Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sprzęgła w silniku 1.9 tds
Autor Wiadomość
matliz 


Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-08-2006, 17:04   Wymiana sprzęgła w silniku 1.9 tds

Witam
Szykuje mi się wymiana sprzęgła w moim aucie z silnikiem 1.9 tds, z tego co wyczytałem w książce napraw fiat tipo i tempra, tego typu wymiana musi odbyć się poprzez wymontowanie całego zespołu napędowego.Czy ktoś z was może wymieniał sprzęgło w takim silniku ? proszę o porady.
_________________
Fiat Tempra 1.9 tds
     Moneta
 
 skype
 
bolsx 


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-09-2007, 12:21   

osobiscie nie wymienialem sprzegla ale3 wiem ze nie trzeba wyciagac silnika z tego co widzialem to mechanik odkrecal czesciowo trawers (mocowanie zawieszenia)
_________________
Tomasz
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-09-2007, 14:31   

Ja wyciagałem skrzynie i zakładałem i to kilka razy bez wyciągania całego zespołu napędowego. Sprawa da się zrobić tyle że wymaga troche kompbinowania.

Przedewszystkim nie robimy tego z kanału żeby mieć możliwość podstawienia podnośnika w dowolnym miejscu pod samochodem. Dźwigamy auto przodem w góre dość wysoko. O rozkręcaniu półosiek, linek i reszty gratów nie pisze bo to chyba nie istotne i sobie z tym poradzisz.

Zakładam że masz już wszystko od skrzyni odkręcone z osprzętu.

- podstawiasz podnośnik w miejscu skręcenia silnika ze skrzynią, pod ten metalowy wspornik (łapa) od tylnej poduszki. Podnosisz do góry na tyle żeby zwolnić nacisk na poduszke i odkręcasz ją. Następnie odkręcasz cała łape i wyciasz.
- podkładasz coś pod silnik lub ktoś asekuruje Ci go od góry żeby po popuszeniu podnośnika nie oparł Ci się o sciane komory silnika. Według mnie najlepiej podeprzeć silnik na klocku miską.
- podnośnik podstawiasz pod skrzynie i dźwigasz go góry aby zluzować poduszkę prawą. Jak zluzujesz to odkręcasz 3 śruby M8 trzymajace poduszkę. Natępnie odkręcasz całą łape od skrzyni biegów i wyciagasz ją wraz z poduszką.Opuszczasz podnośnik, teraz skrzynia wisi tylko na silniku.
-odkręcasz taką małą blaszkę u dołu skrzyni biegów która załania koło zamachowe, dwie śrubki M6, jedna niestety troche niewygodna
- skrzynię obwiazujesz jakims sznurem albo łańcuchem i bierzesz sobie krzepkiego pomocnika który będzie trzymał skrzynie kiedy Ty bedziesz się meczył ze śrubami. Odkręcasz rozrusznik jesli tego nie zrobiłeś wcześniej, następnie masz 3 śruby chyba M12 które łączą silnik ze skrzynią.
- teraz jak już wszystko rozkręcone to trzeba zepchać skrzynie z silnika, całkowicie nie zejdzie bo oczywiście oprze się o sanki od zawieszenia. Dlatego znowu silnik na podnośnik po to żeby podnośnikiem opuszczać skrzynie z silnikiem w dół. Robisz to do momentu aż skrzynia ładnie da się wyjąć.

Montaż w kolejności odwrotnej, sprawdzone kilkukrotnie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load