demontaż baku paliwa |
Autor |
Wiadomość |
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 19:59 demontaż baku paliwa
|
|
|
ktoś kiedyś ściągał bak paliwa? jak pisałem w innym temacie muszę wymienić przewody hamulcowe w tyle i w tym celu muszę odkręcić bak. z tego co wiem rurki idą do korektora hamulców który jest nad bakiem. i teraz tak: odkręciłem śrubę tą najgłębiej pod samochodem, gdzie opaski na baku schodzą się (kształt litery V) bez problemów. nie mogę odkręcić dwuch pozostałych bliżej tyły autka. tzn jedną tą po prawej odkręciłem jakieś 1/3 i dalej nie chce pójść a tej po lewek nawet nie ruszyłem
proszę o jakieś wskazówki jak to zrobić (łącznie z wierceniem). oczywiście WD40 było w użyciu. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:06
|
|
|
nie wiem jak to sie tam ma dokładnie,ale ja jak widze ze sruba sie nie chce odkrecic bo jest zardzewiała to biore boscha i jazda,potem zaladam nowa i po klopocie tylko ze ja mam do tego warunki a z tego co Ty pisales to ich za bardzo nie masz |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:07
|
|
|
Akurat korektor nie jest nad bakiem, bynajmniej w dieslu, jednak przewody nad bakiem idą. Dobry klucz - najlepiej nasadka, ewentualnie na to krótka rurka i powinno ruszyć. Jesli nie to pozostaje Ci odgięcie opasek bo co innego zrobisz .... ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:09
|
|
|
Hipo napisał/a: | Akurat korektor nie jest nad bakiem | zgadza sie,korektor jest zaraz obok baku |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:09
|
|
|
ego, spoko autko stoi jakieś pól metra nad glebą. dostęp dobry. czyli mówisz że bosch... no cóż. myślałem jeszcze nad rozwierceniem jej.
tylko tak. tą którą trochę odkręciłem bochem utnę a co z tą której nawet nie ruszyłem |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:17
|
|
|
konikks, nie doradze Ci az tak doakladnie bo tego nie robilem i nawet sie temu nigdy nie przygladalem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:19
|
|
|
Hipo napisał/a: | Jesli nie to pozostaje Ci odgięcie opasek bo co innego zrobisz .... ? |
to nic nie da. śruba dalej trzyma bak. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:29
|
|
|
Z tego co sie orientuje to są tam śruby a nie nakrętki ? to znacznie utrudnia sprawe bo nawet jak łeb zetniesz to kupe roboty później jest żeby rozwiercić śrube a fiat akurat dość mocne śrubki w Tipo uzywał 8.8 to standard. Ale da się zrobić, dobrze napunktuj, cienkie wiertełko powiedzmy 2-3mm później 5mm aż do takiej 1mm cieńszej niż średnica śruby, przypuszczam ze tam masz fi 8mm. Wtedy już gwintownik i jadą nasi. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:32
|
|
|
masz rację - kupa roboty
ale już zacząłem więc dokończyć trzeba |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 21:12
|
|
|
Najlepiej zapieczoną śrubkę zalać olejem i podgrzewać (olej elegancko wchodzi w cały zwój śruby). W tym przypadku (bliskość benzyny) raczej ta metoda nie jest zalecana. Innym sposobem na takie śruby to zalewać WD i potem do przodu i do tyłu i tak aż do skutku. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-08-2007, 21:15
|
|
|
Tomilee, tylko jeszcze w tym przypadku olej do góry Ci nie popłynie a śrubki z tego co kojarze to są wkręcane od spodu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-08-2007, 21:29
|
|
|
Ale śruba w coś jest wkręcona - zawsze można zalać od góry w nakrętkę. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-08-2007, 06:18
|
|
|
Teoretycznie masz racje, ale jak ta stara nakręta jest gdzieś tam ukryta w jakimś profilu zamknietym to niestety nie ma możliwości dać nowej nakrętki i jej przytrzymac przy dokręcaniu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2007, 10:03
|
|
|
jeszcze jedna śrubka do odkręcenia... z tą będzie najtrudniej |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
chmarka
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 21 Skąd: Długi Bród
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 21:55
|
|
|
Z tego co kojarze, to na górze jest przyspawana nakrętka. Jak wyciągałem zbiornik to spaw puścił i wtedy poszła w ruch kątówka. Warto więc może jak wcześniej mówił HIPO, wziąść klucz i do tego jakieś przedłużenie... |
_________________ 1.4ie + LPG 836A4.000
Tipoloty wiecznie żywe!! |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-08-2007, 21:19
|
|
|
olałem to. nie chce mi się już grzebać przy tym... łeb śruby jest już okrągły, dwie grzechotki się rozsypały, 2 nasadki się wyrobiły... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-08-2007, 17:04
|
|
|
A nie możesz na żywca przewodów bokiem gdzieś puscić ? stare obetniesz a dwa kawałki jak zostana pod bakiem to zostaną, trudno sie mówi. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-08-2007, 18:09
|
|
|
Hipo napisał/a: | A nie możesz na żywca przewodów bokiem gdzieś puscić ? stare obetniesz a dwa kawałki jak zostana pod bakiem to zostaną, trudno sie mówi. |
a zastanawiałeś sie jak je przykręcić do korektora? tam jest na prawdę bardzo mało miejsca a przewody są przykręcane jakby od góry. nie ma szans. zresztą rzuciłem się z motyką na słońce... kanał to podstawa. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-08-2007, 19:20
|
|
|
konikks, jesli zaczałeś robić to bez kanału to respekt dla Ciebie |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-08-2007, 19:30
|
|
|
Hipo napisał/a: | konikks, jesli zaczałeś robić to bez kanału to respekt dla Ciebie |
hehe jakbyś widział moje ręce... pocięte poobijane siniak na siniaku... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
tadziu47
Pomógł: 1 raz Wiek: 77 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-08-2007, 19:54
|
|
|
konikks, jesli zaczałeś robić to bez kanału to respekt dla Ciebie
Jestem pełen podziwu . Ja przy obecnym moim brzuszku , nie zaryzykowałbym
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-08-2007, 21:05
|
|
|
Hipo napisał/a: | A nie możesz na żywca przewodów bokiem gdzieś puscić ? stare obetniesz a dwa kawałki jak zostana pod bakiem to zostaną, trudno sie mówi. |
ja tak mam. Wymieniałem wszystkie przewody na miedziane z tyłu i akurat nawet nie próbowałem baku odkręcać... Kupiłem 60cm przewodu i heja... działa tak jak powinno i do korektora dało się przykręcić bez problemu jutro zrobię fotki. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-08-2007, 15:32
|
|
|
akj3, a jakim sposobem przykręciłeś je do korektora hamulców tam na prawdę nie ma jak podejść
chyba że korektor też ominąłeś... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-08-2007, 18:40
|
|
|
trochę gimnastyki było... z tym że ja to robiłem w kanale... jak widać na zdjęciach trochę głupio że nie wymieniłem/wywaliłem korektora... teraz to zrobię przy okazji przeróbki wydechu... (tak wogle to przerabiam wydech i w Tipo i Audi A3... w Audi przepalił mi się końcowy... dodam że rocznik 2000 )
Sorki za jakość zdjęć ale nie mam cyfrówki... może Ci to coś konikks pomoże...
Kurde nic na nich prawie nie widać... przy korektorze to jest ten przewód najbardziej wygięty do góry. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-08-2007, 18:45
|
|
|
akj3, kurde ja mam inny bak serio bardziej zachodzi mi na korektor postaram się zrobić fotkę. szok... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|