Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
CPW vs LPG
Autor Wiadomość
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 17-01-2008, 21:06   CPW vs LPG

Witam.
Mam do wszystkich pytanie. W wypadku uszkodzonego czujnika położenia wału auto nie odpali wogóle? tzn podejrzewam ze to wlasnie CPW wariowalo u mnie od dawna, gubil zaplon a poranne odpalanie na Pb było koszmarem, ciepły czy nie załapywal min. za 3 razem rano jeszcze gorzej. Dziwi mnie jedna rzecz: Na gazie przy rozgrzanym silniku odpalał na dotyk(jak jest zimny niestety musze odpalać na Pb). CPW chyba padło juz na dobre, bo kreci ale nie odpala, czyscilem swiece, kopułke, ogladalem przewody, jutro sprawdze czy jest iskra. Czy to mozliwe ze CPW inaczej zachowuje sie przy Pb a inaczej na gazie;/?
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Gaszek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 38
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2008, 21:32   

togre napisał/a:
Czy to mozliwe ze CPW inaczej zachowuje sie przy Pb a inaczej na gazie;/?

Nie powinno to robic róznicy.
togre napisał/a:
W wypadku uszkodzonego czujnika położenia wału auto nie odpali wogóle?

Jeżeli sam czujnik padł to raczej nie odpali wcale (brak iskry) inna sprawa jezeli przewód od niego jest gdzieś przerwany, albo np wtyczka nie łączy wtedy
togre napisał/a:
gubil zaplon a poranne odpalanie na Pb było koszmarem
może się tak dziac.
Sprawdz czy masz iskre wogóle :?:
_________________
Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety ;)
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2008, 21:38   

togre, jak walnie CPW to będzie wariował, raz odpali od pierwszego dotyku.
Na drugi dzień w ogóle.
Na cewce w ogóle nie będziesz miał iskry.
Wyciągnij CPW i sprawdź, czy ma oporność.
Mój nie miał żadnej ;)
Załatwiłem go myjąc silnik.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2008, 21:55   

...ale po raz setny powtarzam, że oporność to nie wszystko a często o niczym nie świadczy, jedyna pewna metoda - podmienić na 100% sprawny, ew zdać się na oscyloskop...

co do pb/lpg... jest czasem minimalna o dziwo różnica, że na jednym paliwku jest bardziej odporne autko na słabszą iskrę a mniej na drugim, ale czasem i niewielka...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 17-01-2008, 21:58   

jesli nie bedzie iskry to ewidentnie CPW?

Aby ja sprawdzic trzeba wyciagnac świece z przewodem, gwintem dotknac jakiegos metalu i zakrecic rozrusznikiem?
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2008, 22:12   

togre, sam tego oczywiście nie zrobisz ;)
Jeden odpala, drugi sprawdza, czy na wyjściu z cewki jest iskra.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 17-01-2008, 22:20   

A nie mozna tego sprawdzic na świecy zeby wyeliminowac uszkodzenie świec?
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2008, 22:33   

togre, najpierw zobacz, czy w ogóle iskra wychodzi z cewki.
Jeśli nie wychodzi to z pewnością nie zobaczysz jej na świecach.
Jak chcesz oprócz tego sprawdzić świece to przecież nikt Ci nie broni ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-01-2008, 11:40   

No wiec sprawdzilem dzis iskre. Jest an wszytskich cylindrach, dosc mocna, kopnelo mnie calkiem konkretnie:D
zdjalem pokrywe gaznika - w komorze 0 paliwa; to co znajduje sie pod bagnetem oleju to pompa paliwowa? ida do niej 2 grube przewody - jeden od filtra paliwa; po zakreceniu z przewodów nic nie leci tylko czuc zapach benzyny.
do filtra paliwa ciezko strasznie sie dostac;/ bez kanalu sie chyba nie obedzie
poprzedni wlasciciel caly czas mial rezerwe paliwa-jezdzil na gazie, ja pojezdzilem troche ostatnio na paliwku, strasznie przymulal, gasl az w koncu zgasl na dobre; na wskazniku mam 1 kreskę poziomu paliwa wiec powinno odpalic...
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2008, 17:54   

hmm.. do filtra paliwa raczej nie ma problemu się dostać... jeśli masz gaźnikowca bo tak zakladam... wtedy też tak, masz pompę mechaniczną na bloku silnika, blisko np bagnetu czy rozrusznika, z przodu... są tam 2 przewody... ale skoro benzyna niezbyt leci albo wcale, to jeśli masz tą sytuację na włączonej PB a wyłączonym LPG to może problem z instalacją LPG, np zacina się elektrozaworek i PB nie leci gdy włączysz PB, jedynie na siłę silniczek coś zassa, czasem zadławi etc a np z kolei po włączeniu LPG przepuszcza zaworek trochę PB?

