Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia i prędkości wału korbowego
Autor Wiadomość
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-12-2004, 14:13   Czujnik położenia i prędkości wału korbowego

Witam opisze problem z jakim spotkałem się w moim (byłym) Fiacie Tiop 1.4 ie AGT.

Kupiłem i jeździłem aż tu autko staneło. :( Więc otworzyłem maskę poruszałem jakimiś kabelkami wsiadam odpaliłem jest ok. Myśle musze posprawdzać wtyczki. Jade i znów stanołem więc poruszałem tymi samymi kabelkami a tu nic. Więc grzebę przy innych jest ok. Myśle to nie te kable tylko tamte. Jade i znów stanołem i grzebę i znów nie te kable.

:( :( :( :( :( :(

W końcu dojechałem do domu postawiłem zapalone auto i czekam aż zgaśnie. I zgasło wziołem miernik i mierze ale wszystko ok. Auto pali. Więc znów pale, pele póki nie zgaśnie i mierze.

I mam.

:D

Po nagrzaniu się od kolektora "Czujnik położenia i prędkości wału korbowego" tracił rezystancje i miał przerwę.
Gdy ja na drodze grzebałem w kablach on ostygł i było ok.
I tak mnie robił w konia.

Kupiłem używkę za 30 zł i jest ok.

Znajduje się on przy kile zamachowym od strony przedziału silnika przykręcony dwoma srubkami należy odkręcić sam czujnik aby uchwyt się nie przemieścił bo się może odległość od koła zamachowego zmienić.


Pozdrawiam :twisted:
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2004, 14:53   

Gratuluje cierpliwości :D ,taki opis napewno sie komuś przyda :lol:
     assistance
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 08-01-2005, 20:56   

Arek ja mam podobny problem, ale w Tipo 1.6. O ile wiem to czujnik jest przy pasku rozrządu to nie ma się od czego zagrzać.
Problem mam taki: najpierw jak jechałem wolno po mieście lub wjeżdzałem w uliczkę wolniutko najczęściej na sprzęgle to gasł. Raz zgasł pracując, ale od razu odpalił. Potem jadąc silnik pracował, ale jakby nie reagował na gaz, az po kilkudziesięciu metrach zgasł. Palił od razu.
Teraz jak się przejadę i postawię pod domem na ok pól godziny to nie można go odpalić. Kręci, ale nie pali. Po otwarciu maski i pogrzebaniu odpala. Na zimnym silniku pali pięknie, jak zostawię na krótko tez odpala, tylko jak postoi pół godziny to nie odpala.
Co może być powodem? Ktoś kiedyś napisał że silnik cały czas mu chodzi na ssaniu i jak sie zagrzeje to nie odpala. Nie chce kierowac na złe tory, ale tylko to mi przychodzi do głowy.
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2005, 22:45   

Cze
Niema nic gorszego jak niewiadoma w co łapy włożyć.
Nie wiem jak jest we wtrysku mono-monotronic bo przy takich mniej grzebałem ale raczej czujnik powinien być (mogę się mylić) przy koje zamachowym. Sprawdzałem w literaturze i przy 1.4 i 1.6. Czujnik ten ma rezystancje 486-594 ohma. Podłączony jest do 3 i 23 orządzenia sterującego.

Często niełączą wtyczki od wtryskiwacza. Jeśli faluje a przewody podciśnienia sprawne to trzeba wyczyścić potencjometr i regulator biegu jałowego, ale ty chyba już to robiłeś.

Jeśli odkręcimy czujnik pręd. obr. i postukamy tym wystającym metalowym prętem o masowany metal to w tym momęcie powinien wtryskiwacz podać paliwo a moduł zapłonowy wygenerować iskrę. Po zdjęciu obudowy filtra wszystko ładnie widać.

Więc miernik z ręce i posprawdzaj. Wysłałem ci przecież schemat.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-01-2005, 18:39   

