|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
BLOS vs. wtrysk gazu IV generacji - za i przeciw ... |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 11:38 BLOS vs. wtrysk gazu IV generacji - za i przeciw ...
|
|
|
Krzyśku, zgodnie z ustaleniem że nie zaśmiecamy innygo wątku, proszę Cię skoro stwierdzileś że BLOS jest tak świetny, i lepszy niż układy wtrysku LPG poprzyj to merytorycznie i odpowiedz na moje pytanie zadane w poprzednim wątku, udowodnij że nie rzucasz słów na wiatr ...
Jeśli nie pamiętasz, przypomne pytanie i tu: "Jedno proste pytanie, skoro twierdzisz że BLOS jest taki swietny, co kolego sie dzieje w tym czysto mechanicznym rozwiazaniu gdy zmienia sie tempearatura podawanego LPG poprzez BLOS po odpaleniu auta, jaki ma to wpływ na skład mieszanki, co zmienia jakość zatankowanego LPG i dlaczego na ten czynnik wtrysk LPG zareaguje a BLOS nie, no dawaj zobaczymy co Twoja wiedza jest warta."
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2009, 11:57
|
|
|
Grzegorz każdy z nas ma swoje racje wiem wystarcająco dużo żeby bezpiecznie stwierdzić, że w silnikach zasilanych mono lub wielopunktem pośrednim ( czyli takim w którym wtryskiwacze otwierają się jednocześnie i paliwo jest wtryskiwane do kolektora ssącego ) zdecydowanie wystarcza instalacja II generacji i jeśli komuś zależy na braku zwężki w dolocie ( jak to się ma przy sekwencji ) zakłada gaźnik gazowy ( Bloss ) jest to w pełni mechaniczne urzadzenie działające zgodnie z prawami fizyki co za tym idzie mało skomplikowane, i oczywiście ma swoje wady w postaci poprawnej regulacji, i niewiele zakładów zajmujących się LPG wyreguluje poprawnie Bloss-a
Nie twierdzę że sekwencja jest zła, po prostu sekwencja powinna być stosowana w samochodach z plastikowym kolektorem dolotowym ( i to tez nie w 100% przypadków ) a w pozostałych przypadkach po co przepłacać skoro dobra instalacja II Gen. bedzie sięspisywała równie dobrze co sekwencja ( oczywiście mowa tutaj o silnikach bez sekwencyjnego wtrysku benz. )
ja z sekwencją w silniku V6 mam przykre doświadczenia natomiast po założeniu Bloss-a motor pracował zdecydowanie lepiej, pomijam już sam fakt regulacji Sekwencji ( w garażu tego nie zrobisz a gazownik ci wciśnie dokładnie to co chcesz usłyszeć ) nie każdy ma laptopa, kable, i odpowiedni interface do instalacji sekwencyjnej ( chociaż II Gen też wymaga komputera i oprogramowania ) znam mase ludzi którzy się przesiedli z sekwencji na Bloss-a i zachwalaja takie rozwiązanie zasilania LPG i znam mase ludzi którzy przesiedli się z II Gen. na sekwencję i tez zachwalają
zawsze bedą spory na temat "Która gen. jest najlepsza"
dla mnie blos jak na razie jest kompromisem i najlepiej wypada jeśli chodzi o stosunek /Jakość/Cena/Prostota działania ( czyli bezawaryjność )
jesli chodzi o reakcje i szybkość działania to sekwencja radzi sobie z tym bardzo dobrze natomiast jest gorzej z bezawaryjnoscią takiego układu ( u mnie np. po 50 tyś km padły wtryskiwacze LPG a były naprawdę dobrej firmy ) oczywiście pomijam oszczędność II Gen. bo sekwencja ma na sztywno zaprogramowaną mapę ( co prawda mozna ją zmienić ale w niewielkim stopniu i z różnym skutkiem )
a na koniec dodam że to wszystko i tak zależy od podzespołów jakie są włożone do auta
nie można stwierdzić np. że instalacja BRC jest najlepsza. każda firma robi coś dobrego, jak np. Landi Renzo produkuje bdb Reduktory a BRC robi BdB wielozawory i emulatory do aut Francuzkich |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 12:20
|
|
|
Dobrze, wiadomo że do silnik na k-jetronic czy ke-jetronicu nikt wtrysku gazu nie pcha [a można] ze wzgledów braku opłacalności ale co do reszty Twojej wypowiedzi mam duże zastrzezenia.
