|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Recyrkulacja 1.8 i.e. - schemat, 1.6 DOHC - ile oleju? |
Autor |
Wiadomość |
bozoni
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 15 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-05-2010, 23:20 Recyrkulacja 1.8 i.e. - schemat, 1.6 DOHC - ile oleju?
|
|
|
Witam.
Kupiłem jesienią Tipo 1.8 GT 3d - ładny ale silnik jak się okazało daje spore problemy. Przy wymianie uszczelki pod głowicą wyszło że jednak nie jest to 1,8 tylko 1,6...
Pytanie 1 - czy ktoś ma schemat podłączenia wężyków sterujących recyrkulacją spalin?
Pytanie 2 - czy jest może dostępny manual lub choćby podstawowe dane jak ilość oleju w 1,6 DOHC?
Elementy w sterowaniu recyrkulacją to:
- siłownik otwierający przepływ spalin,
- "coś" prod. DENSO z 3 końcówkami P, Q i R,
- "coś" czerwone wkręcone koło termostatu z 2 końcówkami,
- 2 końcówki (biała i niebieska) pod przepustnicą,
- końcówki na kolektorze dolotowym.
Jak to wszystko połączyć?
pozdrawiam |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 12:53
|
|
|
Zrób mi zdjęcia to Ci powiem co i jak. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 10:41
|
|
|
w 1600 dohc byl egr? cos mi sie zdaje ze nie bylo, po czym wywnioskowaliscie przy wymianie uszczelki ze to 1600 nie 1800?, jesli masz 1600 na osprzecie z 1800 {zeby sie dalo ten egr wogole poskladac,} to ja bym nie montowal tego wogole, 1600 spi nie powala osiagami, egr sytuacji nie poprawi:) nawet jesli masz mpi osprzet z 1800.
oleju wchodzi 4,25 do 1600 sohc, do 1600 dohc chyba 5 litrow, napewno 5 litrow leje do regaty 1600 dohc z tym samym silnikiem wiec analogicznie zapewne do tipo.
schemat egr mam tylko taki:
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 11:58 Re: Recyrkulacja 1.8 i.e. - schemat, 1.6 DOHC - ile oleju?
|
|
|
bozoni napisał/a: | Przy wymianie uszczelki pod głowicą wyszło że jednak nie jest to 1,8 tylko 1,6... |
A jak do tego doszliście ? Uszczelki pod głowicę silników DOHC 8V - 1,6 ; 1,8 i 2,0 są te same , średnica cylindrów jest identyczna , różnią się jedynie skokiem tłoka .
Jeżeli ktoś przeszczepił silnik z 1,6 - to i w Tipo i w Ritmo/Regacie 90 sie - chodził on na jednopunkcie - więc różni się osprzętem już na pierwszy rzut oka . Był silnik 1,6 na wielopunkcie w Lancii Delcie I gt , ale nie wierzę , że akurat taki ktoś znalazł - bo tych aut było wyprodukowane b. mało . Przy okazji wiadomość dla Barta : wszystkie te auta miały recyrkulację spalin , tylko inaczej rozwiązaną niż w 1,8 .
Mógł rzeczywiście zostać na silnik 1,6 przełożony osprzęt z 1,8 - jak sugeruje Bart . I poszedłbym dalej za jego sugestią : zamiast robić doktorat pt. "jak to połączyć" - wywal wszystkie wężyki , zaślepiając otwory . Na działaniu auta na pewno to się nie odbije w żaden sposób . |
|
|
|
|
bozoni
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 15 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2010, 19:05
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi (szczególnie 'bart128').
Może nieprecyzyjnie napisałem ale wygląda to tak: silnik jest 1,6 a osprzęt od 1,8. Silnik zimny chodził jakoś niespecjalnie fajnie, wolne obroty też były takie sobie a w trakcie wymiany uszczelki okazało się że recyrkulacja była zatkana sadzą i stąd pomysł przywrócenia jej sprawności w celach testowych. Oczywiście rozumiem że komputer 1,8 a silnik o mniejszym skoku itp. więc powodów słabej pracy może być wiele ale od czegoś trzeba zacząć.
Do 'schab-a' - z uszczelką był problem - kupiłem do 1,8-2,0 (Goetze) i nie było otworów olejowych do smarowania środkowych czopów obu wałków rozrządu... dziwne.
Generalnie zmieniam uszczelkę bo nie mogłem zlokalizować wycieku oleju z tyłu bloku przy 4-tym cylindrze a miałem już kilka takich przypadków że silnik użytkowany po emerycku zaczyna ciec po zmianie oleju, termostatu i przy intensywniejszej eksploatacji. |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2010, 19:29
|
|
|
ta uszczelka z brakujacymi kanalami olejowymi pasuje do 1.8 i 2.0 ale 16v:) tam jest inaczej rozwiazane smarowanie walkow rozrzadu, ktos sie pomylil sprzedajac Ci ta uszczelke jako wlasciwa do silnika 8v.
ps: apropo wycieku oleju "z tylu bloku" to w obu regatach 1600 dohc taki mialem i w obu saczyl sie olej z polaczenia aparatu zaplonowego z redukcja i redukcji z glowiczka walka rozrzadu, oring na osce aparatu i uszczelki pomiedzy elementami wymienilem i bylo ok. moze u Ciebie tez ? olej cieknie w dol po glowicy i bloku, nawet dzwonie skrzyni biegow.
ps: chociaz jezeli masz osprzet z 1800 to mozesz nie miec rozdzielacza zaplonu tylko podwojne cewki... tak ze szansa na ten wyciek zmniejszona tylko do zaslepek glowiczek od strony skrzyni biegow. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
bozoni
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 15 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2010, 19:58
|
|
|
bart128 napisał/a: | ta uszczelka z brakujacymi kanalami olejowymi pasuje do 1.8 i 2.0 ale 16v:) tam jest inaczej rozwiazane smarowanie walkow rozrzadu, ktos sie pomylil sprzedajac Ci ta uszczelke jako wlasciwa do silnika 8v. |
Trudno, otwory dorobiłem i uszczelka już zamontowana.
Wracając do EGR: problem jest taki że u mnie z obudowy przepustnicy wystają 2 króćce (niebieski i biały), oba w dół a nie w bok jak na rysunku. No nic, pozostaną próby na żywym silniku jak już uruchomię.
Co do wycieku to na pewno nie ciekło z góry po głowicy. Uszczelniacz wału też zrobiony. Albo z uszczelki pod głowicą albo z odpowietrzenia skrzyni korbowej - choć sprawdziłem węże, podokręcałem opaski i wydawało się że jest OK. Zobaczymy.
Pytałem o ilość oleju bo skoro ktoś przekładał osprzęt to mógł się nie przyłożyć... Z jednej strony wycieki, co mogło sugerować że oleju jest za dużo, z drugiej raz czy dwa mignęła mi kontrolka ciśnienia w ostro pokonywanym zakręcie, choć na bagnecie za mało nie było. I bądź tu mądry... Dlatego pytam o ilość oleju. Przy zmianie nie wlałem więcej niż 4l i był MAX. Mam nadzieję że niebawem dojdzie do mnie książka o Tipo gdzie jest opisana ta wersja to problem się wyjaśni. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|