nagrzewnica |
Autor |
Wiadomość |
zdrowko
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 166 Skąd: Drezdenko
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 13:43 nagrzewnica
|
|
|
Witam
Mam pytanie z nagrzewnica, a dotyczy podłączenia nagrzewnicy do układu chłodzenia.
Do tego celu służą dwa przewody, które zakłada się na dwie rurki wystające z przedziału pasażerskiego w komorze silnika.
Jeden przewód jest podłączony do pokrywy termostatu, a drugi do przewodu prowadzącego do pompy.
Napisz jak należy prawidłowo podłączyć te przewody do rurek, czyli jaki przewód i do której rurki.
Proszę także o krótkie uzasadnienie odpowiedzi.
Moje wątpliwości wynikają z rysunków jakie zobaczyłem w programie "Compact 98". Zaznaczono na nich kierunek przepływu płynu chłodniczego i podłączenie przewodów z nagrzewnicy do rurek od strony kabiny i komory silnika.
Odwiedziłem kilka warsztatów specjalizujących się we włoszkach - bez jednoznacznej odpowiedzi.
Specjalista w serwisie fiata stwierdził jednoznacznie , że te rysunki mają charakter poglądowy i służą jedynie zamawianiu części. Np.: na rysunku jest część "okrągła", a zamówiona zgodnie z numerem Fiata przychodzi "kwadratowa".
Właściciele warsztatów stwierdzili, że kierunek przepływu płynu przez nagrzewnicę nie ma wpływu na układ chlodzenia uzasadniając to tym, że latem nagrzewnicę zamykamy.
Na pytanie czy zawór nagrzewnicy jest zaworem kierunkowym czyli przepuszcza płyn w jednym kierunku, a w przypadku odwrotnym zamyka się niezależnie od położenia dźwigni sterującej zaworem utrudniając przepływ - otrzymałem potwierdzenie tylko w jednym warsztacie.
Moje zainteresowanie tym tematem wynika z możliwości osiągnięcia najwyższej mocy grzewczej nagrzewnicy. Czy grzeje lepiej jak płyn gorący dopływa do zaworu, który jest u dołu nagrzewnicy i rozchodzi sie po całej nagrzewnicy od dołu do góry. Czy lepiej grzeje gdy gorący płyn dopływa do górnego wlotu i wlewa się z góry wypełniając nagrzewnicę. Jak w obu tych przypadkach przebiega odpowietrzanie samej nagrzewnicy. |
_________________ Tempra Kombi SW- silnik Alfa Romeo 1.9 TD z intercoolerem-przebieg 102 tyś. Alfa Romeo 156 2.4 JTD
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 14:35
|
|
|
Zapomniales dodac, ze to jest tresc listu... chyba do wszystkich to wyslal Do mnie taki list tez przyszedl.
Ja juz mu wczesniej odp co i jak.... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
zdrowko
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 166 Skąd: Drezdenko
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 15:08
|
|
|
fakt - ale nie wiedzialem
Myslalem ze moze czlowiek chce pozostac anonimowy
oto moja odpowiedz:
Witam,
z przykrością stwierdzam ze nie bardzo się na tym znam. Nigdy nie było w mojej temprze problemu z ogrzewaniem.
Jednak postaram się pomóc.
Zamieszcze te pytanie na forum użytkowników fiata Tempra/Tipo do którego serdecznie zapraszam. Na pewno znajdzie się osoba która udzieli odpowiedzi
Adres strony : http://tempra.org
Pozdrawiam.
Adres linku pod którym jest umieszczone Twoje zapytanie http://zdrowko.superhost....php?p=2777#2777
Napisałem je w swoim imieniu bo nie wiem czy masz ochotę podawać swoje dane (jeśli tak to proszę o info zmienie treść i umieszcze Twój adres e-mail) |
_________________ Tempra Kombi SW- silnik Alfa Romeo 1.9 TD z intercoolerem-przebieg 102 tyś. Alfa Romeo 156 2.4 JTD
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 17:14
|
|
|
Prosta sprawa. Jak podłączyć? Aby jak najwięcej wyciągnąć z nagrzewnicy to trzeba zaufać grawitacji. Czyli gorąca woda do dolniej rurki a chłodny odpływ do górnej rurki tak jak ogrzewanie CO.