Blos jak napisalem to uzrzadzenie czysto mechaniczne, regulujesz go raz przy "pewnej jakości" zatankowanym LPG i co potem, pierwsza sprawa regulujesz na nagrzanym do optymalnej temp pracy silniku, co sie dzieje gdy zmienia sie temp podawanego LPG, np. po przelaczeniu rano z pb na lpg lub przy dlugim staniu w korku? Jak zmienia sie sklad mieszanki??
Druga sprawa wpływ jakości zatankowanego LPG na zachowanie auta, niestety na BLOSie co tankowanie jeśli trafisz syf masz anomalie bo nic tego nei skoryguje, przy wtrysku LPG owszem.
Teraz odnosnie tego co nazwałeś "sztywno zaprogramowana mapą LPG" i oszczednosci II generacji, owszem na II generacji gdy zaemulujesz lambde mozesz zubozyc mieszanke i ciut urwac na spalaniu ale cos za cos, wyzsza temp spalin i konsewkwencje w postaci podpalonych po wiekszym przebiegu gniazd i przylgni zaworow. Odnosnie mapy wtrysku przy sekwencji, to ze musisz instalacje dograc tak aby sterownik wtrysku PB nie widzial zmiany sposoby zasilania silnika z PB na LPG to tylko wielki plus, silnik pracuje na mieszance takiej jaka ma być co przeklada sie na jego wieksza bezawaryjnosc.
Odnośnie BLOS i braku zwezki w dolocie gdy go zastosujesz, nie do konca, policz pole powierzchni "jajowatego okna" blosa i odniesz to anwet do przepustnicy 2 litrwoego silnika, zobaczysz ze mijasz się z prawdą.
Jeżdziłem i na zwykłych mikserach, i na BLOS i na wtryskach LPG zarówno w fazie lotnej jak i ciekłej, od 3lat siedze juz tylko w sterownikach wtrysku LPG STAG, mam kontakt z ludzmi ktorzy tworza ich firmware, czesto pomagam poprawic pewne "babole" ich softu jak też i robiac powiedzmy za betatestera produkowanych u nas reduktorów do wtrysku LPG wiec raczej wiem co mówię.
Zastanow sie nad zadanymi przeze ze mnie pytaniami odnosnie dzialania BLOSa wzgledem zmian temperatury podawanego LPG i skrobnij coś, rozjaśni to wiele spraw ...
pzdr. Grzesiek
** Dodano: 14-09-2009, 13:22 **
Kriss_Lodz napisał/a: | ... wielopunktem pośrednim ( czyli takim w którym wtryskiwacze otwierają się jednocześnie i paliwo jest wtryskiwane do kolektora ssącego ) ... |
Poczytaj trochę wiecej bo się mijasz z prawdą ;] Każdy wtrysk PB realizowany w kolektor ssący jest wtryskiem pośrednim i nie ma to związku czy to full/semi grup, czy pełna sekwencja. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-09-2009, 13:48
|
|
|
a i ja dorzucę coś od siebie.
Kriss_Lodz jakie to były Twoje złe doświadczenia? Co się działo że nie polecasz sekwencyjnych instalacji? I co to były za instalacje? Bo skoro robisz w lpg to pewnie wiesz że są instalacje na rynku które z sekwencyjnym wtryskiem mają wspólną tylko nazwę. Chodzi o zasadę działania. Większoś starszych sekwencji odczytywała czas wtrysku z wszystkich cylindrów ale do obliczania czasu wtrysku benzyny brała pod uwagę tylko pierwszy cylinder i wg. niego dobierała korekty - jednakowe dla wszystkich cylindrów więc nawet z sekwencyjnego wtrysku benzyny robił się fullgroup wtrysku gazu.
