Ile czasu/km do 90C? |
Autor |
Wiadomość |
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 19:30 Ile czasu/km do 90C?
|
|
|
Pytanie kieruje głównie do posiadaczy 1.9TD bo chciałbym odpowiedzi porównać ze swoimi obserwacjami ale chętnie też poczytam od właścicieli benzyniaków.
U mnie przy ostatnich mrozach po całej nocy (ok kilkunastu godzin) nieodpalania silnik potrzebuje jakieś 10-15minut (ok 7 km wtedy zrobię) aby złapać 90C. Tak jest w przypadku gdy nawiew mam cały czas na chłodny.
Gdy nawiew od samego początku jest na ciepło silnik nagrzewa się już dłużej ok 20-25minut do 90C.
Oczywiście nie pałuje silnika tylko zmieniam biegi maks przy 2-2,5tys obrotów a czasem nawet niżej ze względu na oblodzenie.
Podzielcie się swoimi obserwacjami |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 21:13
|
|
|
Gramatyk, mimo wszystko chyba jednak zbyt długo to trwa. U mnie (1.6 i 1.6ie) przy sprawnym układzie chłodzenia trwało to 10 minut przy ogrzewaniu otwartym na maks i wentylatorze na III biegu (bo to też ma znaczenie). U ojca w Lagunie 1.9TD chyba nawet szybciej, choć czasu nie mierzyłem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 21:49
|
|
|
no właśnie też mi się tak wydaje że za długo dlatego chciałem Was spytać dla porównania. No i mam na myśli ujemne temp powietrza takie jak są teraz. |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-12-2010, 22:02
|
|
|
nie mozna porownac dwóch innych aut jesli chodzi o tą kwestie.. w jednym jest termostat w drugim kiedys moze był w jednym sie otwiera szybko w drugim pozniej itd itp.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 22:31
|
|
|
termostat wymieniałem jakieś pół roku temu na nowy. No wiadomo że dwóch różnych nie dlatego najlepiej jakby się ktoś z td wypowiedział |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 22:35
|
|
|
To są stare diesele i one nagrzewają się długo. Wczoraj właśnie rozmawiałem z Marianem na ten temat i też mówił że w Tipo (1.9 Tds) nagrzewa się normalnie tak po przejechaniu ok 10 km. Ale wspominał też, że po zasłonięciu części chłodnicy silnik nagrzewa mu się wcześniej. |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 00:28
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o,
jak widzę auta z tektura za grilem czy zderzakiem , to jest mi przykro a wręcz jest to żenujące, termostat otwiera duży obieg ( czyli chłodnicę ) dopiero po osiągnięciu pełnego rozgrzana silnika czyli 90C . zastosowanie tektury nie przyspiesza rozgrzania silnika, tekturę stosują ludzie, którym szkoda wydać 30zł na termostat ...
ja mam taką zasadę, że autem nie ruszam dopóki nie zejdzie z ssania ( czyli dopóki nie złapie przynajmniej 30C )
w tipo było DGT i po odpaleniu na mrozie miał 1100-1200 obrotów, ruszałem kiedy obroty spadły poniżej 1000 czyli kiedy pojawiły się pierwsze kreski ... następnie rozgrzanie silnika przy jeździe nie przekraczającej 3000 obr trwało ok 1.5-2km.
w hondzie nie ruszam dopóki wskazówka nie ruszy się do góry i wtedy też rozgranie do 90C następuje po ok 1,5 km.
w przypadku diesla to sytuacja wyglada troche inaczej , kumpel ma bravo 1.9 jtd 105km z nowym termostatem verneta ( sam go wymieniałem ) i po odpaleniu na mrozie zanim wskazówka drgnie potrzeba z 15 min .
zresztą powiem szczerze czy to diesel czy benzyna to po pracy silnika słychać kiedy jest gotowy do jazdy
( ogólnie książki podają że silnika nie powinno się rozgrzewać na wolnych obrotach , tylko odrazu ruszać ) ja uważam że jeśli silnik masz zalany olejem mineralnym lub półsyntetycznym to w ujemnych temperaturach należy go trochę rozrzedzić zanim ruszysz.
