Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile czasu/km do 90C?
Autor Wiadomość
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-12-2010, 19:30   Ile czasu/km do 90C?

Pytanie kieruje głównie do posiadaczy 1.9TD bo chciałbym odpowiedzi porównać ze swoimi obserwacjami ale chętnie też poczytam od właścicieli benzyniaków.

U mnie przy ostatnich mrozach po całej nocy (ok kilkunastu godzin) nieodpalania silnik potrzebuje jakieś 10-15minut (ok 7 km wtedy zrobię) aby złapać 90C. Tak jest w przypadku gdy nawiew mam cały czas na chłodny.
Gdy nawiew od samego początku jest na ciepło silnik nagrzewa się już dłużej ok 20-25minut do 90C.


Oczywiście nie pałuje silnika tylko zmieniam biegi maks przy 2-2,5tys obrotów a czasem nawet niżej ze względu na oblodzenie.

Podzielcie się swoimi obserwacjami :)
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-12-2010, 21:13   

Gramatyk, mimo wszystko chyba jednak zbyt długo to trwa. U mnie (1.6 i 1.6ie) przy sprawnym układzie chłodzenia trwało to 10 minut przy ogrzewaniu otwartym na maks i wentylatorze na III biegu (bo to też ma znaczenie). U ojca w Lagunie 1.9TD chyba nawet szybciej, choć czasu nie mierzyłem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-12-2010, 21:49   

no właśnie też mi się tak wydaje że za długo dlatego chciałem Was spytać dla porównania. No i mam na myśli ujemne temp powietrza takie jak są teraz.
     assistance   Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-12-2010, 22:02   

nie mozna porownac dwóch innych aut jesli chodzi o tą kwestie.. w jednym jest termostat w drugim kiedys moze był w jednym sie otwiera szybko w drugim pozniej itd itp..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-12-2010, 22:31   

termostat wymieniałem jakieś pół roku temu na nowy. No wiadomo że dwóch różnych nie dlatego najlepiej jakby się ktoś z td wypowiedział :)
     assistance   Moneta
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-12-2010, 22:35   

To są stare diesele i one nagrzewają się długo. Wczoraj właśnie rozmawiałem z Marianem na ten temat i też mówił że w Tipo (1.9 Tds) nagrzewa się normalnie tak po przejechaniu ok 10 km. Ale wspominał też, że po zasłonięciu części chłodnicy silnik nagrzewa mu się wcześniej.
_________________
Tipo 1,9 Tds - Mariana :)
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2010, 00:28   

p_r_z_e_m_k_o,
jak widzę auta z tektura za grilem czy zderzakiem , to jest mi przykro a wręcz jest to żenujące, termostat otwiera duży obieg ( czyli chłodnicę ) dopiero po osiągnięciu pełnego rozgrzana silnika czyli 90C . zastosowanie tektury nie przyspiesza rozgrzania silnika, tekturę stosują ludzie, którym szkoda wydać 30zł na termostat ...

ja mam taką zasadę, że autem nie ruszam dopóki nie zejdzie z ssania ( czyli dopóki nie złapie przynajmniej 30C )
w tipo było DGT i po odpaleniu na mrozie miał 1100-1200 obrotów, ruszałem kiedy obroty spadły poniżej 1000 czyli kiedy pojawiły się pierwsze kreski ... następnie rozgrzanie silnika przy jeździe nie przekraczającej 3000 obr trwało ok 1.5-2km.
w hondzie nie ruszam dopóki wskazówka nie ruszy się do góry i wtedy też rozgranie do 90C następuje po ok 1,5 km.

w przypadku diesla to sytuacja wyglada troche inaczej , kumpel ma bravo 1.9 jtd 105km z nowym termostatem verneta ( sam go wymieniałem :P ) i po odpaleniu na mrozie zanim wskazówka drgnie potrzeba z 15 min :P .
zresztą powiem szczerze czy to diesel czy benzyna to po pracy silnika słychać kiedy jest gotowy do jazdy :P

( ogólnie książki podają że silnika nie powinno się rozgrzewać na wolnych obrotach , tylko odrazu ruszać ) ja uważam że jeśli silnik masz zalany olejem mineralnym lub półsyntetycznym to w ujemnych temperaturach należy go trochę rozrzedzić zanim ruszysz.


btw w hani mam olej 5w czyli, zachowuję płynność do -40C a i tak grzeje przed jazdą :)

a żeby wyczerpać temat do końca wspomnę że nie którzy producenci aut ( tyczy się to tylko silników o małej pojemności ) np daewoo matiz seryjnie dołączają grill bez otworów który należy stosować w okresie zimowym a wynika to z tego że silnik o pojemności poniżej 1000cm3 wytwarza zbyt mało ciepła aby po otwarciu dużego obiegu utrzymać właściwą temp. w T/T nigdy takiego patentu nie było co znaczy że prawidłowej eksopatacji wystraczy sprawny termostat ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-12-2010, 00:41   