Znalazłem!!!!!
No cóż potrzebne było mnóstwo nerwów,ale od początku. Moja dziewczyna pojechała do Gorzowa i od razu miała podjechać do ItalAuto (firma zajmujące się grupą Fiat) na Euroscan. Okazało się że wszytsko poniżej normy! Spaliny pięknie, sonda i wszystkie czujniki chodzą. No miodzio....
Ale dlaczego tak trudno odpalić jak jest ciepły? Mechanik powiedział że to może wynikać z syfu w paliwie i od tego że tak długo stał. Pełno brudu i właśnie teraz sie uwalnia.
Dziewczyna wzięla auto które umarło 2 skrzyżowania dalej...Zadzwonila po mechanika z ItalAuto. Scholował i sprawdził wszysko, potem znów wyjazd i znów to samo. Komputer nie podawał żadnych ustarek. NIc. ROzmawiałem z nim i rozkładał ręcę, bo raz, że mało jest monotroniców i ma mało części, a dwa, to że powodem mogło byc wszystko. Powiedziałem mu co było u Ciebie. Zamienił czujnik, silniczek krokowy i mnóstwo innych i dalej przy małych obrotach gasł. Iskra jest, a wtrysk nie podaje. Powiedział że możliwe, że wtrysk jest walnięty i jak się rozgrzeje to się zaciera. Chłop się naprawdę starał i na koniec nie wziął ani złotówki za nic(nawet za komputer)!! Było mu chyba głupio że to u niego się stało. Powiedział że będzie szukał co to może być. Zaproponował serwis Boscha na sprawdzenie samego sterownika, bo czasami nie pokazuje ustarek, a powoduje błąd. Dla mnie za drogo.
Mi się udało odpalić silnik raz i pow 2000obr pracował, a poniżej gasł. POtem umarł na dobre i do domy było holowanie.
No to uszykowaliśmy się z bratem na rozbiórkę i na koszty (może wtrysk do wymiany, może komputer). Pierwsze co, świece. I co? Oryginały NGK zamiast 0,7 mają 0,6mm. Poprawione. Potem szukamy wszystko po kolei,ale zdziwiło nas to że wtrysk nie daje paliwa, a świece są mokre. Przypomniałem sobie że kumpel mówił że miał nowe przewody WN które robiły mu jaja. Dzwonie więc do Jamnoru i mówie co jest. Przełączyli do "działu wdrożeń" gdzie potwierdzono że to dobre przewody, ale nie powiedzieli że nie one powodują usterki. Zreszta jak powiedziano Fiat jest najgorzej oznaczony i ma najwięcej wariantów części. Ja kupiłem silikonowe przwody, które mają inną opornośc od miedziowych, które jak zrozumiałem robi Bosch.
Założyłem więc stare i ....od razu zapałił.Chodzi pięknie, odpala za 2-3 przekręceniem wału a wcześniej za 4-6, chodzi cichutko, szybko przechodzi ze ssania. Jest ok. Wiele nerwów, ale okazało się że warto!!
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2005, 21:09   

Jaja jestem zdziwiony że coś takiego. Ale każda wiadomość się sprzyda.

Marcin teraz masz wielką satysfakcję!!
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-01-2005, 21:39   

Nawet nie wiesz jaką!!
A dla wszytkich kupujących przewody WN.
Sprawdzajcie jaki opór mają oryginalne, bo na Boschach które miałem pisze 5kOhm, a Janmorki mają 1Ohm. Potwierdził to specjalista Janmora.
Nie zawsze takie same przewody znacza te same przewody.
Problem tanich przewodów mi pozostał więc nadal więc szukam tanich do mojego autka...
Ale poza tym to uważam że nawet najlepszy mechanik wymieka w stosunku do właściciela jak trzeba szukać wszędzie ustarki.
Ja zrobiłem w 30min, a naprawa w warsztacie kosztowałaby 100zł!!
Rozumiem warsztat, bo sam bym chciał zarobić, ale wiem, że to co można to lepiej samemu!!
Pozdrawiam maniaków Fiatów. Te auta można kochać lub nienawidzieć...
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-01-2005, 16:39   

Odnośnie przewodów WN to ja w wersji 1.8 ma przewody 1.5 K, natomiast jak założyłem od poldka 10 k to silnik cały się trzesie ale dział :)
  
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2005, 01:22   

A jaki opór fabrycznie powinny mieć przewody dla silnika 1.6 monowtrysk??
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-03-2005, 03:23   

Poszukaj w PDF na stronie, ale nie pamietam czy sa.

Druga sprawa, jesli chcesz szybko sprawdzic czy czujnik polozenia walu jest dobry to jak auto "swiruje" to trzeba szybko polac ten czujnik zimna woda!! Jesli nagle auto odzyska sprawnosc to juz wiesz co jest uszkodzone.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
depeche77 


Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 15
Skąd: Krobia
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-09-2006, 14:26   

witam serdecznie panowie ja mam problem tego typu rano cziezko odpala wcale niema sania obroty około 6000,lable od kopułki nowe czyjnik teperatury sania sprawdzony rano ma 2,9k,reset kompa zrobiony wsystkie wtyczki sprawdzone,jak się silnik rozgrzeje obroty oky 9000,silniczek krokowy rozebrany wyczyszczony co jeszcze polecacie sprawdzić.Pozdrawiam
  
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-09-2006, 09:01   

cos za duże masz obroty ;)
chyba chodziło ci o 600 po odpaleniu i 900 na ciepłym... Ja też tak mam :)
Ten typ tak ma
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load