btw w hani mam olej 5w czyli, zachowuję płynność do -40C a i tak grzeje przed jazdą
a żeby wyczerpać temat do końca wspomnę że nie którzy producenci aut ( tyczy się to tylko silników o małej pojemności ) np daewoo matiz seryjnie dołączają grill bez otworów który należy stosować w okresie zimowym a wynika to z tego że silnik o pojemności poniżej 1000cm3 wytwarza zbyt mało ciepła aby po otwarciu dużego obiegu utrzymać właściwą temp. w T/T nigdy takiego patentu nie było co znaczy że prawidłowej eksopatacji wystraczy sprawny termostat .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 00:41
|
|
|
Leśniczy, taki się zapytam, spalanie o ile ci wzrosło? w tamtym roku jak tak nagrzewałem auto na czas odśnieżania, albo żeby wsiąść do ciepłego i nie telepać się z zimna, to z około 9 wzrosło mi do jakiś 14L/100km. Od tamtej pory mam to gdzieś, ruszam od razu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-12-2010, 00:46
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | termostat otwiera duży obieg ( czyli chłodnicę ) dopiero po osiągnięciu pełnego rozgrzana silnika czyli 90C |
to czemu ja po założeniu NOWEGO termostatu nigdy nie mam w czasie jazdy 90 ?;/ z resztą nie tylko ja w T/T
Leśniczy napisał/a: | w tipo było DGT i po odpaleniu na mrozie miał 1100-1200 obrotów |
Taki OT Frodo ma teraz po odpalaniu około 2500 rpm I tak do 70 stopni
Leśniczy napisał/a: | ( ogólnie książki podają że silnika nie powinno się rozgrzewać na wolnych obrotach , tylko odrazu ruszać ) ja uważam że jeśli silnik masz zalany olejem mineralnym lub półsyntetycznym to w ujemnych temperaturach należy go trochę rozrzedzić zanim ruszysz. |
NO ta możemy dbać o to co mamy ale trzeba wziąć pod uwagę, że auta mają swoje lata i kilku właścicieli którzy nie koniecznie o to dbali więc nasze starania mogą na nic się zdać jak poprzednicy w tyłku mieli rozgrzewanie silnika
Gramatyk,
Wydaje mi się, że skoro masz nowy termostat, to nagrzewanie tego silnika mieści się w normie ( zwłaszcza że to stary diesel ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 01:07
|
|
|
Jelcyn, w tipo przy ciągłym grzaniu silnika przed jazdą spalanie wzrastało ok 1L ( tipo na ssaniu miało obroty rzędu 1200-1100 obr )
w hondzie obroty na ssaniu wynoszą ok 1500 obr i spalanie wzrasta o ok 1.5L
dobra ja wszystko rozumiem, ale podejdźmy do sprawy tak
na wolnych obrotach spalanie dla 2.0 wynosi ok 1,2L na godzinę to oznacza że grzanie silnika przez 10 min to ok 50gr.
ja odpalam zupełnie wychłodzony silnik 2 razy dziennie czyli rozgrzanie kosztuje ok 1zł za dzień ( teraz biorąc pod uwagę że w zimie używam auta mniej ) bo wole iść z buta 2km niz ciągnąc auto
to w gruncie rzeczy wychodzi na to samo co podczas letniej ekspoatacji kiedy wyciągam auto z garażu chętniej i częściej ...
Luczu napisał/a: |
Taki OT Frodo ma teraz po odpalaniu około 2500 rpm I tak do 70 stopni
|
ten kolega ma ubity czujnik temperatury ( niebieski ) płynu chłodzącego, który znajduje się przy termostacie
** Dodano: 17-12-2010, 01:12 **
Luczu napisał/a: |
to czemu ja po założeniu NOWEGO termostatu nigdy nie mam w czasie jazdy 90 ?;/ z resztą nie tylko ja w T/T
|
miałem identyczne na termostacie który temperature pełnego otwarcia miał 83C a później założyłem verneta 88C i temp zawsze wynosiła 90C )))
** Dodano: 17-12-2010, 01:22 **
może niech sie wypowie kolega Gzuik, bo przed zimą wysyłałem mu termostar verneta bo również miał problem z nie docieplonym silnikiem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 14:40
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | a żeby wyczerpać temat do końca wspomnę że nie którzy producenci aut ( tyczy się to tylko silników o małej pojemności ) np daewoo matiz seryjnie dołączają grill bez otworów który należy stosować w okresie zimowym a wynika to z tego że silnik o pojemności poniżej 1000cm3 wytwarza zbyt mało ciepła aby po otwarciu dużego obiegu utrzymać właściwą temp. w T/T nigdy takiego patentu nie było co znaczy że prawidłowej eksopatacji wystraczy sprawny termostat .... |
Coś tu pierniczysz kolego,mój szwagier ma Xsarę 1.6 i taką "dokładkę zimową" dostał w salonie wraz z autem.
