry ale ja bym na rozrząd nie założył czegoś za 45zl .... w dobrej cenie można kupić rolke febi'ego , ina będzie juz ciut droższa ale i tak uważam, że warto bo płacisz więcej ale jeździsz to 60 000km bez taki w/w przygód |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 23:16
|
|
|
mi tak siadaja napinacze paska od alternatora po zalozeniu wszytsko ok kreci sie swobodnie pasek naciagniety odpowiednio a po ok 4tys swiszczy jak turbina powyzej 4tys obrotow chyba nie sa przystosowane do mojego stylu jazdy a ze jezdze 80% po autostradach to i predkosci sa spore i na obrotku 5tys i wiecej nie jest rzadkoscia |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-02-2011, 23:27
|
|
|
Mosior napisał/a: | skoro Ci się plastik w rolce topił to znaczy od temperatury. Trudno sobie wyobrazić co może tak szybko zarzynać rolkę ale może po jej dokręceniu się słabo obraca i pasek się po niej ślizga zamiast nią obracać ? |
tak jak kolega pisze,sprawdź bez paska jak sie obraca!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-02-2011, 08:42
|
|
|
To te zamienniki rolek sa takiej dobrej jekosci tez mialem z tym problem moja taka za 45zl padla po dwóch miesiacach(w golfie3 ktorym jezdze w pracy nawet tyle nie wytrzymala) |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2011, 18:59
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi!
Nie sprawdzałem, jak się obraca bez paska, ale uczynię to!
Po uruchomieniu silnika patrzyłem na rolkę i pasek. Widziałem, że rolka się kręci. Przystawiłem nawet klucz do jej brzegów i obcierało, wnioskuje więc, że jest o.k. Pasek też wygląda w porządku.
Może coś źle zrobiłem...?
Rolka zakładana jest na gwint, potem idzie podkładka i śruba, którą dokręcam. Staram się do oporu, ale nie na maxa.
Potem wrzucam "5" i bujam Tipkiem do przodu i do tyłu (delikatnie), aż pasek sam wskoczy. Jak sprawdzić samemu, czy jest dobrze naciągnięty?
Być może powodem takiego stanu rzeczy jest faktycznie kiepska jakość zamienników...:(
Tak na marginesie: za każdym razem, gdy sprawdzam stan zbiorniczka z płynem, widzę go na równi z wężem. Dolewam płynu do minimum, ale on i tak ubywa po jeździe. Sprawdzałem wszystko, nie ma wycieków. Przyczyna...?
BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC I POŚWIĘCONY CZAS!!!
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie:) |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-02-2011, 20:50
|
|
|
tasiorM napisał/a: | Dolewam płynu do minimum, ale on i tak ubywa po jeździe. Sprawdzałem wszystko, nie ma wycieków. Przyczyna...? |
A sprawdzałeś nagrzewnicę czy gdzieś nie puszcza ?
Jak NIGDZIE nie ma wycieku a płynu ubywa to wychodzi na uszczelkę pod głowicą bo nie ma innego wyjścia |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
panciu123
witamy nowego
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: PL
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-03-2011, 15:53
|
|
|
Za mocno naciągnięty pasek pk. |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 00:41
|
|
|
odezwij się do mnie na priva to wpadniesz do mnie i posprawdzamy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|