Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.4 ie 95' dusi się i nie równo przyspiesza
Autor Wiadomość
dechain 
witamy nowego


Wiek: 48
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1
Skąd: stare siołkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-05-2013, 09:54   Tipo 1.4 ie 95' dusi się i nie równo przyspiesza

Witam. Może ktoś ma jakieś sugestie co do mojego problemu. Silnik 1.4 ie na monowtrysku był już u dwóch mech. podłączany do kompa i nic nie znalźli, auto 'nie idzie". Dziwne jest to że nie zawsze jest tak samo raz lepiej raz gorzej. Wciskam gaz a auto nie przyspiesza dostaje obrotów jak się trochę popuści pedał gazu. Jak go przegonić na obrotach to idzie ale czuć takie nierówne szarpnięcia jakby miał przerwy w dopływie paliwa. Zdażyło się parę razy że całkiem zgasł. Filtry paliwa , powietrza nowe świece nowe układ wydechowy drożny sonda według komp. ok. Jakieś pomysły?
  
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-07-2013, 06:19   

sprawdzałeś silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy? u mnie w temprze był rozregulowany CPP komputer tego nie wykrywał ,a może nieszczelne przewody podciśnienia są
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-07-2013, 07:34   

Wyglada to tak jakby braklo paliwa.Warto sprawdzic cisnienie/wydajnosc pompki paliwa.Moze byc pekniety/nieszczelny wezyk w zbiorniku przy pompce i wtedy czesc cisnienia gubi a wyciekow nie widzisz bo wszystko sie dzieje wewnatrz zbiornika.Warto tez sprawdzic czy regulator cisnienia paliwa pracuje prawidlowo albo czy wtryskiwacz nie zapchany.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-07-2013, 22:03   

shagger78 napisał/a:
Warto sprawdzic cisnienie/wydajnosc pompki paliwa.
i popatrzeć na weżyki podcisnienia czy nie sa dziurawe
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-08-2013, 12:47   

Witam podepne sie troche pod temat mam bardzo podobne dolegliwosci wiec z ciekawosci zmierzylem wskazanie potencjometra na cpp i na dwoch srodkowych pinach zobaczylem dziwne zachowanie ktore wedlug mnie jest nieprawidlowe a mianowicie jak sie przystawi omomierz to wskazuje 2.1k ohm czy jakos tak jak sie otwiera przepustnice to rosnie jednostajnie i jak jest gdzies w 3/4 ma wartość 3,75k ohm i po tej wartosci zaczyna spadac i na pelnym otwarciu jest 2.7k ohm i mam prozbe czy ktos mogł by sprawdzić u siebie wskazania dodam ze to jest silnik 1.6 na mono Pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-08-2013, 19:37   

mam 2 przepustnice i obie działają podobnie jak opisujesz
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-08-2013, 22:28   

pawcio0706, chodzi Ci o potencjometr pieciostykowy?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-08-2013, 05:24   

W CPP sprawdzasz wartość napięcia, nie oporność. CPP dział dokładnie tak że napięcie rośnie albo maleje, już sam nie pamiętam wraz z otwarciem przepustnicy zaś sam czujnik ustawia się do odpowiednich wartości np. na zamkniętej ma być 5V a na otwartej np 0,5V
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2013, 20:39   

pawcio0706, napisz dokladnie jak mierzysz.Mam nowke sztuke to moge pomierzyc porownac.Gdzies mialem kiedys instrukcje ustawiania potencjometru w 1.6 i.e 835.C1.000.Napewno na zamknietej przepustnicy nalezalo zmierzyc opornosc miedzy pierwszym i ostatnim stykiem i mialo byc 1100ohm.Inna wartosc ponoc swiadczy o wszkodzeniu potencjometru.

Nalezy cofnac silniczek biegu jalowego lub go wykecic tak by nie podpieral przepustnicy.Na podlaczonej wtyczce i wlaczonym zaplonie mierzysz napiecie miedzy stykiem 1 i 2.Ma byc dokladnie 0,20-0,25V.Jesli masz inna wartosc regulujesz polozeniem potencjometru tak by po dokreceniu srub bylo tyle co powinno.Trzeba to robic precyzyjnie bo zmiana kata o 0,1 st powoduje zmiane mieszanki az o 4 proc.U mnie jest 0,19V bo nie mialem czasu skorygowac ale spalanie i praca silnika sa w normie.Aby cofnac silniczek krokowy serwisowka kaze posluzyc sie bateria plaska 4,5V ktora podlaczamy do dwoch gornych stykow silniczka.Jesli sie nie cofa po podlaczeniu to zamieniamy bieguny na odwrot i sie cofnie.Cala procedure ustawiania testowalem u siebie i wszystko sie zgadzalo co pisza.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-08-2013, 22:35   

