Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z odkręceniem końcówek drążków kierowniczych
Autor Wiadomość
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2011, 15:41   problem z odkręceniem końcówek drążków kierowniczych

Mam ogromny problem z odkreceniem tego badziewia . Dzisiaj silowalem sie z tym pol dnia na marne . Probowalem coli i jeszcze jakiegos odrdzewiacza . Nawet klucz jeden zlamalem . Ma ktos jakis pomysl jak to odkrecic ?
Wiem ze najlepiej oddac auto do mechanika i niech on sie tym martwi , ale auto jest mi potrzebne do jazdy , a kazdy mechanik kaze mi z tym przyjechac po swiecie zmarlych :/
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 27-10-2011, 16:11   

Frodo89, pytanie czy zakładasz nowe czy tylko chcesz odkrecic :?:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2011, 16:12   

chce odkrecic stare i zalozyc nowe :)
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-10-2011, 16:12   

Nie jestem pewien jak to wygląda u Ciebie, ale jak ja miałem w swoim samochodzie problem z wykręceniem końcówki drążka (jeden, za pomocą klucza francuskiego i przedłużki w postaci 2m rury, zwyczajnie ukręciłem) to postanowiłem wykręcić cały drążek. Zaniosłem do domu, położyłem na palniku, rozgrzałem do czerwoności, wsadziłem w imadło i po którymś szarpnięciu puściło. W autobusach ten patent działa, więc i w Fiacie musi ;P
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2011, 16:15   

a jak caly drazek odkrecic? :p
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 27-10-2011, 16:17   

Frodo89, jeden sposób to naciac delikatnie kątówka/gumówką i poluzuje. Tylko czy popusciłes nakretke kontrujaca :?: (pytanie głupie ale czasem mozna zapomniec i bedzie dodatkowy opór) a drugi to na drążek założyć "żabkę" bo klucz może obrobic drążek i bedzie problem przy nastepnej wymianie a samą koncówke odkrecic zakładając rurkę na śrubę końcówki.

** Dodano: 27-10-2011, 17:18 **
Frodo89, z całym drązkiem sie lepiej nie bawic...chyba ze nie bedzie innych mozliwosci.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2011, 16:31   

tipacz, tam zadna srubka ani drgnela :)
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2011, 17:30   

Kolego ja mam termin wolny dla Forumowicza zawsze,zadzwoń a umówimy się wjedzie się na warsztat i odkręci nie takie rzeczy się odkręcało,w razie czego mam przecież butle do dyspozycji i można grzać,ale z tym grzaniem tez bym nie przesadzał,każdy materiał ma swoją wytrzymałość więc jak już to nie do czerwoności,autobus ma rurę ciut większą niż osobówka więc mało go co ruszy takie zagrzanie,nigdy aż tak nie musiałem grzać żeby puściło i nic nie ciąć
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-10-2011, 18:01   

No może z czerownością przesadziłem :D Na palniku kuchni gazowej nie da się tak zrobić. Da się go max. lekko podrumienić :)
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2011, 23:10   

Raul, chetnie bym skorzystal z pomocy tylko ze strach troche jezdzic bo te drazki sa bardzo wyrabane i jak juz probowalem dokrecic srubke to krecila sie razem z gwintem takze to sie trzyma na slowo honoru . Narazie auto zaparkowalem kolo mechanika , ale termin najblizszy to sobota , a i tak niepewna .
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-10-2011, 00:39   

Jak by co do wiesz że wiesz :)
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2012, 18:41   

Podbijam temat :) Otóż zrobiłem prawie całe zawieszenie w Tipku i stanąłem na końcówkach drążków. Dziś poległem, ani końcówki, ani nakrętki kontrujące nie drgnęły. Powiedzcie mi jak wyciągnąć cały drążek. Pomyślałem, że wsadzę go w imadło i może odkręcę...
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2012, 21:34   

Podgrzej nawet zwyklym palnikiem gazowym lub chociaz opalarka porzadnie nakretke i gwint moze pusci.Jak nie wez dwa mlotki-jeden wiekszy drugi maly.na duzym oprzyj drazek nakretka a malym ja ostukaj.potem obkrec drazek i z drugiej strony to samo.Musi puscic.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2012, 21:47   

To ja wiem, tak się końcówki wybija (z zawodu jestem mechanikiem :) ) Palnika się boję by nie poniszczyć elementów wokół (przewody, gumy itd.) Dlatego wolałbym wyciągnąć całość. Tylko jak zdemontować cały drążek, dziś było za późno i nie zagłębiałem za bardzo tematu. A może wymienić oprócz końcówek drążki?

