rozruch zimnego silnika |
Autor |
Wiadomość |
bernard509
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 81 Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-12-2009, 18:41 rozruch zimnego silnika
|
|
|
koledzy mam pytanie , co może powodować, że podczas mrozów silnik ma taki opór w kreceniu? domyślam się, że jest to zmrożony olej? ja mam wlany lotos mineralny, a wy jaki stosujecie? mam fiata tipo 1.4 gażnik przebieg 170 000 i to chyba normalne że leje mineralke , chyba że ten lotos jakis słaby na zimę. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-12-2009, 18:48
|
|
|
bernard509, kazdy olej przy takich mrozach bedzie powodował wiekszy opór na silniku... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
bernard509
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 81 Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-12-2009, 19:12
|
|
|
to nie wiem, czy to jest olej, brat ma forda mondeo leje mobila i jakoś az tak tego nie odczuwa . W moim tioplocie to nawet jak są mniejsze mrozy czy nawet 0 to go zawsze mocniej ściągnie. Jak na początku wymieniałem rozrząd to jak by ten problem minął ale po dwóch latach powrócił a nie wiem co to ma wspólnego? i czy aby to jest problemem? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-12-2009, 19:28
|
|
|
ja mam tak samo im zimniej tym wolniej kręci. Dzisiaj nie odpalił ( aku stał w domu i miał 15.2 ) olej polsyntetyk
kręcił padakowato aż po kilku próbach totalnie aku siadł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-12-2009, 10:44
|
|
|
lotos toż to wyrok śmierci na samochodzie... |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
bernard509
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 81 Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-12-2009, 12:06
|
|
|
to jaki olej polecasz, w miarę za przystępną cenę? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-12-2009, 12:45
|
|
|
bernard509, u mnie objaw minął jak doładowałem akumulator. Teraz po 5 dniach stania jak zakręcił to od 1 odpalił na LPG przy - 13 około już nie pamiętam ile było ;d
** Dodano: 20-12-2009, 12:47 **
Damian... napisał/a: | lotos toż to wyrok śmierci na samochodzie... |
prosimy o zaprzestanie siania zamętu w tym temacie. Podany przez Ciebie wątek był omawiany wiele razy i zawsze kończył się tak samo - czyli każdy pozostał przy swojej racji.
Cytat: | to jaki olej polecasz, w miarę za przystępną cenę? |
tak jak pisałem - poszukaj bo było na prawdę dużo w tej sprawie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-12-2009, 20:57
|
|
|
ja z własnego doświadczenia wiem że dobrze sprawdza sie mobil mineralny.
silnik ladnie chodzi i nie ma problemow. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 21:15
|
|
|
bernard509 napisał/a: | to jaki olej polecasz, w miarę za przystępną cenę? |
Mobil mineralny jest dobry, Castrol chyba najlepszy w opiniach, Valvoline, Motul - raczej takie znanych zagramanicznych firm. Ja leję Elfa ale syntetyk i nie narzekam. A opory wynikają nie tylko z tego, że przymrożony olej. Przede wszystkim aku najbardziej reaguje na silny mróz, ale rozrusznik też nie jest tu bez znaczenia - jeśli przymarznięty, a masz stary rozrusznik do którego nigdy nie zaglądałeś to też będzie dawał pewne opory - tzn nie będzie kręcił w pełni wydajnie. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-12-2009, 21:25
|
|
|
a co myślicie o oleju SELENIA ? Kiedyś takie chyba były zalecane do fiata |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 23:43
|
|
|
Damian... napisał/a: | lotos toż to wyrok śmierci na samochodzie... | pewnie tez napiszesz ze zarżnąłeś na lotosie silnik???
bernard509, w zimie na mineralnym zawsze będzie nieco większy opór. Ale podstawa to sprawny rozrusznik i dobry akumulator. Stosuję Lotos mineralny od zawsze właściwie i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem auta nawet na LPG przy -20'c z powodu zbyt gęstego oleju.
