Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
demontaż baku paliwa
Autor Wiadomość
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2007, 19:59   demontaż baku paliwa

ktoś kiedyś ściągał bak paliwa? jak pisałem w innym temacie muszę wymienić przewody hamulcowe w tyle i w tym celu muszę odkręcić bak. z tego co wiem rurki idą do korektora hamulców który jest nad bakiem. i teraz tak: odkręciłem śrubę tą najgłębiej pod samochodem, gdzie opaski na baku schodzą się (kształt litery V) bez problemów. nie mogę odkręcić dwuch pozostałych bliżej tyły autka. tzn jedną tą po prawej odkręciłem jakieś 1/3 i dalej nie chce pójść a tej po lewek nawet nie ruszyłem :sciana:

proszę o jakieś wskazówki jak to zrobić (łącznie z wierceniem). oczywiście WD40 było w użyciu.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2007, 20:06   

nie wiem jak to sie tam ma dokładnie,ale ja jak widze ze sruba sie nie chce odkrecic bo jest zardzewiała to biore boscha i jazda,potem zaladam nowa i po klopocie :lalala: tylko ze ja mam do tego warunki a z tego co Ty pisales to ich za bardzo nie masz :|
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-08-2007, 20:07   

Akurat korektor nie jest nad bakiem, bynajmniej w dieslu, jednak przewody nad bakiem idą. Dobry klucz - najlepiej nasadka, ewentualnie na to krótka rurka i powinno ruszyć. Jesli nie to pozostaje Ci odgięcie opasek bo co innego zrobisz .... ? :roll:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2007, 20:09   

Hipo napisał/a:
Akurat korektor nie jest nad bakiem
zgadza sie,korektor jest zaraz obok baku
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2007, 20:09   

ego, spoko autko stoi jakieś pól metra nad glebą. dostęp dobry. czyli mówisz że bosch... no cóż. myślałem jeszcze nad rozwierceniem jej.

tylko tak. tą którą trochę odkręciłem bochem utnę a co z tą której nawet nie ruszyłem :?:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2007, 20:17   

konikks, nie doradze Ci az tak doakladnie bo tego nie robilem i nawet sie temu nigdy nie przygladalem :?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2007, 20:19   

Hipo napisał/a:
Jesli nie to pozostaje Ci odgięcie opasek bo co innego zrobisz .... ? :roll:


to nic nie da. śruba dalej trzyma bak.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-08-2007, 20:29   

Z tego co sie orientuje to są tam śruby a nie nakrętki ? to znacznie utrudnia sprawe bo nawet jak łeb zetniesz to kupe roboty później jest żeby rozwiercić śrube a fiat akurat dość mocne śrubki w Tipo uzywał 8.8 to standard. Ale da się zrobić, dobrze napunktuj, cienkie wiertełko powiedzmy 2-3mm później 5mm aż do takiej 1mm cieńszej niż średnica śruby, przypuszczam ze tam masz fi 8mm. Wtedy już gwintownik i jadą nasi.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2007, 20:32   

masz rację - kupa roboty

ale już zacząłem więc dokończyć trzeba :evil:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-08-2007, 21:12   

Najlepiej zapieczoną śrubkę zalać olejem i podgrzewać (olej elegancko wchodzi w cały zwój śruby). W tym przypadku (bliskość benzyny) raczej ta metoda nie jest zalecana. Innym sposobem na takie śruby to zalewać WD i potem do przodu i do tyłu i tak aż do skutku.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-08-2007, 21:15   

Tomilee, tylko jeszcze w tym przypadku olej do góry Ci nie popłynie a śrubki z tego co kojarze to są wkręcane od spodu. :lalala:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-08-2007, 21:29   

Ale śruba w coś jest wkręcona - zawsze można zalać od góry w nakrętkę.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-08-2007, 06:18   

Teoretycznie masz racje, ale jak ta stara nakręta jest gdzieś tam ukryta w jakimś profilu zamknietym to niestety nie ma możliwości dać nowej nakrętki i jej przytrzymac przy dokręcaniu.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2007, 10:03   

jeszcze jedna śrubka do odkręcenia... z tą będzie najtrudniej :(
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
chmarka 


Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 21
Skąd: Długi Bród
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 20-08-2007, 21:55   

Z tego co kojarze, to na górze jest przyspawana nakrętka. Jak wyciągałem zbiornik to spaw puścił i wtedy poszła w ruch kątówka. Warto więc może jak wcześniej mówił HIPO, wziąść klucz i do tego jakieś przedłużenie...
_________________
1.4ie + LPG 836A4.000
Tipoloty wiecznie żywe!! :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-08-2007, 21:19   

olałem to. nie chce mi się już grzebać przy tym... łeb śruby jest już okrągły, dwie grzechotki się rozsypały, 2 nasadki się wyrobiły...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-08-2007, 17:04   

A nie możesz na żywca przewodów bokiem gdzieś puscić ? stare obetniesz a dwa kawałki jak zostana pod bakiem to zostaną, trudno sie mówi.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-08-2007, 18:09   

Hipo napisał/a:
A nie możesz na żywca przewodów bokiem gdzieś puscić ? stare obetniesz a dwa kawałki jak zostana pod bakiem to zostaną, trudno sie mówi.


a zastanawiałeś sie jak je przykręcić do korektora? tam jest na prawdę bardzo mało miejsca a przewody są przykręcane jakby od góry. nie ma szans. zresztą rzuciłem się z motyką na słońce... kanał to podstawa.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-08-2007, 19:20   

konikks, jesli zaczałeś robić to bez kanału to respekt dla Ciebie :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-08-2007, 19:30   

Hipo napisał/a:
konikks, jesli zaczałeś robić to bez kanału to respekt dla Ciebie :D


hehe jakbyś widział moje ręce... pocięte poobijane siniak na siniaku...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tadziu47 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 77
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-08-2007, 19:54   

konikks, jesli zaczałeś robić to bez kanału to respekt dla Ciebie

Jestem pełen podziwu :roll: . Ja przy obecnym moim brzuszku , nie zaryzykowałbym 8)

Pozdrawiam ! :lol:
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-08-2007, 21:05   

Hipo napisał/a:
A nie możesz na żywca przewodów bokiem gdzieś puscić ? stare obetniesz a dwa kawałki jak zostana pod bakiem to zostaną, trudno sie mówi.

ja tak mam. Wymieniałem wszystkie przewody na miedziane z tyłu i akurat nawet nie próbowałem baku odkręcać... Kupiłem 60cm przewodu i heja... :) działa tak jak powinno i do korektora dało się przykręcić bez problemu :) jutro zrobię fotki.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-08-2007, 15:32   

akj3, a jakim sposobem przykręciłeś je do korektora hamulców :roll: tam na prawdę nie ma jak podejść :!:

chyba że korektor też ominąłeś...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-08-2007, 18:40   

trochę gimnastyki było... :roll: z tym że ja to robiłem w kanale... jak widać na zdjęciach trochę głupio że nie wymieniłem/wywaliłem korektora... :roll: teraz to zrobię przy okazji przeróbki wydechu... (tak wogle to przerabiam wydech i w Tipo i Audi A3... w Audi przepalił mi się końcowy... dodam że rocznik 2000 :roll: :evil: )
Sorki za jakość zdjęć ale nie mam cyfrówki... :evil: może Ci to coś konikks pomoże... ;D
Kurde nic na nich prawie nie widać... przy korektorze to jest ten przewód najbardziej wygięty do góry.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-08-2007, 18:45   

akj3, kurde ja mam inny bak :roll: serio bardziej zachodzi mi na korektor :roll: postaram się zrobić fotkę. szok...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load