korektor sily hamowania i mozliwosc naprawy |
Autor |
Wiadomość |
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2007, 15:30 korektor sily hamowania i mozliwosc naprawy
|
|
|
pytanie odnosnie reduktorow sily hamowania.
czytalem poprzednie tematy, ale nikt nie wskazal jednoznacznie na 2 aspekty:
- czy istnieje mozliwosc naprawy reduktora (np nasmarowanie, zeby dzwignia chodzila?)
- jezeli powyzsza mozliwosc istnieje, czy jest to niezbedne, zeby zapieczona "wajche" rozruszac czy trzeba wyjac korektor zeby go jakos odrdzewic?
przy okazji: moze ktos opublikowac fotke juz po przerobce - pousunieciu korektora - jak to fizycznie wyglada i zostalo rozwiazane? moze jakies zdjecia uzytych materialow? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2007, 18:19
|
|
|
Przez naprawe rozumiemy zapuszczenie dźwigni jakimś swiństem oderdzewiającym i doprowadzenie jej do stanu w którym swobodnie będzie ona w stanie się poruszać. Zapuscić go można jakimś WD40 jak jest zamontowany na samochodzie, tyle że troche problem jest z dostępnościa tego elementu w celu użycia siły do ruszenia dźwigni. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2007, 07:28
|
|
|
ale tak czy siak jest to mozliwe?
generalnie ludzie pisza, ze jak juz sie zapiecze, to po prostu wywalaja i wstawiaja przejsciowke... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2007, 08:06
|
|
|
Bo szansa przywrócenia tego do życia jest mała. Można zastosować przejściówkę (o ile uda Ci się to wszystko po rozkręcać!) lub położyć nowe przewody lub wyjąć i próbować reanimować. Na szroce pewnie też nic lepszego nie znajdziesz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2007, 16:53
|
|
|
miszko,
czy mozesz wyspecyfikowac konkretne parametry przejsciowki?
na poczatku myslalem, ze bedzie to jakis zwykly przewod gumowy, ale okazuje sie, ze to sa rozne gwinty i to trojnik... czy przejsciwke tego typu mozna standardowo kupic w sklepie czy trzeba dorabiac?
jezeli mozna kupic, to jak sie to konkretnie nazywa (jaki element i z jakiego auta)
a jezeli trzeba dorabiac, to na jakie rozmiary gwintow? |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2007, 18:54
|
|
|
snajper555 napisał/a: | a jezeli trzeba dorabiac, to na jakie rozmiary gwintow? |
Potrzebujesz dwie redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2007, 15:25
|
|
|
hm... w kilku sklepach nie maja takich redukcji... nie wiecie, czy ktos nie sprzedaje takich redukcji na allegro??? |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2007, 18:05
|
|
|
snajper555 napisał/a: | hm... w kilku sklepach nie maja takich redukcji... nie wiecie, czy ktos nie sprzedaje takich redukcji na allegro??? |
Podczas likwidacji kolektora mechanik zastosował właśnie takie redukcje . Możliwe że sam dorobił na tokarce lub je gdzieś zakupił. W każdym razie skok gwintu jest taki jaki Ci podałem. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 14:03
|
|
|
Ja wymieniłem całe przewody od pompy do przewodu elastycznego na miedziane. Problem przejściówek znika, a przynajmniej wiem, że musi pasować. Potrzeba 2x4mb przewodu ze standardowymi końcówkami, kanał i butelka świeżego płynu. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 14:07
|
|
|
emeres, z tym że tu jest mowa o tym jak i czym połączyć przewody hamulcowe po wywaleniu korektora a nie o wymianie przewodów...
