|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
przerzutka przeniesienia napędu z tempry 2.0 4x4 do Tipo ... |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 07:44 przerzutka przeniesienia napędu z tempry 2.0 4x4 do Tipo ...
|
|
|
Czy ktoś z forumowiczow posiada jakies informacje [linki do stron, dokumentacje w pdf, jpg itp] odnosnie napedu 4x4 montowanego w temprach SW 4x4, po mojej glowie chodzi przerzutka przeniesienia napedu z takiej temperowki do mojego sedici w przyszlosci, niby rozwiazanie zawieszenia w obu samochodach jest identyczne i swego czasu byla nawet seria tipo 4x4 glownie na Szwajcarie wypuszczona ale dobrze by bylo troche poczytac i obejzec pare fotek zanim sie zdecyduje na taka ingerencje w auto. Wie ktos moze jaki rozklad momentu napedowego miedzy osiami jest w temprze 4x4?? |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 10:31 Re: przerzutka przeniesienia napędu z tempry 2.0 4x4 do Tipo
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Czy ktoś z forumowiczow posiada jakies informacje [linki do stron, dokumentacje w pdf, jpg itp] odnosnie napedu 4x4 montowanego w temprach SW 4x4, po mojej glowie chodzi przerzutka przeniesienia napedu z takiej temperowki do mojego sedici w przyszlosci, niby rozwiazanie zawieszenia w obu samochodach jest identyczne i swego czasu byla nawet seria tipo 4x4 glownie na Szwajcarie wypuszczona ale dobrze by bylo troche poczytac i obejzec pare fotek zanim sie zdecyduje na taka ingerencje w auto. Wie ktos moze jaki rozklad momentu napedowego miedzy osiami jest w temprze 4x4?? |
Szczerze mówiąc - nigdy nie słyszałem o fabrycznej wersji Fiata Tipo 4x4 ( nie mówię o produktach typu "sam" ) . I sądzę , że nie jest to tylko kwestia chęci , czy niechęci Fiata - tylko bardziej możliwości technicznych i wielkości auta . Bo jakiej wielkości pozostałby bagażnik w aucie kompaktowym , jeśli wnęka na koło zapasowe kolidowałaby z tylnym mechanizmem różnicowym ? . Bo bardzo podobnie wygląda to u Lancii . Jest Dedra 4x4 , a nie ma nowej Delty ( choć była stara , kultowa już Delta Integrale ) w takim wykonaniu . Analogicznie Alfa Romeo : nie ma 4x4 w Alfie 145/146 , pojawia się tylko w 155 turbo . A musisz pamiętać , że to auta oparte o tą samą płytę podłogową , co Tipo / Tempra .
Natomiast mam poważne wątpliwości co do sensu ( opłacalności ) takiego przeszczepu - bo oprócz przełożenia samego napędu , wraz ze skrzynią - musisz wiedzieć , że przy wersji 4x4 inne jest całe tylne zwieszenie , inny wydech , inny zbiornik .
W razie wątpliwości - posiłkuj się programem EPER :
http://www.spangerum.com:...UI_LANG=6&RMODE |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 12:28
|
|
|
nie było oryginalnych tipo 4x4
instrukcje i zdjecia dotyczace swapu napedow
znajdziesz w sieci
dużo cięcia podłogi.....
wystarczy troche pogooglować
od siebie doradzic moge tyle że
lepiej brać napęd z lancii
albo alfy 155 Q4
niz z tempry
tu masz naped z alfy:
http://www.youtube.com/watch?v=RrHSKM290js |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:02
|
|
|
i 400 HP gruubo jedzie. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:19
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | od siebie doradzic moge tyle że lepiej brać napęd z lancii albo alfy 155 Q4 niz z tempry |
Od siebie mogę powiedzieć tyle , że Tempra 4x4 , Dedra Integrale i Alfa 155 Q4 mają wszystkie elementy napędu TE SAME !!!
Więc z racji najsłabszego silnika w Temprze ( 113KM ) mają szansę być zużyte w najmniejszym stopniu ! Nie bierz części z Tempry , bo bedą za dobre ...
