|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zmiana silnika - tempra 1.6 na Tipo 1.6ie |
Autor |
Wiadomość |
morcin123
witamy nowego
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: OSTR
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-09-2012, 20:31 Zmiana silnika - tempra 1.6 na Tipo 1.6ie
|
|
|
Witajcie, jako że mam okazję kupić całkiem sprawny silnik z tipolota 1.6 na jednopunktowym wtrysku mam pytanie czy są jakieś róźnice w silniku tempry 1.6 gaźnior a Tipo 1.6 na jednopunktowym wtrysku.
Tak wiem, jeden jest na gaźniku a drugi na wtrysku.
Czy poza tym są jakieś róźnice ? Z tipolota, dostałbym silnik, skrzynia, pólosie, zawieszenie. Więc całkiem sporo.
Tylko właśnie czy taki swap dałby rade ? Wystarczyłoby w silniku tipo po prostu założyć układ dolotowy wraz z gaźnikiem z mojej tempry ? Bo jakby miał zostać wtrysk to musiałbym zakładać komputerek i nowe wiązki chyba ?
Nie wiem w sumie sam. Mam nadzieję że trochę mi rozjaśnicie. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2012, 20:37
|
|
|
Jeśli chodzi ci o mocowania itd. to jest wszystko to samo, pasuje bez problemu, jedyna różnica to właśnie osprzęt, musiał byś przekładać kompa i elektrykę do siebie, poszukaj bo jest na forum pare postów o przeróbkach gaźnika na wtrysk i odwrotnie, parę osób na forum takie operacje robiło. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2012, 22:21
|
|
|
Wystarczy przekładka kolektora z wersji z gaźnikiem a reszta powinna zostać bez zmian.I ja na Twoim miejscu zostałbym przy gaźniku bo elektronika w tak wiekowych autach jak T&T staje się problemem.Przerabiałem to w swoim tipku,najpierw był na wtrysku i wieczne problemy z nim były.Założyłem gaźnik i w końcu był spokój. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2012, 06:43 Re: Zmiana silnika - tempra 1.6 na Tipo 1.6ie
|
|
|
morcin123 napisał/a: | Witajcie, jako że mam okazję kupić całkiem sprawny silnik z tipolota 1.6 na jednopunktowym wtrysku mam pytanie czy są jakieś róźnice w silniku tempry 1.6 gaźnior a Tipo 1.6 na jednopunktowym wtrysku. |
Sprawdź tylko jeden drobny szczegół, oprócz pojemności : czy przypadkiem ten silnik z Tipo to nie jest dwuwałkowy DOHC - bo wtedy różnią się wszystkim i przekładka nie ma sensu ! |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
morcin123
witamy nowego
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: OSTR
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2012, 17:27 Re: Zmiana silnika - tempra 1.6 na Tipo 1.6ie
|
|
|
schab napisał/a: | morcin123 napisał/a: | Witajcie, jako że mam okazję kupić całkiem sprawny silnik z tipolota 1.6 na jednopunktowym wtrysku mam pytanie czy są jakieś róźnice w silniku tempry 1.6 gaźnior a Tipo 1.6 na jednopunktowym wtrysku. |
Sprawdź tylko jeden drobny szczegół, oprócz pojemności : czy przypadkiem ten silnik z Tipo to nie jest dwuwałkowy DOHC - bo wtedy różnią się wszystkim i przekładka nie ma sensu ! |
To jest dobra rada !
Ale podobno mi sąsiad dzisiaj przywiezie wszystko, więc organoleptycznie sprawdze to.
Sąsiad wspominał że wygląda tak samo silnik, jeśli byłby dwuwałkowy to byłaby pewna róźnica ;] ?
Cytat: | Wystarczy przekładka kolektora z wersji z gaźnikiem a reszta powinna zostać bez zmian.I ja na Twoim miejscu zostałbym przy gaźniku bo elektronika w tak wiekowych autach jak T&T staje się problemem.Przerabiałem to w swoim tipku,najpierw był na wtrysku i wieczne problemy z nim były.Założyłem gaźnik i w końcu był spokój. |
Pierwszym pomysłem było własnie włożenie gaźnika i jego układu dolotowego. ;]
Schabu zmartwiłeś mnie trochę ale myślę ze pójdzie po mojej myśli ;]
Luczu dzięki za linki, wczoraj było późno, a że musiałem podjąc decyzję szybko to nie doszukałem się owych tematów.
Edytka:
Czy mi się wydaję czy Całe zawieszenie przednie i tylnie pasuje też z tipo do tempry ?
Bo w bonusie dostałem zawieszenie przód i tył. Sporo części co dało się uratować oraz najważniejsze silnik z przebiegiem 153 kkm na jednym wałku
Ogólnie padł pomysł żeby założyć silnik, skrzynie, i całe zawieszenie z przodu za jednym zamachem. ;] |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-09-2012, 18:52
|
|
|
zawieszenie i skrzynie biegów są takie same zarówno tempra i tipo 1.4-1.6 więc śmiało możesz targać sam słupek jak ma niski przebieg albo sam kolektor z osprzętem :-) |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|