Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternatorrrrrrrrrrrrrrrr - znowuuuuuuuu :sciana:
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-04-2006, 22:43   Alternatorrrrrrrrrrrrrrrr - znowuuuuuuuu :sciana:

Jak powyżej po raz n-ty walnął.
Do Łodzi dzisiaj grzałem Tipkiem rodziców.
Zepsuł się pewnie dlatego, że niedawno cichuteńko w myślach grzeszyłem, że dawno nic w Temprze nie walnęło. :sciana:
Jak włączę kluczyk to kontrolka od ładowania się w ogóle nie palli, a jak odpalę auto to się żarzy.
Ładowanie ok. 12,1 - 12,5 czyli żadne.
Myślę o samodzielnej wymianie bo może to znowu diody, ale nigdy w życiu nie wyciągałem alternatora, a nawet nie demontowałem żadnego paska klinowego z mojego obecnego auta.
Czy zrobię to pod blokiem bo jak się wq....e na ten alternator to go wywalę z auta i założe prądnice albo dynamo :sciana:
Był już naprawiany około 5 razy.
Wydałem na niego już ok. 400zł

P.S. Raz miałem podobny objaw i wtedy okazało się, że wypięła mi się tylko masa, a już prawie inny alternator kupiłem.
Gdzie mam szukać tego gówna????
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-04-2006, 23:14   

może szczotki diabli wzieli!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2006, 23:17   

Emf, poszukaj na forum o wymianie lozysk alternatora czy cos podobnego - to znaczy podobny temat. Bylo tam co nie co o wyjmowaniu alternatora. Troche roboty jest. Moze kup jakis inny. Albo wyjmij i zobacz co z tym? Moze tylo regulator padl.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-04-2006, 23:59   

Witaj !

Emf a adoptowac inny alternator ( np. od poloneza )? trwalosc alternatorow w fiatach jest rozna i bardzo kosztowna, wyjmuj i rozkrecaj patrzac na wszystko ( kolejnosc i porzadek w srubkach itd :) ) i napewno poskladasz do kupy :) .
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-04-2006, 06:50   

W celu uniknięcia takiej częstej naprawy alternatora warto sobie zamontować osłonę pod silnik, żeby cały syf tego świata nie wpadał nam do alternatora.
Przykłądowa osłona: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=99398122
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-04-2006, 15:21   

Jak to tyle roboty to lepiej oddam do mechanika */

marcinWodnik od poloneza juz mieli adoptowany rodzice w Tipku alternator.
Nie dość że piszczał jak cholera to jeszcze ładowanie niby było ok, ale deska i światła na postoju "mrugały".

P.S. Nie wiem czy to nie wina walniętego łożyska bo coś przy odpalaniu mi strasznie piszczało, podejrzewałem właśnie alternator, a teraz nie piszczy i nie ładuje :sciana:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2006, 16:18   

w sumie jak byś się zaparl to może i wymienisz;
jak już byś miał alternator na zewnątrz luzem to z grzebaniem jak np przełożenie regulatora napięcia, wymiana szczotek itp poradzisz sobie z pomocą forum...
jedyny ból to go wyciągnąć; jak masz jeszcze np reduktor LPG i elementy instalacji LPG w jego okolicach to często utrudniają zadanie...
musisz poszukać jak demontowali koledzy, bo o ile wiem są min 2 jak nie 3 sposoby,zal od dostępu i narzędzi; możesz poluzować śruby i normalnie przechylić i wyciągnąć jak wszystkie powykręcasz na których siedzi, bez kanału czy ew na podnośniku do zrobienia, tylko trochę więcej zapału; jedynei potem zaprzeć się łychą jakąś by naciągnąć pasek przy zakładaniu... ale wiem, że są i inne sposoby; chyba (może taniej?) że ktoś Ci wyciągnie, mniej nerwów, sam w/z nim pogrzeb, wymień łożyska/regulator/szczotki, co trzeba a potem ten ktoś Ci założy, chyba , że sam już się zaprzesz...
rzeczywiście jak masz taki pechowy to rozważ porządną osłonę jak nie masz, wszelkie naleciałości co do alternatora lecą bardzo pomagają mu się zj....
rozważ podmianę na inny; ja kiedyś widziałem porównanie - pewnej sytuacji - naprawa 170zł, używany kompletny w stanie OK 120zł...
rozważ podmianę na inny egzemplarz a także Bosch czy Magneti Marelli (są różnice w trwałości) czy jeszcze inny...

a na początek posprawdzaj kable :!: nie tylko 'główne' gdzie krasnoludki z alternatora lecą do akku itp ale też np ten mały co idzie o ile pamiętam do regulatora i chyba jeszcze cuś... może (wątpię :? ) to coś z tego...
a jak Ci ostatnio naprawiali - wymieniali szczotki i/lub łożyska i/lub.... może nie minęło aż tyle i możesz iść burzyć... mi kiedyś elektromechanik naprawił... po pół roku wróciłem bardzo niezadowolony i poprawił, padło podobno nie tylko to co robił, ale policzył skromne grosiki i do dziś OK.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-04-2006, 19:18   

Emf załatw alternator Bosha.
Mi ostatnio kuzyn-mechanik wymieniał regulator ze szczotkami i mówił ze mam szczęście że mam Bosha bo maralli ciągle siadają.
Ponoć regulator w ogóle pasował od Golfa

Nie wiem czy Boshe były seryjnie montowane czy jak ale ja go mam odkąd kupiłem samochód i raz wymieniałem skończone szczotki. Poza tym OK
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-04-2006, 19:21   

Ja też posiadam alternator Boscha i jedynie łożyska niedawno wymieniałem i tyle.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2006, 19:25   

raczej MM były seryjnie, za to często ludzie na Bosha zcęsto wymieniali... Bosh'owskie są wielokrotnie ponoć trwalsze, nie padają tak, za to z MagnetiMarelli trzeba z 2 razy porządnie zrobić by był spokój na długo.

Jak będziesz zamiast naprawy miał taniej Bosha to możesz się skusić, powinno się opłacić...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-04-2006, 19:34   

Według książki były montowane cztery modele.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-04-2006, 19:50   

Dzęki chłopaki za rady.
Musze sie chyba rzeczywiście za boschem rozejrzeć bo ten mnie wyprowadza z równowagi :sciana:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2006, 22:18   

A ja mam MM i nie narzekam, od czasu kupna samochodu(ponad 2 lata) nic przy nim nie bylo robione. Obym nie zapeszył.
Z tabeli przedstawionej przez Zielonego wynika, że u mnie jest nie seryjny altek model AA 125R ale 65A. Może dlatego że ma większą wydajnośc nic się z nim nie dzieje.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2006, 19:09   

jabko napisał/a:
mówił ze mam szczęście że mam Bosha bo maralli ciągle siadają.


Panowie, bez przesady. Jeźdzę Tipkiem od trzech lat - 50 tys. nim zrobiłem (w sumie ma już 135 tys. przebiegu) i alternatora MM jeszcze nie ruszałem...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load