Swiecąca kontrolka oleju. |
Autor |
Wiadomość |
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 01:40 Swiecąca kontrolka oleju.
|
|
|
Problem jak w temacie występuje tylko na ciepłym silniku tzn (85-90 stopni). Kontrolka zaczyna się lekko żarzyć zwałszcza jak skręce koło do oporu i pompa od wspomagania przydusi silnik. Podniosłem obroty. Ustawiałem je przy włączonych światałach i dmuchawie na 4, na rozgrzanym silniku. Problem nie zniknął. Myslałem że to czujnik oleju ale po zmianie jest to samo. Poziom oleju jest oczywiście w normie. Ciśnienie oleju mierzyli mechanicy z Bajecznej w Krakowie i powiedziali że wszystko gra. Nie było mnie przy tym jak to robili i wydaje mi się że pomiar przerowadzali przy nierozgrzanym jeszcze silniku. Co może być przczyną? Jak ostro skręce podaczas jazdy to też się zapala ale tylko przy ciepłym silniku jak juz pisałem wczesniej. Kiedy ssanie się wyłaczy a tempratura jest jeszcze dośc niska ( do 80 stopni) problemu nie ma. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2006, 01:46
|
|
|
moze olej do dupy!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 02:31
|
|
|
Lotos Mineralny 15W40.
przebieg 154 tys. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 08:12
|
|
|
kamin, mam tez ten olej. Podobne objawy pojawiaja sie i u mnie, ja juz mam przebieg 2x wiekszy niz ty (>303tys.),ale tylko sie to pojawia, jak jest lato i silnik jest mocno rozgrzany. U mnie pomoglo lekkie podniesienie obrotow. Z tego co zauwazylem, to ten olej drastycznie "traci lepkosc" gdy juz jest na nim przejechane 8-9tys. kilometrow.
Bo zaraz po wymianie, gdy nie ma tego objawu na goracym silniku. Zaczyna sie pojawiac, gdy mam przejechane na nim tyle ile pisalem wyzej. Po drugie, ja wymieniam olej co 10tys. km. Wiec juz tak bardzo nie zwracalem na to uwagi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 08:12 Re: Swiecąca kontrolka oleju.
|
|
|
kamin napisał/a: | Problem jak w temacie występuje tylko na ciepłym silniku tzn (85-90 stopni). Kontrolka zaczyna się lekko żarzyć zwałszcza jak skręce koło do oporu i pompa od wspomagania przydusi silnik. Podniosłem obroty. Ustawiałem je przy włączonych światałach i dmuchawie na 4, na rozgrzanym silniku. Problem nie zniknął. Myslałem że to czujnik oleju ale po zmianie jest to samo. Poziom oleju jest oczywiście w normie. Ciśnienie oleju mierzyli mechanicy z Bajecznej w Krakowie i powiedziali że wszystko gra. Nie było mnie przy tym jak to robili i wydaje mi się że pomiar przerowadzali przy nierozgrzanym jeszcze silniku. Co może być przczyną? Jak ostro skręce podaczas jazdy to też się zapala ale tylko przy ciepłym silniku jak juz pisałem wczesniej. Kiedy ssanie się wyłaczy a tempratura jest jeszcze dośc niska ( do 80 stopni) problemu nie ma. |
Zauważ że jeśli silnik jest gorący to olej jest bardzo rzadki i (taki oczywiscie ma być zeby zapewnić optymalne smarowanie). Do tego dochodzi spadek obrotów (przyduszasz pompą od wspomagania), w takim przypadku pompa oleju ma mniejszy wydatek.
W instrukcjach niektórych samochodów nawet zwracają na to uwage że gdy silnik jest gorący i pracuje na niskich obrotach lampa z ciśnienia oleju może sie zaświecić, ale jak tylko doda się gazu lampka powinna gasnąć.
Jeśli fachowcy mierzyli przyrządem (jakby nie było wyskalowanym przyrządem pomiarowym) to nie ma sie czego obawiać.
Jeśli nie masz starego albo zużytego oleju albo benzyna nie przedostaje Ci sie do oleju (np. przeciek z mechanicznej pompy paliwa albo jazda na krotkich trasach) NIE MA POWODU DO OBAW
Zwróć uwagę na to że czujnik oleju również ma swój błąd, wymiana czujnika może pomóc ale wcale nie musi. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 15:49 Re: Swiecąca kontrolka oleju.
|
|
|
Ja bym spróbował zmienić olej na inny... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 16:38
|
|
|
Zmienić olej na inny czyli na gęstszy?
To chyba nie wchodzi w grę.
