Kopci jak z komina |
Autor |
Wiadomość |
dawidwhh
witamy nowego
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-08-2010, 20:52 Kopci jak z komina
|
|
|
Witam mój pierwszy post na forum mam problem z temprą znaczy taty temprą ok 10 min temu nie chciała odpalić i trzeba było odpalać 2 samochodem bo nie chciała jak odpalił zakopcił lekko dymem (u niego tak zawsze było) pogazował i nie było dymu jak zaczoł jechać zadymił tak że nie było nic wydac taki bardzo czarny dym siostra była o ok 11-14 na zakupach to mówiła że był taki mułowaty co mu sie stało nigdy tak nie robił :/ |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2010, 21:07
|
|
|
dawidwhh, na poczatek to Witaj nie napisałes jaki silnik diesel czy benzyna z tego co sie orientuje mowisz o dieslu to tak skoro mułowaty to turbina siadła a kopci bo poszedł olej na łopatki i przepala go w turbinie przez to kopcenie jezeli jest to zwykły diesel mozliwe ze uszkodziły sie wtryski |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
dawidwhh
witamy nowego
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-08-2010, 21:13
|
|
|
jest to 1.9tds a le od turbiny niechciał by odpalać ?
edit
turbina np: wczoraj chodziła bardzo ładnie żadnych obajw żeby miała paść bo turbinka chodziła bo jak sie stało z tyłu i sie gazowało to gwizdał z wydechu albo na wyższych obr w środku na miejscu pasażera było słychać jak powiwietrze zaciągała |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2010, 21:27
|
|
|
dawidwhh, odpalic moze cos go kopło albo sie zapowietrzył mozliwe ze wtryski a kopci to turbina na 100% skoro jeszcze mułowaty turbina nie powinna gwizdac głosno po odpaleniu niech ktos dodaje gazu z ty sprawdz waz ktory idzie od kolektora czy jak gwizda turbina okolo 3000 obrotów weze robia sie twarde |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
dawidwhh
witamy nowego
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-08-2010, 21:44
|
|
|
ok thx za info jutro bd sie grzebać |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-08-2010, 22:08
|
|
|
dawidwhh napisał/a: | wczoraj chodziła bardzo ładnie żadnych obajw żeby miała paść |
u ojca padła z minuty na minutę bez oznak
Zgasił ... za 5 minut odpalił i od razu zaczęło coś chrobotać |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dawidwhh
witamy nowego
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-08-2010, 22:27
|
|
|
a tutaj nic nie chrobota chodziła jak przedtem tylko ten dym jakby sie cos paliło |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-08-2010, 22:30
|
|
|
dawidwhh, zepsute turbo nie zawsze daje efekty dźwiękowe. Ale zawsze czuć spadek dynamiki i często kopci.
Czasem bywa że i silnik siądzie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dawidwhh
witamy nowego
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-08-2010, 22:35
|
|
|
acha więc jutro trza bd robić jak tacie sie bd chciało heheh a jak bd miał wy*je*an*e to mi go da hehhe i sobie powoli bd go robić bo teraz coś innego modyfikuje |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-08-2010, 06:07
|
|
|
dawidwhh, odkreć najpierw IC i sprawdź czy nie masz oleju w nim. |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2010, 06:33
|
|
|
dawidwhh, po jakiemu ty piszesz??
kilka skrótów twoich rozumie ale to nie gg!!
znaki interpunkcyjne też obowiązują. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-08-2010, 08:45
|
|
|
Raku napisał/a: | pompa wtryskowa |
Na to wygląda,bo jeżeli pada uszczelnienie na turbinie to zaczyna przepalać olej,więc dym będzie niebieski lub biały przy dużym wycieku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2010, 20:43
|
|
|
mam taki sam problem z ducato 1.9 tdi
ale zauwazyłem że przewód łaczący górną czesc pompy wtryskowej i kolektora ssącego (taki czarny gumowy wyglada ja giętki hamulcowy) sie ukruszył mam nadzieje że to jego sprawka.
jutro wymienie i dam znać |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
Marko
Wiek: 45 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 20 Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 19:44 duże zużycie oleju, dymi
|
|
|
Witam.
