problem z odkręceniem końcówek drążków kierowniczych |
Autor |
Wiadomość |
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 15:41 problem z odkręceniem końcówek drążków kierowniczych
|
|
|
Mam ogromny problem z odkreceniem tego badziewia . Dzisiaj silowalem sie z tym pol dnia na marne . Probowalem coli i jeszcze jakiegos odrdzewiacza . Nawet klucz jeden zlamalem . Ma ktos jakis pomysl jak to odkrecic ?
Wiem ze najlepiej oddac auto do mechanika i niech on sie tym martwi , ale auto jest mi potrzebne do jazdy , a kazdy mechanik kaze mi z tym przyjechac po swiecie zmarlych :/ |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 27-10-2011, 16:11
|
|
|
Frodo89, pytanie czy zakładasz nowe czy tylko chcesz odkrecic |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 16:12
|
|
|
chce odkrecic stare i zalozyc nowe |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2011, 16:12
|
|
|
Nie jestem pewien jak to wygląda u Ciebie, ale jak ja miałem w swoim samochodzie problem z wykręceniem końcówki drążka (jeden, za pomocą klucza francuskiego i przedłużki w postaci 2m rury, zwyczajnie ukręciłem) to postanowiłem wykręcić cały drążek. Zaniosłem do domu, położyłem na palniku, rozgrzałem do czerwoności, wsadziłem w imadło i po którymś szarpnięciu puściło. W autobusach ten patent działa, więc i w Fiacie musi ;P |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 16:15
|
|
|
a jak caly drazek odkrecic? :p |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 27-10-2011, 16:17
|
|
|
Frodo89, jeden sposób to naciac delikatnie kątówka/gumówką i poluzuje. Tylko czy popusciłes nakretke kontrujaca (pytanie głupie ale czasem mozna zapomniec i bedzie dodatkowy opór) a drugi to na drążek założyć "żabkę" bo klucz może obrobic drążek i bedzie problem przy nastepnej wymianie a samą koncówke odkrecic zakładając rurkę na śrubę końcówki.
** Dodano: 27-10-2011, 17:18 **
Frodo89, z całym drązkiem sie lepiej nie bawic...chyba ze nie bedzie innych mozliwosci. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 16:31
|
|
|
tipacz, tam zadna srubka ani drgnela |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 17:30
|
|
|
Kolego ja mam termin wolny dla Forumowicza zawsze,zadzwoń a umówimy się wjedzie się na warsztat i odkręci nie takie rzeczy się odkręcało,w razie czego mam przecież butle do dyspozycji i można grzać,ale z tym grzaniem tez bym nie przesadzał,każdy materiał ma swoją wytrzymałość więc jak już to nie do czerwoności,autobus ma rurę ciut większą niż osobówka więc mało go co ruszy takie zagrzanie,nigdy aż tak nie musiałem grzać żeby puściło i nic nie ciąć |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2011, 18:01
|
|
|
No może z czerownością przesadziłem Na palniku kuchni gazowej nie da się tak zrobić. Da się go max. lekko podrumienić |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 23:10
|
|
|
Raul, chetnie bym skorzystal z pomocy tylko ze strach troche jezdzic bo te drazki sa bardzo wyrabane i jak juz probowalem dokrecic srubke to krecila sie razem z gwintem takze to sie trzyma na slowo honoru . Narazie auto zaparkowalem kolo mechanika , ale termin najblizszy to sobota , a i tak niepewna . |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 00:39
|
|
|
Jak by co do wiesz że wiesz |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-03-2012, 18:41
|
|
|
Podbijam temat Otóż zrobiłem prawie całe zawieszenie w Tipku i stanąłem na końcówkach drążków. Dziś poległem, ani końcówki, ani nakrętki kontrujące nie drgnęły. Powiedzcie mi jak wyciągnąć cały drążek. Pomyślałem, że wsadzę go w imadło i może odkręcę... |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-03-2012, 21:34
|
|
|
Podgrzej nawet zwyklym palnikiem gazowym lub chociaz opalarka porzadnie nakretke i gwint moze pusci.Jak nie wez dwa mlotki-jeden wiekszy drugi maly.na duzym oprzyj drazek nakretka a malym ja ostukaj.potem obkrec drazek i z drugiej strony to samo.Musi puscic. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-03-2012, 21:47
|
|
|
To ja wiem, tak się końcówki wybija (z zawodu jestem mechanikiem ) Palnika się boję by nie poniszczyć elementów wokół (przewody, gumy itd.) Dlatego wolałbym wyciągnąć całość. Tylko jak zdemontować cały drążek, dziś było za późno i nie zagłębiałem za bardzo tematu. A może wymienić oprócz końcówek drążki?
