CPW vs LPG |
Autor |
Wiadomość |
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 21:06 CPW vs LPG
|
|
|
Witam.
Mam do wszystkich pytanie. W wypadku uszkodzonego czujnika położenia wału auto nie odpali wogóle? tzn podejrzewam ze to wlasnie CPW wariowalo u mnie od dawna, gubil zaplon a poranne odpalanie na Pb było koszmarem, ciepły czy nie załapywal min. za 3 razem rano jeszcze gorzej. Dziwi mnie jedna rzecz: Na gazie przy rozgrzanym silniku odpalał na dotyk(jak jest zimny niestety musze odpalać na Pb). CPW chyba padło juz na dobre, bo kreci ale nie odpala, czyscilem swiece, kopułke, ogladalem przewody, jutro sprawdze czy jest iskra. Czy to mozliwe ze CPW inaczej zachowuje sie przy Pb a inaczej na gazie;/? |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
Gaszek
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 38 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 21:32
|
|
|
togre napisał/a: | Czy to mozliwe ze CPW inaczej zachowuje sie przy Pb a inaczej na gazie;/? |
Nie powinno to robic róznicy.
togre napisał/a: | W wypadku uszkodzonego czujnika położenia wału auto nie odpali wogóle? |
Jeżeli sam czujnik padł to raczej nie odpali wcale (brak iskry) inna sprawa jezeli przewód od niego jest gdzieś przerwany, albo np wtyczka nie łączy wtedy togre napisał/a: | gubil zaplon a poranne odpalanie na Pb było koszmarem | może się tak dziac.
Sprawdz czy masz iskre wogóle |
_________________ Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-01-2008, 21:38
|
|
|
togre, jak walnie CPW to będzie wariował, raz odpali od pierwszego dotyku.
Na drugi dzień w ogóle.
Na cewce w ogóle nie będziesz miał iskry.
Wyciągnij CPW i sprawdź, czy ma oporność.
Mój nie miał żadnej
Załatwiłem go myjąc silnik. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 21:55
|
|
|
...ale po raz setny powtarzam, że oporność to nie wszystko a często o niczym nie świadczy, jedyna pewna metoda - podmienić na 100% sprawny, ew zdać się na oscyloskop...
co do pb/lpg... jest czasem minimalna o dziwo różnica, że na jednym paliwku jest bardziej odporne autko na słabszą iskrę a mniej na drugim, ale czasem i niewielka... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 21:58
|
|
|
jesli nie bedzie iskry to ewidentnie CPW?
Aby ja sprawdzic trzeba wyciagnac świece z przewodem, gwintem dotknac jakiegos metalu i zakrecic rozrusznikiem? |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-01-2008, 22:12
|
|
|
togre, sam tego oczywiście nie zrobisz
Jeden odpala, drugi sprawdza, czy na wyjściu z cewki jest iskra. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 22:20
|
|
|
A nie mozna tego sprawdzic na świecy zeby wyeliminowac uszkodzenie świec? |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-01-2008, 22:33
|
|
|
togre, najpierw zobacz, czy w ogóle iskra wychodzi z cewki.
Jeśli nie wychodzi to z pewnością nie zobaczysz jej na świecach.
Jak chcesz oprócz tego sprawdzić świece to przecież nikt Ci nie broni |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 11:40
|
|
|
No wiec sprawdzilem dzis iskre. Jest an wszytskich cylindrach, dosc mocna, kopnelo mnie calkiem konkretnie:D
zdjalem pokrywe gaznika - w komorze 0 paliwa; to co znajduje sie pod bagnetem oleju to pompa paliwowa? ida do niej 2 grube przewody - jeden od filtra paliwa; po zakreceniu z przewodów nic nie leci tylko czuc zapach benzyny.
do filtra paliwa ciezko strasznie sie dostac;/ bez kanalu sie chyba nie obedzie
poprzedni wlasciciel caly czas mial rezerwe paliwa-jezdzil na gazie, ja pojezdzilem troche ostatnio na paliwku, strasznie przymulal, gasl az w koncu zgasl na dobre; na wskazniku mam 1 kreskę poziomu paliwa wiec powinno odpalic... |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 17:54
|
|
|
hmm.. do filtra paliwa raczej nie ma problemu się dostać... jeśli masz gaźnikowca bo tak zakladam... wtedy też tak, masz pompę mechaniczną na bloku silnika, blisko np bagnetu czy rozrusznika, z przodu... są tam 2 przewody... ale skoro benzyna niezbyt leci albo wcale, to jeśli masz tą sytuację na włączonej PB a wyłączonym LPG to może problem z instalacją LPG, np zacina się elektrozaworek i PB nie leci gdy włączysz PB, jedynie na siłę silniczek coś zassa, czasem zadławi etc a np z kolei po włączeniu LPG przepuszcza zaworek trochę PB?
