[Benzyna] Jaki olej |
Autor |
Wiadomość |
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-11-2008, 17:33
|
|
|
Jędrzej,Pojemność silnika nie ma tu żadnego znaczenia. Oleje o przykładowych oznaczeniach: 15W40 olej mineralny, 10w40 półsyntetyk, a 5w40 syntetyk.
Zalej silnik takim olejem jaki miałeś, a jak nie wiesz jaki był wcześniej to zależy od kondycji silnika, jak ci nie kopci i nie ma wycieków to spróbuj półsyntetyk, ale jak zalejesz mineralem to na pewno nic się nie stanie. Ale to tylko moje zdanie |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-11-2008, 17:37
|
|
|
ja przy przebiegu 134 tys. km wlałem półsyntetyk 10w40...podejrzewam (po naklejkach serwisowych), że poprzednio lany był mineralny...silnik jeździ już ok. 8 tys.km i jest git (zero wycieków itp. itd.) |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 15:39
|
|
|
Cytat: | czym sie różnią oleje syntetyki mineralne i połsyntetyki od siebie wiadomo ze napewno gęstością a czym jeszcze |
ilością substancji myjących |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 16:57
|
|
|
jeżeli masz przebieg rzędu 200 000 i nie wiesz jaki olej był wcześniej to lej mineralny.. no chyba że wiesz że wcześniej był półsyntetyk to możesz dalej zalewać 10w ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
pawel76
Pomógł: 4 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 855 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-11-2008, 17:46
|
|
|
Jeśli auto ma od 10 do 15 lat to możesz lać jeszcze półsyntetyk |
_________________ Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 18:02
|
|
|
wszystko zależy jaki jest stan autka. Jak ktoś już wyżej pisał że jeśli kopci i(lub) ma wycieki to lepiej mineralny a jak nie i chodzi ładnie to śmiało półsynt i nic się nie powinno dziać. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2008, 16:49
|
|
|
Mam zamiar tzn musze wymienić olej i filtr oleju w mojej temperówce i teraz pytanko jaki olej mu zapodać mineral półsyntetyk czy syntetyk i jaki symbol np.15W40 aa i ciśnienie na tłokoch mam 9 bar czy w czym tam to jest wyrażone bo sprawdzałem |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-12-2008, 16:53
|
|
|
Jędrzej napisał/a: | aa i ciśnienie na tłokoch mam 9 bar czy w czym tam to jest wyrażone bo sprawdzałem |
Kiepsko Panie .... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-12-2008, 17:13
|
|
|
Jędrzej, kolego nie do mnie z takimi odpowiedziami ;] Widze ze nie wiesz co to jest stopien kompresji a co sprezanie ;] To co zmierzyles na silniku to sprezanie, to co podaje ci serwisowka to stopien kompresji [wynika z budowy silnika - jest to stosunek objetosci skokowej pojedynczego cylindra do objetosci komory spalania], jesli zmierzone zegarem na silniku sprezanie jest na poziomie 9barów to lipa, w dobrym stanie silnik 1.4/1.6 nabija 13,5bara bez problemu, 9 barów to juz silnik do agonii sie zbiera po malu ;]
koniec dyskusji ..... a i mądra głowo do pomiaru wyciągałeś mikser LPG? |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:15
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | kolego nie do mnie z takimi odpowiedziami |
Kolego po to jest to forum żeby sie pytać jeśli ktoś sie nie zna
GrzesiekK. napisał/a: | do pomiaru wyciągałeś mikser LPG |
nie nie wyciągałem tylko świece powykręcałem wszystkie i po kolei na każdyn mierzyłem, a czy jest jakaś duża zalezność w pomiarze co do ciśnienia z mikserem i bez |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:26
|
|
|
Jędrzej, jest spora róznica miedzy pomiarem w mikserem i bez, zalezy jak mocno mikser dlawi dolot, ostatnio gmeralem w Saabie 900 2.0 16V i mierzylem kompreche, miedzy pomiarem bez BLOSa [taki mikser LPG o zmiennej geometrii ktory niby ma nie dlawic dolotu ale w praktyce jednak dlawi] a z nim roznica w sprezaniu 1,5bara wiec sporo falszowal.
Powiem tak, zdemontuj mikser z dolotu, wykrec wszystkie swiece, gaz do dechy zeby przeputnica byla na full otwarta, robisz dwa pomiary: pierwszy na zimnym silniku i drugi po nagrzaniu i bedzie wiadomo jak ma sie silnik, czy masz jeszcze pierscienie czy sie uszczelnia olejem.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-12-2008, 15:15
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Powiem tak, zdemontuj mikser z dolotu, wykrec wszystkie swiece, gaz do dechy zeby przeputnica byla na full otwarta, robisz dwa pomiary: pierwszy na zimnym silniku i drugi po nagrzaniu i bedzie wiadomo jak ma sie silnik, czy masz jeszcze pierscienie czy sie uszczelnia olejem. |
jak sprawdzałem to właśnie z mikserem i bez gazu miał 9bar a na pedale gazu wciśniętym do dechy miał 11bar to dobrze czy źle, bo nie wiem bo musze wymienić olej paser rozrządu i napinacz czy jak już będe grzebał przy nim to czy wrzucać mu nowe pierścienie czy nie i ciekawe ile takie pierścienie i uszczelka pod głowice kosztuje |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-12-2008, 23:01
|
|
|
Jędrzej, kolego kompreche mierzysz z gazem w podlodze jak z mikserem wyszlo 11bar to OK, bez niego pod 12 na pewno by bylo wiec nie ma co sie stresowac na sile .... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|