Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
korektor sily hamowania i mozliwosc naprawy
Autor Wiadomość
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-12-2007, 15:30   korektor sily hamowania i mozliwosc naprawy

pytanie odnosnie reduktorow sily hamowania.
czytalem poprzednie tematy, ale nikt nie wskazal jednoznacznie na 2 aspekty:
- czy istnieje mozliwosc naprawy reduktora (np nasmarowanie, zeby dzwignia chodzila?)
- jezeli powyzsza mozliwosc istnieje, czy jest to niezbedne, zeby zapieczona "wajche" rozruszac czy trzeba wyjac korektor zeby go jakos odrdzewic?

przy okazji: moze ktos opublikowac fotke juz po przerobce - pousunieciu korektora - jak to fizycznie wyglada i zostalo rozwiazane? moze jakies zdjecia uzytych materialow?
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-12-2007, 18:19   

Przez naprawe rozumiemy zapuszczenie dźwigni jakimś swiństem oderdzewiającym i doprowadzenie jej do stanu w którym swobodnie będzie ona w stanie się poruszać. Zapuscić go można jakimś WD40 jak jest zamontowany na samochodzie, tyle że troche problem jest z dostępnościa tego elementu w celu użycia siły do ruszenia dźwigni.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2007, 07:28   

ale tak czy siak jest to mozliwe?
generalnie ludzie pisza, ze jak juz sie zapiecze, to po prostu wywalaja i wstawiaja przejsciowke...
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-12-2007, 08:06   

Bo szansa przywrócenia tego do życia jest mała. Można zastosować przejściówkę (o ile uda Ci się to wszystko po rozkręcać!) lub położyć nowe przewody lub wyjąć i próbować reanimować. Na szroce pewnie też nic lepszego nie znajdziesz.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2007, 16:53   

miszko,
czy mozesz wyspecyfikowac konkretne parametry przejsciowki?

na poczatku myslalem, ze bedzie to jakis zwykly przewod gumowy, ale okazuje sie, ze to sa rozne gwinty i to trojnik... czy przejsciwke tego typu mozna standardowo kupic w sklepie czy trzeba dorabiac?

jezeli mozna kupic, to jak sie to konkretnie nazywa (jaki element i z jakiego auta)
a jezeli trzeba dorabiac, to na jakie rozmiary gwintow?
  
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2007, 18:54   

snajper555 napisał/a:
a jezeli trzeba dorabiac, to na jakie rozmiary gwintow?


Potrzebujesz dwie redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2007, 15:25   

hm... w kilku sklepach nie maja takich redukcji... nie wiecie, czy ktos nie sprzedaje takich redukcji na allegro???
  
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2007, 18:05   

snajper555 napisał/a:
hm... w kilku sklepach nie maja takich redukcji... nie wiecie, czy ktos nie sprzedaje takich redukcji na allegro???


Podczas likwidacji kolektora mechanik zastosował właśnie takie redukcje . Możliwe że sam dorobił na tokarce lub je gdzieś zakupił. W każdym razie skok gwintu jest taki jaki Ci podałem.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-12-2007, 14:03   

Ja wymieniłem całe przewody od pompy do przewodu elastycznego na miedziane. Problem przejściówek znika, a przynajmniej wiem, że musi pasować. Potrzeba 2x4mb przewodu ze standardowymi końcówkami, kanał i butelka świeżego płynu.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2007, 14:07   

emeres, z tym że tu jest mowa o tym jak i czym połączyć przewody hamulcowe po wywaleniu korektora a nie o wymianie przewodów...

BTW co zrobiłeś ze starymi? zostały?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-12-2007, 14:21   

konikks napisał/a:
emeres, z tym że tu jest mowa o tym jak i czym połączyć przewody hamulcowe po wywaleniu korektora a nie o wymianie przewodów...