silnik 835 nie jest silnikiem fiata tylko lanci i był montowany w t.t sporadycznie - silnik 159A3.046 montowano w 1,6 i JAM_BELFEGOR dobrze napisał że sprawdza się napięcie a nie oporność ma być od 0,5v +- 0,1v do minimum 4,5
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2013, 03:38   

pit14, silnik 835 mam u siebie w tipo i z takim opuscilo fabryke.Z tego co wiem na forum w ostatnim czasie byly 3 takie egzemplarze wiec najpierw sprawdz dokladnie a potem sie wypowiadaj.Dane ktore podalem sa z instrukcji obslugi Boscha monomotronica Ma.1.7.Te 0,5 V ktore podajesz to tak widnieje w ksiazce ,,sam naprawim"i nie sa to dane prawdziwe.Zreszta w tej ksiazce jest masa bledow lacznie z tym ze silnik 2.0 8v pomylono z 2.0 16v.Uwierz przerabialem temat doglebnie zarowno w 2.0 jaki i 1.6.Ustawialem na 0,5V w bylym tipo i cuda sie dzialy z wolnymi obrotami.Pozniej dopiero znalazlem fachowe wydanie BOSCHA w ktorym kilkanascie stron poswiecono czujnikom tego silnika.Zakupilem rowniez nowa,wyregulowana przepustnice z plombami na regulacjach i na CPP po podpieciu do instalacji bylo rowno 0,25V.

Czujnik silnika 835 posiada dwie sciezki.Jedna z przedzialu 0-18st druga 18-90st uchylenia przepustnicy.I te przedzialy sie lekko na siebie nakladaja.Stad az tyle przewodow przy czujniku.W wiekszosci silnikow sa jednak tylko 3 przewody w tym 2 zasilajace +5V i jeden wyjsciowy sygnalowy.Wtedy napiecie ma rosnac w wyjsciowym wprost proprcjonalnie do uchylenia przepustnicy.Ten pojedynczy latwiej sprawdzic i wyregulowac.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-08-2013, 14:25   

Widzisz kolego że Ty masz taki silnik to nieznaczny że wszyscy go mają należy się wyczytać w post tak samo jak w książkę nie ma błędów tylko ciężko i niedokładnie opisana ale da się wg. niej naprawiać miałem silnik 160 A flagowy fiata a założyłem 836A Wyjdź di kanału i zobacz wytłoczenie na bloku co pisze fiat czy lancia . Pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-08-2013, 22:13   

pit14 napisał/a:
Widzisz kolego że Ty masz taki silnik to nieznaczny że wszyscy go mają należy się wyczytać w post tak samo jak w książkę nie ma błędów tylko ciężko i niedokładnie opisana ale da się wg. niej naprawiać miałem silnik 160 A flagowy fiata a założyłem 836A Wyjdź di kanału i zobacz wytłoczenie na bloku co pisze fiat czy lancia . Pozdrawiam


Czy fiat, czy lancia to nie ma nic do rzeczy (fiat większość tajli, jak nie wszystkie drukuje z logiem fiat-lancia).W większości tipo/tempra po lifcie można spotkać silnik 1.6 z osprzętem mono-motronic (czyli 835C1.000) :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-08-2013, 00:07   

maciek_wk, masz racje Kolego.U mnie na bloku silnika widnieje FIAT-LANCIA.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-08-2013, 19:06   

przepraszam za dluzsza nieobecnosc

ja to mierzyłem że przyłożyłem sondy od miernika do dwoch środkowych pinów (jest ich 4 ) i jak przekrecałem przepustnice to do 3/4 rosło a potem spadało i na pełnym otwarcu było prawie tak samo jak na zamknietym.
Ostatnio przypomniało mi się że mam jeszcze jeden monowtrysk z czymś wadliwym tylko nie wiem z czym i jak tam zmierzyłem na tych samych pinach to rosło do samego końca az dochodziło na pełnym do 5 k ohm czy coś koło tego więc zrobiłem mały eksperymen i troche pomieszałem 2 monowtryski mam przepustnice z cpp od tego starego a krokowy i wtrysk od tego co obecnie jeździłem. Czuć różnice ale to dalej nie to co pamiętam kiedyś i teraz też mam delikatne problemy z wolnymi obrotami i jak się przekreci tylko na zapłon to słychać jak ciągle skacze silniczek krokowy ale za to jest jeden plus bo spalanie zeszło z 7.5 na 6 ;D
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-08-2013, 20:42   

pawcio0706, jak Ci skacze silnik krokowy to po prostu masz za wysokie napięcie na pin 1-2 potencjometru przepustnicy (regulacja położeniem potencjometru)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-08-2013, 11:58   

