Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przerzutka przeniesienia napędu z tempry 2.0 4x4 do Tipo ...
Autor Wiadomość
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2007, 07:44   przerzutka przeniesienia napędu z tempry 2.0 4x4 do Tipo ...

Czy ktoś z forumowiczow posiada jakies informacje [linki do stron, dokumentacje w pdf, jpg itp] odnosnie napedu 4x4 montowanego w temprach SW 4x4, po mojej glowie chodzi przerzutka przeniesienia napedu z takiej temperowki do mojego sedici w przyszlosci, niby rozwiazanie zawieszenia w obu samochodach jest identyczne i swego czasu byla nawet seria tipo 4x4 glownie na Szwajcarie wypuszczona ale dobrze by bylo troche poczytac i obejzec pare fotek zanim sie zdecyduje na taka ingerencje w auto. Wie ktos moze jaki rozklad momentu napedowego miedzy osiami jest w temprze 4x4??
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2007, 10:31   Re: przerzutka przeniesienia napędu z tempry 2.0 4x4 do Tipo

GrzesiekK. napisał/a:
Czy ktoś z forumowiczow posiada jakies informacje [linki do stron, dokumentacje w pdf, jpg itp] odnosnie napedu 4x4 montowanego w temprach SW 4x4, po mojej glowie chodzi przerzutka przeniesienia napedu z takiej temperowki do mojego sedici w przyszlosci, niby rozwiazanie zawieszenia w obu samochodach jest identyczne i swego czasu byla nawet seria tipo 4x4 glownie na Szwajcarie wypuszczona ale dobrze by bylo troche poczytac i obejzec pare fotek zanim sie zdecyduje na taka ingerencje w auto. Wie ktos moze jaki rozklad momentu napedowego miedzy osiami jest w temprze 4x4??

Szczerze mówiąc - nigdy nie słyszałem o fabrycznej wersji Fiata Tipo 4x4 ( nie mówię o produktach typu "sam" ) . I sądzę , że nie jest to tylko kwestia chęci , czy niechęci Fiata - tylko bardziej możliwości technicznych i wielkości auta . Bo jakiej wielkości pozostałby bagażnik w aucie kompaktowym , jeśli wnęka na koło zapasowe kolidowałaby z tylnym mechanizmem różnicowym ? . Bo bardzo podobnie wygląda to u Lancii . Jest Dedra 4x4 , a nie ma nowej Delty ( choć była stara , kultowa już Delta Integrale ) w takim wykonaniu . Analogicznie Alfa Romeo : nie ma 4x4 w Alfie 145/146 , pojawia się tylko w 155 turbo . A musisz pamiętać , że to auta oparte o tą samą płytę podłogową , co Tipo / Tempra .
Natomiast mam poważne wątpliwości co do sensu ( opłacalności ) takiego przeszczepu - bo oprócz przełożenia samego napędu , wraz ze skrzynią - musisz wiedzieć , że przy wersji 4x4 inne jest całe tylne zwieszenie , inny wydech , inny zbiornik .
W razie wątpliwości - posiłkuj się programem EPER :
http://www.spangerum.com:...UI_LANG=6&RMODE
     assistance
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-01-2007, 12:28   

nie było oryginalnych tipo 4x4

instrukcje i zdjecia dotyczace swapu napedow
znajdziesz w sieci

dużo cięcia podłogi.....

wystarczy troche pogooglować

od siebie doradzic moge tyle że
lepiej brać napęd z lancii
albo alfy 155 Q4

niz z tempry


tu masz naped z alfy:
http://www.youtube.com/watch?v=RrHSKM290js
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 26-01-2007, 13:02   

EASYKATO napisał/a:
tu masz naped z alfy:
http://www.youtube.com/watch?v=RrHSKM290js


i 400 HP 8) gruubo jedzie.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2007, 13:19   

EASYKATO napisał/a:
od siebie doradzic moge tyle że lepiej brać napęd z lancii albo alfy 155 Q4 niz z tempry

Od siebie mogę powiedzieć tyle , że Tempra 4x4 , Dedra Integrale i Alfa 155 Q4 mają wszystkie elementy napędu TE SAME !!!
Więc z racji najsłabszego silnika w Temprze ( 113KM ) mają szansę być zużyte w najmniejszym stopniu ! Nie bierz części z Tempry , bo bedą za dobre ...
Działa tu chyba jakiś kompleks niższości Fiata wobec innych marek . Ale w tym przypadku - zupełnie niesłusznie - trzy powyżej wymienione auta są ze sobą bardzo blisko spokrewnione : mają te same płyty podłogowe , zawieszenia , sporą część układów napędowych i silników . Alfa tylko odstaje od tego "towarzystwa" oryginalnością swoich silników . Paradoksalnie - w Q4 - ma silnik od Lancii ...
  
     assistance
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 26-01-2007, 13:32   

schab napisał/a:
Więc z racji najsłabszego silnika w Temprze ( 113KM ) mają szansę być zużyte w najmniejszym stopniu !