Leśniczy, taki się zapytam, spalanie o ile ci wzrosło? w tamtym roku jak tak nagrzewałem auto na czas odśnieżania, albo żeby wsiąść do ciepłego i nie telepać się z zimna, to z około 9 wzrosło mi do jakiś 14L/100km. Od tamtej pory mam to gdzieś, ruszam od razu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-12-2010, 00:46   

Leśniczy napisał/a:
termostat otwiera duży obieg ( czyli chłodnicę ) dopiero po osiągnięciu pełnego rozgrzana silnika czyli 90C


to czemu ja po założeniu NOWEGO termostatu nigdy nie mam w czasie jazdy 90 ?;/ z resztą nie tylko ja w T/T


Leśniczy napisał/a:
w tipo było DGT i po odpaleniu na mrozie miał 1100-1200 obrotów


Taki OT Frodo ma teraz po odpalaniu około 2500 rpm :D I tak do 70 stopni


Leśniczy napisał/a:
( ogólnie książki podają że silnika nie powinno się rozgrzewać na wolnych obrotach , tylko odrazu ruszać ) ja uważam że jeśli silnik masz zalany olejem mineralnym lub półsyntetycznym to w ujemnych temperaturach należy go trochę rozrzedzić zanim ruszysz.


NO ta możemy dbać o to co mamy ale trzeba wziąć pod uwagę, że auta mają swoje lata i kilku właścicieli którzy nie koniecznie o to dbali więc nasze starania mogą na nic się zdać :lalala: jak poprzednicy w tyłku mieli rozgrzewanie silnika

Gramatyk,


Wydaje mi się, że skoro masz nowy termostat, to nagrzewanie tego silnika mieści się w normie ( zwłaszcza że to stary diesel ) :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2010, 01:07   

Jelcyn, w tipo przy ciągłym grzaniu silnika przed jazdą spalanie wzrastało ok 1L ( tipo na ssaniu miało obroty rzędu 1200-1100 obr )

w hondzie obroty na ssaniu wynoszą ok 1500 obr i spalanie wzrasta o ok 1.5L

dobra ja wszystko rozumiem, ale podejdźmy do sprawy tak :)
na wolnych obrotach spalanie dla 2.0 wynosi ok 1,2L na godzinę to oznacza że grzanie silnika przez 10 min to ok 50gr.
ja odpalam zupełnie wychłodzony silnik 2 razy dziennie czyli rozgrzanie kosztuje ok 1zł za dzień ( teraz biorąc pod uwagę że w zimie używam auta mniej ) bo wole iść z buta 2km niz ciągnąc auto
to w gruncie rzeczy wychodzi na to samo co podczas letniej ekspoatacji kiedy wyciągam auto z garażu chętniej i częściej ...
Luczu napisał/a:

Taki OT Frodo ma teraz po odpalaniu około 2500 rpm :D I tak do 70 stopni


ten kolega ma ubity czujnik temperatury ( niebieski ) płynu chłodzącego, który znajduje się przy termostacie

** Dodano: 17-12-2010, 01:12 **
Luczu napisał/a:


to czemu ja po założeniu NOWEGO termostatu nigdy nie mam w czasie jazdy 90 ?;/ z resztą nie tylko ja w T/T


miałem identyczne na termostacie który temperature pełnego otwarcia miał 83C a później założyłem verneta 88C i temp zawsze wynosiła 90C :) )))

** Dodano: 17-12-2010, 01:22 **
może niech sie wypowie kolega Gzuik, bo przed zimą wysyłałem mu termostar verneta bo również miał problem z nie docieplonym silnikiem
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-12-2010, 14:40   

Leśniczy napisał/a:
a żeby wyczerpać temat do końca wspomnę że nie którzy producenci aut ( tyczy się to tylko silników o małej pojemności ) np daewoo matiz seryjnie dołączają grill bez otworów który należy stosować w okresie zimowym a wynika to z tego że silnik o pojemności poniżej 1000cm3 wytwarza zbyt mało ciepła aby po otwarciu dużego obiegu utrzymać właściwą temp. w T/T nigdy takiego patentu nie było co znaczy że prawidłowej eksopatacji wystraczy sprawny termostat ....


Coś tu pierniczysz kolego,mój szwagier ma Xsarę 1.6 i taką "dokładkę zimową" dostał w salonie wraz z autem.

