Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka wartosc zbieznosci...
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2012, 08:43   Jaka wartosc zbieznosci...

Witam.Jaka powinna byc prawidlowa wartosc zbieznosci kol przednch bo kazdy jak widze ma inne zdanie na ten temat.Wydaje mi sie nawet ze z przednim napedem przednie kola powinny byc nawet lekko rozbierzne(ok 1mm)Poradzcie koledzy:)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-03-2012, 09:15   

kiedyś się dowiedziałem że ma być zero (+/- 10')

czy to prawda to nie wiem.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-03-2012, 09:24   

Z tego co słyszałem jak mi ustawiał zbieżność to ma być 0, a normy dopuszczają odchyłkę 1,5 stopnia :)
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2012, 10:31   

W przednio napędówce powinny być delikatnie zbieżne, w tylno rozbieżne, albo na odwrót juz nie pamiętam, na 0 na pewno nie powinny być...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-03-2012, 10:45   

Właśnie powinno być 0 ponieważ wtedy koła stoją prosto i zapewniają najlepszy kontakt z podłożem. Przynajmniej w teorii.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2012, 10:54   

Jelcyn, przy zbieżności i rozbieżności koła cały czas stoja prosto, więc mają jednakowy kontakt z podłożem, to o czym piszesz to geometria i kąty kół, rzeczywiście, przy geometrii najlepiej jak jest na 0 wtedy opona dotyka największa ilością swojej powierzchni do nawierzchni, ale np do driftu koła specjalnie się wykrzywia, a jeśli chodzi o zbieżność i rozbieżność to koła w aucie przy przyspieszaniu rozchodzą się w przednio i tylno napędówce odwrotnie, w przednio, koła ciągną całą mas samochodu a w tylno napędówce pchają...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-03-2012, 12:30   

a ja wam powiem tak. ile razy jechałem na zbieżność ( czy to fiatem czy honda ) do serwisów które korzystają z tych "takich" standardowych laserków nigdy nie byłem zadowolony i wracałem na reklamacje po kilka razy i zawsze słyszałem bzdury że to nie geometria tylko krzywe felgi, zwichrowane opony albo coś innego .....


od pewnego czasu jeżdżę za miasto do zakładu gdzie zajmują sie tylko zawieszeniami, a zbieżność robią komputerowo. zarówno przód jak i tył ustawiają jak najbliżej zera ( na zielonych polach )
po takim zabiegu auto prowadzi się jak marzenie, idealnie stabilnie i prosto. generalnie jak ktoś planuje robić zbieżność to zamiast zastanawiać czy ma byc zero czy lekka rozbieżność niech pojedzie do zakładu gdzie robią komputerowo ...

_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2012, 13:24   

Leśniczy, a mógł byś podać jakies namiary i jaki to koszt, byłem na ścieżce, diagnosta nic nie znalazł, kazał zrobic zbiezność i geometrie bo mi sie jedno koło rozchodzi, mam nadzieje ze to nie krzywy wahacz...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2012, 14:24   

Z tego co wiem to 0 jest idealna wartoscia ale ma byc nie na postoju.Ale podczas jazdy wskutek naprezen kola sie delikatnie przestawiaja wiec wydaje mi sie ze na postoju ustawic trzeba rozbieznie(zalozmy milimetr czy dwa)tak by podczas jazdy gdy ciagna ciezar samochodu byly idealnie na 0.Wiem ze w tylnionapedowych ustawia sie na odwrot-zero lub zbieznie(milimetr czy dwa)Zagladalem do ksiazki tipo i podaja ze ma byc zero plus minus 2mm.Wiec moze byc zbezny na 2 lub rozbierzny na 2 i tez sie miesci w normie.Jak dla mnie troche duze te normy.Sprobuje ustawic na 0 ewentualnie na rozbiezny 1mm.Dziekuje za zainteresowanie.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-03-2012, 18:45   

Bdm, w ostrowcu nie ma takiego zakładu ale jest w ożarowie. z radomia to będziesz miał prawie 100km w jedna stronę. koszt zbieżności u nich 100zł. a w radomiu z tego co wygooglałem ro ten zakład może mieć odpowiedni sprzęt

"Auto-Serwis" Jacek Krawczyk


ul. 1905 r. 49, Radom
tel. 48 331 31 01
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2012, 18:54   

Leśniczy napisał/a:
ożarowie


OT
szkoda, ze nie w moim ozarowie....
END OT
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load