Tak prawidłowo powinna być podłączona nagrzewnica.
W końcu to układ z wymuszonym obiegiem. |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 17:19
|
|
|
To opublikujcie odpowiedzi . |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-01-2005, 21:01
|
|
|
Arek, ciepła woda w CO jest podłączana do górnego dojścia i nigdy nie spotkałem się z innym rozwiązaniem!!
Ciepła woda zawsze idzie do góry pionami a kiedy się ochładza robi się cięższa i spada w dół grzejnika, potem do powrotnego pionu i do pieca. Tam jest podgrzewana i idzie znów do góry (jak gorące powietrze w balonie). Potem góra grzejnika i tak dalej. Tyle z hydrauliki...
Wg mnie jeśli zawór nie jest jednostronny to nie ma to żadnego znaczenia z której strony wchodzi woda bo po pierwsze jest to obieg wymuszony, a nie grawitacyjny a po drugie to na tak małej powierzchni nie ma to znaczenia w którą stronę leci.
Jedyny problem to jeśli podłączysz ciepło do wejścia bez zaworu sterującego to nawet jesli zamkniesz "wyjście" to krążący w układzie płyn będzie wchodził do wejścia i się mieszał w nagrzewnicy i latem ogrzewał. Nie będzie się wlewał, ale po troszę mieszał z tym w nagrzewnicy, więc lepiej ciepłą wodę podłączyć tam gdzie jest zawór. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 22:02
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Arek, ciepła woda w CO jest podłączana do górnego dojścia i nigdy nie spotkałem się z innym rozwiązaniem!!
Ciepła woda zawsze idzie do góry pionami a kiedy się ochładza robi się cięższa i spada w dół grzejnika, potem do powrotnego pionu i do pieca. Tam jest podgrzewana i idzie znów do góry (jak gorące powietrze w balonie). Potem góra grzejnika i tak dalej. Tyle z hydrauliki...
Wg mnie jeśli zawór nie jest jednostronny to nie ma to żadnego znaczenia z której strony wchodzi woda bo po pierwsze jest to obieg wymuszony, a nie grawitacyjny a po drugie to na tak małej powierzchni nie ma to znaczenia w którą stronę leci.
Jedyny problem to jeśli podłączysz ciepło do wejścia bez zaworu sterującego to nawet jesli zamkniesz "wyjście" to krążący w układzie płyn będzie wchodził do wejścia i się mieszał w nagrzewnicy i latem ogrzewał. Nie będzie się wlewał, ale po troszę mieszał z tym w nagrzewnicy, więc lepiej ciepłą wodę podłączyć tam gdzie jest zawór. |
Racja sorki za pomyłkę co innego myślałem a co innego pisałem. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-01-2005, 22:32
|
|
|
Ok, no problemo. Dziś na blokadzie policyjnej zapytałem sie policjanta czy jednak moge pojechać prosto, a jak mi pozwolił to bezwiednie pojechała w prawo. Dlaczego? Nie wiem. Co innego myślisz, a co innego robisz
Napisz jeszcze co myślisz o tym co ja myślę |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 01:17 Nagrzewnica a układ chłodzenia.
|
|
|
Witam wszystkich do których napisałem wiadomość na maile, które są dostępne na http://www.board.freeweb....?board_id=4405, a także tych którzy zechcą się wypowiedzieć w tym temacie.
Kolega Miszko odpowiedział jako pierwszy za co serdecznie dziekuję. Na podstawie jego opisu wykonalem rysunki, które wyśle jutro do potwierdzenia wersji podłączenia.
Jacenty dziekuję za poparcie i proszę także wszystkich o opublikowanie swoich wiadomości w tym temacie z uzasadnieniem.