Dzis podczas jazdy zaczely mi sie dziac bardzo dziwne rzeczy strasznie szarpal spaliny mialy straszny sapach az szczypaly w oczy i ciagle gasl na wolnych obrotach. Jak wrocilem do domu zaczelem nznow mierzyc wartosci na pinach i wychodzily cuda na kiju miedzy 1 a 2 pinem w pewnym polozeniu przepustjicy pokazuje 58kohm miedzy 1 a 4 3.56kohm nie wazne jak jest przepustnica a miedy dwoma srodkowymi chyba jest dobrze bo rosnie jednostajnie. Zalozylem spowrotem ten co mialem wczesniej bo chociaz sa wolne obroty i tak nie smierdzi ale za to jest blad na srodkowych pinach bo rosnie i gdzies przy 3/4 spada rezystancja. Wychodzi na to ze musze szukac sprawnej prsepustnicy

** Dodano: 10-08-2013, 13:00 **
Czy od uno 1.4 bedzie pasowac?
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2013, 12:51   

Sprawdź regulator biegu jałowego jeśli jego zderzak będzie otwarty to za dużo paliwa idzie i śmierdzi po prostu złe spalanie mam 2 przepustnice ale musisz mi zdać numery oryginalnej bo były 4 moduły na mono i przepustnice się różnią dogadamy się ;-)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-08-2013, 17:59   

pawcio0706, pisalem Ci jak masz to zrobic.Cofnij krokowy lub go odkrec i ustaw by miedzy 1 a 2 pinem bylo 0.20-0.25 V i sprawdz pojezdzij.Jak chcesz mam nowa oryginalna cala przepustnice.Zalozona byla tylko na probe.Plomby na srubach regulacyjnych.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2013, 20:38   

w tych samochodach nie ma żadnego krokowego to jest regulator biegu jałowego - zwykły silniczek na ślimacznicy , na zderzaczku ma odcięcie paliwa jeśli będzie źle ustawiony to właśnie będzie tak się działo - śmierdzące spaliny
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2013, 00:39   

shagger78, ja nawet ustawiałem ostatnio kumplowi na 0,15V ,bo przy wymianie krokowego na nowy to przy ustawieniu 0,20-0,25 V silniczek zaczął brzęczęć i skakać (chociaż kiedyś u siebie bez problemu ustawiałem na 0,20-0,25V).
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-08-2013, 13:38   

przeczytaj najpierw post pawcia0706 a później pisz . kolega pisze że mu gaśnie szarpie i śmierdzą spaliny więc przyczyna leży w regulatorze biegu jałowego (zapewne go wkręcił i uszkodził stycznik odcięcia paliwa) i nie jest to silnik krokowy !
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2013, 20:40   

pit14, łapiesz za słówka a każdy wie o co chodzi (
potocznie zwał jak zwał)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 14-08-2013, 10:31   

shagger78, moj tez ma takie czarne kapturki na srubkach ale watpie zeby dalo sie go dobrze ustawić bo jak podlaczam miernik na piny to dzieja sie cuda na kiju pozniej postaram sie wstawic filmik ze wskazaniami a ta przepustnice mialem orginalnie tylko zaczely sie dziac dziwne rzeczy z autem podczas jazdy odcinalo mu calkiem paliwo i jeszcze wiecej dziwnych rzeczy to wymienilem caly mono i tak do tej pory jezdzilem na wymienionym az na tym czaczol mulic
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-08-2013, 19:03   

sprawdź kolego piny 3-4 (dolne} na regulatorze biegu jałowego mają mieć zworę przy zamkniętej przepustnicy sprawdź też termowyłącznik ssania na kolektorze dolotowym ten obok czujnika temp. czy jest zwarty - tak ma być one są ze sobą powiązane . Pytanie? czy kręciłeś regulatorem?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load