A co do tematu to kolega robertRK,powinien coś powiedzieć,ostatnio zmieniał termostat na nowy. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 14:43
|
|
|
Leśniczy, karton to stara i dobra metoda jeszcze z czasów PRLu. Ma chronić nie tylko chłodnicę, ale ogólnie komorę silnika przed wywianiem ciepła, dlatego nie koniecznie termostat musi być do wymiany. Zapytaj Ruskich jeżdżących Uazami po Syberii |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:06
|
|
|
dziura, no ok może do francuzów tez dawali ( na pewno jest ku temu powód ) ale T/T nie dostawaliśmy takich rzeczy więc do utrzymania silnika we właściwej temperaturze wystarczy sprawny termostat. inżynierowi którzy projektowali układ chłodzenia fiata chyba sobie zdawali sprawę, że auto będzie eksploatowane na terenie całej europy czyli liczyli sie też z mrozami rzędu - 20 C ...
ciechu, no wiesz , na syberii panują troszkę inne warunki niż podczas zimy w europie
tam zimowa norma to -40C , a w najchłodniejszym okresie czyli styczniu potrafi spaść do -70C
rosjanie tych uazów nawet nie gaszą bo już po nocy nie odpalą
a w sensacjach XX wieku wołoszański mówił, że w wyrzutniach rakiet blisko syberii zamarzały smary , a metalowa konstrukcja wyrzutni pękała jak szkło od mrozu |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:43
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | potrafi spaść do -70C | no chyba się trochę zagalopowałeś, ale -50 mało kogo tam dziwi. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:58
|
|
|
"Niższą temperaturę niż w Wierchojańsku zaobserwowano w Ojmiakonie na Syberii. Wynosiła ona - 71,2 C"
http://www.odyssei.com/na...-/750_news.html |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:44
|
|
|
I znowu główny temat poleciał do lasu..
Leśniczy, nie tylko auta made in France mają taką dodatkową "tekture" ,to jest po to skonstruowane żeby auto szybciej temperatury nabrało,większość społeczeństwa by dojechać do pracy używa jednak samochodu a na odcinku przeważnie 5-10km przy -20 stopniach,ta "tektura" nawet z kartonu pomaga. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
adrian819
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: zmc
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 20:59
|
|
|
Ja ostatnio myślałem że mi wskaznik padł okazało się ze nie mialem termostatu, tzn. był ale nie sprawny dzisiaj nowy założony 48zł i po ok 10-15min złapał około 80 stopni na parkingu, nie wiem czy to zle czy dobrze |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 21:56
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | p_r_z_e_m_k_o,
jak widzę auta z tektura za grilem czy zderzakiem , to jest mi przykro a wręcz jest to żenujące, termostat otwiera duży obieg ( czyli chłodnicę ) dopiero po osiągnięciu pełnego rozgrzana silnika czyli 90C . zastosowanie tektury nie przyspiesza rozgrzania silnika, tekturę stosują ludzie, którym szkoda wydać 30zł na termostat ...
|
Leśniczy, dziękuję serdecznie za uogólnienia i jakieś dziwne stereotypy na temat osób stosujących tekturę za chłodnicą, przekażę ojcu. Pewnie nie widziałeś tipo Mariana, ale mogę Cię zapewnić, że termostat jest na pewno sprawny jak pewnie większość auta. Z resztą parę osób z forum widziało to auto i mogą Ci powiedzieć czy jest zadbane...
Sam nie jestem do końca przekonany do tej metody, mimo iż jak Ciechu zauważył, co wg mnie jest prawdą, że ogranicza ona na pewno dostęp chłodnego powietrza nie tylko do samej chłodnicy, ale ogólnie do komory spalania, ograniczając wymianę cieplną.
Tak dla sprostowania, nie mam nic do Ciebie, żeby nie zaczynać jakichś jazd po sobie, po prostu nie lubię gdy ktoś uogólnia robiąc z innych ułomów i malutkich, także podzielam po części Twoje zdanie o kartonie.
Peace |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 23:20
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o, nie kierowałem niczego w żadnych konkretnych ludzi tylko ogół i nie chciałem nikogo urazić
bo ja nie rozumiem czemu u nas przyjęła się taka dziwna tendencja udoskonalania tego co dobrze działa ( jeśli jest sprawne ).
jesli auto w komplecie ma załączony przez producenta taki gadżet jak osłona chłodnicy na zimę to powinien go stosować, jeśli nie to chyba znaczy, że nie należy pchać jakiś kartonów przed chłodnice ? widzieliście w jakiejś książce taka poradę? skoro to takie dobre to czemu z tekturą jeździ jedno na 1000 aut ? a w razie problemów z nie dogrzanym silnikiem mechanicy wymieniają termostat, a nie pchają kawałek kartonu do komory silnika. gdybym to było dobre rozwiązanie to w sklepach kupowało by się specjalnie do tego przeznaczone plastiki.