PS. Założyłem makpersony z 1.6, czy to normalne, że auto jest tak sztywne?
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-03-2012, 22:13   

"Palnikowa" metoda to normalna metoda odkręcania śrub/nakrętek jak nie chcą puścić. Jak nie masz wprawy to poproś kogoś bardziej oswojonego z tym ;) I spokojnie nic nie uszkodzisz jak trochę wprawy będzie miał obsługujący.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2012, 22:26   

miszko, mam wprawę w obsłudze palników spawarek itp. Tylko chciałbym się dowiedzieć jak wyjąć cały drążek, żeby samemu nie główkować, a i żeby nie robić tego na niezdementowanych drążkach. Nigdy nie bawiłem się z układem kierowniczym.
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 26-03-2012, 21:08   

Jak mam takie mocno zardzewiałe albo ciasne połączenia to nagrzewam palnikiem gazowym na propan butan i polewam olejem przekładniowym lub silnikowym (trochę jest pary i pewno się zapali - polewać w małych ilościach i grzać. Olej jak się nagrzeje to wejdzie w każdą szczelinę i tam będzie się gotował rozluźniając połączenie.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2012, 15:39   

Zapomniałem powiedzieć... Jak się okazało wcale nie było tak źle :)
W ruch poszło WD, obstukałem końcówki na dwa młotki i o dziwo nakrętka kontrująca poszła bez problemu. Drążki leciutko się odkręciły i nie ruszając kontr wkręciłem nowe. Nawet kierownica wróciła na swoje miejsce i obyło się bez zbieżności :)
Ogólnie pierwszy raz widziałem tak wyrobione końcówki, aż dziw że przejeździłem tak zimę... :sciana:
Także nie taki diabeł zły... :lalala:
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2012, 17:16   

Malo prawdopodobne ze jak nowe wkreciles tak samo zbierznosc jest prawidlowa.Na ogol po wymianie jakiegokolwiek elementu przedniego zawieszenia zbieznosc zadko kiedy jest dobrze(nawet zakladajac ze przed wymiana byla dobrze to kazdy nowy element ma inne wymiary)
Sztuka mowi ze nawet trzeba chociaz ja sprawdzic i musze przyznac ze sie z tym zgadzam.Jak Ci nie szkoda opon,paliwa i chcesz bezpiecznie jezdzic to polecam przynajmniej sprawdzic :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2012, 17:23   

shagger78 wiem o tym doskonale, ale zbieżność zrobię po zmianie felg i kapci... Wiem wiem, za 20zł sprawdzą... Wcześniej jak wybiłem i wsadziłem z powrotem to kiera sporo uciekła, po wymianie na nowe jest idealnie na środku, opony nie piskają, a i nie ściąga go na żadną stronę. Wymieniane w święta, więc nie było nawet sposobności by podjechać na zbieżność.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2012, 17:28   

vego21,skoro nie,,piskaja"opony to narazie moze byc :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-04-2012, 17:37   

nie wiem który szanujący się mechanik "sprawdzi zbieżność" za 20zł...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2012, 17:41   

konikks wujas ma znajomych w jakimś warsztacie diagnostycznym i tyle od niego brali, po znajomości... Za wymianę rozrządu dał 40zł, więc zawszę mogę tam z nim podjechać. Sam zresztą sprawdzał na ''rurkę'' i według niego jest ok, więc do wymiany kółek nie przejmuję się tym zbytnio.
  
 
 
mrw111 
witamy nowego


Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 3
Skąd: Osw
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2012, 18:57   

Weź dłuższym kawałkiem metalu przekręć
_________________
Gorąco polecam sanki producent dla Ciebie
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load