Odnośnie blosa to m. in. ma taką wadę że nawet poprawnie wyregulowany na rozgrzanym silniku, przy mniejszej temperaturze gazu (np. rano) i tak zmienia skład mieszanki, poza tym kiedy w butli jest mniej gazu blos nie dobierze sobie korekty do referencyjnego ciśnienia a wtrysk IV generacji tak. A najważniejsza moim zdaniem wada to taka że poprawnie założona sekwencja nigdy nie strzeli (a jeśli strzeli na sekwencji to strzeli i na benzynie) czego nawet przy blosie nie da się wyeliminować. I nie chodzi tu o plastikowe kolektory tylko np. o przepływomierze, przepustnice i tym podobne wynalazki montowane w autach z wtryskiem wielopunktowym.
wyjątki jednak sie zdarzają
oczywiście wtrysk bezpośredni - tam w ogóle zakładanie lpg jest złym pomysłem - jedynie wchodzi w grę instalacja podciśnieniowa z tym że będzie to już śmierć wtryskiwaczy benz.
auta z nietypowym wtryskiem - dwupunktowe japońskie czy amerykańskie wtryski lub amerykańskie np. pontiac 2.3 16V z wieklopunktowym wtryskiem benzyny ale o stałym czasie wtrysku rzędu 0,9ms. Wtedy wchodzi w gre tylko mikser/blos.
pozdrawiam |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-09-2009, 22:36
|
|
|
do akj3:
ano z sekwencją firmy Stag miałem małe problemy z przystosowaniem jej do silnika w Renault 25 2.2 jak by ktoś wiedział o co lata to typ silnika to J7T, nie powiem że było tragicznie ale jakoś renault + renix + stag nie za bardzo się polubiły, były problemy z ustawieniem tego wszystkiego tak jak być powinno jak wykopaliska uskutecznie to wrzuce pare filmików i zdjęć z operacji ustawiania tego wszystkiego. natomiast po założeniu blossa hmm.. nie no odkopie zbiory filmowo fotograficzne to pokaże bo i tak mi nikt nie uwierzy że lepiej to chodziło na bloss-ie niż na Stagu
Grześ ok może z tym doborem mieszanki masz rację ale zważając na stan wiedzy naszych genialnych gazowników obstawiam że posiadając II gen sam więcej sobie zdziałam, może mam uprzedzenia po Reni do układów z wtryskiem gazu jakoś II gen mi bardziej leży
mam teraz zainstalowane Bingo M w swojej temperówce bloss czeka na montaż ale jak na razie naprawdę nie mam się do czego przyczepić, nie kicha, nie strzela nie ma poblemów z rozruchem, i spala w granicach 12-13 L LPG w Łódzkich korkach i wcale nie jest ekonomicznie skręcony. poza tym koszty zakupu Bingo M w porównaniu z dobrąsekwencją sąniewymiernie bardziej kożystne, tak mi się wydaje
co do sekwencji to moim zdaniem jeśli mamy auto które ma powiedzmy 16 lat i ma przelatane z 200 tyś to nie zabardzo opłaca się inwestować w sekwencje skoro za mniej więcej połowe ceny można mieć dobrą II Gen. ale to tylko moje skromne zdanie
zresztą każdy chwali to co ma. nikt nie musi się zgadzać z moim zdaniem ja poprostu wyrażam swoją opinię. |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-09-2009, 22:57
|
|
|
Co do Renixa w połączeniu z wtryskiem LPG to się z Toba zgadzam, zakała i tyle. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-09-2009, 06:11
|
|
|
Kriss_Lodz napisał/a: | renault + renix |
dokładnie, zgadzam się - zaraza... i mnie się zdarzyło renixa złapać ale klient chciał mieszalnikową instalację więc tylko emulator mu założyłem odpowiedni z autronika i obyło sie bez problemów.
** Dodano: 18-09-2009, 07:15 **
tak jak mówię są wyjątki do których lepiej wtrysku nie zakładać ale wyjątki własnie potwierdzaja regułę i moim zdaniem do wielopunktowego wtrysku (nie ważne czy full, semi czy pełna sekwencja) lepiej jest założyć sekwencyjny wtrysk gazu a mieszalniki zostawic dla mono wtrysku i dla mechanicznych wtrysków.
pozdrawiam |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|