Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Tempry dla lanci kappa...
Autor Wiadomość
Artur G. 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2009, 19:03   Kupno Tempry dla lanci kappa...

Witam klubowiczów z T&T bardzo serdecznie w imieniu swoim oraz użytkowników Stowarzyszenia Miłośników Samochodów Lancia czyli w skrócie "Lancia Klub Polska" zapraszam w odwiedziny.
Przywitałem się już w dziale "powitania". Oczywiście rejestrując sie na T&T opłaciłem składkę (hmm gdzie znaleźć ikonkę pieniążka?)
Ale do rzeczy, a mianowicie jak wspominałem w powitaniach jestem od trzech lat szczęśliwym posiadaczem super wygodnej, komfortowej i nadzwyczaj bezawaryjnej Lancii Kappa 1996r. 2.0 20V 145 KM z lpg sekw. landiRenzo . Posiadam jeszcze Citroena C15, ale jego traktuje raczej hobbistycznie, jako drugie auto, które czasami używam na dojazdy do pracy czy raz na jakiś czas aby ja rozruszać pojadę do Lublina.
Noszę się z zamiarem kupna drugiej osobówki (coś w rodzaju zamiast C15), ze wskazaniem na samochodzik dla mojej uroczej żony. Aktualnie ona częściej jeździ kappą odemnie #-o dlatego też szukam czegoś w raz kobiecego, ładnego i przyjemnego w prowadzeniu. Kiedy rozmawiałem na ten temat z kolegami z LKP wśród wielu propozycji od: oczywiście Dedra poprzez wiele innych marek i modeli aż po Temprę. I właśnie koledzy wskazywali ze szczególnym uwzględnieniem Temprę. Moje wymagania są niewygórowane, musi to być sedan, nie mniej jak 1.6, z lpg, ładny kolor (dla kobiety) no i w zasadzie dobrze utrzymany... dużo?
A więc koledzy do Was prośba: bardzo chętnie przyjmę wszystkie wasze za i przeciw, wszelkie uwagi nt. Tempry (oczywiście z wieloma tematami już na forum się zapoznałem, (nie każcie mi użyć opcji szukaj...) a przede wszystkim koszty eksploatacji, jak one się prowadzą :dresik: na jezdni oczywiście :-k , itd.
poza tym, deska digital czy analogowa, jakie wyposażenie (tutaj na tle kappy też chciałbym kilka "bajerów" ale niekoniecznie), oczywiście sprawne wspomaganie. Początkowo tempra służyłaby żonie, na dojazdy po niewielkim moim mieście, ale w perspektywie są dojazdy do pracy do Lublina ok. 30 km w jedna stronę, czy tempra temu sprosta? i mam jeszcze wiele innych pytań.
Na marginesie wspomnę, że u mnie samochody są zadbane, garażowane, lubię włoskie w przeciwieństwie do moich 90% kolegów którzy preferują pancerwageny (ale daję sobie z nimi radę). Uśmiech z hapy znika jak się przejadą moją Kappą :drive:
Nie ukrywam że na równi z Temprą interesuje się Lancią Dedra, ale dwie Lancie na podwórku (a i kumpel chce Dedrę) to trochę przesada :kawka: Tempra od zawsze mi się podobała, jakoś nigdy nie było przekonania, dotychczas jeździłem Fordami, ale włoskich już nie porzucę.
Jak sobię coś przypomnę to napiszę, jeśli się temat rozkręci to pytania i odpowidzi same będą się znajdywać...
dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi, aha, gdyby ktos miał namiar na jakąś zadbana Temprę proszę o namiar, myślę że wczesna wiosną bym kupił, zadbana to nawet w cenie lekko powyżej giełdowej, wszyscy wiemy że te samochody nie kupuje sie rocznikiem tylko stanem technicznym, jestem w stanie przyjechać po pewną Temprę nawet na drugi koniec Polski (no prawie.) Po kappę jeździłem z żoną do Mieszkowic k/Szczecina i warto było
_________________
pozdrawiam, Artur G
Lancia Kappa 2.0 96" była
Lancia Dedra 1.8 93" była
Jaguar x-type 3.0 awd - jest
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
     Moneta
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2009, 19:24   

No to nam bardzo milo że zdecydowałeś się na kupno jednego z wozów T&T. co do kupna auta z dobrych rąk to proponował bym odwiedzenie naszej giełdy <<<link>>>.