Chyba że masz na mysli to że Lotos jest dziadowski... |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
apacz76
Wiek: 48 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 144 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2006, 17:49
|
|
|
mobil i tylko mobil
[ Dodano: 11-03-2006, 17:50 ]
230 tys i tylko mobil pamietaj o wymianach co 10 tys
:tonqe: |
_________________ Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 18:31
|
|
|
Pierwsze co bym zrobił, to przy następnej zmianie zalał inny olej i zobaczył jakie to przyniesie efekty.
Bo nie ma co się brać za pompę oleju albo panewki, jak dla mnie za mały przebieg, żeby to była wina silnika. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 21:12
|
|
|
kamin napisał/a: | Zmienić olej na inny czyli na gęstszy?
|
Nie. Mam na myśli inny 15W40. Ja np. jeżdzę od niedawna na mineralnym Orlenie Platinum - dobra klasa, a i cena przyzwoita. Jeżeli po zmianie oleju dalej będzie się coś działo, to już trzeba szukać przyczyny gdzie indziej. Myślę, że warto profilaktycznie ocenić stan pompy oleju i wyczyścić przy okazji miskę z osadów. Może być trochę smok przytkany... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2006, 00:10
|
|
|
Dzięki za rady. Brat podpowiada mi tez że może problem zniknie po zmianie filtra oleju na oryginalny. Nie wiecie czy jest droższy od filtrona i jeśli tak to o ile? |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2006, 00:45
|
|
|
kamin napisał/a: | Dzięki za rady. Brat podpowiada mi tez że może problem zniknie po zmianie filtra oleju na oryginalny. Nie wiecie czy jest droższy od filtrona i jeśli tak to o ile? |
ASO w Krakowie sprzedaje filtry TUTELA Weber, więc to chyba są "oryginały". Można je dostać też m.in. w Geant za całe 13,50 Ale ja bym nie stawiał na to, że poprawi się od zmiany filtra - no chyba że ten który masz teraz jest ewidentnie źle zrobiony. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2006, 01:10
|
|
|
Witam !
W mojej temprze jest wlany olej shell helix polsyntetyk ( ok 32 zl litr ). Silnik nie polyka oleju. Jesli chodzi o kontrolke to:
- walniety czujnik moze byc ale po takich objawach to zadkosc,
- sam czujnik pokazuje ze wszystko jest oki juz przy naprawde niskich wartosciach cisnienia oleju wiec warto sprawdzic jakie jst to cisnienei naprawde,
- taki olej napewno nie przedluzy zycia silnika.... |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
kozik
Wiek: 48 Dołączył: 27 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: Tomaszów Maz.
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-03-2006, 12:57
|
|
|
Zmiana filtra na oryginalny (kupiony nie w Geancie tylko w serwisie - tylko i wyłącznie w serwisie) może trochę pomóc. w ścierkach np. prędzej gaśnie kontrolka przy uruchamianiu silnika, na filtronach i tym podobnych świeci czasami do 2 sek, na oryginałach gaśnie natychmiast (przetestowane w praktyce przez kilkanaście osób). Podejrzewam, że może chodzić tutaj o opór jaki stawia filtr przepływającemu olejowi. |
_________________ Ford sierra 2.0 DOHC EFI+LPG 91' |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-03-2006, 13:56
|
|
|
Witam !
Akurat mam filtrona i nie ma problemu , moze to byc tez kwestia zastosowania zaworow w filtrze oleju ( aby olej nie cofal sie ) badz ich brak. Sa rozne wersje filtrow. Z marketu bym filtru chyba nie kupil |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2006, 14:54
|
|
|
kozik napisał/a: | Zmiana filtra na oryginalny (kupiony nie w Geancie tylko w serwisie - tylko i wyłącznie w serwisie) może trochę pomóc. w ścierkach np. prędzej gaśnie kontrolka przy uruchamianiu silnika |
Eee... bez przesady - filtr ten sam. Już chyba używałem z 4 szt. pochodzące z Geanta |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2006, 11:45
|
|
|
a może po prostu filtr się już "zapchał" miałem tak w ładzie po zapaleniu silnika kontrolka gasło po ok 2 sek. po wymianie filtra na nowy gasła już przy obracaniu rozrusznikiem. Dodam że wymontowany filtr ważył conajmniej 2x tyle co nowy . ja jeżdże na Lotosie 15W40, filtry Filtrona i nigdy takich objawów nie miałem. Stawiał bym na panewki. |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-03-2006, 14:18
|
|
|
