|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Przerywa - CPP? - temat morze |
Autor |
Wiadomość |
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 09:56 Przerywa - CPP? - temat morze
|
|
|
Witam. Od jakiegoś czasu studiuje forum TTT by znaleźć rozwiązanie na zachowania mojego Tipka - temat "morze". Przerywa na paliwie
Wymieniłem:
- sonda - kupiłem uniwersalna (3-przewodowa)
- świece, kable + kopułka
- czujnik temperatury (niebieski)
- przekaźniki: do pompy i ten drugi (sonda)
Wszystko wymieniałem w jakiś tam odstępach czasu. Po wymianie rzeczy z ostatniej pozycji (przekaźniki) odpaliłem Tipka i...normalnie jak za dawnych czasów! Wsiadłem więc i pojechałem się przejechać na Pszczynę i z powrotem - cacy! Ideał, ale...wracając, znowu parę razy coś przerwało (zauważyłem, że wtedy temperatura spadła, 2 kreski na digitalu, czyli 50 stopni). Dojechałem do domku. Muszę przyznać, że auto chodzi lepiej teraz na benzynie ale kurde to nie to - właściwa praca silnika była tylko przez parę km, ok 35
Druga sprawa, średnia temp. to 3-4 w mieście przy postojach 4 kreski - wydaję mi się, że to za mało. Było fajnie i znowu lipa...
Teraz jest tak, że przerywa, raz więcej a raz mniej - metoda: sprzędło i wciśnięcie "gazu", jedzie... Wczoraj jak przerywał to wyciągnąłem te 2 przekaźniki (pompa, sonda), założyłem i znowu jakiś czas (parę km) spokój.
Mam już kupiony filtr paliwa, w poniedziałek czeka mnie wymiana (czytałem, że filtr może być przyczyną przerywania).
Loteria: filtr paliwa, pompa paliwa, CPP...? Co o tym sądzicie?
Pojadę jeszcze sondę sprawdzić, może ta kupiona jest do d..y |
_________________ Jest
AUDI A4 B7 2005r. 1.9 TDI
Był
/F/I/A/T/ Tipo '94r. 1.4ie - LPG LANDIRENZO
FORD MONDEO MK2 (kombi) '98r. 1.8 16v
AUDI A4 '95r. 1.9 TDI |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 10:14
|
|
|
CPP, a co do temperatury, to mniej więciej ile pokazuje stopni C?
Temperatura silnika powinna być w granicach 85-90C. Nie mniej.
** Dodano: 18-05-2008, 11:14 **
Jeżeli nie trzyma temperatury to znaczy, że termostat do wymiany. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 10:22
|
|
|
Kressh, skoro reaguje na przekaźniki to skup sie na razie na nich, odepnij te całe gniazda (tylko sobie przewody oznacz gdzie były i poczyść, lub po prostu kup sobie 2 gniazda przekaźników powinny kosztować grosze i złóż wszystko na nowych gniazdkach - może któryś kabel Ci drga i przerywa
na wprost tych przekaźników do kolektora przykręcona jest taka podwójna masa - ją też skontroluj
możesz też zresetować komputer żeby wykasować stare błędy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-05-2008, 11:04
|
|
|
yoyo napisał/a: | na wprost tych przekaźników do kolektora przykręcona jest taka podwójna masa - ją też skontroluj |
Sprawdź te przewody o których pisze Yoyo bo mi też narobiły masę kłopotów.Tylko mocno nimi szarpnij,bo u mnie niby było dobrze a wisiały na samych koszulkach i auto nie szarpało tylko przy jeździe do tyłu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 14:10
|
|
|
miszko napisał/a: | CPP, a co do temperatury, to mniej więciej ile pokazuje stopni C?
Temperatura silnika powinna być w granicach 85-90C. Nie mniej. |
Kurde teraz to 2-3 kreski, jak bardzo ciepło to 4, że więcej to musi być potężny korek (długo stać na zapalonym silniku) - czyli termostat na bank do wymiany.
yoyo napisał/a: | możesz też zresetować komputer żeby wykasować stare błędy |
Jak najprościej "domowym" sposobem? Klemy odpiąć i STOP wcisnąć na jakiś czas?
yoyo napisał/a: | na wprost tych przekaźników do kolektora przykręcona jest taka podwójna masa - ją też skontroluj |
Od silnika kontrolowałem wyczyszczona ta masa. Ale od kolektora, czy trzeba w innym miejscu, skąd wychodzą te przewody?
Jeszcze tak orientacyjnie, ile kosztuje CPP i czy sam go wymienię?
Dzięki Wam za pomoc.
Jutro wymienie ten filtr paliwa jak już go kupiłem. |
_________________ Jest
AUDI A4 B7 2005r. 1.9 TDI
Był
/F/I/A/T/ Tipo '94r. 1.4ie - LPG LANDIRENZO
FORD MONDEO MK2 (kombi) '98r. 1.8 16v
AUDI A4 '95r. 1.9 TDI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 14:32
|
|
|
Kressh napisał/a: | Kurde teraz to 2-3 kreski, jak bardzo ciepło to 4, że więcej to musi być potężny korek (długo stać na zapalonym silniku) - czyli termostat na bank do wymiany. |
no to może faktycznie się nie domyka, ale przy aktualnej pogodzie powinien się grzać
może czujnik masz wadliwy?