Wiem, ale w niektórych przypadkach lepiej jest zastosować bardziej drastyczne środki. U mnie przwody były stalowe i skorodowane, popękały przy mocniejszym zgięciu. Może być tak, że kupi się przejściówki a przewody przy skręcaniu popękają i trzeba będzie wymieniać. Ja teraz mam miedziane i wiem, że auto skończy na szrocie a przewody na drodze nie zawiodą.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-12-2007, 14:51   

emeres, ale pociągnałeś przewody do miejsca tam gdzie są elastyczne i w nie się wpiąłeś?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-12-2007, 18:34   

miszko napisał/a:
emeres, ale pociągnałeś przewody do miejsca tam gdzie są elastyczne i w nie się wpiąłeś?

Tak właśnie zrobiłem. Prawy przewód starczył na styk a lewego zostało ok. pół metra więc musiałem go ładnie ułożyć. Trochę roboty jest bo trzeba bak wyjąć, żeby na belce przewód dobrze ułożyć.
p.s. Sorry, że tyle mnie nie było,ale dopiero dzisiaj znów wrócił net.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2007, 18:46   

piszac "redukcja" rozumiem, ze wszyscy maja na mysli taka mufe ktora jest nagwintowana od wewnatrz? czyli taka rurke z gwintami zenskimi?

szukalem intensywnie takich przejsciowek, problem w tym, ze z jednej strony (nie pamietam czy 10 czy 12) gwinty sa rozne, czyli z jednej strony mamy skok 1mm, z drugiej 1,5mm... czy ktos kupil taka oryginalna redukcje? jezeli tak, to standardowo w jakim aucie sie cos takiego montuje (jakis numer katalogowy?)
  
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-12-2007, 15:58   

emeres napisał/a:
zastosować bardziej drastyczne środki
Półtora roku temu też zastosowałem taką metodę remontu , koszt nie powiem wyższy niż sztukowanie ale zdecydowanie pewniej (mój pękł od rdzy przy chamowaniu na szczęście nic się nie stało) wszystko w miedzi i spokój. Co prawda już jeździ sąsiad :dresik:
     Moneta
 
Adzia 



Wiek: 72
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-01-2008, 11:47   

Czy w instalacji ABS tez można zastosować trójnik? Wyczytałem z niemieckiej książki że występuja różne siły na korektorze w zależności od modelu i silnika. Czy istnieje regulacja takiej siły i czym się reguluje (może sprężyną?)

Do 8/93:
1,4-1,6-l z Lucas/Girling z ABS: 2 kp (20N)
1.8-2.0-l z Lucas/Girling z ABS: 3 kp (30N)
z Bosch ABS: 5 kp (50N)
1,6-l Automatic: 4.2 kp (42N)

Po 9/93:
1,4-1,6-l: 5,5 kp (55N)
1.8-1,9-l TD, 2,0-/8V: 3 kp (30N)
2,0-l/16V: 5 kp (50N)
_________________
TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE
  
 
 
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2008, 20:38   

Witam w instrukcji pisze , że kolektor siły hamowania reguluje się poprzez zatankowanie pojazdu do pełna , położeniu na tylnej kanapie 60 kg wagi i naciągnięcie sprężyny z regulatorem do siły 6 dynanometrów .
Mam pytanie ile to jest kg bo skąd mam wziąć dynanometr ?? lepiej zawiesić kg.
Pozdrawiam
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2008, 20:59   

Krzysiek7777 napisał/a:
Witam w instrukcji pisze , że kolektor siły hamowania reguluje się poprzez zatankowanie pojazdu do pełna , położeniu na tylnej kanapie 60 kg wagi i naciągnięcie sprężyny z regulatorem do siły 6 dynanometrów

Jesteś pewien wartości 6 dynamometrów :roll:
Bo dynamometr jest przyrządem do mierzenia siły a nie jednostką siły.
W instrukcji powinno być podane w N(Newtonach) i możemy przyjąć, że 10N to w przybliżeniu 1kg.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2008, 16:28   

Zaraz sprawdzę.

** Dodano: 28-03-2008, 02:10 **
tak zgadza się 55 N a nie dynamometrów , czyli 5,5 kg to będzie

** Dodano: 28-03-2008, 02:10 **
a czy ktoś ma pozyczyć dynanometr , oddam :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load