moje tipo w zimę trzymało zawsze 90C i nagrzewało sie bardzo szybko i nawet przez myśl by mi nie przeszło żeby tam pchać jakieś pudła więc nie dziwcie że mam mieszane uczucia jak widzę takie rzeczy |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-12-2010, 23:27
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | moje tipo w zimę trzymało zawsze 90C i nagrzewało sie bardzo szybko i nawet przez myśl by mi nie przeszło żeby tam pchać jakieś pudła więc nie dziwcie że mam mieszane uczucia jak widzę takie rzeczy |
a co byś zrobił jak byś miał nowy termostat i temp. powiedzmy koło 80 stopni ?
Pytam się bo jak tak mam ale tektury nie wkładam bo kiedyś miałem i szczerze powiem nie zdało egzaminu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 00:01
|
|
|
kiedyś miałem problemy z masą na szkielecie auta i czujni dgt od temperatury ewidentnie przekłamywał ( zawyżał ) , poprawiłem masę na szkielecie . później ciągle jeździłem z niedogrzanym silnikiem ( w trasie na mrozie zawsze było 80C ) nie widziałem czy to problem czy nie bo na forum nikt nie potrafił sprecyzować czy kreska poniżej 90C to 80 czy np 89 stopni ) w końcu się wku. kupiłem nowy, najlepszy dostępny termostat ( verneta ) podczas wymiany okazało sie że stary również był sprawny ale temp pełnego otwarcia miał 83 zamiast 88 C ... po wymianie tipo twardo trzymało 90C nawet w mróz -20C
zanim wymieniałem termostat wymieniałem płyn chłodniczy ze 3 razy ( raz czerwone borygo , później najdroższe borygo alu ( niebieskie ) i w raz w nowym termostatem z powrotem borygo czerwone
** Dodano: 18-12-2010, 00:08 **
Luczu, obecnie w takim przypadku jak twój wyciągnąłbym termostat odczytał jego symbol , sprawdził w katalogu czy otwiera się przy 88C , później odpalasz silnik , otwierasz maskę łapiesz w rękę węża tuż przy termostacie i w momencie jak poczujesz ciepło lecisz zerknąc na deskę ile pokazuje wskaźnik temp. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 10:17
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | może niech sie wypowie kolega Gzuik, bo przed zimą wysyłałem mu termostar verneta bo również miał problem z nie docieplonym silnikiem |
Auto się prawidłowo nagrzewa w każdych warunkach. trzyma równo 90 (środkowa kreska na dgt), a tylko jak puszcza duży obieg, to na chwilkę schodzi kreskę niżej, ale później już śmiga na 90 stopni Niezależnie od temperatury na zewnątrz, trasy czy miasta albo obrotów silnika (zimą ekonomicznie i rzadko kiedy powyżej 3 tysięcy kręcę, bo i tak stoi w miejscu wtedy ) Odpalam i ruszam po chwili, jakieś 5 km(na prawdę dziadkowej jazdy - nie żebym się zimy bał, ale drogo się ceni gaz teraz i autko mam nagrzane do 80 już (czyli ciepło w środku)
BTW-świętokrzyskie to chyba najgorsze województwo pod względem odśnieżania i oblodzenia dróg
Polecam każdemu, termostat kosztuje grosze, a spalanie, nagrzewanie i wiele innych umili nam podróż
Karton to gówno, w dodatku potrafi zalepić/zabić chłodnicę jeśli będzie odwilż, a będziecie go tam dalej mieć. Co się stanie z mokrym kartonem na który napiera powietrze? Wejdzie w chłodnicę, a później będą tematy latem "wymieniłem już wszystko, a auto się przegrzewa" ) |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-12-2010, 12:15
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | Luczu, obecnie w takim przypadku jak twój wyciągnąłbym termostat odczytał jego symbol , sprawdził w katalogu czy otwiera się przy 88C |
identyczny mam http://allegro.pl/termost...1358034884.html Wychodzi na to, że temp. otwarcia to 87 stopni |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 19:35
|
|
|
Luczu napisał/a: | a co byś zrobił jak byś miał nowy termostat i temp. powiedzmy koło 80 stopni ?
Pytam się bo jak tak mam ale tektury nie wkładam bo kiedyś miałem i szczerze powiem nie zdało egzaminu |
Może nie kwestia termostatu tylko po prostu deska zaniża? A w rzeczywistości temp jest dobra. |
|
|
|
|
|