Działa tu chyba jakiś kompleks niższości Fiata wobec innych marek . Ale w tym przypadku - zupełnie niesłusznie - trzy powyżej wymienione auta są ze sobą bardzo blisko spokrewnione : mają te same płyty podłogowe , zawieszenia , sporą część układów napędowych i silników . Alfa tylko odstaje od tego "towarzystwa" oryginalnością swoich silników . Paradoksalnie - w Q4 - ma silnik od Lancii ... |
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:32
|
|
|
schab napisał/a: | Więc z racji najsłabszego silnika w Temprze ( 113KM ) mają szansę być zużyte w najmniejszym stopniu ! |
z takim silnikiem nie potrzeba Ci napedu AWD bo sie nie pobawisz. Chyba ze w zimie. Pamietaj ze 4WD to są dodatkowe opory ruchu. Lepiej jest jak jest wiecej mocy by to bydle rozbujac. Nawet moje 200KM to troche przymalo na 4x4. Tak miec z 280KM to juz cos. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:51
|
|
|
Ninja napisał/a: | z takim silnikiem nie potrzeba Ci napedu AWD bo sie nie pobawisz. Chyba ze w zimie. Pamietaj ze 4WD to są dodatkowe opory ruchu. Lepiej jest jak jest wiecej mocy by to bydle rozbujac. Nawet moje 200KM to troche przymalo na 4x4. Tak miec z 280KM to juz cos. |
Nie zawsze chodzi tylko o zabawę ! Po coś powstała Panda ( jeszcze stara ) 4x4 , czy bliższe ci Subaru Justy . A bardziej "zabawowe" z wymienionych autek są Dedra 2,0 turbo z 180km , czy Alfa 155 2,0 turbo ( z tym samym silnikiem Lancii ) mającym fabrycznie już 190KM . |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 14:22
|
|
|
schab napisał/a: | .......Od siebie mogę powiedzieć tyle , że Tempra 4x4 , Dedra Integrale i Alfa 155 Q4 mają wszystkie elementy napędu TE SAME !!! ... |
czy mechanizm różnicowy też? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 15:40
|
|
|
schab napisał/a: | o coś powstała Panda ( jeszcze stara ) 4x4 |
wlasnie nie mam pojecia po co
schab napisał/a: | czy bliższe ci Subaru Justy |
tym jeżdzą w KJS-ach i daje rade.
schab napisał/a: | A bardziej "zabawowe" z wymienionych autek są Dedra 2,0 turbo z 180km , czy Alfa 155 2,0 turbo ( z tym samym silnikiem Lancii ) mającym fabrycznie już 190KM . |
i to chodzi.
Bo co jak co ale dupowóz z AWD miec tylko po to zeby sie pochwalic kolegom ze mam 4x4 to nie widze sensu. Wieksze spalanie paliwa,osiągi przy wyzszych biegach itd itd.
Jedyna zabawa jaka jest to snieg i ogolnie złe warunki. A jak sucho to im wiecej PS tym lepiej. Juz po cos sie przydaje naped 4x4.
A druga sprawa to jest 4x4 i...4x4. :]
Ten pierwszy to pseudo 4x4 jak mają fałweje na przylad.
Nie ma jak stały :] a nie jakis haldex. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 15:42
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | czy mechanizm różnicowy też? |
A który ? Bo są trzy ...
Ale uprzedzając ewentualne wyjaśnienia :
- mechanizm różnicowy tylnej osi ten sam we wszystkich trzech autach !
- mechanizm międzyosiowy ten sam we wszystkich trzech autach !
- przedni mechanizm - ten sam dla Lancii i Fiata , Alfa - nieco inny ( triumf ? ) |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 18:58
|
|
|
schab napisał/a: | EASYKATO napisał/a: | czy mechanizm różnicowy też? |
A który ? Bo są trzy ...
Ale uprzedzając ewentualne wyjaśnienia :
- mechanizm różnicowy tylnej osi ten sam we wszystkich trzech autach !
- mechanizm międzyosiowy ten sam we wszystkich trzech autach !
- przedni mechanizm - ten sam dla Lancii i Fiata , Alfa - nieco inny ( triumf ? ) |
????
WTF?
PS: tylko proszę bez paniki
i nie zamykajcie tematu :yawinkle: |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 21:02
|
|
|
Posiedzialem dzisiaj i troche glebiej przestudiowalem temat napedu 4x4 z tempry i kurcze szkoda psuc sedici ;/ za duzo ciecia budy i spawania, kolejna sprawa to to ze na dzien dobry trzeba albo cala tylna belke z wachaczami przerzuciC albo same wachacze jesli sie da, do tego szukac z delty czteronapedowej zbiornik.
Nic trzeba sobie odpuscic i po malu skladac kase na Delte HF'ke z okolic 88 rocznika, tylko kurcze z biegiem czasu coraz o nie trudniej i ceny ida w gore ;/ |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2007, 09:00
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | za duzo ciecia budy i spawania, kolejna sprawa to to ze na dzien dobry trzeba albo cala tylna belke z wachaczami przerzuciC albo same wachacze jesli sie da, do tego szukac z delty czteronapedowej zbiornik. |
Niestety - trzebaby przekładać całą belkę z wahaczami , bo ta którą masz - "nie przepuści" przez środek wału napędowego . Zbiornika musiałbyś szukać od różnych aut , ale na pewno nie od Delty , bowiem stara legendarna już Delta - "spokrewniona" była nie z Tipo , tylko z Ritmo , Lancią Prismą i Alfą 33 , natomiast nowej Delty ( podobnie jak Tipo ) - nie było w wersji 4x4 !