A co do tematu to kolega robertRK,powinien coś powiedzieć,ostatnio zmieniał termostat na nowy.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-12-2010, 14:43   

Leśniczy, karton to stara i dobra metoda jeszcze z czasów PRLu. Ma chronić nie tylko chłodnicę, ale ogólnie komorę silnika przed wywianiem ciepła, dlatego nie koniecznie termostat musi być do wymiany. Zapytaj Ruskich jeżdżących Uazami po Syberii :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2010, 14:48   

Ale diesel z założenia wytwarza mniej ciepła.
Wiec w zimowych sceneriach bedzie się nagrzewał wolno, a i moze nie dogrzać się do 90'

Taka natura diesla.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2010, 18:06   

dziura, no ok może do francuzów tez dawali ( na pewno jest ku temu powód ) ale T/T nie dostawaliśmy takich rzeczy więc do utrzymania silnika we właściwej temperaturze wystarczy sprawny termostat. inżynierowi którzy projektowali układ chłodzenia fiata chyba sobie zdawali sprawę, że auto będzie eksploatowane na terenie całej europy czyli liczyli sie też z mrozami rzędu - 20 C ...


ciechu, no wiesz , na syberii panują troszkę inne warunki niż podczas zimy w europie :P
tam zimowa norma to -40C , a w najchłodniejszym okresie czyli styczniu potrafi spaść do -70C
rosjanie tych uazów nawet nie gaszą bo już po nocy nie odpalą :P

a w sensacjach XX wieku wołoszański mówił, że w wyrzutniach rakiet blisko syberii zamarzały smary , a metalowa konstrukcja wyrzutni pękała jak szkło od mrozu :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-12-2010, 18:43   

Leśniczy napisał/a:
potrafi spaść do -70C
no chyba się trochę zagalopowałeś, ale -50 mało kogo tam dziwi.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2010, 18:58   

"Niższą temperaturę niż w Wierchojańsku zaobserwowano w Ojmiakonie na Syberii. Wynosiła ona - 71,2 C"

http://www.odyssei.com/na...-/750_news.html
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-12-2010, 19:44   

I znowu główny temat poleciał do lasu.. :lol:
Leśniczy, nie tylko auta made in France mają taką dodatkową "tekture" ,to jest po to skonstruowane żeby auto szybciej temperatury nabrało,większość społeczeństwa by dojechać do pracy używa jednak samochodu a na odcinku przeważnie 5-10km przy -20 stopniach,ta "tektura" nawet z kartonu pomaga.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
adrian819 


Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zmc
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-12-2010, 20:59   

Ja ostatnio myślałem że mi wskaznik padł okazało się ze nie mialem termostatu, tzn. był ale nie sprawny dzisiaj nowy założony 48zł i po ok 10-15min złapał około 80 stopni na parkingu, nie wiem czy to zle czy dobrze :)
  
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-12-2010, 21:56   

Leśniczy napisał/a:
p_r_z_e_m_k_o,
jak widzę auta z tektura za grilem czy zderzakiem , to jest mi przykro a wręcz jest to żenujące, termostat otwiera duży obieg ( czyli chłodnicę ) dopiero po osiągnięciu pełnego rozgrzana silnika czyli 90C . zastosowanie tektury nie przyspiesza rozgrzania silnika, tekturę stosują ludzie, którym szkoda wydać 30zł na termostat ...



Leśniczy, dziękuję serdecznie za uogólnienia i jakieś dziwne stereotypy na temat osób stosujących tekturę za chłodnicą, przekażę ojcu. Pewnie nie widziałeś tipo Mariana, ale mogę Cię zapewnić, że termostat jest na pewno sprawny jak pewnie większość auta. Z resztą parę osób z forum widziało to auto i mogą Ci powiedzieć czy jest zadbane...

Sam nie jestem do końca przekonany do tej metody, mimo iż jak Ciechu zauważył, co wg mnie jest prawdą, że ogranicza ona na pewno dostęp chłodnego powietrza nie tylko do samej chłodnicy, ale ogólnie do komory spalania, ograniczając wymianę cieplną.

Tak dla sprostowania, nie mam nic do Ciebie, żeby nie zaczynać jakichś jazd po sobie, po prostu nie lubię gdy ktoś uogólnia robiąc z innych ułomów i malutkich, także podzielam po części Twoje zdanie o kartonie.

Peace
_________________
Tipo 1,9 Tds - Mariana :)
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2010, 23:20   

p_r_z_e_m_k_o, nie kierowałem niczego w żadnych konkretnych ludzi tylko ogół i nie chciałem nikogo urazić


bo ja nie rozumiem czemu u nas przyjęła się taka dziwna tendencja udoskonalania tego co dobrze działa ( jeśli jest sprawne ).
jesli auto w komplecie ma załączony przez producenta taki gadżet jak osłona chłodnicy na zimę to powinien go stosować, jeśli nie to chyba znaczy, że nie należy pchać jakiś kartonów przed chłodnice ? widzieliście w jakiejś książce taka poradę? skoro to takie dobre to czemu z tekturą jeździ jedno na 1000 aut ? a w razie problemów z nie dogrzanym silnikiem mechanicy wymieniają termostat, a nie pchają kawałek kartonu do komory silnika. gdybym to było dobre rozwiązanie to w sklepach kupowało by się specjalnie do tego przeznaczone plastiki.
moje tipo w zimę trzymało zawsze 90C i nagrzewało sie bardzo szybko i nawet przez myśl by mi nie przeszło żeby tam pchać jakieś pudła więc nie dziwcie że mam mieszane uczucia jak widzę takie rzeczy :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-12-2010, 23:27   