Na zimę warto zmienić olej na półsyntetyk lub syntetyk jeśli jeździ się krótkie odcinki. A na mineralnym trzeba się przyzwyczaić, że daje większy opór przy odpalaniu zimnego silnika. Nie ważne czy to Elf, Mobil czy Lotos. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2009, 01:37
|
|
|
bernard509, opory przy kręceniu? a aku masz stary? jeśli tak to sprawa prosta stary aku na mrozie ma problemy kręci ale wolniej, ja mam nowy aku ale cóż... elektrolitu miał mało a teraz to nie wiem... od czasu jak go odebrałem "z gwarancji" to tak kręci na mrozie ledwo ledwo... |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 08:29
|
|
|
akumulator to nie wszystko, ważna jest ogólna kondycja silnika. Chodzi mi o to, że nawet jak masz przyniesiony z domu podładowany aku to i tak możesz utknąć. Jak ostatnio były mrozy a w garażu -5 to raz zapomniałem radia wyłączyć. przychodzę po kilku godzinach, sprawdzam akumulator, 11,4V rozrusznik ledwo kręcił, kontrolki pogasły, ale silnik odpalił. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 09:43
|
|
|
ciechu napisał/a: | Na zimę warto zmienić olej na półsyntetyk lub syntetyk jeśli jeździ się krótkie odcinki | taniej i mniej kłopotu wlac raz w roku cos porządnego,niz sie bawić w wymiany olejów co kilka miesiecy w 15 letnim samochodzie za kilka tysiecy... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 15:23
|
|
|
ego napisał/a: | taniej i mniej kłopotu wlac raz w roku cos porządnego,niz sie bawić w wymiany olejów co kilka miesiecy w 15 letnim samochodzie za kilka tysiecy... | owszem, ale nie raz bywa i tak, że coś pożądnego syntetycznego szybciej znika z silnika. Szczególnie latem. A wymieniać olej raz na pół roku... Sam robię około 20kkm rocznie, więc WYPADAŁOBY wymieniać olej co pół roku, co nie
Kiedyś jak płyny do chłodnic były raczej nie dostępne dla zwykłego zjadacza chleba zimą co rano zalewało się silnik ciepłą wodą, żeby na wieczór spuszczać całość w obawie przed zamarznięciem. Pamiętam takie czasy. I wcale się nie narzekało. Ważne, że miało się samochód |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:52
|
|
|
ciechu napisał/a: | co rano zalewało się silnik ciepłą wodą, żeby na wieczór spuszczać całość w obawie przed zamarznięciem. Pamiętam takie czasy. I wcale się nie narzekało. Ważne, że miało się samochód | ja tez pamietam te czasy
ciechu napisał/a: | A wymieniać olej raz na pół roku... Sam robię około 20kkm rocznie, więc WYPADAŁOBY wymieniać olej co pół roku, co nie | to juz jest inna kwestia,bo na Tobie wymusza to przebieg... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2009, 21:48
|
|
|
Cytat: | kręcił padakowato aż po kilku próbach totalnie aku siadł |
Może to to wyda się dla was głupie, ale gdy nie miałem jeszcze prawka a samochód był często używany w zimę z wiekowym akumulatorem zbudowałem coś, do podtrzymywania akumulatora w dobrym stanie. Wykorzystałem ładowarkę do wiertarki akumulatorowej (taką wtykową jak ładowarka do telefonu) i zrobiłem urządenie które trzyma akumulator wiecznie naładowany. Wiadomo że niedoładowany akumulator jest równie niszczące jak jego przeładowanie. Ładowarka ładowała akumulator aż do pełności a później utrzymywała takie napięcie, aby akumulator nie podlegał procesowi samorozładowywania. Jedyne co trzeba było robić to po wjeździe do garażu włączyć wtyk w gniazdo zapalniczki. Może właśnie dlatego tani akumulator centry wytrzymał aż 10lat i do ostatniej chwili nie było problemów z odpaleniem nawet w najgorsze zimy. Jeśli kogoś to interesuje mam schematy razem ze wzorem płytki, można go zastosować w prostowniku, który będzie nie do zabicia i nie przeładuje akumulatora. |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:18
|
|
|
ciechu napisał/a: | Damian... napisał/a: | lotos toż to wyrok śmierci na samochodzie... | pewnie tez napiszesz ze zarżnąłeś na lotosie silnik??? | wymiana wałka rozrządu. i remont głowicy, chociaż nie wiem, czy to z tego powodu. jako, że wcześniejszym właścicielem był mój brat, mogłem go opierdzielić i wyciągnąć trochę kasy mimo tego też nie miałem problemów z kręceniem przy -20stC. teraz, jak wymieniłem na Elf tej zimy coś nie chciało zapalić. i nie wiem, zachciało mi się napastować klemy wazeliną bezkwasową (nigdy tego nie robiłem) i rozrusznik normalnie się kręcił. |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:21
|
|
|
Damian... napisał/a: | chociaż nie wiem, czy to z tego powodu |
a ja Ci powiem, że jak byś tam miał castrola zalanego skończyło by się tak samo w 100% |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
slawek088
Wiek: 36 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 12:47
|
|
|
ja w moim Tipo mam wlany castrol mineralny i przy mrozach też go się ciężko kręci jak temp. była poniżej -10stopni to już w ogóle ciężko mielił ale po kilku próbach chwycił:) |
_________________ FIAT TIPO 1,4 gaźnik Pb+LPG 1995r. |
|
|
|
|
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:13
|
|
|
Panowie jest problem. Nowy akumulator kręci idealnie a zimny silnik nie odpala. Wziąłem Tipka na hol i wystarczyły 2 metry i zaskoczył. Jeżdżę chwilowo tylko na gazie bo pompka siadła. Gdy silnik jest ciepły to nie ma najmniejszego problemu, odpala "od kopa". Znajomek podpowiada, że to może być coś z rozrusznikiem. Że bierze za dużo prądu i na cewke już nie wystarcza. Poradził mi połączyć aku z cewką dodatkowym(?), bezpośrednim(?) kabelkiem. Poradźcie coś... |
_________________ tipo 1,4ie '90 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:15
|
|
|
bartek79, wkręć rozrusznik i zobacz czy da się nim zakręcić palcem. Jak nie albo bardzo ciężko to jest od do roboty |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:22
|
|
|
a z tym kabelkiem próbować? |
_________________ tipo 1,4ie '90 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:34
|
|
|
bartek79, nic nie kombinować. Ma być jak fabryka dała bo takie druciarstwo na dobre nie wychodzi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|