Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swiecąca kontrolka oleju.
Autor Wiadomość
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2006, 01:40   Swiecąca kontrolka oleju.

Problem jak w temacie występuje tylko na ciepłym silniku tzn (85-90 stopni). Kontrolka zaczyna się lekko żarzyć zwałszcza jak skręce koło do oporu i pompa od wspomagania przydusi silnik. Podniosłem obroty. Ustawiałem je przy włączonych światałach i dmuchawie na 4, na rozgrzanym silniku. Problem nie zniknął. Myslałem że to czujnik oleju ale po zmianie jest to samo. Poziom oleju jest oczywiście w normie. Ciśnienie oleju mierzyli mechanicy z Bajecznej w Krakowie i powiedziali że wszystko gra. Nie było mnie przy tym jak to robili i wydaje mi się że pomiar przerowadzali przy nierozgrzanym jeszcze silniku. Co może być przczyną? Jak ostro skręce podaczas jazdy to też się zapala ale tylko przy ciepłym silniku jak juz pisałem wczesniej. Kiedy ssanie się wyłaczy a tempratura jest jeszcze dośc niska ( do 80 stopni) problemu nie ma.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-03-2006, 01:46   

moze olej do dupy!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2006, 02:31   

Lotos Mineralny 15W40.
przebieg 154 tys.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-03-2006, 08:12   

kamin, mam tez ten olej. Podobne objawy pojawiaja sie i u mnie, ja juz mam przebieg 2x wiekszy niz ty (>303tys.),ale tylko sie to pojawia, jak jest lato i silnik jest mocno rozgrzany. U mnie pomoglo lekkie podniesienie obrotow. Z tego co zauwazylem, to ten olej drastycznie "traci lepkosc" gdy juz jest na nim przejechane 8-9tys. kilometrow.
Bo zaraz po wymianie, gdy nie ma tego objawu na goracym silniku. Zaczyna sie pojawiac, gdy mam przejechane na nim tyle ile pisalem wyzej. Po drugie, ja wymieniam olej co 10tys. km. Wiec juz tak bardzo nie zwracalem na to uwagi.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2006, 08:12   Re: Swiecąca kontrolka oleju.

kamin napisał/a:
Problem jak w temacie występuje tylko na ciepłym silniku tzn (85-90 stopni). Kontrolka zaczyna się lekko żarzyć zwałszcza jak skręce koło do oporu i pompa od wspomagania przydusi silnik. Podniosłem obroty. Ustawiałem je przy włączonych światałach i dmuchawie na 4, na rozgrzanym silniku. Problem nie zniknął. Myslałem że to czujnik oleju ale po zmianie jest to samo. Poziom oleju jest oczywiście w normie. Ciśnienie oleju mierzyli mechanicy z Bajecznej w Krakowie i powiedziali że wszystko gra. Nie było mnie przy tym jak to robili i wydaje mi się że pomiar przerowadzali przy nierozgrzanym jeszcze silniku. Co może być przczyną? Jak ostro skręce podaczas jazdy to też się zapala ale tylko przy ciepłym silniku jak juz pisałem wczesniej. Kiedy ssanie się wyłaczy a tempratura jest jeszcze dośc niska ( do 80 stopni) problemu nie ma.


Zauważ że jeśli silnik jest gorący to olej jest bardzo rzadki i (taki oczywiscie ma być zeby zapewnić optymalne smarowanie). Do tego dochodzi spadek obrotów (przyduszasz pompą od wspomagania), w takim przypadku pompa oleju ma mniejszy wydatek.

W instrukcjach niektórych samochodów nawet zwracają na to uwage że gdy silnik jest gorący i pracuje na niskich obrotach lampa z ciśnienia oleju może sie zaświecić, ale jak tylko doda się gazu lampka powinna gasnąć.

Jeśli fachowcy mierzyli przyrządem (jakby nie było wyskalowanym przyrządem pomiarowym) to nie ma sie czego obawiać.
Jeśli nie masz starego albo zużytego oleju albo benzyna nie przedostaje Ci sie do oleju (np. przeciek z mechanicznej pompy paliwa albo jazda na krotkich trasach) NIE MA POWODU DO OBAW

Zwróć uwagę na to że czujnik oleju również ma swój błąd, wymiana czujnika może pomóc ale wcale nie musi.
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2006, 15:49   Re: Swiecąca kontrolka oleju.