oczywiście czy leci patrz _za_ pompą bo to ona ciągnie i daje dalej, ale to wiesz pewno
jak przełączysz się na PB i pochodzi chwilkę na PB i zgasisz go nagle i otworzysz gaźnik to powinieneś mieć w komorze pływakoje paliwka nieco |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 18:08
|
|
|
Tak mi sie zdaje ze pompka wogole nie podaje. ostatnio zgasilem na Pb a przy probie uruchomienia silnik jakby juz zalapywal, odpalil na 3 sek. i zgasl, pozniej juz nawet nie zalapal;
co do pompki to z zewnatrz jest cala w oleju ale to chyba niema wpływu za bardzo;
elektrozaworek byl sprawdzany jakies 2 tyg temu i wszytsko było wporzo, chociaz nie oznacza to ze nie mógł się popsuć.
A z tym dostepem do filtra to bym sie klocił:) bo musze wlozyc reke po lokiec przy komorze silnika w dół a potem juz nijak odkrecic opaskę z filtra;/ |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 20:20
|
|
|
hmm.. ja jakoś z wymianą nie miałem problemów, może masz jakoś przesuniety czy coś.... nie pamiętam takich problemów.. a może tak to dawno było, że czas filtr wymienić
jak pompa nic nie podaje to jest coś do D... a że kapie z niej olej to poszukaj na forum tematów o tym, bo jest taka usterka możliwa, jak się w środeczku sypnie/rozszczelni... ale pracować mimo tego jakoś powinna... pooglądaj jak masz instalkę lpg, może jakoś koślawo Ci jakieś paciuloki założyli i np odcinają przed pompką (ale nikt tak głupkowaty by nie by chyba).. a może pompka pompuje ale dalej gdzieś masz np elektrozaworek do D...? gdzie to sprawdzałeś? zaraz za pompką czy gdzie?
no i kwestia też zdarzająca się - pękające/dziurawe przewody paliwowe... albo jak przeorasz o coś... ogładałeś je aż do baku czy są ok? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 20:50
|
|
|
jutro sprawdze dokladnie czy dochodzi paliwko do gaznika a jesli tak to sprawdze elektrozaworek.
meczy mnie tylko jedna rzecz. jak jechalem na pb slyszalem dziwny dzwiek piszczenia z tylu jakby popmpka siadala(tylko ze mam ja z przodu;/) byl tez jakis dziwny swist i lekki zapach benzynki...;
stanu przewodow niemoge teraz ocenic bo musialbym skoczyc na kanal, aczkolwiek jakis przewod (niewiem od czego, czarny, srednica ok centymetra) dos nisko wisi przy prawym tylnym kole:)
jutro czeka mnie chyba dlugi dzien... |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2008, 23:52
|
|
|
Kombinuj, jezeli jednak okaze sie ze cos masz nie tak z CPW to moge odsprzedac uzywke, kupilem nowy CPW bo mi auto przerywalo strasznie, a okazalo sie ze to byly tylko swiece....i stary mi zostal, ale w stu procentach sprawny.... w razie czego szczegóły masz w "sprzedam" na forum. pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-01-2008, 10:12
|
|
|
...a z tyłu przy kole to zależy gdzie bo bardzo możliwe , że wisi Ci linka od ręcznego, która tam lubi się odczepić z zaczepu.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 19-01-2008, 12:50
|
|
|
Kochany elektrozaworek trzymał sie na 2 nitkach a po odkreceniu kabelek odczepił sie od niego całkowiecie i to przy samej koncówce;/ |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-01-2008, 13:04
|
|
|
ależ to bardzo normalne zjawisko....
a więc skoro zapewne nie chcesz kupować nowego za ponad stówę lub za parę dych na szrocie, to podrzeźb po prostu troszkę tył, ten plastik w którym koiec kabla jest zalany, polutuj porządnie a potem zabezpiecz czymś i będzie działał spokojnie...
ja przed odkręcaniem tego zaworka zawsze odczepiam kabel i kręcę równocześnie zaworkiem i kablem bo wiem jak to się "solidnie" trzyma.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 19-01-2008, 13:09
|
|
|
OK dzięki za rade:)
zabiore go do domu i chyba przeczyszcze, bo jest w jakims oleju;/ |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
|