Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak uszczelnic miske w fiacie tipo 1,4 rocznik 94
Autor Wiadomość
mobilek1980 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: Radzionków
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-10-2012, 14:42   jak uszczelnic miske w fiacie tipo 1,4 rocznik 94

moze mi ktos pomoc w tym i powiedziec jak to mozna zrobic i ile mnie to szarpnie ,jesli mozna was o to zapytac i zaczerpnac,pomocnych informacji.
Z góry Dziekuje i pozdrawiam.
Czekam na wasze porady :)
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-10-2012, 17:33   

mobilek1980, w jakim sensie pytasz bo najprostsze to wymienić uszczelkę :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-10-2012, 18:01   

Klucz do śrub od miski, nowa uszczelka, benzyna do odtłuszczenia, skrobak z drewna, bardzo drobny papier ścierny.
To wszystko co potrzebujesz.
No i oczywiście pojemnik na zlany olej.
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-10-2012, 18:29   

I nowy olej i filtr, bo co? Stary ma lać ponownie?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-10-2012, 18:40   

ewentualnie możesz na nową uszczelke dać po trochu silikonu z obu stron dla pewniejszego efektu, ja tak robiłem uszczelniając pokrywe zaworów i mam spokój
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-10-2012, 20:36   

Nie powinno się używać sylikonu do doszczelniania pokrywy czy miski!!! Ojej z czasem go wypłukuje, a drobiny zatykają kanały olejowe, co w efekcie prowadzi do zacierania się panewek czy wałków, ale to już wiedza dla bardziej wtajemniczonych :lalala: Dobrze położona nowa uszczelka + prawidłowo dokręcona miska i masz spokój na lata bez sylikonu!
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-10-2012, 06:57   

JAM_BELFEGOR, ci najbardziej wtajemniczeni użyliby specjalnego silikonu który jest przeznaczony do uszczelniania silników. Są modele silników w których uszczelka jako taka nie występuje przy różnego rodzaju częściach w ogule i dlatego można w sklepie motoryzacyjnym nabyć taki silikon w malutkiej tubce i z całą pewnością nie do pistoletu ;-)
W każdym razie czynności opisane przez camp21 w przypadku T/T to jest najrozsądniejsza metoda.[/b]
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-10-2012, 12:59   

brynol69 napisał/a:
ci najbardziej wtajemniczeni użyliby specjalnego silikonu który jest przeznaczony do uszczelniania silników.

I tu - podobnie jak JAM_BELFEGOR - postawię veto .
Jeżeli dekiel na głowiczce wałka położyć na samym silikonie, lub razem z oryginalną uszczelką , ewentualnie takie uszczelnienie na styku głowiczki do głowicy - to jest to obarczone dużym ryzykiem ! Jeżeli wyciśnięty z pomiędzy płaszczyzn - nadmiar silkonu wpłynie do środka - to masz problem w postaci zatkanych kanałów olejowych . Jeśli już bez uszczelki - to na "hermetiku" ( i to przy gładkich nieuszkodzonych płaszczyznach ) , ale później są problemy z demontażem .
Natomiast miski na samym silikonie nigdy nie da się założyć ! Pomiedzy otworami mocującymi miskę do bloku , a środkiem pomiędzy otworami - tworzy się krzywizna z różnicą 2 - 3 mm ! Silikon takich różnic nie wypełni . Natomiast jeżeli masz nową uszczelkę miski - czy to korkową , czy gumową - uszczelka jest na tyle elastyczna , że różnice te zniweluje bez potrzeby używania dodatkowo silikonu ! Jedno , co warto zrobić w trakcie montażu - to posmarować ją olejem , żeby mogła swobodnie się przesuwać w trakcie dociągania śrub .
A zakładanie miski na starej , twardej uszczelce z dodatkiem silkonu - to prosta droga do kłopotów . "Smarki" silkonu w misce - zatkają sitko smoka pompy oleju i silnik powie - pa !
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
  
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-10-2012, 13:01   

Czyli dobrze mnie uczyli :D hehe ale poczekajmy co napisze autor :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-10-2012, 13:38   

schab napisał/a:
Natomiast miski na samym silikonie nigdy nie da się założyć !