Co do spawania - to masz zupełną rację - bowiem jednym z powodów , dla których w Tipo nie był montowany napęd 4x4 jest też między innymi za mała sztywność skrętna nadwozia ( w nadwoziach typu sedan , a nawet kombi - konstrukcja jest sztywniejsza ) . Musiałbyś wstawić w środek klatkę , która powiązałaby ze sobą najistotniejsze części nadwozia i to nie tylko ze względów bezpieczeństwa przy dachowaniu . Na pewno nie wystarczyłyby tu same rozpórki tylnych kielichów . |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2007, 10:37
|
|
|
Właśnie ze wzgledu na to ze po takim cieciu i spawaniu z Tipka wyszla by "galareta" stwierdzilem ze jest to bez sensu, bo znowu z klatka to auto do cywilnej jazdy na codzien sie niezbyt nadaje ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2007, 11:23
|
|
|
Da się klatkę włożyć tak do auta cywilnego żeby nie przeszkadzała -> bardzo
W warszawie jest firma TRAX która robi klatki, pół klatki itd http://www.traxracing.pl/index.php?id=24
Wszystko zależy co byś chciał osiągnąć? Jeśli chciałbyś Tipo 4x4 to trzeba ciąć podłogę, no trudno :yawinkle:
To swoiste wyzwanie, nikt w Polsce nie ma takiego auta, więc hmm trzeba zrobić, a że kosztem pocięcie 'troszkę' podłogi, cóż ale jaka przyjemność później.
Niestety zauważyłem, że na forum dużo pesymistów się pojawiło. "To jest bezsensu, nie opłaca się, zapomnij, kup VW" Szkoda |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-01-2007, 11:54
|
|
|
Ktoś już kiedyś z forumowiczów próbował robić taką przekładkę, nie wspominając już, że deske z Delty wkładali do Tipo
Sloneczna chyba takimi wynalazkami się zajmował. Coś mi się kojarzy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2007, 15:40
|
|
|
Raku napisał/a: | Niestety zauważyłem, że na forum dużo pesymistów się pojawiło. "To jest bezsensu, nie opłaca się, zapomnij, kup VW" Szkoda |
Dziwisz się, większość osób posiada T/T nie dlatego, że jest świetnym samochodem do modyfikacji i kupionym specjalnie w tym celu lecz dlatego, że jest w miarę tanie, przestronne itp. takim samochodem do jeżdżenia i nie w głowie im mody w cenie większej niż samochód.
A i tak najczęściej, jak się okaże jakie są koszta to takie tematy kończą się tylko na planach i na dyskusji |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-01-2007, 16:45
|
|
|
Raku, pisałem do niego w sprawie tej modyfikacji deski. Odpisał, że auto zrobione, jednak jego pracownik lekko mu uderzyl przodem w drzwo, bo uciekal zeby nie zderzyć się czołowo.
Słoneczna jest, tylko coś ostatnio malo pisze... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2007, 16:56
|
|
|
romano napisał/a: | Raku napisał/a: | Niestety zauważyłem, że na forum dużo pesymistów się pojawiło. "To jest bezsensu, nie opłaca się, zapomnij, kup VW" Szkoda |
Dziwisz się, większość osób posiada T/T nie dlatego, że jest świetnym samochodem do modyfikacji i kupionym specjalnie w tym celu lecz dlatego, że jest w miarę tanie, przestronne itp. takim samochodem do jeżdżenia i nie w głowie im mody w cenie większej niż samochód.
A i tak najczęściej, jak się okaże jakie są koszta to takie tematy kończą się tylko na planach i na dyskusji |
Wszystko rozumiem, to jest jasne. Ale jeżeli pytanie jest czy się da coś zrobić, to odpowiedź być powinna "tak/nie" i pochodne, z odrobiną komentarza jak to zrobić. A nie "zostaw, nie rusz, zapomnij, nie opłaca się". Przecież jeśli się da, bądź nie to właściciel sam zadecyduje czy $$ będzie wkładał w auto czy nie.
Dobra, whatever, na takie refleksje mi się zebrało! :yawinkle:
Koniec OT
Ciekawe czy Słoneczna zrobić FotoStory przekładki reszty, bo u nas skończyło się chyba na wnętrzu, chyba boczkach. Ciekawe czy silnik i napęd zmienił. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2007, 21:32
|
|
|
Raku napisał/a: | Ale jeżeli pytanie jest czy się da coś zrobić, to odpowiedź być powinna "tak/nie" |
W 99% przypadków odpowiedź jest twierdząca a wykonanie projektu prawie wyłącznie zależy od zasobności portfela
Ja też kończe OT |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|