Kolego Dziura.arek Twój opis jest zgodny z rysunkami Fiat w katalogu "ComPact 98". Tam także pokazują kierunek przepływu płynu chłodzącego, który płynie od "termostatu" do zaworu nagrzewnicy i odpływem z nagrzewnicy do "pompy". Dokładnie tak jak napisałeś.
W moim samochodzie jest podłączone odwrotnie. Możliwe że stało się to przy wymianie płynu podczas której odłączono te przewody celem "przedmuchania" nagrzewnicy. Właściciel warsztatu zażegnywał się , że przewody podłączył tak samo jak były, gdyż ich nierozpinał.
Przed wymianą miałem normalną temperaturą "wody" 80-90 stopni , po wymianie mam 70-80 stopni. W tym samym warsztacie wymieniłem termostat , a temperatura dalej 70-80 stopni bez względu na porę roku. I tak mam od grudnia 2003 roku. Termostat "wyjęty" działa prawidłowo zgodnie z wymaganiami dla tego silnika. Ogólnie wina nie leży po stronie termostatu.
Proszę o potwierdzenie przez Temprowicza , któremu przytrafil się taki przypadek lub posiadacza Tempry z silnikiem 2.0 i.e. cat. ośmiozaworowym. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-01-2005, 07:39
|
|
|
U mnie jest podobny objaw, ale myślę że nagrzewnica jest ok. i nie ma z tym za dużo wspólnego. Tak wiele osób pisze, że termostat jest ok., a temp utrzymuje się na poziomi 80 stopni. U mnie jest tak samo. Byłem u mechanika i sprawdził mi auto Euroscanem. Ja niestety nie widziałem badania bo była moja dziewczyna, ale jak powiedział to badanie pokazuje również temperaturę silnika. Nie wiem jednak z jakiego czujnika skoro są dwa i każdy ma trochę inną temperaturę.
Termostat po włożeniu do garnka i podgrzaniu otwiera się przy 89 stopniach, więc albo mechanik ma rację i rzeczywiście wskaźnik przekłamuje, albo coś jest nie tak. Ale co? Ciśnienie płynu zamyka termostat więc raczej sprężyna nie może być uszkodzona, bo i tak by nie otworzyło. Więcej pomysłów nie mam jeśli termostat jest ok. Nie wiem jednak jak to ostatecznie potwierdzić.
Może sprawdzić kiedy włącza się wentylator? U mnie jakoś chyba jedna kreska powyżej 90, chyba 95. Muszę to jednak ostatecznie sprawdzić. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 09:04 Podłączenie nagrzewnicy do układu chłodzenia.
|
|
|
Kolego napisz jak jest w Twoim samochodzie podłączona nagrzewnica do układu chłodzenia. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-01-2005, 09:15
|
|
|
Wyjście z termostatu (to małe) idzie do nagrzewnicy, a powrót idzie chyba do pompy.
Mam jeszcze przewody wodne podłączone do kolektora ssącego, ale nie wiem czy mają go ogrzewać, czy może być ogrzewane...
Doszedłeś od czego może pokazywać taką niską temperaturę? |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 13:32 Podłączenie nagrzewnicy do układu chłodzenia.
|
|
|
Witam
Napisz dokładniej jak to u Ciebie jest połączone.
Ten przewód biegnący od "Termostatu" jest podłączony do rurki po lewej czy prawej stronie ścianki dzielącej przedział pasażerski od komory silnika.
Ustal to w stosunku do kierunku jazdy.
Przykład: Wg rysunku Fiata nagrzewnica do tych rurek od strony przedziału pasażerskiego jest podłączona następująco: do lewej rurki (od strony kierowcy) jest podłączony przewód łączący z zaworem, do prawej rurki (od strony pasażera) jest podłączony przewód łączący z wylotem.
Ja nie rozbierałem osłon nagrzewnicy w przedziale pasażerskim , aby stwierdzić czy tak naprawdę jest u mnie to połączone.
Drugi temat: Przewody układu chłodzenia łączące przepustnicę od kolektora ssącego służą do dostarczenia gorącego płynu w celu podgrzania zasysanego powietrza do kolektora ssącego. Jest to również, ustalone przez Fiata jak mają być podłączone te przewody.