I tu sie nie zgodze.Okolo polowa samochodow jezdzacych po naszych drogach nie posiada w silniku innej uszczelki niz ta pod glowica.Napewno wszystkie japonczyki tak maja-zarowno miske olejowa,pokrywe rozrzadu i caly osprzet sa na samym silikonie.

Co wiecej.Uszczelki korkowe sa najstarszym i nagorszym rozwiazaniem motoryzacji,bo wczesniej czy pozniej przepuszczaja olej.Korek jest przeciez porowaty i przepuszcza powietrze.To rowniez dlatego wina zatyka sie korkowa zatyczka by ,,oddychalo"
Wszystkie japonczyki maja suchutkie silniki dlatego wlasnie ze zamiast uszczelek jest sylikon.

Zakladalem uszczelke korkowa do tipo pod miske(bo gumowej nie dalo sie dostac)Oczywiscie w ciagu pol roku zaczela sie delikatnie pocic.Gdybym zastosowal sam sylikon napewno byloby do konca suchutko.

Nie slyszalem o przypadku kiedy to umiejetnie polozony silikon sie oderwie i wpadnie na smok.Nie ma takiej opcji jesli stosujemy dobry silikon i powierzchnie sa suche i czyste.Slyszalem natomiast o zapchanym smoku silikonem ale starym czyli.zdejmuje ktos pokrywe rozrzadu i usuwa stary silikon z czego jakas czesc wpada bezposrednio do silnika a pozniej z olejem trafia do smoka pompy olejowej.

A dla bardziej wtajemniczonych dodam ze jest sylikon ktory rozpuszcza sie od oleju i wszelkie resztki i to co wystaje,,do srodka silnika"olej rozpuszcza i zabiera w obieg oleju.Technologia jest bezpieczna bo juz od ladnych kilku lat stosowana np.przez Volvo zarowno w silnikach jak i skrzyniach biegow.

Wracajac do tipo.Naprosciej i najtaniej zdjac miske i zalozyc na sucho korkowa uszczelke bo NIESTETY tak fabryka przewidziala :) Czasy sie zmienily a korkowe uszczelki w niektorych samochodach nadal kroluja :) Jak rowniez mit ze to jest najlepsze :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-10-2012, 14:58   

shagger78, masz racje, nie wszystkie silniki mają uszczelki, zwłaszcza Toyota lubuje się w składaniu bez uszczelek ale... na pewno robi to na specjalnym uszczelniaczu, a nie na pierwszym lepszym sylikonie z tuby jak połowa mechaników w tym kraju, co potem prowadzi do sporych problemów. Nie trzeba szukać daleko wystarczy spytać się kolegi Maćka od białego Tipo, który tak stracił wałki rozrząd, bo ktoś pokusił się o sylikon pod dekiel. Grudki zatkały kanały, a wałki straciły krzywki... finito. Tak więc po co zaczynać temat z sylikonem tam gdzie go nie potrzeba. Do T/T można kupić oryginalne lub nie uszczelki gumowe. Korkowe rzeczywiście badziew, ale gumki jak najbardziej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-10-2012, 14:59   

shagger78 napisał/a:
I tu sie nie zgodze.Okolo polowa samochodow jezdzacych po naszych drogach nie posiada w silniku innej uszczelki niz ta pod glowica.Napewno wszystkie japonczyki tak maja-zarowno miske olejowa,pokrywe rozrzadu i caly osprzet sa na samym silikonie.

Pytanie brzmiało : jak uszczelnic miske w fiacie tipo 1,4 rocznik 94...
shagger78 napisał/a:
A dla bardziej wtajemniczonych dodam ze jest sylikon ktory rozpuszcza sie od oleju i wszelkie resztki i to co wystaje,,do srodka silnika"olej rozpuszcza i zabiera w obieg oleju.Technologia jest bezpieczna bo juz od ladnych kilku lat stosowana np.przez Volvo zarowno w silnikach jak i skrzyniach biegow.

