Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[AKUMULATOR] Jaki?
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2010, 21:41   [AKUMULATOR] Jaki?

Witam. Niestety przychodzi czas kiedy to trzeba wymienić wysłużonego Boscha na nowy...

Teraz pytanie.. co najlepiej wybrac.. nie splukujac sie (wydatek rzecz jasna nieplanowany) i o jakich parametrach?
Najlepiej jakby ktos z Was mogl wyrbac z :
http://moto.allegro.pl/li...t&change_view=1

Czyli odbiór na terenie Warszawy ;)
Czy zamienniki np. Kager daja rade?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-08-2010, 21:43   

kager to porządna firma, nie miałem, ale opieram się na opiniach osób które korzystały z tej firmy i na materiałach prasowych. Osobiście mogę polecić firmę centra, ale to są już trochę droższe baterie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2010, 21:44   

A parametry jakie najlepiej?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-08-2010, 21:49   

dopasowane do samochodu. Ty masz 1,4 tak? to 50-55 Ah powinno być OK. Moc rozruchowa w małych benzyniakach nie jest aż tak istotna, tym bardziej, że w dzisiejszych czasach za słabego raczej nie uda ci się kupić a trochę mocniejszy nie zaszkodzi.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2010, 21:49   

hmm W tej chwili mam 45 XD
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-08-2010, 21:51   

i jeśli był całkiem dobry to nie widzę potrzeby kupowania innego. spisz parametry ze starego i na podstawie tego kup nowy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-08-2010, 22:08   

pisario, jeżeli nie masz elektryki a sądząc po awatarze to nie masz:p to 45 spokojnie wystarczy.

55 w sumie może być ale ogólnie to za duża. 45 -50 optymalnie

** Dodano: 29-08-2010, 23:10 **
co do firmy ... Ja jestem zdania, że lepiej dołożyć i mieć np. centre niż kupić jakiegoś NO NAME z hipermarketu

Takie aku z dużych sklepów często są niewałaściwie przechowywane i mogą być uszkodzone. Zapewne też nikt ich nie doładowywuje co jakiś czas a trzeba jak długo leżą na półce

** Dodano: 29-08-2010, 23:11 **
http://forum.tempra.org/t...hlight=jaki+aku
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2010, 23:44   

Wezme chyba wiekszy. Mam daylighty, dodatkowe oswietlenia bagaznika, wnetrza, wiecej glosnikow, dwa wzmaki wiec moze zeby trudniej to bylo wyladowac...
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-08-2010, 01:39   

ale nie większy niż 55 bo alternator nie naładuje
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-08-2010, 03:41   

pisario napisał/a:
Czy zamienniki np. Kager daja rade?

Dają radę, Kager to nie jest firma no name, tylko dobry sprzęt porównywalny jakościowo z Bosch. Osobiście polecałbym akumulatory Varta, ale to już drogie rzeczy są (u ojca fabryczna Varta trzymała 9 lat, u szwagra w alfie jeszcze jest oryginalna 12 letnia bateria tej firmy ;) ). Co do pojemności to tak jak koledzy piszą nie wybijaj się powyżej 55Ah bo altek większego Ci nie doładuje przez co szybko się wykończy taki aku
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-08-2010, 08:29   

jak masz elektryke to poszukaj centre future 53Ah 540A z 3 letnia gwarancja i bezobsługowy lub exide classic/centra standard 50Ah 510A
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-08-2010, 10:25   

tylko i wyłącznie centra... plus a nawet standard w zupełności wystarczy. pojemność 45-50Ah
centra to akumulator na lata, właściwie eksploatowany na bardzo długie lata. chyba, że koniecznie chcesz urwać parę zł i wiesz że za 2-3 lata zmienisz auto to możesz smiało brać jakiegoś kagera

http://moto.allegro.pl/ak...1203535632.html centra 50Ah 195zł
czyli w sumie nawet nie warto brać nic innego bo zaoszczędzisz max 20zł ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-08-2010, 22:37   

HA! Dzieki za pomoc. Okazalo sie ze akumulator mam zdrowy. To brak masy :) pordzewialo wszystko. Obecnie posiadam Bosha ktiory ma 55Ah, wydaje sie jednak byc zdrowy. Sorry za zamieszanie.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-08-2010, 22:59   

pisario, masa na skrzyni ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-08-2010, 23:01   

Luczu napisał/a:
pisario, masa na skrzyni ?


Skąd wiedziałeś ;p ? Wczołgaliśmy się z kumplem pod podniesiony przód auta, jak odkręciłem śrubę poleciało z pół kilo rdzy :D wszystko odkręciłem, przeszlifowałem, prysnałem tym do zabezpieczania podwozia. W dodatku jeszcze obczyściłem klemy. Okazało się, że mam (nie wiem skąd) to urządzenie (takie podobny do gwintownika) do czyszczenia klemów. i voila..! pali jak igła.

** Dodano: 31-08-2010, 00:02 **
ps. z racji że jest kilka odpowiedzi, ale jedynie kolega leśniczy dał pełną odpowiedź razem z linkiem z allegro, to jemu "podziękuje" ;)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-08-2010, 23:09   

pisario napisał/a:
Skąd wiedziałeś ;p

bo druga masa jest na podłużnicy i odpowiada za deskę swiatła itp :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-08-2010, 23:11   

Miałem objaw taki że po wciśnieciu (normalnie - po przekręceniu kluczyka w pozycje acc wszystko dzialalo i jak bralem start gaslo wszystko i zadnego odzewu)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-09-2010, 14:51   

jak jednak dojdziesz do wymiany to ja też mówię CENTRA - nie kosztuje majątku a trwałość jest super !

ja mam już 5 lat / 45Ah i te zimę tez przeżyje :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-12-2010, 08:30   

Zima przyszła, temat akumulatorów czas zacząć ;) Mój jeszcze kręci, ale obawiam się o niego. Powiedzcie co myślicie o akumulatorach regenerowanych?? Serwisy zajmujące się takimi sprawami dają na to gwarancję, a teki aku można mieć już za 80zł
np. http://allegro.pl/akumula...1334759898.html
lub co sądzicie o sprzęcie który niby regeneruje akumulator, nie pozwala co zasiarczyć
np. http://allegro.pl/maximiz...1339717312.html
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2010, 08:36   

meter30, dobrej jakości akumulator wytrzyma Ci 5 lat. ile wytrzyma taki regenerowany?
myślę że bardziej opłaca się kupić nowy a wraz ze zmianą auta wyjąć nowy akumulator i włożyć do nowego auta. pewnie wiesz że żywotność akumulatora w dużej części zależy od stany instalacji elektrycznej samochodu.

wg mnie ten regenerowany to gra nie warta świeczki.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-12-2010, 08:58   

taki regenerowany ma kwas, który został przedestylowany oraz przetopione płyty ołowiane. Czyli właściwie nówka sztuka. Różnica w cenie pochodzi z kosztów materiałów, ołów jest raczej drogim metalem. Dla porównania, alternator regenerowany kupisz bez problemów za 150-200zł i będzie się kręcił jak nowa część za około 1000zł z ASO
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load