Ja bym spróbował zmienić olej na inny...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2006, 16:38   

Zmienić olej na inny czyli na gęstszy?
To chyba nie wchodzi w grę.
Chyba że masz na mysli to że Lotos jest dziadowski...
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
apacz76 



Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 144
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2006, 17:49   

mobil i tylko mobil :lalala:

[ Dodano: 11-03-2006, 17:50 ]
230 tys i tylko mobil pamietaj o wymianach co 10 tys
:tonqe:
_________________
Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2006, 18:31   

Pierwsze co bym zrobił, to przy następnej zmianie zalał inny olej i zobaczył jakie to przyniesie efekty.
Bo nie ma co się brać za pompę oleju albo panewki, jak dla mnie za mały przebieg, żeby to była wina silnika.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2006, 21:12   

kamin napisał/a:
Zmienić olej na inny czyli na gęstszy?


Nie. Mam na myśli inny 15W40. Ja np. jeżdzę od niedawna na mineralnym Orlenie Platinum - dobra klasa, a i cena przyzwoita. Jeżeli po zmianie oleju dalej będzie się coś działo, to już trzeba szukać przyczyny gdzie indziej. Myślę, że warto profilaktycznie ocenić stan pompy oleju i wyczyścić przy okazji miskę z osadów. Może być trochę smok przytkany...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2006, 00:10   

Dzięki za rady. Brat podpowiada mi tez że może problem zniknie po zmianie filtra oleju na oryginalny. Nie wiecie czy jest droższy od filtrona i jeśli tak to o ile?
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2006, 00:45   

kamin napisał/a:
Dzięki za rady. Brat podpowiada mi tez że może problem zniknie po zmianie filtra oleju na oryginalny. Nie wiecie czy jest droższy od filtrona i jeśli tak to o ile?


ASO w Krakowie sprzedaje filtry TUTELA Weber, więc to chyba są "oryginały". Można je dostać też m.in. w Geant za całe 13,50 :) Ale ja bym nie stawiał na to, że poprawi się od zmiany filtra - no chyba że ten który masz teraz jest ewidentnie źle zrobiony.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2006, 01:10   

Witam !

W mojej temprze jest wlany olej shell helix polsyntetyk ( ok 32 zl litr ). Silnik nie polyka oleju. Jesli chodzi o kontrolke to:

- walniety czujnik moze byc ale po takich objawach to zadkosc,
- sam czujnik pokazuje ze wszystko jest oki juz przy naprawde niskich wartosciach cisnienia oleju wiec warto sprawdzic jakie jst to cisnienei naprawde,
- taki olej napewno nie przedluzy zycia silnika....
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
kozik 



Wiek: 48
Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: Tomaszów Maz.
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-03-2006, 12:57   

Zmiana filtra na oryginalny (kupiony nie w Geancie tylko w serwisie - tylko i wyłącznie w serwisie) może trochę pomóc. w ścierkach np. prędzej gaśnie kontrolka przy uruchamianiu silnika, na filtronach i tym podobnych świeci czasami do 2 sek, na oryginałach gaśnie natychmiast (przetestowane w praktyce przez kilkanaście osób). Podejrzewam, że może chodzić tutaj o opór jaki stawia filtr przepływającemu olejowi.
_________________
Ford sierra 2.0 DOHC EFI+LPG 91'
  
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2006, 13:56   

Witam !

Akurat mam filtrona i nie ma problemu , moze to byc tez kwestia zastosowania zaworow w filtrze oleju ( aby olej nie cofal sie ) badz ich brak. Sa rozne wersje filtrow. Z marketu bym filtru chyba nie kupil :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2006, 14:54   

kozik napisał/a:
Zmiana filtra na oryginalny (kupiony nie w Geancie tylko w serwisie - tylko i wyłącznie w serwisie) może trochę pomóc. w ścierkach np. prędzej gaśnie kontrolka przy uruchamianiu silnika


Eee... bez przesady - filtr ten sam. Już chyba używałem z 4 szt. pochodzące z Geanta :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2006, 11:45   

a może po prostu filtr się już "zapchał" miałem tak w ładzie po zapaleniu silnika kontrolka gasło po ok 2 sek. po wymianie filtra na nowy gasła już przy obracaniu rozrusznikiem. Dodam że wymontowany filtr ważył conajmniej 2x tyle co nowy ;) . ja jeżdże na Lotosie 15W40, filtry Filtrona i nigdy takich objawów nie miałem. Stawiał bym na panewki.
_________________
KLIK
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-03-2006, 14:18   

W silniku 1.6 pompa jest przyczepiona pod spodem,więc można ją łatwo wyjąć i zregenerować,lub wymienić.Jak wymieniałem uszczelke pod miską to miałem przytkanego smoka przez jakieś gluty.Ewentualnie zobacz czy nie masz wgiętej miski,bo ona może blokować prawidłowy przpływ oleju.Tak było w Oplu u mojego taty.Jachał przez las i udeżył w gałąż,ale nic sobie z tego nie robił i jechał dalej.Po zapaleniu autka po dłuższej chwili kontrolka nie zgasła bo pompa nie miała siły zassać oleju i zatarł się wałek rozrządu,zatrzymał się,pasek zaczął przeskakiwać i finał.Po częściowym rozebraniu silnika,dwa dni zeszło nam zlokalizowanie usterki(wgięta miska)bo o gałęzi nic nie mówił. :sciana: :sciana: :sciana:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 15:36   

