Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana silnika - tempra 1.6 na Tipo 1.6ie
Autor Wiadomość
morcin123 
witamy nowego


Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: OSTR
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-09-2012, 20:31   Zmiana silnika - tempra 1.6 na Tipo 1.6ie

Witajcie, jako że mam okazję kupić całkiem sprawny silnik z tipolota 1.6 na jednopunktowym wtrysku mam pytanie czy są jakieś róźnice w silniku tempry 1.6 gaźnior a Tipo 1.6 na jednopunktowym wtrysku.

Tak wiem, jeden jest na gaźniku a drugi na wtrysku.

Czy poza tym są jakieś róźnice ? Z tipolota, dostałbym silnik, skrzynia, pólosie, zawieszenie. Więc całkiem sporo.

Tylko właśnie czy taki swap dałby rade ? Wystarczyłoby w silniku tipo po prostu założyć układ dolotowy wraz z gaźnikiem z mojej tempry ? Bo jakby miał zostać wtrysk to musiałbym zakładać komputerek i nowe wiązki chyba ?

Nie wiem w sumie sam. Mam nadzieję że trochę mi rozjaśnicie. :)
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-09-2012, 20:37   

Jeśli chodzi ci o mocowania itd. to jest wszystko to samo, pasuje bez problemu, jedyna różnica to właśnie osprzęt, musiał byś przekładać kompa i elektrykę do siebie, poszukaj bo jest na forum pare postów o przeróbkach gaźnika na wtrysk i odwrotnie, parę osób na forum takie operacje robiło.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2012, 22:21   

Wystarczy przekładka kolektora z wersji z gaźnikiem a reszta powinna zostać bez zmian.I ja na Twoim miejscu zostałbym przy gaźniku bo elektronika w tak wiekowych autach jak T&T staje się problemem.Przerabiałem to w swoim tipku,najpierw był na wtrysku i wieczne problemy z nim były.Założyłem gaźnik i w końcu był spokój.
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2012, 06:43   Re: Zmiana silnika - tempra 1.6 na Tipo 1.6ie

morcin123 napisał/a:
Witajcie, jako że mam okazję kupić całkiem sprawny silnik z tipolota 1.6 na jednopunktowym wtrysku mam pytanie czy są jakieś róźnice w silniku tempry 1.6 gaźnior a Tipo 1.6 na jednopunktowym wtrysku.

Sprawdź tylko jeden drobny szczegół, oprócz pojemności : czy przypadkiem ten silnik z Tipo to nie jest dwuwałkowy DOHC - bo wtedy różnią się wszystkim i przekładka nie ma sensu !
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-09-2012, 10:28   

http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk

http://forum.tempra.org/t...a%BCnik++wtrysk


poczytaj ;)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
morcin123 
witamy nowego


Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: OSTR
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2012, 17:27   Re: Zmiana silnika - tempra 1.6 na Tipo 1.6ie

schab napisał/a:
morcin123 napisał/a:
Witajcie, jako że mam okazję kupić całkiem sprawny silnik z tipolota 1.6 na jednopunktowym wtrysku mam pytanie czy są jakieś róźnice w silniku tempry 1.6 gaźnior a Tipo 1.6 na jednopunktowym wtrysku.

Sprawdź tylko jeden drobny szczegół, oprócz pojemności : czy przypadkiem ten silnik z Tipo to nie jest dwuwałkowy DOHC - bo wtedy różnią się wszystkim i przekładka nie ma sensu !


To jest dobra rada !

Ale podobno mi sąsiad dzisiaj przywiezie wszystko, więc organoleptycznie sprawdze to.

Sąsiad wspominał że wygląda tak samo silnik, jeśli byłby dwuwałkowy to byłaby pewna róźnica ;] ?

Cytat:
Wystarczy przekładka kolektora z wersji z gaźnikiem a reszta powinna zostać bez zmian.I ja na Twoim miejscu zostałbym przy gaźniku bo elektronika w tak wiekowych autach jak T&T staje się problemem.Przerabiałem to w swoim tipku,najpierw był na wtrysku i wieczne problemy z nim były.Założyłem gaźnik i w końcu był spokój.


Pierwszym pomysłem było własnie włożenie gaźnika i jego układu dolotowego. ;]

Schabu zmartwiłeś mnie trochę ale myślę ze pójdzie po mojej myśli ;]

Luczu dzięki za linki, wczoraj było późno, a że musiałem podjąc decyzję szybko to nie doszukałem się owych tematów.



Edytka:
Czy mi się wydaję czy Całe zawieszenie przednie i tylnie pasuje też z tipo do tempry ?
Bo w bonusie dostałem zawieszenie przód i tył. Sporo części co dało się uratować oraz najważniejsze silnik z przebiegiem 153 kkm na jednym wałku :D

Ogólnie padł pomysł żeby założyć silnik, skrzynie, i całe zawieszenie z przodu za jednym zamachem. ;]
  
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-09-2012, 18:52   

zawieszenie i skrzynie biegów są takie same zarówno tempra i tipo 1.4-1.6 więc śmiało możesz targać sam słupek jak ma niski przebieg albo sam kolektor z osprzętem :-)
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load