|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana sprzęgła w silniku 1.9 tds |
Autor |
Wiadomość |
matliz
Wiek: 47 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 34 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-08-2006, 17:04 Wymiana sprzęgła w silniku 1.9 tds
|
|
|
Witam
Szykuje mi się wymiana sprzęgła w moim aucie z silnikiem 1.9 tds, z tego co wyczytałem w książce napraw fiat tipo i tempra, tego typu wymiana musi odbyć się poprzez wymontowanie całego zespołu napędowego.Czy ktoś z was może wymieniał sprzęgło w takim silniku ? proszę o porady. |
_________________ Fiat Tempra 1.9 tds |
|
|
|
|
bolsx
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-09-2007, 12:21
|
|
|
osobiscie nie wymienialem sprzegla ale3 wiem ze nie trzeba wyciagac silnika z tego co widzialem to mechanik odkrecal czesciowo trawers (mocowanie zawieszenia) |
_________________ Tomasz |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-09-2007, 14:31
|
|
|
Ja wyciagałem skrzynie i zakładałem i to kilka razy bez wyciągania całego zespołu napędowego. Sprawa da się zrobić tyle że wymaga troche kompbinowania.
Przedewszystkim nie robimy tego z kanału żeby mieć możliwość podstawienia podnośnika w dowolnym miejscu pod samochodem. Dźwigamy auto przodem w góre dość wysoko. O rozkręcaniu półosiek, linek i reszty gratów nie pisze bo to chyba nie istotne i sobie z tym poradzisz.
Zakładam że masz już wszystko od skrzyni odkręcone z osprzętu.
- podstawiasz podnośnik w miejscu skręcenia silnika ze skrzynią, pod ten metalowy wspornik (łapa) od tylnej poduszki. Podnosisz do góry na tyle żeby zwolnić nacisk na poduszke i odkręcasz ją. Następnie odkręcasz cała łape i wyciasz.
- podkładasz coś pod silnik lub ktoś asekuruje Ci go od góry żeby po popuszeniu podnośnika nie oparł Ci się o sciane komory silnika. Według mnie najlepiej podeprzeć silnik na klocku miską.
- podnośnik podstawiasz pod skrzynie i dźwigasz go góry aby zluzować poduszkę prawą. Jak zluzujesz to odkręcasz 3 śruby M8 trzymajace poduszkę. Natępnie odkręcasz całą łape od skrzyni biegów i wyciagasz ją wraz z poduszką.Opuszczasz podnośnik, teraz skrzynia wisi tylko na silniku.
-odkręcasz taką małą blaszkę u dołu skrzyni biegów która załania koło zamachowe, dwie śrubki M6, jedna niestety troche niewygodna
- skrzynię obwiazujesz jakims sznurem albo łańcuchem i bierzesz sobie krzepkiego pomocnika który będzie trzymał skrzynie kiedy Ty bedziesz się meczył ze śrubami. Odkręcasz rozrusznik jesli tego nie zrobiłeś wcześniej, następnie masz 3 śruby chyba M12 które łączą silnik ze skrzynią.
- teraz jak już wszystko rozkręcone to trzeba zepchać skrzynie z silnika, całkowicie nie zejdzie bo oczywiście oprze się o sanki od zawieszenia. Dlatego znowu silnik na podnośnik po to żeby podnośnikiem opuszczać skrzynie z silnikiem w dół. Robisz to do momentu aż skrzynia ładnie da się wyjąć.
Montaż w kolejności odwrotnej, sprawdzone kilkukrotnie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|