Nie pamietam już dokładnie, ale problem pojawił sie chyba zaraz po zmianie uszczelki pod miska. Potem zaraz trzeba było zrgenerowac wałek bo sie dwie krzywki przytarły. Może to zbieg okoliczności. Mówiłem wtedy o tym mechanikom, ale powiedzieli że przy zmianie uszczelki nie mozna niczego zepsuć (bo uszczelkę robili inni niz wałek). Wtedy tez mierzone było ciśnienie oleju i podobno było ok.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-03-2006, 07:58   

A może przy zmianie uszczelki składali na silikon i troche za dużo wycisneli i do środka się dostał i przytkał smok od pompy?? Radził bym odkręcić miskę i zobaczyć czy ze smokiem wszystko ok. Tak na wszelki wypadek.
_________________
KLIK
  
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-03-2006, 09:18   

wglogowski napisał/a:
A może przy zmianie uszczelki składali na silikon i troche za dużo wycisneli i do środka się dostał i przytkał smok od pompy?? Radził bym odkręcić miskę i zobaczyć czy ze smokiem wszystko ok. Tak na wszelki wypadek.


Mi tak kiedys zrobili w polonezie jakies ciarachy, po co nowa uszczelka jak mozna najebac silikonu #$%%$#&*$%^!!! Smok cały zasyfiony, pompa w srodku byla do czyszczenia, panewki do wymiany i wał do szlifu.
Jeśli co do poprzedniego pomiaru ciśnienia oleju masz jakieś zastrzeżenia najlepiej będzie powtórzyć pomiar.
Przejechać sie zmierzyć ciśnienie oleju ponownie w jakimś innym zakładzie na dobrym sprzęcie, w całym zakresie temperatur, i w całym zakresie obrotów, wszystko to sobie ładnie zapisać i porównać z danymi serwisowymi, wówczas będziesz wiedział na czym tak naprawde stoisz.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2006, 15:09   

kamin napisał/a:
Potem zaraz trzeba było zrgenerowac wałek bo sie dwie krzywki przytarły. Może to zbieg okoliczności.


No i ta świecąca kontrolka ma troche racji.Niby pisze w instrukcjach samochodowych że może się świecić na wolnych po rozgrzaniu,ale ja zawsze tego unikałem po tym jak zatarłem klawiature w moim FSO 1500.Zaglądnij tam jak najszybciej,bo dostęp jest rewelacyjny.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2006, 19:48   

Odgrzewam mój temacik.
Dziś byłem umyć autko w ręcznej myjni zraz obok warsztatu w którym mierzyli mi ciśnienie oleju i kompresje. Szef zauważył mnie i podszedł zapytać jak autko. Powiedziałem że sa problemy z ciśnieniem oleju. Pokazałem mu kiedy kontrolka świeci. Żainteresował się. Nie mierzył jednak ciśnienia oleju tylko patrzył o ile spadają obroty po skręceniu kierownicy na maksa. Z 900-870 spadały na 530-550(ja obrotomierza nie mam). Powiedział, że powinno być najmniej 650 i się nie dziwi, że pompa nie daje rady z rozgrzanym olejem.
Mówił coś o przekłądni kierowniczej i pompie wspomagania. Jak odpalam rano auto to wspomaganie nie działa. Zaczyna działać jak szerpne kierownicą. Jak mechanik tą informacje otrzymał to stwierdził że musi być to w takim razie pompa wspomagania do wymiany/naprawy.
Jaka jest wasza opinia? Drogia jest taka pompa? Ma ktoś może na sprzedaż?
Pozdrawiam.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2006, 09:37   

Pompa wspomgania to nie tkai duzy wydatek ~150zł wymian tez nie jest najtrudniejsza :-) Hmm jak neimasz wspomagania od poczatku to mzoe faktycnzie pompa bardzo obciaza silnik... Ja bym na pcozatku wymienil olej w ukladzie wspomagania i zobaczyl co sie bedzie dzialo. Wymiana opisana na forum i banalnie prosta :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2006, 16:27   

Olej w układzie wspomagania jest świerzy. I pasek jest nowy.
Przy okazji... Sprzęgło się powoli "kończy", układ wydechowy również trzeba będzie niebawem wymienić (raczej cały). Jakie będą koszty z tym związane?
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
  
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load