oczywiście czy leci patrz _za_ pompą bo to ona ciągnie i daje dalej, ale to wiesz pewno ;)

jak przełączysz się na PB i pochodzi chwilkę na PB i zgasisz go nagle i otworzysz gaźnik to powinieneś mieć w komorze pływakoje paliwka nieco
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-01-2008, 18:08   

Tak mi sie zdaje ze pompka wogole nie podaje. ostatnio zgasilem na Pb a przy probie uruchomienia silnik jakby juz zalapywal, odpalil na 3 sek. i zgasl, pozniej juz nawet nie zalapal;
co do pompki to z zewnatrz jest cala w oleju ale to chyba niema wpływu za bardzo;
elektrozaworek byl sprawdzany jakies 2 tyg temu i wszytsko było wporzo, chociaz nie oznacza to ze nie mógł się popsuć.
A z tym dostepem do filtra to bym sie klocił:) bo musze wlozyc reke po lokiec przy komorze silnika w dół a potem juz nijak odkrecic opaskę z filtra;/
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2008, 20:20   

hmm.. ja jakoś z wymianą nie miałem problemów, może masz jakoś przesuniety czy coś.... nie pamiętam takich problemów.. a może tak to dawno było, że czas filtr wymienić :P

jak pompa nic nie podaje to jest coś do D... a że kapie z niej olej to poszukaj na forum tematów o tym, bo jest taka usterka możliwa, jak się w środeczku sypnie/rozszczelni... ale pracować mimo tego jakoś powinna... pooglądaj jak masz instalkę lpg, może jakoś koślawo Ci jakieś paciuloki założyli i np odcinają przed pompką (ale nikt tak głupkowaty by nie by chyba).. a może pompka pompuje ale dalej gdzieś masz np elektrozaworek do D...? gdzie to sprawdzałeś? zaraz za pompką czy gdzie?

no i kwestia też zdarzająca się - pękające/dziurawe przewody paliwowe... albo jak przeorasz o coś... ogładałeś je aż do baku czy są ok?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-01-2008, 20:50   

jutro sprawdze dokladnie czy dochodzi paliwko do gaznika a jesli tak to sprawdze elektrozaworek.

meczy mnie tylko jedna rzecz. jak jechalem na pb slyszalem dziwny dzwiek piszczenia z tylu jakby popmpka siadala(tylko ze mam ja z przodu;/) byl tez jakis dziwny swist i lekki zapach benzynki...;
stanu przewodow niemoge teraz ocenic bo musialbym skoczyc na kanal, aczkolwiek jakis przewod (niewiem od czego, czarny, srednica ok centymetra) dos nisko wisi przy prawym tylnym kole:)

jutro czeka mnie chyba dlugi dzien...
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2008, 23:52   

Kombinuj, jezeli jednak okaze sie ze cos masz nie tak z CPW to moge odsprzedac uzywke, kupilem nowy CPW bo mi auto przerywalo strasznie, a okazalo sie ze to byly tylko swiece....i stary mi zostal, ale w stu procentach sprawny.... w razie czego szczegóły masz w "sprzedam" na forum. pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-01-2008, 10:12   

...a z tyłu przy kole to zależy gdzie bo bardzo możliwe , że wisi Ci linka od ręcznego, która tam lubi się odczepić z zaczepu....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 19-01-2008, 12:50   

Kochany elektrozaworek trzymał sie na 2 nitkach a po odkreceniu kabelek odczepił sie od niego całkowiecie i to przy samej koncówce;/
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-01-2008, 13:04   

ależ to bardzo normalne zjawisko....

a więc skoro zapewne nie chcesz kupować nowego za ponad stówę lub za parę dych na szrocie, to podrzeźb po prostu troszkę tył, ten plastik w którym koiec kabla jest zalany, polutuj porządnie a potem zabezpiecz czymś i będzie działał spokojnie...

ja przed odkręcaniem tego zaworka zawsze odczepiam kabel i kręcę równocześnie zaworkiem i kablem :) bo wiem jak to się "solidnie" trzyma....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 19-01-2008, 13:09   

OK dzięki za rade:)
zabiore go do domu i chyba przeczyszcze, bo jest w jakims oleju;/
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load