BTW co zrobiłeś ze starymi? zostały? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 14:21
|
|
|
konikks napisał/a: | emeres, z tym że tu jest mowa o tym jak i czym połączyć przewody hamulcowe po wywaleniu korektora a nie o wymianie przewodów... |
Wiem, ale w niektórych przypadkach lepiej jest zastosować bardziej drastyczne środki. U mnie przwody były stalowe i skorodowane, popękały przy mocniejszym zgięciu. Może być tak, że kupi się przejściówki a przewody przy skręcaniu popękają i trzeba będzie wymieniać. Ja teraz mam miedziane i wiem, że auto skończy na szrocie a przewody na drodze nie zawiodą. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2007, 14:51
|
|
|
emeres, ale pociągnałeś przewody do miejsca tam gdzie są elastyczne i w nie się wpiąłeś? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-12-2007, 18:34
|
|
|
miszko napisał/a: | emeres, ale pociągnałeś przewody do miejsca tam gdzie są elastyczne i w nie się wpiąłeś? |
Tak właśnie zrobiłem. Prawy przewód starczył na styk a lewego zostało ok. pół metra więc musiałem go ładnie ułożyć. Trochę roboty jest bo trzeba bak wyjąć, żeby na belce przewód dobrze ułożyć.
p.s. Sorry, że tyle mnie nie było,ale dopiero dzisiaj znów wrócił net. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2007, 18:46
|
|
|
piszac "redukcja" rozumiem, ze wszyscy maja na mysli taka mufe ktora jest nagwintowana od wewnatrz? czyli taka rurke z gwintami zenskimi?
szukalem intensywnie takich przejsciowek, problem w tym, ze z jednej strony (nie pamietam czy 10 czy 12) gwinty sa rozne, czyli z jednej strony mamy skok 1mm, z drugiej 1,5mm... czy ktos kupil taka oryginalna redukcje? jezeli tak, to standardowo w jakim aucie sie cos takiego montuje (jakis numer katalogowy?) |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 15:58
|
|
|
emeres napisał/a: | zastosować bardziej drastyczne środki | Półtora roku temu też zastosowałem taką metodę remontu , koszt nie powiem wyższy niż sztukowanie ale zdecydowanie pewniej (mój pękł od rdzy przy chamowaniu na szczęście nic się nie stało) wszystko w miedzi i spokój. Co prawda już jeździ sąsiad |
|
|
|
|
Adzia
Wiek: 72 Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-01-2008, 11:47
|
|
|
Czy w instalacji ABS tez można zastosować trójnik? Wyczytałem z niemieckiej książki że występuja różne siły na korektorze w zależności od modelu i silnika. Czy istnieje regulacja takiej siły i czym się reguluje (może sprężyną?)
Do 8/93:
1,4-1,6-l z Lucas/Girling z ABS: 2 kp (20N)
1.8-2.0-l z Lucas/Girling z ABS: 3 kp (30N)
z Bosch ABS: 5 kp (50N)
1,6-l Automatic: 4.2 kp (42N)
Po 9/93:
1,4-1,6-l: 5,5 kp (55N)
1.8-1,9-l TD, 2,0-/8V: 3 kp (30N)
2,0-l/16V: 5 kp (50N) |
_________________ TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE |
|
|
|
|
Krzysiek7777
Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 14 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2008, 20:38
|
|
|
Witam w instrukcji pisze , że kolektor siły hamowania reguluje się poprzez zatankowanie pojazdu do pełna , położeniu na tylnej kanapie 60 kg wagi i naciągnięcie sprężyny z regulatorem do siły 6 dynanometrów .
Mam pytanie ile to jest kg bo skąd mam wziąć dynanometr ?? lepiej zawiesić kg.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2008, 20:59
|
|
|
Krzysiek7777 napisał/a: | Witam w instrukcji pisze , że kolektor siły hamowania reguluje się poprzez zatankowanie pojazdu do pełna , położeniu na tylnej kanapie 60 kg wagi i naciągnięcie sprężyny z regulatorem do siły 6 dynanometrów |
Jesteś pewien wartości 6 dynamometrów
Bo dynamometr jest przyrządem do mierzenia siły a nie jednostką siły.
W instrukcji powinno być podane w N(Newtonach) i możemy przyjąć, że 10N to w przybliżeniu 1kg. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Krzysiek7777
Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 14 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2008, 16:28
|
|
|
Zaraz sprawdzę.
** Dodano: 28-03-2008, 02:10 **
tak zgadza się 55 N a nie dynamometrów , czyli 5,5 kg to będzie
** Dodano: 28-03-2008, 02:10 **
a czy ktoś ma pozyczyć dynanometr , oddam |
|
|
|
|
|