Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Jaki olej
Autor Wiadomość
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-11-2008, 17:24   [Benzyna] Jaki olej

Witam i odrazu pytanie jaki powinien być olej do silnika 1.6ie 159B9.000 mineralny pólsyntetyk czy syntetyk i jaki np. 15W40 :?:
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
evillysy 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 551
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-11-2008, 17:33   

Jędrzej,Pojemność silnika nie ma tu żadnego znaczenia. Oleje o przykładowych oznaczeniach: 15W40 olej mineralny, 10w40 półsyntetyk, a 5w40 syntetyk.
Zalej silnik takim olejem jaki miałeś, a jak nie wiesz jaki był wcześniej to zależy od kondycji silnika, jak ci nie kopci i nie ma wycieków to spróbuj półsyntetyk, ale jak zalejesz mineralem to na pewno nic się nie stanie. Ale to tylko moje zdanie
     assistance   Moneta
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-11-2008, 17:37   

ja przy przebiegu 134 tys. km wlałem półsyntetyk 10w40...podejrzewam (po naklejkach serwisowych), że poprzednio lany był mineralny...silnik jeździ już ok. 8 tys.km i jest git (zero wycieków itp. itd.)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-11-2008, 15:37   

czym sie różnią oleje syntetyki mineralne i połsyntetyki od siebie wiadomo ze napewno gęstością a czym jeszcze
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-11-2008, 15:39   

Cytat:
czym sie różnią oleje syntetyki mineralne i połsyntetyki od siebie wiadomo ze napewno gęstością a czym jeszcze


ilością substancji myjących
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 23-11-2008, 16:57   

jeżeli masz przebieg rzędu 200 000 i nie wiesz jaki olej był wcześniej to lej mineralny.. no chyba że wiesz że wcześniej był półsyntetyk to możesz dalej zalewać 10w ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
pawel76 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 855
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-11-2008, 17:46   

Jeśli auto ma od 10 do 15 lat to możesz lać jeszcze półsyntetyk
_________________
Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-11-2008, 18:02   

wszystko zależy jaki jest stan autka. Jak ktoś już wyżej pisał że jeśli kopci i(lub) ma wycieki to lepiej mineralny a jak nie i chodzi ładnie to śmiało półsynt i nic się nie powinno dziać.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2008, 16:49   

Mam zamiar tzn musze wymienić olej i filtr oleju w mojej temperówce i teraz pytanko jaki olej mu zapodać mineral półsyntetyk czy syntetyk i jaki symbol np.15W40 aa i ciśnienie na tłokoch mam 9 bar czy w czym tam to jest wyrażone bo sprawdzałem
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2008, 16:53   

Jędrzej napisał/a:
aa i ciśnienie na tłokoch mam 9 bar czy w czym tam to jest wyrażone bo sprawdzałem


Kiepsko Panie ....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2008, 17:05   

słabe tu jest
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2008, 17:13   

Jędrzej, kolego nie do mnie z takimi odpowiedziami ;] Widze ze nie wiesz co to jest stopien kompresji a co sprezanie ;] To co zmierzyles na silniku to sprezanie, to co podaje ci serwisowka to stopien kompresji [wynika z budowy silnika - jest to stosunek objetosci skokowej pojedynczego cylindra do objetosci komory spalania], jesli zmierzone zegarem na silniku sprezanie jest na poziomie 9barów to lipa, w dobrym stanie silnik 1.4/1.6 nabija 13,5bara bez problemu, 9 barów to juz silnik do agonii sie zbiera po malu ;]


koniec dyskusji ..... a i mądra głowo do pomiaru wyciągałeś mikser LPG?
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2008, 19:15   

GrzesiekK. napisał/a:
kolego nie do mnie z takimi odpowiedziami

Kolego po to jest to forum żeby sie pytać jeśli ktoś sie nie zna

GrzesiekK. napisał/a:
do pomiaru wyciągałeś mikser LPG

nie nie wyciągałem tylko świece powykręcałem wszystkie i po kolei na każdyn mierzyłem, a czy jest jakaś duża zalezność w pomiarze co do ciśnienia z mikserem i bez
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2008, 19:26   

Jędrzej, jest spora róznica miedzy pomiarem w mikserem i bez, zalezy jak mocno mikser dlawi dolot, ostatnio gmeralem w Saabie 900 2.0 16V i mierzylem kompreche, miedzy pomiarem bez BLOSa [taki mikser LPG o zmiennej geometrii ktory niby ma nie dlawic dolotu ale w praktyce jednak dlawi] a z nim roznica w sprezaniu 1,5bara wiec sporo falszowal.

Powiem tak, zdemontuj mikser z dolotu, wykrec wszystkie swiece, gaz do dechy zeby przeputnica byla na full otwarta, robisz dwa pomiary: pierwszy na zimnym silniku i drugi po nagrzaniu i bedzie wiadomo jak ma sie silnik, czy masz jeszcze pierscienie czy sie uszczelnia olejem.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-12-2008, 15:15   

GrzesiekK. napisał/a:
Powiem tak, zdemontuj mikser z dolotu, wykrec wszystkie swiece, gaz do dechy zeby przeputnica byla na full otwarta, robisz dwa pomiary: pierwszy na zimnym silniku i drugi po nagrzaniu i bedzie wiadomo jak ma sie silnik, czy masz jeszcze pierscienie czy sie uszczelnia olejem.


jak sprawdzałem to właśnie z mikserem i bez gazu miał 9bar a na pedale gazu wciśniętym do dechy miał 11bar to dobrze czy źle, bo nie wiem bo musze wymienić olej paser rozrządu i napinacz czy jak już będe grzebał przy nim to czy wrzucać mu nowe pierścienie czy nie i ciekawe ile takie pierścienie i uszczelka pod głowice kosztuje
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-12-2008, 23:01   

Jędrzej, kolego kompreche mierzysz z gazem w podlodze jak z mikserem wyszlo 11bar to OK, bez niego pod 12 na pewno by bylo wiec nie ma co sie stresowac na sile ....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load