Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat Tipo 1.4 Sx 1992r
Autor Wiadomość
matis1221 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-03-2012, 17:21   Fiat Tipo 1.4 Sx 1992r

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum i chciałbym pokazać was swojego Fiata : )
3 tygodnie temu zostałem posiadaczem swojego pierwszego w życiu auta, a padło na Fiata Tipo z 1992 roku. Dobra to teraz trochę o samochodzie:
Rok produkcji: 1992
Przebieg: 150 000 km
Silnik: Benzynowy 1.4
Wyposażenie: centralny zamek, elektryczne szyby, wspomaganie, ABS, Deska Digital.
_________________
Fiat Tipo 1.4 SX, 1992r Pierwsze Auto- Sprzedany
Mazda 323f 1.5 16V 1996r ;) - nowy nabytek
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-03-2012, 17:45   

matis1221, Witamy, witamy. Generalnie autko prezentuje się nienajgorzej. Zapodaj troszkę więcej fotek abyśmy mogli dokłanie ocenić twój nowy nabytek. :)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-03-2012, 17:46   

matis1221, zainteresowałeś się podwoziem, czy zdrowe ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
matis1221 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-03-2012, 17:55   

Zaglądaliśmy ze znajomym mechanikiem pod podwozie i wszystko w jak najlepszym porządku : ) Nic nie przerdzewiałem, żadnych zbędnych dziur : ) Progi też są zdrowe tylko nadkola są do poprawki : )

** Dodano: 26-03-2012, 18:58 **
Więcej fotek dodam w okolicach weekendu, ponieważ teraz nie mam nawet czasu porobić fotek :) Pierwsze co chce zrobić to naprawić wskaźnik paliwa. Na desce digital pali się cały czas rezerwa, mimo że zaleje np za 100zł to nic się nie zmienia.
_________________
Fiat Tipo 1.4 SX, 1992r Pierwsze Auto- Sprzedany
Mazda 323f 1.5 16V 1996r ;) - nowy nabytek
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-03-2012, 19:13   

bardzo ładny, postaraj sie o lotke na tylna klape, to dodaje duzo uroku Tipkowi ;)
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-03-2012, 21:27   

http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=82

tutaj znajdziesz opis jak dostać się do wskaźnika paliwa :)

dbaj o Tipka :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
matis1221 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-04-2012, 11:14   

Potrzebuje Szybkiej pomocy. Jechałem moim tipciakiem i gdy dodałem gazu on odmówił podawania paliwa i zgasł, nie moge go odpalić. Możliwe że pompa paliwa padła??
_________________
Fiat Tipo 1.4 SX, 1992r Pierwsze Auto- Sprzedany
Mazda 323f 1.5 16V 1996r ;) - nowy nabytek
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-04-2012, 11:19   

matis1221, opisz dokładniej co się stało, czy kontrolki świecą, czy rozrusznik kręci, czy na benzynie słychać pompę itd
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
matis1221 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-04-2012, 11:25   

Rozrusznik kręci normalnie. Samochód złapie co jakiś czas jakby się przydławiał i gaśnie. Wcześnie miałem tak, że po odpaleniu silnika, gdy ruszałem to jakby silnik przez chwile nie dostawał paliwa i chciał gasnąć ale po chwili dostawał i obroty szły w górę. Wczoraj po prostu jechałem i gdy chciałem przyspieszyć nie dostawał paliwa i mi zgasł.
_________________
Fiat Tipo 1.4 SX, 1992r Pierwsze Auto- Sprzedany
Mazda 323f 1.5 16V 1996r ;) - nowy nabytek
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-04-2012, 11:29   

matis1221, Zdejmij wężyk doprowadzający paliwo do silnika, podstaw jakąś butelkę, czy coś i spróbuj zakręcić. Jak nie popłynie paliwo, albo tylko kapnie, to sprawdzaj dalej układ zasilania. Wiesz, czy nie ma wycieku, czy gdzieś nie ma zatoru, w tym zapchany filtr, czy pompa pracuje i na koniec czy masz w baku cokolwiek paliwa. Znam dwa przypadki spanikowanych użytkowników tempr, którzy nie wiedzieli co się stało a normalnie wachy zabrakło.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
matis1221 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-04-2012, 11:35   

Paliwo jest bo poleciałem specjalnie na stacje po 5 litrów. w sumie nie możliwe że mogło go nie być bo zalałem przedwczoraj 11 a przejechałem 50 kilometrów. Dobra zrobię tak jak mówisz. Pompa paliwa jest przy baku?? Wiesz jak się do niej dostać??
_________________
Fiat Tipo 1.4 SX, 1992r Pierwsze Auto- Sprzedany
Mazda 323f 1.5 16V 1996r ;) - nowy nabytek
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-04-2012, 11:48   