z takim silnikiem nie potrzeba Ci napedu AWD bo sie nie pobawisz. Chyba ze w zimie. Pamietaj ze 4WD to są dodatkowe opory ruchu. Lepiej jest jak jest wiecej mocy by to bydle rozbujac. Nawet moje 200KM to troche przymalo na 4x4. Tak miec z 280KM to juz cos.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2007, 13:51   

Ninja napisał/a:
z takim silnikiem nie potrzeba Ci napedu AWD bo sie nie pobawisz. Chyba ze w zimie. Pamietaj ze 4WD to są dodatkowe opory ruchu. Lepiej jest jak jest wiecej mocy by to bydle rozbujac. Nawet moje 200KM to troche przymalo na 4x4. Tak miec z 280KM to juz cos.

Nie zawsze chodzi tylko o zabawę ! Po coś powstała Panda ( jeszcze stara ) 4x4 , czy bliższe ci Subaru Justy . A bardziej "zabawowe" z wymienionych autek są Dedra 2,0 turbo z 180km , czy Alfa 155 2,0 turbo ( z tym samym silnikiem Lancii ) mającym fabrycznie już 190KM .
     assistance
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-01-2007, 14:22   

schab napisał/a:
.......Od siebie mogę powiedzieć tyle , że Tempra 4x4 , Dedra Integrale i Alfa 155 Q4 mają wszystkie elementy napędu TE SAME !!! ...


czy mechanizm różnicowy też?
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 26-01-2007, 15:40   

schab napisał/a:
o coś powstała Panda ( jeszcze stara ) 4x4

wlasnie nie mam pojecia po co :roll:
schab napisał/a:
czy bliższe ci Subaru Justy

tym jeżdzą w KJS-ach i daje rade.
schab napisał/a:
A bardziej "zabawowe" z wymienionych autek są Dedra 2,0 turbo z 180km , czy Alfa 155 2,0 turbo ( z tym samym silnikiem Lancii ) mającym fabrycznie już 190KM .

i to chodzi.
Bo co jak co ale dupowóz z AWD miec tylko po to zeby sie pochwalic kolegom ze mam 4x4 to nie widze sensu. Wieksze spalanie paliwa,osiągi przy wyzszych biegach itd itd.
Jedyna zabawa jaka jest to snieg i ogolnie złe warunki. A jak sucho to im wiecej PS tym lepiej. Juz po cos sie przydaje naped 4x4.

A druga sprawa to jest 4x4 i...4x4. :]
Ten pierwszy to pseudo 4x4 jak mają fałweje na przylad.
Nie ma jak stały :] a nie jakis haldex.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2007, 15:42   

EASYKATO napisał/a:
czy mechanizm różnicowy też?

A który ? Bo są trzy ...
Ale uprzedzając ewentualne wyjaśnienia :
- mechanizm różnicowy tylnej osi ten sam we wszystkich trzech autach !
- mechanizm międzyosiowy ten sam we wszystkich trzech autach !
- przedni mechanizm - ten sam dla Lancii i Fiata , Alfa - nieco inny ( triumf ? )
     assistance
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-01-2007, 18:58   

schab napisał/a:
EASYKATO napisał/a:
czy mechanizm różnicowy też?

A który ? Bo są trzy ...
Ale uprzedzając ewentualne wyjaśnienia :
- mechanizm różnicowy tylnej osi ten sam we wszystkich trzech autach !
- mechanizm międzyosiowy ten sam we wszystkich trzech autach !
- przedni mechanizm - ten sam dla Lancii i Fiata , Alfa - nieco inny ( triumf ? )




????
WTF?




PS: tylko proszę bez paniki
i nie zamykajcie tematu :yawinkle:
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2007, 21:02   

Posiedzialem dzisiaj i troche glebiej przestudiowalem temat napedu 4x4 z tempry i kurcze szkoda psuc sedici ;/ za duzo ciecia budy i spawania, kolejna sprawa to to ze na dzien dobry trzeba albo cala tylna belke z wachaczami przerzuciC albo same wachacze jesli sie da, do tego szukac z delty czteronapedowej zbiornik.

Nic trzeba sobie odpuscic i po malu skladac kase na Delte HF'ke z okolic 88 rocznika, tylko kurcze z biegiem czasu coraz o nie trudniej i ceny ida w gore ;/
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2007, 09:00   

GrzesiekK. napisał/a:
za duzo ciecia budy i spawania, kolejna sprawa to to ze na dzien dobry trzeba albo cala tylna belke z wachaczami przerzuciC albo same wachacze jesli sie da, do tego szukac z delty czteronapedowej zbiornik.