Mam podobny problem, a mianowicie jakieś 3 tyś km temu oddałem temprę na warsztat by wymienili uszczelkę pod głowicę (wyrzucanie płynu chłodniczego z układu przez korek), przy okazji wymieniłem rozrząd. Początkowo było ok jednak od jakiegoś czasu wcina olej i przy przyspieszaniu niemiłosiernie kopci. Myślałem że to turbina jednak ona raczej normalnie wkręca się dopiero przy obciążeniu (widać na wskaźniku doładowania) może na niej puścił uszczelniacz. Proszę o podanie innych możliwych przyczyn. Za pomoc z góry Dziękuję |
_________________ Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-06-2012, 20:56
|
|
|
Wkrecac sie moze dobrze i doladowywac tez ale swoja droga pewnie do kolektora ssacego podaje olej i wtedy kopci.Sprawdz co jest w wezach na wyjsciu z turbiny.Troche mokre od oleju moga byc ale jezeli juz z nich wyplywa i kapie olej to turbo juz wysiadlo.Pekniety przewod powietrzny od turbiny czy nieszczelny intercooler tez bedzie powodowal dymienie-zla proporcja paliwa do powietrza. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilionaire
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 13 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-06-2012, 18:55
|
|
|
Znajomy miał identyczny problem w Land Roverze 2.0 TDI. Zaczął strasznie kopcić, że potrzebna była eskorta policji Dojechał do mechanika to Turbo zjadło mu cały olej (dojechał z suchą miską). Turbo do wymiany, ale najprawdopodobniej silnik na złom. |
_________________ Obecnie Tipo 1.6 i.e SX 75KM 93 rok 'smoczyca' + LPG Autronic |
|
|
|
|
Marko
Wiek: 45 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 20 Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-06-2012, 06:28
|
|
|
Sprawdziłem na węzłach na wyjściu z turbiny. Jest trochę mokre od oleju tzn. w zakamarkach na połączeniach jest trochę nagromadzonego oleju. Sprawdziłem też intercooler na dnie ma zgromadzone trochę oleju tak ok. 0,5 cm. Natomiast zauważyłem pewne zanieczyszczenie płynu chłodniczego tj. na ściankach zbiorniczka wyrównawczego ostatnio pojawił się tłusty i ciemny nalot. Stąd pytanie czy uszczelka pod głowicą jest znowu do wymiany (czy to oznacza zły jej poprzedni montaż), a może to coś poważniejszego? |
_________________ Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-06-2012, 07:16
|
|
|
Marko, mozliwe ze mechanik nie wyczyścił Ci węzy i przewodów i sbiornika po ostatniej wymianie uszczelki i został śład po tej operacji wyczyść zbiornik przeczyśc chłodnice i obserwuj czy nadal nachodzi czy nie minimalnie moze jeszcze najść po czyszczeniu układu ale bardzo mało |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Marko
Wiek: 45 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 20 Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-06-2012, 22:59
|
|
|
Tak też myślałem wcześniej, natomiast problem w tym że jakiś 2tygodnie temu zdemontowałem zbiornik i dokładnie go wymyłem w środku. Od tego czasu nie przejechałem zbyt dużo, a korek znów czarny i tłusty. Zresztą cały czas szukam gdzie wcina mi olej z silnika. bo zużywa naprawdę spore ilości.
Ostatnio zaczęło mi się ślizgać sprzęgło pod obciążeniem wiec myślałem że padł uszczelniacz na wale, ale to by też ciekło na zewnątrz z zespolenia silnik -skrzynia, nie cieknie.
Więc ze względu na to że kopci to uważam, że następuje spalanie oleju. jest jeszcze sprawa taka że może to wyciek na turbinę po stronie spalin i tam spala olej co Wy na to i jak to sprawdzić. |
_________________ Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45 |
|
|
|
|
Karol
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 104 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-06-2012, 23:12
|
|
|
Odpalałeś na linkę czy na przewody?
Jeśli na linkę to czy czasem nie przeskoczył ci pasek rozrządu o jeden ząbek?
Zdarzyło mi się to zimą przy odpalaniu na linkę Iveco. Skutkiem była chmura dymu i brak mocy podobne jak u ciebie.
Po przestawieniu rozrządu wróciło wszystko do normy. |
|
|
|
|
Marko
Wiek: 45 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 20 Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-06-2012, 08:53
|
|
|
Karol, samochód bez problemów odpala na własnym akumulatorze i względnie nie ma utraty mocy.
Podstawowy problem to duży ubytek oleju. |
_________________ Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45 |
|
|
|
|
|