|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak idą węże do nagrzewnicy? |
Autor |
Wiadomość |
tomaszeia
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-10-2010, 21:42 Jak idą węże do nagrzewnicy?
|
|
|
Panowie pomocy. Jak podłączyć węże do nagrzewnicy w tipo 1,4 i.e z gazem? Jakieś zdjęcie, albo opis wystarczy. Do grodzi z kabiną wchodzą 2 przewody, który gdzie powinien być zamontowany. Mam wrażenie że gazownik coś mi spieprzył, o załamanych wężach nie wspomnę. Zakładając że mam źle wpięte to czy tak może być czy należy to zmienić. |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-10-2010, 22:21
|
|
|
parownik powinien być wpięty w obydwa przewody ukladu chlodzenia zasilający i powrót z tego co pamiętam jutro jeszcze zerkne to napisze dokladnie a dla czego uwazasz ze zle masz podłączone ? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-10-2010, 08:51
|
|
|
Moim zdaniem najlepiej mieć parownik wpięty w przewód idący od kolektora ssącego do metalowej rury która jest przykręcona do pompy wodnej(mały obieg).Nie ma to wpływu na grzanie w samochodzie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tomaszeia
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 09:07
|
|
|
MARIOVIRUS - Parownik mam podłączony długimi wężami na których koleś zrobił kąty proste, druga sprawa to parownik mam trochę wysoko jak na moje oko bo na wysokości zbiornika płynu wyrównawczego. Druga sprawa to jakieś dziwne esy floresy z wężami. Zamiast iść w miarę w poziomie lub z góry jeśli się da, a da się, to idą górę żeby był gorszy obieg. Taka subiektywna opinia.
Co do pierwszego pytania to chodzi mi o to:
1. jak idą węże do nagrzewnicy ciepła w kabinie, który gdzie jest podłączony. Jeden idzie do rury od pompy wodnej, drugi przy termostacie. A jeśli są odwrotnie niż powinny to czy to szkodzi czy nie.
2. Druga sprawa to podłączenie parownika, czy kierunek jego podłączenia jest ważny. Czyli ciepła woda powinna iść z dolnego wejścia parownika do górnego czy na odwrót.
ZielonyTBG - niestety gazownik tak nie podłączył a faktycznie ten wąż najszybciej robi się ciepły, ale mam pewien pomysł jak temu zaradzić. Ale najpierw muszę sprawdzić na swoim bolidzie czy to działa.
** Dodano: 11-10-2010, 18:28 **
Tutaj jest ciekawa dyskusja na temat podłączania węży.
http://forum.tempra.org/t...wnica-vt330.htm
Wszystko jasne?
** Dodano: 24-10-2010, 19:55 **
No i wszystko jasne. Tutaj jest link,
http://forum.tempra.org/t...wnica-vt330.htm
troszkę długa rozmowa na temat jak mają być podłączone węże do nagrzewnicy i silnika. Miałem rację, gazownik spieprzył sprawę. Niestety znów potwierdza się stare przysłowie że jak się samemu nie dopilnuje to nie zrobią dobrze.
Objechałem całe miasto żeby znaleźć profilowane węże, gazownicy mają tylko proste, przynajmniej u mnie. W każdym razie oprócz zmniejszenia obiegu o szklankę płynu, po operacji efekty są takie:
1. auto szybciej się nagrzewa, idzie zima więc bez komentarza,
2. z nawiewów leci dużo bardziej gorące powietrze, mimo że w trakcie jazdy czujnik temperatury pokazuje podobne wskazania czyli non stop wahanie od około 78-88.
Mam nadzieję że teraz latem będzie chłodniej w aucie, bo woda która idzie do nagrzewnicy napotka najpierw zawór nagrzewnicy a nie jak poprzedni zawór będzie z drugiej strony.
Warto sprawdzić, zwłaszcza jak komuś zakładali gaz. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|