To jest wtrysk, czy gaźnik? W gaźnikowym pompa jest na bloku silnika z przodu a z wtryskiem w baku. Dostaniesz się do niej łatwo, odchylasz podłogę w bagażniku i po prawej stronie będzie taka czarna pokrywa przykręcona czterema śrubkami X A jak palia nie będzie podawać i będziesz zaglądał tam i stwierdzisz, że pompa nie pracuje, odrazu weź miernik 12V i przy kostce zobacz, czy pompa ma zasilanie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
matis1221 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-04-2012, 12:09   

Nie mam pojęcia w czym tkwi problem. Wczoraj wsiadłem do auta i odpalił jak gdyby nic się nie stało. Normalnie jeździ, ale obawiam się, że znowu gdzieś mi stanie. Gdyby była to pompa paliw to bym nie dał rady odpalić. Wiecie jaki może być inny problem??
_________________
Fiat Tipo 1.4 SX, 1992r Pierwsze Auto- Sprzedany
Mazda 323f 1.5 16V 1996r ;) - nowy nabytek
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-04-2012, 12:52   

szukaj cos w elektryce, wygląda ze cos nie łączy czy coś , sprawdz mase w bagażniku
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2012, 13:59   

matis1221, powtórzę pytanie Jelcyn'a, masz wtrysk czy gaźnik? bez tej wiedzy nie ma co nawet dywagować bo to to dwa skrajnie rońże rozwiązania.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matis1221 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-04-2012, 11:54   

gaźnik. Może to być nagrzewający się czujnik położenia wału?? I wtedy gaśnie podczas jazy oraz nie odpala do momentu ostygnięcia. Takie moje wnioski.
_________________
Fiat Tipo 1.4 SX, 1992r Pierwsze Auto- Sprzedany
Mazda 323f 1.5 16V 1996r ;) - nowy nabytek
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2012, 14:05   

matis1221 napisał/a:
gaźnik. Może to być nagrzewający się czujnik położenia wału??

CPW nie występuje przypadkiem przy wtrysku :-k
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2012, 14:58   

matis1221, Kolego napisz czy masz ssanie ręczne ? wyciągane z pod kierownicy na linkę? czy automat ? Nie wydaje mi się aby Tipo w Digitalu miało gaźniki. Przeważnie wychodziły Digitale na wtrysku.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2012, 15:26   

Lasgo07, digitale były i przy gaźnikach, to bez znaczenia.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2012, 20:43   

matis1221 napisał/a:
gaźnik. Może to być nagrzewający się czujnik położenia wału??
Przy gaźnikach nie ma CPW. No przynajmniej przy 1.4
Cytat:

szukaj cos w elektryce, wygląda ze cos nie łączy czy coś , sprawdz mase w bagażniku
nie obraź się ale, dlatego właśnie takie dywagacje nie miały sensu :lalala: masa w bagażniku miała by rację bytu przy wtrysku, tu jest to bez znaczenia.
matis1221 napisał/a:
Gdyby była to pompa paliw to bym nie dał rady odpalić. Wiecie jaki może być inny problem??
Mylisz się gaźnik ma zbiornik wyrównawczo-przelewowy w którym zawsze jest trochę paliwa plus sam gaźnik ma w sobie komorę pływakową. Jak byś się postarał to nawet do 1km byś na tym przejechał nie mówiąc o wielokrotnym odpaleniu. Pamiętam że na jałowym potrafił jeszcze pracować parę ładnych minut po odcięciu paliwa.
matis1221, moja rada dla ciebie spróbował bym zalać więcej niż kałuża na dnie baku tak co najniecniej 1/2 i poobserwować czy problem wystąpi, jeśli tak odpisz to wypisze ci co masz do sprawdzenia, jest tego trochę więc nie chce pisać na darmo.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matis1221 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-04-2012, 20:30   

problem rozwiązany :lol: pompa paliwa wymieniona i jezdzi znowu jak marzenie. ;D

** Dodano: 15-04-2012, 15:01 **
Wcześniej pisałem że nie działa mi wskaźnik poziomu paliwa na wyświetlaczu digital. Podaliście mi linki z tym jak się dostać do tego wskaźnika, ale nie mogę pobrać tego. Mój problem zostaje nie rozwiązany.

** Dodano: 07-05-2012, 14:48 **
Czy do mojego tipciaka podejdą felgi 15" ?? Jakie powinny być do tego opony? szukam na allegro jakichś kompletów felg z oponami, i zastanawia mnie czy podpasuje rozstaw śrub 4x100??

** Dodano: 13-02-2013, 21:06 **
No Tipciak trafił do nowego właściciela ;) Szkoda było się z nim rozstawać, ale przyszedł czas na coś szybszego ; )
_________________
Fiat Tipo 1.4 SX, 1992r Pierwsze Auto- Sprzedany
Mazda 323f 1.5 16V 1996r ;) - nowy nabytek
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load