Problem z nawiewem... |
Autor |
Wiadomość |
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-09-2009, 22:49 Problem z nawiewem...
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym zapytać co może być przyczyna nie działania nawiewu (działa tylko ten od na przednia szybę) i nie można go przełączyć na ten na kierowce i pasażerów... Dodam ze mam ten nawiew sterowany elektryka i po wyłączeniu nawiewu lub włączeniu tego guziczka ze strzałeczka słychać dziwne pykanie w okolicach schowka po prawej stronie... Do tego jest jeszcze taki problem ze po każdym ponownym włączeniu zapłonu temperatura automatycznie ustawia się na 24 stopnie. Mozę wie ktoś jak rozwiązać ten problem z góry dziekuje za wszystkie udzielone odpowiedzi. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-09-2009, 22:58
|
|
|
Keray69 napisał/a: | Do tego jest jeszcze taki problem ze po każdym ponownym włączeniu zapłonu temperatura automatycznie ustawia się na 24 stopnie. Mozę wie ktoś jak rozwiązać ten problem z góry dziekuje za wszystkie udzielone odpowiedzi. |
AHS tak ma
Keray69 napisał/a: | Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym zapytać co może być przyczyna nie działania nawiewu (działa tylko ten od na przednia szybę) i nie można go przełączyć na ten na kierowce i pasażerów.. |
Padła zębatka silniczka który steruje nawiewami - jest zrobiona z plastiku niestety. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-09-2009, 08:13
|
|
|
u mnie się nie przestawia na 24 stopnie cały cas mam tak jak zostawiłem dnia poprzedniego, u mnie też nie działają regulacje nawiewów, i po przełaczeniu np. z szyby na pasażerów nie ma żadnej reakcji, nie słychać nawet silniczka napędzającego zębatkę. |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2009, 08:43
|
|
|
ubek, ty chyba rozbierałeś ahs? gdzie jest ten silniczek? Bo u mnie jest jeszcze gorzej bo dmucha tylko na pasażerów i przy parujących szybach niema jazdy.... Da się dokupić tą zębatkę, czy trzeba na szrotach szukać? |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-09-2009, 09:59
|
|
|
Keray69, jeżeli nie można kierować nawiewem to jest problem z silniczkiem który się tym zajmuje.Znajduje się on po stronie kierowcy za centralką AHS.Trzeba zanurkować pod kierownicę i odkręcić parę plastików.Zobaczysz dwa silniczki.Jeden bliżej pedałów i przy wężach gumowych który zamyka i otwiera ogrzewanie a drugi będzie bliżej panelu AHS.To jego trzeba rozebrać,ewentualnie sprawdzić poprawność połączenia przewodów.
Co do pykania za schowkiem po każdym włączeniu zapłonu to masz uszkodzony silniczek który otwiera lub zamyka wlot powietrza z zewnątrz.Ta usterka jest akurat normą i polecam Ci go odpiąć w takiej pozycji aby wlatywało powietrze z zewnątrz.
No i co do powracających 24 stopni po każdym wyłączeniu zapłonu to wygląda na to że nie masz podtrzymania na zasilaniu i po wyłączeniu zapłonu odcinasz całkiem prąd od centralki i gubi ona wszystkie ustawienia.Jak wyjmę u siebie akumulator lub go odepnę to też zawsze po włączeniu mam 24 stopnie.
Musisz wyjąć panel i sprawdzić wszystkie kable.Może któraś wtyka się wypięła i dlatego są te problemy.
EDIT:zaznaczyłem na czerwono w którym miejscu jest silniczek od kierunku nawiewu a na zielono silniczek od przełączania ciepło-zimno.Niestety ale jest to (FOTO) nawiew z regulacją manualną.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2009, 10:54
|
|
|
Jak będę rozbierał u siebie, to postaram się zrobić foto.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-09-2009, 23:36
|
|
|
Dzięki bardzo chłopaki a szczególnie ZielonyTBG.
ZielonyTBG napisał/a: | Co do pykania za schowkiem po każdym włączeniu zapłonu to masz uszkodzony silniczek który otwiera lub zamyka wlot powietrza z zewnątrz.Ta usterka jest akurat normą i polecam Ci go odpiąć w takiej pozycji aby wlatywało powietrze z zewnątrz. |
Mógłbyś sprecyzować jak mam to zrobić bo nie za bardzo wiem...
ZielonyTBG napisał/a: | No i co do powracających 24 stopni po każdym wyłączeniu zapłonu to wygląda na to że nie masz podtrzymania na zasilaniu i po wyłączeniu zapłonu odcinasz całkiem prąd od centralki i gubi ona wszystkie ustawienia.Jak wyjmę u siebie akumulator lub go odepnę to też zawsze po włączeniu mam 24 stopnie. |
A to jak naprawić da sie wogóle jakos ? Niestety mysle że sam sobie z naprawa tego wszystkiego nie poradze
Ale z góry dziekuje za wszelka pomoc. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-09-2009, 00:14
|
|
|
Keray69, co do silniczka za schowkiem to schyl się i zobaczysz po prawej stronie wtyczkę na dwa przewody.Rozłączasz i tyle.Tylko najpierw włącz zapłon i zrób tak aby przycisk z obiegiem powietrza (ten powyżej OFF) nie świecił się.
Słuchaj musisz po prostu wyjąć panel i zobaczyć czy wszystkie przewody są wpięte.Nie jest to trudne i na pewno dasz radę.Żeby wyjąć panel otwierasz popielniczkę i są tam 3 małe wkręty a na górze panel trzyma się na zatrzaskach metalowych.Kiedyś gdy jeszcze nie wiedziałem jak to jest zamontowane po mocniejszym pociągnięciu poszło bez problemu.
Na forum powinien być schemat z opisem przewodów.Jak nie znajdziesz to poszukam u siebie na HDD.Może ktoś tam za bardzo ingerował i popieprzył sprawę. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-09-2009, 20:21
|
|
|
Siemka:D SIe podepne:D Z tym ze ja mam zwykly nawiew ale od dzis mi nie dziala bezpieczniki wszystkie sa ok, wiec co jest skopcone?? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-09-2009, 20:27
|
|
|
krzychTIPOspeed, w ogóle nie działa, czy tylko np. 4 bieg? Bo jak tylko 4 to bezpiecznik termiczny, a jak w ogóle nie działa to po pierwsze podepnij wiatrak "na krótko" i zobaczy czy działa, jak działa to kable, albo bajzel za skrzynką bezpieczników. |
_________________
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-09-2009, 20:54
|
|
|
krzychTIPOspeed, żeby się dostać do wentylatora nawiewu najlepiej byłoby zdjąć schowek, bo on jest tak jakby za nim. jest tam czarna wtyczka na 2 przewody (brązowy i czarny jak pamiętam). Kable za skrzynką za skrzynką jakie idą zobacz w downloadzie (w schematach elektrycznych), albo poszukaj takiego tematu na forum. Mógł się jakiś kabel przepalić, albo rozlecieć z wiekiem. Ja miałem tak, że w ogóle wentylator nie działał, a jak otworzyłem i zamknąłem skrzynkę bezpieczników to załapywał. W końcu się rozwaliło całkiem, a winny był przewód dochodzący do skrzynki (jak się ruszyło to kontaktował). |
_________________
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-09-2009, 21:02
|
|
|
oki poszperam jutro a ty mi podeslij foto odnosnie innego posta.
** Dodano: 15-10-2009, 10:56 **
Były poluzowane kable od wiatraka |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|