A co do wad fiatów to prawie to samo co w lanciach: zawieszenie i blachy(szczególnie tylne nadkola)
  
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-02-2009, 19:34   

Napewno sprosta dojazdom do pracy.Ja dojezdzam 22 km w jedna strone i chodzi bez żadnego problemu.Ceny części , wiadomo Fiat :) W moim aucie jedynym minusem są tylne nadkola no i cos tam czasem postuka w zawiasie , ale bardzo fajne autko.Silnik 1,6 przy niezaładowanym po dach aucie daje rade .
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Artur G. 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2009, 20:25   

A jak wygląda sprawa ze:
1. wskaźnikami analogowe/digital, czy dgt były w lepiej wyposażonych wersjach, czy jest ona awaryjna, czy jest to wg was udana konstrukcja/rozwiązanie czy raczej zbędny bajer? jak z jej czytelnością?
2. atrapa przednia kiedy nastąpiła zmiana?, wyczytałem że napisy z tyłu z pokrywy powędrowały pod lampy ok. 1993r.
3. kiedy nastąpił lifting modelu, co obejmował chodzi mi przedział od ok. 1992 do końca produkcji (wizualne i z grubsza techniczne) - wiem, opcja szukaj.... ale kilka dni bym szukał #-o
oooo pieniążek mi się pojawił, jak miło :kawka:
Już widzę zadbaną Temprę obok pancerwagenów moich kolegów na parkingu służbowych i ich miny, trzeba promować nie tylko Lancię :kawka:
_________________
pozdrawiam, Artur G
Lancia Kappa 2.0 96" była
Lancia Dedra 1.8 93" była
Jaguar x-type 3.0 awd - jest
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
     Moneta
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-02-2009, 20:30   

jeździłem dwoma temprami(1 nadal jeżdżę), obie w wersji DGT, i tak:
- potwierdzam problemy z zawieszeniem i tylnymi nadkolami, nadkola to jedyne miejsca gdzie temprę może łapać ruda jeśli nie była bita
- często zdarzają się drobne problemy z elektroniką(a to przekaźnik przestanie łączyć, a to inna pierdoła), więc na dzień dobry polecam porozłączanie większości kabli i popsikanie ich WD-40
- bogata wersja: należy uważać na klimę - często ludzie piszą że jest a tak naprawdę jej nie ma - różnicą jest dodatkowy przycisk na panelu sterowania(w razie potrzeby pordzucę zdjęcia)
- ogólnie wnętrze ma tendencję do trzeszczenia(super wykonane to ono nie jest) i w wersji DGT(nie wiem jak w analogu) denerwuje mnie pokrycie deski jakimś rodzajem gumy(nagrzana np. latem na słońcu potrafi kleić się do palców), DGT w ostrym słońcu z tyłu staje się delikatnie nieczytelny, ale coś widać jeszcze na nim ;)

Wydaje się sporo, ale mimo tych wad tak czy siak po rozbiciu jednej tempry :sciana: :sciana: kupiłem drugą, bo ten samochód po prostu przyciąga do siebie(jak chyba większość włochów)

jeśli chodzi o awaryjność - owszem zdarzały się awarie w starej, ale naprawdę trafiłem na mało zadbany egzemplarz(niestety mało się znałem wtedy jeszcze), ale jako ciekawostkę mogę powiedzieć że nigdy nie siadła na trasie, zawsze dowiozła mnie na miejsce i dopiero odmówiła posłuszeństwa...
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
  
