|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Przestałdziałać rozrusznik i... |
Autor |
Wiadomość |
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2006, 00:21 Przestałdziałać rozrusznik i...
|
|
|
Cześć,
Dziś rano miałem śmieszny wypadek. Wszystko dotąd było OK, bez żadnych objawów. Dziś rano wsiadam, chcę zapalić silnik a tu rozrusznik martwy - tylko jakiś przekaźnik cyka po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch (pewnie ten co odcia ogrzewanie szyby na czas rozruchu). Spróbowałem parę razy i to samo. Już widziałem te zjebki od małżonki ża to, że będzie musiała jechać do pracy tramwajem
Ale otworzyłem maskę, popatrzyłem, poruszałem na złączu przewodem idącym od stacyjnki do elektromagnesu rozrusznika, wsiadłem z powrotem i już normalnie zapalił
Czy to możliwe, żeby złączka straciła kontakt tak z dnia na dzień bez żadnego uprzedzenia ?
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-03-2006, 00:32
|
|
|
Jasne że tak.U mnie tak było raz na tydzień i to zawsze w najmniej odpowiednim momencie.Sciągnąłem go paskiem zaciskowym do przewodu prądowego rozrusznika.I po kłopocie. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2006, 09:00
|
|
|
Zbyniu poczytaj o przygodach z czerwonym kabelkiem :D:D |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2006, 13:58
|
|
|
Poszedłem to dziś wyczyścić zanim się powtórzy. Zarówno złączka od strony rozrusznika jak i sam konektor były w dość żałosnym stanie - utlenione, obluzowane. Podociskałem, przeczyściłem, popsikałem Kontaktem, zobaczymy co to da na dłuższą metę.
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2006, 19:33
|
|
|
jak ładnie przetarłeś, poskrobałeś, poczyściłeś i solidnie złączone jest to da efekt na dłuższą metę... w sumie (oby!) zima + woda z solą i inne syfy z dróg zaczynają znikać, więc elektryka odetchnie...
tak czy siak pozabezpieczaj to sobie przed naleciałościami z jezdni... samo oklejenie taśmą to minimalny krok a jak możesz jakoś solidniej złącza (i poczyścić inne też) itp pozabezpieczać przed wilgocią - nie zaszkodzi, skoro po tym jedym widzisz już w jakim są stanie... ja sobie pozakrywałem/potaśmowałem itp na zimę różne złączki i (odpukać) bez zarzutu cały czas, a solanka się dostawała nieraz i chlapała... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-03-2006, 19:37
|
|
|
Też myśle że pomoze na bardzo długo.
Miałem to samo. Do tego stopnia było słabe połaczenie że jak ruszyłem to odpadła końcówka z przewodu.
Końcówka i przewód były aż zielone (patyna).
Po wyczyszczeniu i zaciśnięciu nowej końcówki jeżdżę bez problemu już około roku. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-03-2006, 20:21
|
|
|
Swoją drogą dziwne, że komora silnika nie jest od spodu niczym osłonięta - przez to jest tak brudno pod maską. Rodzice mają Hyundaia Accenta - ma 6 lat (czyli tyle ile miało moje auto gdy je kupiłem) a pod maską ciągle całkiem kulturalnie natomiast w moim samochodzie już te 5 lat temu (czyli od czasu gdy je posiadam) syf był już taki jak jest teraz. Przez brak tych zabezpieczeń dostaje się i brud i woda.
Aż się prosi, żeby do zderzaka od spodu była zamocowana płyta osłaniając komorę (poniekąd takie były w wersjach robionych na północną Europę ale ja tego w katalogu nie znalazłem).
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|