Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Recyrkulacja 1.8 i.e. - schemat, 1.6 DOHC - ile oleju?
Autor Wiadomość
bozoni 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-05-2010, 23:20   Recyrkulacja 1.8 i.e. - schemat, 1.6 DOHC - ile oleju?

Witam.
Kupiłem jesienią Tipo 1.8 GT 3d - ładny ale silnik jak się okazało daje spore problemy. Przy wymianie uszczelki pod głowicą wyszło że jednak nie jest to 1,8 tylko 1,6...

Pytanie 1 - czy ktoś ma schemat podłączenia wężyków sterujących recyrkulacją spalin?

Pytanie 2 - czy jest może dostępny manual lub choćby podstawowe dane jak ilość oleju w 1,6 DOHC?

Elementy w sterowaniu recyrkulacją to:
- siłownik otwierający przepływ spalin,
- "coś" prod. DENSO z 3 końcówkami P, Q i R,
- "coś" czerwone wkręcone koło termostatu z 2 końcówkami,
- 2 końcówki (biała i niebieska) pod przepustnicą,
- końcówki na kolektorze dolotowym.

Jak to wszystko połączyć?

pozdrawiam
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-05-2010, 12:53   

Zrób mi zdjęcia to Ci powiem co i jak.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2010, 10:41   

w 1600 dohc byl egr? cos mi sie zdaje ze nie bylo, po czym wywnioskowaliscie przy wymianie uszczelki ze to 1600 nie 1800?, jesli masz 1600 na osprzecie z 1800 {zeby sie dalo ten egr wogole poskladac,} to ja bym nie montowal tego wogole, 1600 spi nie powala osiagami, egr sytuacji nie poprawi:) nawet jesli masz mpi osprzet z 1800.

oleju wchodzi 4,25 do 1600 sohc, do 1600 dohc chyba 5 litrow, napewno 5 litrow leje do regaty 1600 dohc z tym samym silnikiem wiec analogicznie zapewne do tipo.

schemat egr mam tylko taki:

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2010, 11:58   Re: Recyrkulacja 1.8 i.e. - schemat, 1.6 DOHC - ile oleju?

bozoni napisał/a:
Przy wymianie uszczelki pod głowicą wyszło że jednak nie jest to 1,8 tylko 1,6...

A jak do tego doszliście ? Uszczelki pod głowicę silników DOHC 8V - 1,6 ; 1,8 i 2,0 są te same , średnica cylindrów jest identyczna , różnią się jedynie skokiem tłoka .
Jeżeli ktoś przeszczepił silnik z 1,6 - to i w Tipo i w Ritmo/Regacie 90 sie - chodził on na jednopunkcie - więc różni się osprzętem już na pierwszy rzut oka . Był silnik 1,6 na wielopunkcie w Lancii Delcie I gt , ale nie wierzę , że akurat taki ktoś znalazł - bo tych aut było wyprodukowane b. mało . Przy okazji wiadomość dla Barta : wszystkie te auta miały recyrkulację spalin , tylko inaczej rozwiązaną niż w 1,8 .
Mógł rzeczywiście zostać na silnik 1,6 przełożony osprzęt z 1,8 - jak sugeruje Bart . I poszedłbym dalej za jego sugestią : zamiast robić doktorat pt. "jak to połączyć" - wywal wszystkie wężyki , zaślepiając otwory . Na działaniu auta na pewno to się nie odbije w żaden sposób .
     assistance
 
bozoni 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2010, 19:05   

Dzięki za odpowiedzi (szczególnie 'bart128').
Może nieprecyzyjnie napisałem ale wygląda to tak: silnik jest 1,6 a osprzęt od 1,8. Silnik zimny chodził jakoś niespecjalnie fajnie, wolne obroty też były takie sobie a w trakcie wymiany uszczelki okazało się że recyrkulacja była zatkana sadzą i stąd pomysł przywrócenia jej sprawności w celach testowych. Oczywiście rozumiem że komputer 1,8 a silnik o mniejszym skoku itp. więc powodów słabej pracy może być wiele ale od czegoś trzeba zacząć.
Do 'schab-a' - z uszczelką był problem - kupiłem do 1,8-2,0 (Goetze) i nie było otworów olejowych do smarowania środkowych czopów obu wałków rozrządu... dziwne.
Generalnie zmieniam uszczelkę bo nie mogłem zlokalizować wycieku oleju z tyłu bloku przy 4-tym cylindrze a miałem już kilka takich przypadków że silnik użytkowany po emerycku zaczyna ciec po zmianie oleju, termostatu i przy intensywniejszej eksploatacji.
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2010, 19:29   

ta uszczelka z brakujacymi kanalami olejowymi pasuje do 1.8 i 2.0 ale 16v:) tam jest inaczej rozwiazane smarowanie walkow rozrzadu, ktos sie pomylil sprzedajac Ci ta uszczelke jako wlasciwa do silnika 8v.

ps: apropo wycieku oleju "z tylu bloku" to w obu regatach 1600 dohc taki mialem i w obu saczyl sie olej z polaczenia aparatu zaplonowego z redukcja i redukcji z glowiczka walka rozrzadu, oring na osce aparatu i uszczelki pomiedzy elementami wymienilem i bylo ok. moze u Ciebie tez ? olej cieknie w dol po glowicy i bloku, nawet dzwonie skrzyni biegow.

ps: chociaz jezeli masz osprzet z 1800 to mozesz nie miec rozdzielacza zaplonu tylko podwojne cewki... tak ze szansa na ten wyciek zmniejszona tylko do zaslepek glowiczek od strony skrzyni biegow. :)
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
bozoni 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2010, 19:58   

bart128 napisał/a:
ta uszczelka z brakujacymi kanalami olejowymi pasuje do 1.8 i 2.0 ale 16v:) tam jest inaczej rozwiazane smarowanie walkow rozrzadu, ktos sie pomylil sprzedajac Ci ta uszczelke jako wlasciwa do silnika 8v.

Trudno, otwory dorobiłem i uszczelka już zamontowana.
Wracając do EGR: problem jest taki że u mnie z obudowy przepustnicy wystają 2 króćce (niebieski i biały), oba w dół a nie w bok jak na rysunku. No nic, pozostaną próby na żywym silniku jak już uruchomię.
Co do wycieku to na pewno nie ciekło z góry po głowicy. Uszczelniacz wału też zrobiony. Albo z uszczelki pod głowicą albo z odpowietrzenia skrzyni korbowej - choć sprawdziłem węże, podokręcałem opaski i wydawało się że jest OK. Zobaczymy.
Pytałem o ilość oleju bo skoro ktoś przekładał osprzęt to mógł się nie przyłożyć... Z jednej strony wycieki, co mogło sugerować że oleju jest za dużo, z drugiej raz czy dwa mignęła mi kontrolka ciśnienia w ostro pokonywanym zakręcie, choć na bagnecie za mało nie było. I bądź tu mądry... Dlatego pytam o ilość oleju. Przy zmianie nie wlałem więcej niż 4l i był MAX. Mam nadzieję że niebawem dojdzie do mnie książka o Tipo gdzie jest opisana ta wersja to problem się wyjaśni.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load