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 20:32   

poul1987 napisał/a:
A co do wad fiatów to prawie to samo co w lanciach: zawieszenie i blachy(szczególnie tylne nadkola)
nie no, teraz to po bandzie pojechałeś... Ja rozumiem, zawieszenie jest utrapieniem TT, co roku można coś przy nim wymieniać, ale z tymi blachami to chyba auta pomyliłeś. Jak na swoje lata jest to jedno z lepszych aut, jeśli chodzi o stan blacharki. Porównaj sobie te same roczniki aut niemieckich, które trzymają się już tylko głównie na szpachli. Moja Tempra nie ma śladów rdzy z zewnątrz. Jedyne problemy mam z podłogą wzdłuż progów, ale to głównie przez zaniedbanie (nikt tego nie konserwował) no i jak nie ma nadkoli plastikowych z tyłu, to też się może coś zagnieździć. Ale w większości innych aut z takim rocznikiem i przebiegiem jest zdecydowanie gorzej. Więc nie pisz, że blachy są wadą. Nie oceniaj ogółu TT po swoim aucie :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 13-02-2009, 20:43   

Artur G. napisał/a:
1. wskaźnikami analogowe/digital, czy dgt były w lepiej wyposażonych wersjach, czy jest ona awaryjna, czy jest to wg was udana konstrukcja/rozwiązanie czy raczej zbędny bajer? jak z jej czytelnością?


Mialem przyjemnosc posiadania tempry dgt i jezdzenia tempra z deska analog... i co ciekawe przyjemniej mi sie patrzylo na analogowa deske... Sam dgt jest jak najbardziej czytelny, nie razi w oczy i nie ma z nim problemow.

Co do lepiej wyposazonych temperek to posiadalem w swojej 4 el. szybki szyber i AHS ( czesto wlasnie mylonym z klimatyacja )
Ogolnie AHS potrafi zadowolic, ustawiasz sobie zarzana temperaturke i ja masz... ( tylko jak na polu jest chlodniej, nie ma klimy nie da rady obnizyc temperatury ) lecz czasem sa problemy z czyjnikami jak sie z tym uporasz to dziala bez problemow. Reszta elektryki spisywala sie bardzo dobrze i nie mialem zadnej awarji.

Artur G. napisał/a:
oooo pieniążek mi się pojawił, jak miło :kawka:


;)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Artur G. 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2009, 20:52   

Ciechu78 napisał/a:
poul1987 napisał/a:
A co do wad fiatów to prawie to samo co w lanciach: zawieszenie i blachy(szczególnie tylne nadkola)
nie no, teraz to po bandzie pojechałeś... Ja rozumiem, zawieszenie jest utrapieniem TT, co roku można coś przy nim wymieniać, ale z tymi blachami to chyba auta pomyliłeś. Jak na swoje lata jest to jedno z lepszych aut, jeśli chodzi o stan blacharki. Porównaj sobie te same roczniki aut niemieckich, które trzymają się już tylko głównie na szpachli. Moja Tempra nie ma śladów rdzy z zewnątrz. Jedyne problemy mam z podłogą wzdłuż progów, ale to głównie przez zaniedbanie (nikt tego nie konserwował) no i jak nie ma nadkoli plastikowych z tyłu, to też się może coś zagnieździć. Ale w większości innych aut z takim rocznikiem i przebiegiem jest zdecydowanie gorzej. Więc nie pisz, że blachy są wadą. Nie oceniaj ogółu TT po swoim aucie :lalala:


Tu dobrze powiedziane, Lancie też nie rdzewieją, Kappa, dedra, Lybra, Delta i in. całe nadwozia maja ocynkowane... trzeba naprawdę zaniedbany ezg. aby była rdza....

Jestem świadomy, że coś zawsze należy naprawić, to nie są samochody nowe, mam zaprzyjaźnionego właściciela Okręgowej Stacji Kontroli z warsztatem więc jak trzeba to się coś naprawi. Sam z zawodu jestem mechanikiem samochodowym, ale wykonywany zawód inny....