Niestety - trzebaby przekładać całą belkę z wahaczami , bo ta którą masz - "nie przepuści" przez środek wału napędowego . Zbiornika musiałbyś szukać od różnych aut , ale na pewno nie od Delty , bowiem stara legendarna już Delta - "spokrewniona" była nie z Tipo , tylko z Ritmo , Lancią Prismą i Alfą 33 , natomiast nowej Delty ( podobnie jak Tipo ) - nie było w wersji 4x4 !
Co do spawania - to masz zupełną rację - bowiem jednym z powodów , dla których w Tipo nie był montowany napęd 4x4 jest też między innymi za mała sztywność skrętna nadwozia ( w nadwoziach typu sedan , a nawet kombi - konstrukcja jest sztywniejsza ) . Musiałbyś wstawić w środek klatkę , która powiązałaby ze sobą najistotniejsze części nadwozia i to nie tylko ze względów bezpieczeństwa przy dachowaniu . Na pewno nie wystarczyłyby tu same rozpórki tylnych kielichów .
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2007, 10:37   

Właśnie ze wzgledu na to ze po takim cieciu i spawaniu z Tipka wyszla by "galareta" stwierdzilem ze jest to bez sensu, bo znowu z klatka to auto do cywilnej jazdy na codzien sie niezbyt nadaje ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2007, 11:23   

Da się klatkę włożyć tak do auta cywilnego żeby nie przeszkadzała -> bardzo ;)
W warszawie jest firma TRAX która robi klatki, pół klatki itd http://www.traxracing.pl/index.php?id=24

Wszystko zależy co byś chciał osiągnąć? Jeśli chciałbyś Tipo 4x4 to trzeba ciąć podłogę, no trudno :yawinkle:

To swoiste wyzwanie, nikt w Polsce nie ma takiego auta, więc hmm trzeba zrobić, a że kosztem pocięcie 'troszkę' podłogi, cóż ale jaka przyjemność później.


Niestety zauważyłem, że na forum dużo pesymistów się pojawiło. "To jest bezsensu, nie opłaca się, zapomnij, kup VW" Szkoda :doubt:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-01-2007, 11:54   

Ktoś już kiedyś z forumowiczów próbował robić taką przekładkę, nie wspominając już, że deske z Delty wkładali do Tipo ;D

Sloneczna chyba takimi wynalazkami się zajmował. Coś mi się kojarzy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2007, 14:09   

Dobrze Ci się kojarzy, ale coś ostatnio go nie ma na forum. :doubt:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2007, 15:40   

Raku napisał/a:
Niestety zauważyłem, że na forum dużo pesymistów się pojawiło. "To jest bezsensu, nie opłaca się, zapomnij, kup VW" Szkoda

Dziwisz się, większość osób posiada T/T nie dlatego, że jest świetnym samochodem do modyfikacji i kupionym specjalnie w tym celu lecz dlatego, że jest w miarę tanie, przestronne itp. takim samochodem do jeżdżenia i nie w głowie im mody w cenie większej niż samochód.
A i tak najczęściej, jak się okaże jakie są koszta to takie tematy kończą się tylko na planach i na dyskusji :(
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-01-2007, 16:45   

Raku, pisałem do niego w sprawie tej modyfikacji deski. Odpisał, że auto zrobione, jednak jego pracownik lekko mu uderzyl przodem w drzwo, bo uciekal zeby nie zderzyć się czołowo.

Słoneczna jest, tylko coś ostatnio malo pisze...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2007, 16:56   

romano napisał/a:
Raku napisał/a:
Niestety zauważyłem, że na forum dużo pesymistów się pojawiło. "To jest bezsensu, nie opłaca się, zapomnij, kup VW" Szkoda

Dziwisz się, większość osób posiada T/T nie dlatego, że jest świetnym samochodem do modyfikacji i kupionym specjalnie w tym celu lecz dlatego, że jest w miarę tanie, przestronne itp. takim samochodem do jeżdżenia i nie w głowie im mody w cenie większej niż samochód.
A i tak najczęściej, jak się okaże jakie są koszta to takie tematy kończą się tylko na planach i na dyskusji :(


Wszystko rozumiem, to jest jasne. Ale jeżeli pytanie jest czy się da coś zrobić, to odpowiedź być powinna "tak/nie" i pochodne, z odrobiną komentarza jak to zrobić. A nie "zostaw, nie rusz, zapomnij, nie opłaca się". Przecież jeśli się da, bądź nie to właściciel sam zadecyduje czy $$ będzie wkładał w auto czy nie.
Dobra, whatever, na takie refleksje mi się zebrało! :yawinkle:
Koniec OT :piwko:


Ciekawe czy Słoneczna zrobić FotoStory przekładki reszty, bo u nas skończyło się chyba na wnętrzu, chyba boczkach. Ciekawe czy silnik i napęd zmienił.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2007, 21:32   

Raku napisał/a:
Ale jeżeli pytanie jest czy się da coś zrobić, to odpowiedź być powinna "tak/nie"

W 99% przypadków odpowiedź jest twierdząca a wykonanie projektu prawie wyłącznie zależy od zasobności portfela 8)
Ja też kończe OT :piwko:
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load