Kressh napisał/a: |
Jak najprościej "domowym" sposobem? Klemy odpiąć i STOP wcisnąć na jakiś czas? |
dokładnie tak, a poźniej trzeba go zapalić żeby sobie popracował dopuki się wentylator nie włączy
Kressh napisał/a: | Ale od kolektora, czy trzeba w innym miejscu, skąd wychodzą te przewody?
|
tak chodziło o to żeby te 2 śruby wkręcone w kolektor skontrolować
Kressh napisał/a: | Jeszcze tak orientacyjnie, ile kosztuje CPP i czy sam go wymienię? |
nie wiem ile kosztuje wg. oficjalnej wersji nie powinieneś go ruszać, bo później trzeba go idealnie ustawić, aczkolwiek kilka osób z forum próbowało tej sztuki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 14:57
|
|
|
Kressh napisał/a: | czyli termostat na bank do wymiany. |
Dokładnie. Powinień trzymać 85-90C non stop. Jedynie w lato co może w korkach się rozgrzać do 100C (wentylator powinien wtedy się włączyć). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 14:58
|
|
|
yoyo napisał/a: | (dot. CPP) nie wiem ile kosztuje wg. oficjalnej wersji nie powinieneś go ruszać, bo później trzeba go idealnie ustawić, aczkolwiek kilka osób z forum próbowało tej sztuki |
No to co mam zrobić Nie rozumiem, że do mechanika, tak |
_________________ Jest
AUDI A4 B7 2005r. 1.9 TDI
Był
/F/I/A/T/ Tipo '94r. 1.4ie - LPG LANDIRENZO
FORD MONDEO MK2 (kombi) '98r. 1.8 16v
AUDI A4 '95r. 1.9 TDI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2008, 17:50
|
|
|
spróbuj najpierw poprzednich sztuczek, a CPP zostaw na ostateczność |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 08:33
|
|
|
Termostat wymieniony - teraz temperatura jest ok
Filtr paliwa wymieniony - stary był ciężki
Dzisiaj jeszcze wymienię palec od rozdzielacza bo kurde dalej coś przerywa
Pompa sprawna...
Czy objawy przerywania mogą być spowodowane wadliwie działającą cewką czy coś w tym stylu Bo z układu zapłonowego to chyba jeszcze to tylko stare mam |
_________________ Jest
AUDI A4 B7 2005r. 1.9 TDI
Był
/F/I/A/T/ Tipo '94r. 1.4ie - LPG LANDIRENZO
FORD MONDEO MK2 (kombi) '98r. 1.8 16v
AUDI A4 '95r. 1.9 TDI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 15:10
|
|
|
Kressh napisał/a: | Czy objawy przerywania mogą być spowodowane wadliwie działającą cewką czy coś w tym stylu Bo z układu zapłonowego to chyba jeszcze to tylko stare mam
_________________ |
gdyby sprawa leżała w elektryce to na LPG również by przerywał, bo gaz jest bardziej czuły na problemy z zapłonem od benzyny |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 19:37
|
|
|
Palec wymieniony - auto nie przerywa. Trochę częsci powymieniałem ale przy tak małych kosztach to można.
Wszystko "hula" ale nadal nie ma tej mocy co kiedyś albo nawet parę dni temu (w pierwszym poście opisane - droga Pszczyna-Brzeszcze)
Nie przerywa ale...często auto jest słabe i tak jakby go zalewało albo nie dostawał paliwa - obstawiałbym raczej że go zalewa bo czuć wtedy paliwem jak cholera.
Co dziwne, po resecie kompa "domowym" sposobem problem znika, autko zapier... jak nowe Ale do czasu. Jak myślicie komp siada |
_________________ Jest
AUDI A4 B7 2005r. 1.9 TDI
Był
/F/I/A/T/ Tipo '94r. 1.4ie - LPG LANDIRENZO
FORD MONDEO MK2 (kombi) '98r. 1.8 16v
AUDI A4 '95r. 1.9 TDI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:08
|
|
|
Kressh napisał/a: | Co dziwne, po resecie kompa "domowym" sposobem problem znika, autko zapier... jak nowe Ale do czasu. Jak myślicie komp siada |
raczej zbiera skądś błędy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:19
|
|
|
yoyo napisał/a: | raczej zbiera skądś błędy |
Ale chyba "domowymi" sposobami nie ustale skąd... Nic, trzeba bo szpeca jakiegoś jechać |
_________________ Jest
AUDI A4 B7 2005r. 1.9 TDI
Był
/F/I/A/T/ Tipo '94r. 1.4ie - LPG LANDIRENZO
FORD MONDEO MK2 (kombi) '98r. 1.8 16v
AUDI A4 '95r. 1.9 TDI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:32
|
|
|
najprościej byłoby podmieniać po kolei czujniki na inne sprawne |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|