Leśniczy napisał/a:
moje tipo w zimę trzymało zawsze 90C i nagrzewało sie bardzo szybko i nawet przez myśl by mi nie przeszło żeby tam pchać jakieś pudła więc nie dziwcie że mam mieszane uczucia jak widzę takie rzeczy :)


a co byś zrobił jak byś miał nowy termostat i temp. powiedzmy koło 80 stopni ?
Pytam się bo jak tak mam ale tektury nie wkładam bo kiedyś miałem i szczerze powiem nie zdało egzaminu
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-12-2010, 00:01   

kiedyś miałem problemy z masą na szkielecie auta i czujni dgt od temperatury ewidentnie przekłamywał ( zawyżał ) , poprawiłem masę na szkielecie . później ciągle jeździłem z niedogrzanym silnikiem ( w trasie na mrozie zawsze było 80C ) nie widziałem czy to problem czy nie bo na forum nikt nie potrafił sprecyzować czy kreska poniżej 90C to 80 czy np 89 stopni ) w końcu się wku. kupiłem nowy, najlepszy dostępny termostat ( verneta ) podczas wymiany okazało sie że stary również był sprawny ale temp pełnego otwarcia miał 83 zamiast 88 C ... po wymianie tipo twardo trzymało 90C nawet w mróz -20C
zanim wymieniałem termostat wymieniałem płyn chłodniczy ze 3 razy ( raz czerwone borygo , później najdroższe borygo alu ( niebieskie ) i w raz w nowym termostatem z powrotem borygo czerwone

** Dodano: 18-12-2010, 00:08 **
Luczu, obecnie w takim przypadku jak twój wyciągnąłbym termostat odczytał jego symbol , sprawdził w katalogu czy otwiera się przy 88C , później odpalasz silnik , otwierasz maskę łapiesz w rękę węża tuż przy termostacie i w momencie jak poczujesz ciepło lecisz zerknąc na deskę ile pokazuje wskaźnik temp.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-12-2010, 10:17   

Leśniczy napisał/a:
może niech sie wypowie kolega Gzuik, bo przed zimą wysyłałem mu termostar verneta bo również miał problem z nie docieplonym silnikiem

Auto się prawidłowo nagrzewa w każdych warunkach. trzyma równo 90 (środkowa kreska na dgt), a tylko jak puszcza duży obieg, to na chwilkę schodzi kreskę niżej, ale później już śmiga na 90 stopni :) Niezależnie od temperatury na zewnątrz, trasy czy miasta albo obrotów silnika (zimą ekonomicznie i rzadko kiedy powyżej 3 tysięcy kręcę, bo i tak stoi w miejscu wtedy :roll: ) Odpalam i ruszam po chwili, jakieś 5 km(na prawdę dziadkowej jazdy - nie żebym się zimy bał, ale drogo się ceni gaz teraz :sciana: i autko mam nagrzane do 80 już (czyli ciepło w środku) ;D
BTW-świętokrzyskie to chyba najgorsze województwo pod względem odśnieżania i oblodzenia dróg :red_kartka:
Polecam każdemu, termostat kosztuje grosze, a spalanie, nagrzewanie i wiele innych umili nam podróż :)
Karton to gówno, w dodatku potrafi zalepić/zabić chłodnicę jeśli będzie odwilż, a będziecie go tam dalej mieć. Co się stanie z mokrym kartonem na który napiera powietrze? Wejdzie w chłodnicę, a później będą tematy latem "wymieniłem już wszystko, a auto się przegrzewa" :red_kartka: )
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-12-2010, 12:15   

Leśniczy napisał/a:
Luczu, obecnie w takim przypadku jak twój wyciągnąłbym termostat odczytał jego symbol , sprawdził w katalogu czy otwiera się przy 88C


identyczny mam http://allegro.pl/termost...1358034884.html Wychodzi na to, że temp. otwarcia to 87 stopni
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2010, 19:35   

Luczu napisał/a:
a co byś zrobił jak byś miał nowy termostat i temp. powiedzmy koło 80 stopni ?
Pytam się bo jak tak mam ale tektury nie wkładam bo kiedyś miałem i szczerze powiem nie zdało egzaminu


Może nie kwestia termostatu tylko po prostu deska zaniża? A w rzeczywistości temp jest dobra.
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load