W silniku 1.6 pompa jest przyczepiona pod spodem,więc można ją łatwo wyjąć i zregenerować,lub wymienić.Jak wymieniałem uszczelke pod miską to miałem przytkanego smoka przez jakieś gluty.Ewentualnie zobacz czy nie masz wgiętej miski,bo ona może blokować prawidłowy przpływ oleju.Tak było w Oplu u mojego taty.Jachał przez las i udeżył w gałąż,ale nic sobie z tego nie robił i jechał dalej.Po zapaleniu autka po dłuższej chwili kontrolka nie zgasła bo pompa nie miała siły zassać oleju i zatarł się wałek rozrządu,zatrzymał się,pasek zaczął przeskakiwać i finał.Po częściowym rozebraniu silnika,dwa dni zeszło nam zlokalizowanie usterki(wgięta miska)bo o gałęzi nic nie mówił. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 15:36
|
|
|
Nie pamietam już dokładnie, ale problem pojawił sie chyba zaraz po zmianie uszczelki pod miska. Potem zaraz trzeba było zrgenerowac wałek bo sie dwie krzywki przytarły. Może to zbieg okoliczności. Mówiłem wtedy o tym mechanikom, ale powiedzieli że przy zmianie uszczelki nie mozna niczego zepsuć (bo uszczelkę robili inni niz wałek). Wtedy tez mierzone było ciśnienie oleju i podobno było ok. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-03-2006, 07:58
|
|
|
A może przy zmianie uszczelki składali na silikon i troche za dużo wycisneli i do środka się dostał i przytkał smok od pompy?? Radził bym odkręcić miskę i zobaczyć czy ze smokiem wszystko ok. Tak na wszelki wypadek. |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 09:18
|
|
|
wglogowski napisał/a: | A może przy zmianie uszczelki składali na silikon i troche za dużo wycisneli i do środka się dostał i przytkał smok od pompy?? Radził bym odkręcić miskę i zobaczyć czy ze smokiem wszystko ok. Tak na wszelki wypadek. |
Mi tak kiedys zrobili w polonezie jakies ciarachy, po co nowa uszczelka jak mozna najebac silikonu #$%%$#&*$%^!!! Smok cały zasyfiony, pompa w srodku byla do czyszczenia, panewki do wymiany i wał do szlifu.
Jeśli co do poprzedniego pomiaru ciśnienia oleju masz jakieś zastrzeżenia najlepiej będzie powtórzyć pomiar.
Przejechać sie zmierzyć ciśnienie oleju ponownie w jakimś innym zakładzie na dobrym sprzęcie, w całym zakresie temperatur, i w całym zakresie obrotów, wszystko to sobie ładnie zapisać i porównać z danymi serwisowymi, wówczas będziesz wiedział na czym tak naprawde stoisz. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2006, 15:09
|
|
|
kamin napisał/a: | Potem zaraz trzeba było zrgenerowac wałek bo sie dwie krzywki przytarły. Może to zbieg okoliczności. |
No i ta świecąca kontrolka ma troche racji.Niby pisze w instrukcjach samochodowych że może się świecić na wolnych po rozgrzaniu,ale ja zawsze tego unikałem po tym jak zatarłem klawiature w moim FSO 1500.Zaglądnij tam jak najszybciej,bo dostęp jest rewelacyjny. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2006, 19:48
|
|
|
Odgrzewam mój temacik.
Dziś byłem umyć autko w ręcznej myjni zraz obok warsztatu w którym mierzyli mi ciśnienie oleju i kompresje. Szef zauważył mnie i podszedł zapytać jak autko. Powiedziałem że sa problemy z ciśnieniem oleju. Pokazałem mu kiedy kontrolka świeci. Żainteresował się. Nie mierzył jednak ciśnienia oleju tylko patrzył o ile spadają obroty po skręceniu kierownicy na maksa. Z 900-870 spadały na 530-550(ja obrotomierza nie mam). Powiedział, że powinno być najmniej 650 i się nie dziwi, że pompa nie daje rady z rozgrzanym olejem.
Mówił coś o przekłądni kierowniczej i pompie wspomagania. Jak odpalam rano auto to wspomaganie nie działa. Zaczyna działać jak szerpne kierownicą. Jak mechanik tą informacje otrzymał to stwierdził że musi być to w takim razie pompa wspomagania do wymiany/naprawy.
Jaka jest wasza opinia? Drogia jest taka pompa? Ma ktoś może na sprzedaż?
Pozdrawiam. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2006, 09:37
|
|
|
Pompa wspomgania to nie tkai duzy wydatek ~150zł wymian tez nie jest najtrudniejsza :-) Hmm jak neimasz wspomagania od poczatku to mzoe faktycnzie pompa bardzo obciaza silnik... Ja bym na pcozatku wymienil olej w ukladzie wspomagania i zobaczyl co sie bedzie dzialo. Wymiana opisana na forum i banalnie prosta :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2006, 16:27
|
|
|
Olej w układzie wspomagania jest świerzy. I pasek jest nowy.
Przy okazji... Sprzęgło się powoli "kończy", układ wydechowy również trzeba będzie niebawem wymienić (raczej cały). Jakie będą koszty z tym związane? |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
|
|