Czy ogólnie Tempra to wygodny, cichy, przyjemny do jazdy samochód? Zaznaczam że raczej ma to być autko dla mojej uroczej żonki. Jak kobiety czyja się w tych autach, chodzi o ergonomie, bo wizualnie Tempra ma przyjemną linie nadwozia...
Coś bliżej nt. liftingu? dzieki z góry za zainteresowanie, zaraz pochwała pójdzie na LKP

:aniolek:
_________________
pozdrawiam, Artur G
Lancia Kappa 2.0 96" była
Lancia Dedra 1.8 93" była
Jaguar x-type 3.0 awd - jest
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 21:08   

Artur G., Tempry są bardzo wygodne. Do tego stopnia, że kiedy jechałem nad morze (330km) nie odczuwałem potrzeby zatrzymania się na odpoczynek. Jednak zmuszony byłem robić to ze względu na dzieci :P Ogólnie, jeśli wszystkie wygłuszenia są na miejscu, to jazda z prędkością 100km/h w trasie jest bardzo przyjemna. Przynajmniej w 1.6 (gaźnik) obroty silnika to wówczas 3 tyś. Hałas robi się tak po 120km/h, ale rzadko tyle jeżdżę więc bynajmniej mi to nie przeszkadza. Fotele wygodne, choć w standardzie mogły by trochę lepiej trzymać na zakrętach. Tylna kanapa spokojnie mieści trzy osoby, aczkolwiek na trasę środkowe miejsce nie nadaje się moim zdaniem. Dla kobiety obstawiałbym przy analogu. Kobiety lubią schowki na drobiazgi a ta odmiana ma o dwa schowki więcej :D No i kobiety lubią też zakupy w marketach. Ten pakowny i ustawny kufer powinien zadowolić :D Dla mnie tak na prawdę jedynym mankamentem jest kanciata, skrzypiąca deska rozdzielcza i inne plastiki, które na nierównościach przypominają o wieku auta. A co się lubi psuć? Wszystko! To już ten wiek. Ale można tanio doprowadzić auto do pożądanego stanu i cieszyć się nim jeszcze kilka kolejnych lat. My faceci, przynajmniej pewna część z forum kochamy nasze Tempry i Tipo wtedy kiedy jeżdżą i wtedy kiedy się psują :) Taaaak, nasze kochanki psują się tylko po to, żebyśmy przy nich trochę dłużej posiedzieli :ttt:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2009, 21:18   

Co do rdzewiejących miejsc to nadszybie, oglądałem 4 tempry i każda miała ta wadę....(w mniejszym bądź większym stopniu zaawansowania). Jeśli miałbym 2 raz kupować tempre to na pewno musiał by być w niej dgt i ahs.... Deska rzeczywiście pokryta dziwnym tworzywem lubi się rysować ale fajnie wygląda i jest bardzo czytelna (jeśli wszystkie żarówki i podświetlenie ustawione na maxa to nawet pod słońce można coś zobaczyć....).

Artur G., a jaki silnik wybierasz??
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Artur G. 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2009, 22:16   

W zasadzie nie mniej jak 1,6.... zawsze jeździłem dwu litrówkami od 115 do 145 aktualnie ,
jesli zadbana 2 litrówka też nic bym nie miał przeciw... a jest znaczna róznica w spalaniu?...
_________________
pozdrawiam, Artur G
Lancia Kappa 2.0 96" była
Lancia Dedra 1.8 93" była
Jaguar x-type 3.0 awd - jest
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2009, 22:22   

Artur G. napisał/a:
W zasadzie nie mniej jak 1,6.... zawsze jeździłem dwu litrówkami od 115 do 145 aktualnie ,
jesli zadbana 2 litrówka też nic bym nie miał przeciw... a jest znaczna róznica w spalaniu?...