PS. Założyłem makpersony z 1.6, czy to normalne, że auto jest tak sztywne? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-03-2012, 22:13
|
|
|
"Palnikowa" metoda to normalna metoda odkręcania śrub/nakrętek jak nie chcą puścić. Jak nie masz wprawy to poproś kogoś bardziej oswojonego z tym I spokojnie nic nie uszkodzisz jak trochę wprawy będzie miał obsługujący. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-03-2012, 22:26
|
|
|
miszko, mam wprawę w obsłudze palników spawarek itp. Tylko chciałbym się dowiedzieć jak wyjąć cały drążek, żeby samemu nie główkować, a i żeby nie robić tego na niezdementowanych drążkach. Nigdy nie bawiłem się z układem kierowniczym. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:08
|
|
|
Jak mam takie mocno zardzewiałe albo ciasne połączenia to nagrzewam palnikiem gazowym na propan butan i polewam olejem przekładniowym lub silnikowym (trochę jest pary i pewno się zapali - polewać w małych ilościach i grzać. Olej jak się nagrzeje to wejdzie w każdą szczelinę i tam będzie się gotował rozluźniając połączenie. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2012, 15:39
|
|
|
Zapomniałem powiedzieć... Jak się okazało wcale nie było tak źle
W ruch poszło WD, obstukałem końcówki na dwa młotki i o dziwo nakrętka kontrująca poszła bez problemu. Drążki leciutko się odkręciły i nie ruszając kontr wkręciłem nowe. Nawet kierownica wróciła na swoje miejsce i obyło się bez zbieżności
Ogólnie pierwszy raz widziałem tak wyrobione końcówki, aż dziw że przejeździłem tak zimę...
Także nie taki diabeł zły... |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2012, 17:16
|
|
|
Malo prawdopodobne ze jak nowe wkreciles tak samo zbierznosc jest prawidlowa.Na ogol po wymianie jakiegokolwiek elementu przedniego zawieszenia zbieznosc zadko kiedy jest dobrze(nawet zakladajac ze przed wymiana byla dobrze to kazdy nowy element ma inne wymiary)
Sztuka mowi ze nawet trzeba chociaz ja sprawdzic i musze przyznac ze sie z tym zgadzam.Jak Ci nie szkoda opon,paliwa i chcesz bezpiecznie jezdzic to polecam przynajmniej sprawdzic |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2012, 17:23
|
|
|
shagger78 wiem o tym doskonale, ale zbieżność zrobię po zmianie felg i kapci... Wiem wiem, za 20zł sprawdzą... Wcześniej jak wybiłem i wsadziłem z powrotem to kiera sporo uciekła, po wymianie na nowe jest idealnie na środku, opony nie piskają, a i nie ściąga go na żadną stronę. Wymieniane w święta, więc nie było nawet sposobności by podjechać na zbieżność. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2012, 17:28
|
|
|
vego21,skoro nie,,piskaja"opony to narazie moze byc |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2012, 17:37
|
|
|
nie wiem który szanujący się mechanik "sprawdzi zbieżność" za 20zł... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2012, 17:41
|
|
|
konikks wujas ma znajomych w jakimś warsztacie diagnostycznym i tyle od niego brali, po znajomości... Za wymianę rozrządu dał 40zł, więc zawszę mogę tam z nim podjechać. Sam zresztą sprawdzał na ''rurkę'' i według niego jest ok, więc do wymiany kółek nie przejmuję się tym zbytnio. |
|
|
|
|
mrw111
witamy nowego
Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: Osw
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-04-2012, 18:57
|
|
|
Weź dłuższym kawałkiem metalu przekręć |
_________________ Gorąco polecam sanki producent dla Ciebie |
|
|
|
|
|