Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie dostaje LPG po przerwie w upalne dni...(I generacja)
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-07-2013, 21:36   Nie dostaje LPG po przerwie w upalne dni...(I generacja)

czołem,

szukam choćby poglądowego schematu elektryki instalacji I generacji (gaźnik bez sondy lambda, bez komputera).
Mam w Tipo instalację BRC z przełącznikiem ręcznym (BENA - ZERO - LPG).

Zaczynam mieć objawy narastającego problemu bo jak jest gorąco to auto się często nie chce przełączyć na LPG. Jak startuję zimny z garażu to zawsze się przełącza.

Cewki wstępnie sprawdziłem i są ok (wyczyszczone). Stawiam, że gdzieś mam słaby styk elektryczny. Nie wiem jednak która cewka wówczas się nie otwiera a silnik nie dostaje gazu - to pewne. Reduktor ma 20k km więc prawie nówka. Dioda LPG na centralce świeci.

Pomożecie ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-07-2013, 22:25   

Mosior, stawialbym na masy cewek bo zwykle wkretem przykrecone do nieoczyszczonej blachy-po latach to nie styka.Ewentualnie sam przelacznik moze szwankuje i nie przepina przy zadanych obrotach.Czasem pomaga przestawienie potencjometru w przelaczniku w inne polozenie.

Schematu nie mam ale tam wszystko jest banalnie proste.Do przelacznika dochodzi zasilanie i masa.Z przelacznika wychodzi(zwykle niebieski)przewod na cewki zaworow.Jeden przewod zasila wszystkie cewki.Pewnie masz 2 lub 3 szt.I to w zasadzie caly schemat.Posprawdzaj polaczenia,przeczysc i bedzie dobrze.Jesli na butli tez masz zawor moze tam tkwi problem lub przewod ktory zasila ta cewke gdzies juz nie laczy.Zwykle idzie po rurce z gazem pod spodem wzdluz auta.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-08-2013, 12:11   

został mi jeszcze styk w cewce przy butli bo 10 lat nie ruszany - może tam. Zakładam, że zielona dioda gazu na centralce świeci się wówczas gdy centralka puszcza napięcie na elektrozawory bo to ma sens. Skoro tak to znaczy że centralka jest ok.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2013, 15:01   

Mosior, Masy masy jeszcze raz masy. Posprawdzaj przy wszystkim od komory silnika aż po butlę z tyłu. Czasem może być walnięta centralka / przełącznik. Moja była i nie przełączała z kolei na benzynę choć świeciła na czerwono w pozycji Pb. 30zł + jedno piwo + 5 min pracy (nie licząc 2 godzin szukania przyczyny) i było po problemie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2013, 20:44   

tak, też jestem już przekonany w problemie z prądem, szczególnie, że właśnie stuknęło całej instalacji 10 lat bezawaryjnej pracy (za wyjątkiem wymiany reduktora 25k km temu).

Masę sprawdzę, w ostateczności wymienię tę centralkę choć ciekawe, że problem jest praktycznie tylko w największe upały (rozszerzalność materiału i brak styku ?). Co więcej - w komorze silnika temperatura raczej zawsze wysoka więc trop wskazuje na wielozawór na butli i zasilanie cewki....

W przyszłym tygodniu zakładam nową butlę to sprawdzę cały tył.

Dzięki za komentarz.

** Dodano: 14-08-2013, 07:41 **
wymieniłem sobie butlę na nową bo się homologacja skończyła i zauważyłem, że przewody na cewce przy wielozaworze były mocno zaśniedziałe po tych 10 latach więc pewnie tu był problem. Wymiana butli 45 minut i pozytywny wynik na pierwszej próbie szczelności. Mogę robić w LPG :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load