A teraz to już pojechałeś z grubej rury ! Olej musiałby być bardzo inteligentny :D , żeby wiedzieć co może rozpuścić , a co nie ...
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-10-2012, 15:36   

schab napisał/a:
A teraz to już pojechałeś z grubej rury ! Olej musiałby być bardzo inteligentny :D , żeby wiedzieć co może rozpuścić , a co nie ...
jak leki przeciw bólowe z reklamy :lalala: hehehe
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-10-2012, 15:55   

schab, nie ja wymyslilem,,inteligentrny olej"tylko Volvo :) I to ich technologia.Interesowalem sie tym chociaz uwazam to za dziwny pomysl i w sumie zbedny.

Nie mylcie tez silikonu o octowym zapachu stosowanym kilka czy kilkanascie lat temu.Obecnie sa dostepne bardzo dobre sylikony ktore bez problemu zastepuja uszczelki.Np taki jak na fotce:



Obydwa sa bardzo dobre.Dirko to szara jakby pasta o bardzo dobrej przyczepnosci i estetycznym wygladzie(zalecany przez toyote,mercedesa i volswagena)i ponoc fabrycznie tam uzywany.

Renzosil to jeszcze wyzsza polka do naprawde wytrzymalych polaczen.Czarna pasta zawiera drobinki metalu ktore powoduja ze polaczenie jest jeszcze bardziej wytrzymale.Rowniez produkt uzywany w fabryce przez wv miedzy innymi do miski olejowej w wv od golfa 4 zaczawszy.Takze nie ma powodow do obaw w stosowaniu silikonu.

Dawne zwykle czerwone sylikony o zapachu octu juz prawie nikt nie stosuje a bynajmniej nie powinien stosowac :) Mialy slaba przyczepnosc i slaba wytrzymalosc.A jesli byly polozone na nie odtluszczona powierzchnie zdarzalo sie ze ladowaly w smoku pompy olejowej.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-10-2012, 20:39   

"zgadzam się z przedmówcą przejdźmy od słów do czynów" Są modele silników gdzie są przewidziane uszczelki a są takie gdzie ich nie ma i jest silikon. O ile w T/T można się pokusić o zastąpienie większości uszczelek silikonem o tyle nie można tego zrobić tam gdzie miska czy cokolwiek innego jest uszczelnione powiedzmy... dużym oringiem. Silikon przedstawiony przez shagger78 to akurat jeden z najlepszych i produkowany zresztą przez firmę Victor Reinz która trudni się produkcją uszczelnień min. dla transportu/motoryzacji.
Jeżeli już nie rozmawiamy o opiniach na temat takich czy innych rozwiązań to... napijmy się browara ;-)
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-10-2012, 07:45   

Wszystko fajnie, tylko po co komplikować sobie taką prostą czynność jak wymiana uszczelki po miską.
Skoro są dostępne oryginalne uszczelki dedykowane do danej marki samochodu to po prostu trzeba kupić i wymienić.
:)
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
waceq1992 
witamy nowego


Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-10-2012, 08:00   

Nawet najlepsza uszczelka czy silikon nie pomoze gdy sie odpowiednio nie przygotuje krawedzi miski oraz bloku silnika. Przerabialem to u siebie bo pierwszy raz zakladalem uszczelke miski w pospiechu i tydzien pozniej powtarzalem cala operacje :(
  
 
mobilek1980 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: Radzionków
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-10-2012, 16:40   uszcelnienie miski olejowej w tipo

Dziekuje wam koledzy za wszystkie porady z waszej strony
Podrawtam 8) :)
     assistance
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2012, 12:39   

potwierdzę wizję o japońcach
nissan primera i silnik najbardziej popularny SR20 od lat 90 po pata 2002 występuje w prawie wszystkich modelach nissana
nie miał fabrycznie stosowanych uszczelek pod obie miski olejowe są 2szt nie 2 osobne co 2 na siebie nachodzą jak i pokrywa rozrządu gdzie występuje natrysk oleju na łańcuch też była montowana na silikonie dodatkowo pompa wodna tak samo ..chyba tyle ,,
co do silikonów -mas uszczelniających mi zakład dał raiza jakoś tak się piszę i tuba właśnie na pistolet kosztuje ok 70 zł
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load