Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG czy tak ma być?
Autor Wiadomość
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-05-2007, 17:56   LPG czy tak ma być?

Nie mam wielkich doświadczeń z gazem,w zasadzie żadnych dobrych.Dzisiaj zaliczyłem kolejne,i nie wiem czy tak jest zawzsze czy to kwestia regulacj
Prosta pusta droga,1-2-3-4 i jest 130km/h. Widzę światła -będzie czerwone,-sprzęgło ,luz,hamowanie(z wciśniętym sprzęgłem) a on sobie zgasł.
Fakt wystarcyło wrzucić bieg i lekko popuścić sprzęgło i zapalił.
Ale pytanie :to jest normalne zachowanie na gazie?Zawsze tak bedzie ze jak za szybko go rozbujam a potem zaczne hamowac to bedzie gasł?
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-05-2007, 18:12   

za wolno reaguje na skoki (duże) obrotów... jeśli to tylko na lpg się dzieje, a poza tym na pewno masz w dobrym stanie filtr powietrza, dolot, zapłon ogólnie to za wolno jarzy reduktor=za sztywne już membrany, czas wymienić... chyba, że masz w nim już tyle szlamu, że się przelewa ;D w zestawie z membranami masz zaworki te grzybki, gumki, śrrubki dupki blaszki, więc warto to wszystko wymienić (masz wtedy całe wnętrze nowe reduktora) a potem dobrze zestroić.. do zrobienia samemu razem z regulacją w około godzinę jeśli średnio szybko i szybko doczyścisz reduktor... w byłej (ufff i dobrze.. stare co jeżdżą po PL to złomy, tylko wstyd się przyznać) bmce ojca zajęło mi 40 minut....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-05-2007, 18:36   

Reduktor ,elektrozawór i eszystko włącznie ze sterownikiem wymienione na początku stycznia 2006. na nówki(mam rachunki )Obecnie przejechane na tym ok 5.000km,to chyba jeszcze nie kwalifikuje się(mam nadzieję).
W przyszłym tygodniu jadę na pełną regulację.Inna sprawa zenie przyznałem się do małej dywersji na moim autku.Po wymianie płynu chciałem odpowietrzyć układ.Więc poluzowałem śrubkę odpowietrznika.W KAŻDYM FAIACIE A MIAŁEM ICH 5( 4 TIPO I JEDNA CROMA) TAM BYŁ ODPOWIETRZNIK!!!!!!!
ale nie tutaj.Tutaj jest regulacja gazu :sciana: I nawet nie myślałem co robie,poprostu odkręciłem,potem jak wpadłem co robie to wkręciłem do oporu,potem(jak nie chciał zaskoczyć na gazie) odkręciłem ok 2 obroty.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-05-2007, 20:09   

Też tak miałem ale to kwestia regulacji wolnych obrotów na reduktorze.
Teraz też mi gaśnie ale jak jest zimny.
Po rozgrzaniu jest OK.
W ogóle RobertWroc, nie wiem jaką masz instalkę, ja mam zwykłą i już się przekonałem, że inaczej ją trzeba ustawić jak się robi cieplej, a inaczej na zimę.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-05-2007, 20:43   

RobertWroc, pierwsza zasada jest taka,po zamontowaniu lpg trzeba zmienić dolot powietrza,nie może być tak,żeby powietrze swobodnie dmuchało w dolot bo będzie Ci zdmuciwać wolne obroty jak wrzucisz na luz powyżej jakiejś tam prędkości...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-05-2007, 21:29   

Ninja ma racje"gaz to zło",
ego, dolot zmieniony,dokładniej skrócony,usunięty łącznik pomiędzy filtrem powietrza a wlotem umieszczonym nad chłodnicą,
Ale ciesze sie się że to nie jest standardowe zachowanie, a jedynie kwestia regulacji,
Dzięki za odpowiedzi,moze powoli przekonam sie do tego całego LPG,narazie benzynka górą.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2007, 05:54   

gaz to zło tylko jeśi masz zmaszczoną przez 'fahofcuff' instalację czy jakąś złomową co się psuje... a tu po prostu sobie rozregulowałeś, pytanie tylko jaki reduktor, czy same wolne obroty rozregulowałeś czy od ciśnienia gazu inną śrubą, bo wtedy też może zdychać jeśli na większych obrotach silnik nie 'wysysa' gazu... nawet gdzieś na forum był temat a w nim link do regulacji LPG samemu, bez analizatora by trafić w dobry współczynnik lambda... trochę ćwiczeń i ok, mi się sprawdza;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2007, 17:14   

no i dzisiaj zrobiłem pełną regulacje,gaz i benzynka,wymiana filterka,czyszczenie,i.....
qrcze ale ta Dedra ma kopa!!!!
i żadnej różnicy czy na gazie czy benzynie.Ale i tak jeżdże teraz swoim systemem ,czyli odległości do 5-10 km na benzynie(czyli codzienne użytkowanie-praca,zakupy,inne) oraz pow 10km ,lub późny wiezór i mozna pojechać więcej niż 50km/h - gaz
Tak więc myślę że wiele problemów które trapią nas i nasze autka mozna rozwiazać poprzez fachową regulacje.
Oczywiście pojechałem na grabiszyńską do "Cito" Nie mam tam zniżek ale szczerze polecam ten zakład,bo pomimo rachunków,i gwarancji,jeszcze nie zdarzyo mi się wracać do nich na poprawki,lub bym musiał cokolwiek poprawiać.Chyba dlatego że jest tam jeden człowiek p Marcin Opala,właściciel który sam wszystko robi,a pracownik jest tylko do pomocy.A nie jest to pierwszy samochód który tam serwisuje.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load