Zależy od nogi :P wiadomo że zawsze coś tam więcej będzie musiał wypić, ale wcale to nie jest kosmiczna różnica....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Artur G. 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2009, 22:39   

Zgadza się, katalogowe spalanie to ja porównam, znacznie przyjemniej się jedzie jak masz ze 115 Km pod maska, a jeśli spokojnie to i spalanie niewiele wyższe, opłaty tez w zasadzie niewiele... ale rzadko bywa 2.0 Tempra? na niniejszym forum jest mnogo 1,6... mniej 1,4 a 2.0 i D chyba najmniej...
A polecasz 2.0? ja chętnie rozważę taki silnik....
_________________
pozdrawiam, Artur G
Lancia Kappa 2.0 96" była
Lancia Dedra 1.8 93" była
Jaguar x-type 3.0 awd - jest
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2009, 22:41   

Artur G., Wiadomo że 2.0 jest mniej niż 1.6.... Są lepiej wyposażone ale za to dużo trudniej znaleźć taki w w miarę dobrym stanie.... Osobiście polecam, dla mnie jest te 115 km idealnie pasują do tego auta....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2009, 22:49   

No wiesz Artur!!! :lol: Zdradzasz Lancie z Fiatem :D Dedra to prawie to samo co Tempra, tylko jak na mój gust to znacznie ładniejsza.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
DonKiller 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2009, 22:53   

...byłem szczęśliwym posiadaczem Lancii Dedry w wersji 2.0 diesel i muszę przyznać że był to bogato wyposażony i komfortowy egzemplarz...jeżdziło się swietnie, aż padła skrzynia biegów, a ponieważ zależało mi bardzo na mobilności natychmiast zacząłem szukać nowego autka i zupełnie przypadkowo łyknąłem Temprę...silnik 1,6 benzyna więc nie ma jak porównywać, ale: jeździ się naprawdę cichutko...jak nie katujesz, to prawie nie słychać...bagażnik naprawdę spory i wygodniejszy niż w Dedrze...Dedra natomiast miała (może to moje wrażenie, a może latego że była młodsza) staranniej wykończony środek, miły układ analogów itp...teraz mam digitale i są fajne i nietypowe, ale wciąż są na nich jakieś przekłamania małę...jeżeli to miałby być tylko samochód dla kobiety, to chyba Dedra, jak dla rodziny, to zdecydowanie Temperówka...a co do ekonomiki - nie mam lekkiego buta, a mimo to moje 1,6 z wtryskiem raczej nie spala ponad 9 l gazu w trasie, przy średniej 120 -130...w mieście też nie jest tragicznie...
_________________
Dacia Logan 1,6 Kombi jest
Kia Sportage 2.0 4x4 było
Nubira 2.0 Kombi było
Mondeo MK2 1.8 TD Kombi było
Escort MK7 1.6 16v Kombi było
TEMPRA 159 1600i było
Lancia Dedra 2.0 TD było
Łada WAZ 2106 było
Polonez 1500 było
     assistance   Moneta
 
 
Artur G. 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2009, 22:53   

Jestem otwarty na wszystkie propozycje, także na 2.0...
Pytam, gdyż miałem dwie Sierry a w tych modelach rzadko występowały podst. silniki 1,6, Jeszce rzadziej 1,8 natomiast w bród było 2.0 zarówno OHC z gaźnikiem 100 KM lub wtryskiem wielop. 115km oraz DOHC 120 KM - a to w latach 1990 1993 była ta sama klasa...
ach, jak miło Sierry wspominam. Miałem min. wersję sedan 2.0 120 KM GT, jak tym się świetnie jeździło z zacięciem sportowym np. w górach, :drive: teraz są lepsze maszyny ale w "tamtych" latach.....

** Dodano: 13-02-2009, 22:59 **
aro napisał/a:
No wiesz Artur!!! :lol: Zdradzasz Lancie z Fiatem :D Dedra to prawie to samo co Tempra, tylko jak na mój gust to znacznie ładniejsza.