Jeżeli Ciebie to interesuje jak jest w mojej Temprze 2.0 i.e. to zobaczę. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2005, 13:54
|
|
|
Ja mam tak jak napisałeś ze jest na rysunku ... a jak się sprawa ma dalej czyli w komorze silnika to nie wiem, sprawdze i Ci napisze...
Pozdro |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-01-2005, 14:02
|
|
|
Sprawdzę jak jest to u mnie podłączone, ale nadal nie wiem jaki ma to wpływ na niską temperaturę w układzie chłodzenia.
Napiszcie gdzie to sprawdzacie, w jakim programie lub książce.
Drugi problem to czy rzeczywiście jest to za niska temperatura czy może wynik błędu wskaźnika.
To co teraz chcesz osiągnąć? Dowiedzieć się jak to podłączyć czy jaka jest rzeczywiście temperatura? |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-01-2005, 00:19 Podłączenie nagrzewnicy do układu chłodzenia.
|
|
|
Witam
Info dla mkaminski: Jest taki program o nazwie "ComPact 98" sprzedawany przez Fiata dla zamawiających części zamienne. Dealerzy Fiata są w jego posiadaniu. Podjedź do dealera Fiata , będziesz mógł zobaczyć swoją nagrzewnicę na wielu rysunkach z rozłożeniem na części , ktore możesz zamówić. Na rysunkach tych jest zaznaczony strzałkami kierunek przepływu płynu chłodniczego. W innych modelach Fiata takiego oznaczenia nie ma, więc podejrzewam , że nie jest to bez znaczenia na działanie całego układu chłodniczego.
Pierwsze nasunęlo mi się pytanie czy w związku z tym oznaczeniem kierunku przepływu zawór nagrzewnicy posiada działanie kierunkowe zezwalające na przepływ w jednym kierunku.
Następnie podczas sprawdzania termostatu stwierdziłem, że jego otwieranie i zamykanie odbywa się bardzo wolno. Możesz go włożyć do wody o temp. 95 stopni i zanim się otworzy będzisz musiał długo poczekać. Tak samo długo będzie się zamykał jeżeli włożysz go do wody o temp. 50 stopni.
Wniosek z tego jest taki , że w korpusie silnika jest płyn o zróżnicowanej temperaturze wykraczającej poza możliwości szybkiego reagowania przez termostat.
Płyn o najwyższej temperaturze zbiera się pod termostatem i powoduje jego duże otwarcie, potem musi przepłynąc dużo coraz zimniejszego płynu aby się zamknął. Tak więc termostat działa w ten sposób cyklicznie od dużego otwarcia do całkowitego zamknięcia.
Aby zmniejszyć różnicę temperatur płynu w korpusie silnika należałoby mieszać płyn.
Czy to tego celu służy nagrzewnica, jako drugi obieg, który odbiera najgorętszy płyn w pobliżu termostatu?
Jak należy ją podłączyć aby działa prawidłowo na układ chlodzenia silnika i jako nagrzewnica zimnego powietrza w przedziale pasażerskim.
Jeżeli myślisz o pomiarze temperatury przez czujnik temperatury wody to popatrz w jakiej odległości jest on od termostatu. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2005, 01:18 Re: Podłączenie nagrzewnicy do układu chłodzenia.
|
|
|
Jadodada napisał/a: | Jest taki program o nazwie "ComPact 98" sprzedawany przez Fiata dla zamawiających części zamienne. |
Tyko dodam ze jest jeszcze program ePER. Jest to juz nowsza wersja Compactu 98, zawiera "calego" Fiata (nowa pande tez), Alfe Romeo oraz Lancie i dostawcze Fiata (ducato itp.). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-01-2005, 18:54 Re: Podłączenie nagrzewnicy do układu chłodzenia.