Ja??? nie.... przy kappie pozostaję, przy zmianie kappy będę zastanawiał się nad nowszą np. 200 lub 2001r. ewentualnie nad Thesis...ach Thesis, coś pięknego,
A Dedra, mam w klubie LKP dwa namiary, jednak Dedra jest droższa, faktycznie jest jakby o klasę wyżej (średnia premium)
Przypominam że to ma być drugi w rodzinie, raczej tylko dla mojej żonki uroczej, musi być włoszka, więc albo Dedra albo Tempra (desing), któreyś z tych modeli, decyzja zapadła i zdania nie zmienię [-X
_________________
pozdrawiam, Artur G
Lancia Kappa 2.0 96" była
Lancia Dedra 1.8 93" była
Jaguar x-type 3.0 awd - jest
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
     Moneta
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2009, 23:24   

A ja Ci powiem tak: miałem 2 Tempry-jedną bardzo krótko ( rozbiłem) ale przez tydzień napsuła mi sporo krwi. Mimo wszystko kupiłem za pare dni jeszcze jedną która mimo paru wad jak narazie spisuje sie nieżle. Moja akurat ma klimatyzację- jak działa to nie wiem bo zima. Co do spalania: moja pali stosunkowo mało Pb bo ok 7,5-8 litrów w mieście ale nikt mi tutaj chyba w to nie wierzy :lol: Co do rdzy:poprzednia Tempra nie miała nawet śladu, ta natomiast ma korozję nadszybia szyby przedniej i podszybia drzwi tylnych. Generalnie: trafiając na w miare zadbany egzemplarz i wkładając jakieś pare złotych za te pieniądze, z takim wyposażeniem i z taką linią nadwozia nic innego nie kupisz
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-02-2009, 23:39   

Bdm$ka napisał/a:
Artur G., Wiadomo że 2.0 jest mniej niż 1.6.... Są lepiej wyposażone ale za to dużo trudniej znaleźć taki w w miarę dobrym stanie.... Osobiście polecam, dla mnie jest te 115 km idealnie pasują do tego auta....


Potwierdzam, jeździłem wcześniej 1.6, teraz mam 2.0 i muszę powiedzieć że 2.0 zdecydowanie bardziej pasuje do tego samochodu :) natomiast nie chcę wprowadzać w błąd ale 2.0 prawdopodobnie były produkowane tylko do 93 roku(czyli przed liftem)

lift obejmował(93 lub 94):
- zmiana przedniej atrapy chłodnicy, przeniesienie napisów na tylnej klapie
- dodatkowe wzmocnienia czołowe oraz boczne
- inne pokrywy zaworów, obudowy filtra powietrza
- brak kontrolek braku płynu w spryskiwaczach, w układzie chłodzenia, oraz niskiej ilości oleju
- inna kierownica(bardziej wyokrąglona)
* bodajże w 93 roku na wyposażeniu tempr zaczęły pojawiać się ABS i poducha kierowcy(lub razem z liftem, ale tego już nie jestem pewien)
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-02-2009, 08:32   

lorgbow napisał/a:

lift obejmował(93 lub 94):
- zmiana przedniej atrapy chłodnicy, przeniesienie napisów na tylnej klapie

Tu trzeba uważać bo te z 93 i chyba początku 94 miały jeszcze atrapę z poprzecznymi paskami ale nie miały tego małego napisu fiat na atrapie po prawej stronie

2.0 po 93 też robili, tylko jeszcze trudniej je znaleźć, bo to już były praktycznie w full opcji czyli 4x el szyby, klima, abs, poducha, niektóre sw nawet napęd 4x4
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-02-2009, 10:50   

Artur G.,
1) Digital najczęstsze problemy z nim to brak dobrej masy to znaczy łacznik "masy deski" koroduje tutaj przy "głównej masie", która to znajduje się pod akumulatorem. Problemy to resetujący się licznik, migająca deska. Zawodzą też czujniki w drzwiach, przez co na desce nie pokazuje czy dane drzwi są otwarte czy zamknięte. Deska digital była to opcja dodatkowa, ale zazwyczaj była montowana w Temprach ciut lepiej wypozaśonych.

2) Lifting nastapił na początku 1993 roku. Główne wizualne zmiany to znacznki FIAT TEMPRA znajdują się u dołu, pod światłami (wczęsniej nad nimi), oraz zniknął z przedniej atrapy po prawej stronie u góry znaczek FIAT. Pozostały jedynie same ///// na środku atrapy. Dalsze zmiany to zmiany konstrukcyjne, głównie z zakresu bezpieczeństwa. Doszły belki w drzwiach, poprawiono strefy zgniotu. Niektóre modele silników przestały być produkowane i zastepowane je innymi wersjami.

Generalnie warto szukać modeli po 93 roku. W 1995 roku nastapił kolejny mniejszy FL, atrapa przednia się zmieniła. Doszła jednostka 1.6 MPI (na pełnym wtrysku) i parę zmian np. bezwładnościowy odłącznik pompy paliwa w przypadku kolizji.

Generalnie szukaj najmłodszego auta jakie się da. Jednostki 1.6 MPI są mocne - mają 90KM - ale nie są one popularne z uwagi na to, że montowali je w końcówce produkcji. Problem w tym, że jak coś się zepsuje to mogą być problemy z naprawą. Chociaż nie wiem, czy później w Bravo/Brava te silniki nie był montowane.

Acha do co silników 2.0 to były one montowane do końca produkcji modelu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Artur G. 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-02-2009, 15:53   

Już mam dużo lepsze rozeznanie dzięki wam, może ten post/temat przyda się wielu innym użytkownikom zainteresowanych zakupem Tempry...
dzięki, jeśli się komuś coś przypomni chętnie się zapoznam... chyba pasowałoby "dorwać" jaką Temprę i przymierzyć się do niej, przejechać - nigdy nie jechałem Temprą czy Tipem.
Nie widzę w pobliżu żadnej Tempry... :8O: , chyba trzeba odwiedzić giełdę samochodową albo komisy w Lublinie....

A tak na marginesie, w dziale "giełda" wystawiuonych było w ciągu ostatnich 2 miesięcy kilka Tempr, większość poszła dalej, niektóre były naprawdę dobre, jestem pod wrażeniem ruchu w tym temacie... ciekawe czy coś drgnie wczesną wiosną
_________________
pozdrawiam, Artur G
Lancia Kappa 2.0 96" była
Lancia Dedra 1.8 93" była
Jaguar x-type 3.0 awd - jest
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-02-2009, 16:06   

Ja bym na twoim miejscu pojechał zobaczyć tą : http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7776219
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-02-2009, 16:09   

Artur G., Dla mnie na poczatku była to wada po dłuzszym uzytkowaniu zaleta , wysoko sie siedzi , w związku z tym bardzo dobra widocznośc na parkingu , przynajmniej dla mnie .Także napewno kobieta to doceni :D
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Artur G. 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-02-2009, 17:06   

Tomek_ff napisał/a:
Artur G., Dla mnie na poczatku była to wada po dłuzszym uzytkowaniu zaleta , wysoko sie siedzi , w związku z tym bardzo dobra widocznośc na parkingu , przynajmniej dla mnie .Także napewno kobieta to doceni :D


o bardzo słuszna uwaga.... przy wzroście pon. 160 to cenna uwaga... w Kappie daje żonka radę pomimo na max podniesionego fotela, problem jest przy cofaniu... a czy w Temprze widoczność do tyłu przez "zadarty" tył tez jest słabsza ???
_________________
pozdrawiam, Artur G
Lancia Kappa 2.0 96" była
Lancia Dedra 1.8 93" była
Jaguar x-type 3.0 awd - jest
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load