|
|
|
miszko napisał/a: | Jadodada napisał/a: | Jest taki program o nazwie "ComPact 98" sprzedawany przez Fiata dla zamawiających części zamienne. |
Tyko dodam ze jest jeszcze program ePER. Jest to juz nowsza wersja Compactu 98, zawiera "calego" Fiata (nowa pande tez), Alfe Romeo oraz Lancie i dostawcze Fiata (ducato itp.). |
Dostałem ePERA od Miszka polece fajny program można się pobawić bdb |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2005, 21:20
|
|
|
Co do temperatury to u mnie też utrzymuje się w granicach 70-80 stopni. Sporadycznie w korkach wzrasta do 90. Termostat wymieniałem pod koniec listopada (wcześniej ledwo do 60 stopni dochodziło)
Jak jest podłączona nagrzewnica sprawdzę jutro.
Mogę przesłać zeskanowane rysunki układu chłodzenia z książki "Obsługa i naprawa Fiata Tempry" |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2005, 23:28 Podłączenie nagrzewnicy.
|
|
|
Jarek38 czekam na informację jak u Ciebie jest podłączona nagrzewnica w komorze silnika. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-01-2005, 23:08
|
|
|
No więc u mnie wygląda to tak (patrząc z miejsca kierowcy):
- wąż wychodzący z nagrzawnicy z lewej strony jest podłączony do rury wychodzącej z dolnej części chłodnicy;
- wąż wychodzący z nagrzewnicy z prawej strony jest podłączony do "czegoś" obok termostatu (nie wiem co to jest). |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2005, 23:57 Podłączenie nagrzewnicy do układu chłodzenia.
|
|
|
Witam
Jarek38 masz taki sam "problem" jaki u mnie występuje.
Ja również mam tak samo podłączoną nagrzewnicę i to jest podłączenie nieprawidłowe.
Zgodnie z rysunkami Fiata i opiniami kolegów powinno być odwrotnie.
Przyjmując kierunek jazdy do przodu za orientację to do rurki wystającej w komorze silnika po stronie kierowcy należy przyłączyć przewód biegnący od podłączenia w pokrywie termostatu. Do drugiej rurki od strony pasażera należy przyłączyć przewód łączący z obiegiem do pompy.
Reasumując "gorąca woda" wpływa do rurki od strony kierowcy a "zimna" wypływa z rurki od strony pasażera.
Ja jeszcze nie zmieniłem podłączenia.
Jeżeli zmienisz podłączenie to napisz jak działa nagrzewnica i jaką osiąga temperaturę Twój silnik.
Zmobilizujesz mnie i innych w ten sposób również do prawidłowego podłączenia nagrzewnicy. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2005, 23:07
|
|
|
Ja nie zamierzam nic zmieniać.
Ogrzewanie mi działa, a poza tym żeby zmienić podłączenie musiałbym kupić nowe węże i walczyć a ich podłączaniem. Poza tym do węży nagrzewnicy mam podłączony mikser od instalacji LPG (na działanie którego też nie narzekam). Tak więc nie widzę sensu dokonywania zmian.
Co do rysunków i schematów to właśnie sobie patrzę na takie dwa rysuneczki i stwierdzam, że w obu przypadkach nagrzewnica jest podłączona tak samo tylko, że węże na obu rysunkach są narysowane trochę inaczej i raz wygląda to tak jakby nagrzewnica zasilana była lewym a raz prawym wężem z tym że zawsze jest to wąż doprowadzony do górnego wyjścia nagrzewnicy. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-01-2005, 06:31
|
|
|
Na PDFoskim rysunku (z ksiażki obsługi albo naprawy Sam nie wiem)
gorący płyn z termostatu mam narysowany ze wchodzi po stronie pasażera a po drugie dochodzi on do DOŁU a nie góry nagrzewnicy ??????????????
I jest to orginalna ksiażka...
U mnie w aucie tak jest i sam juznic nie wiem. Temp. na cyfrowym zawsze 80 i też myśle czy by nie zamienić chocna parę dni na próbę ale teraz za zimno |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2005, 18:21
|
|
|
Jeżeli was to interesuje mogę zeskanować rysunki które posiadam i je udostępnić. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
|