Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kopci jak z komina
Autor Wiadomość
dawidwhh 
witamy nowego


Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-08-2010, 20:52   Kopci jak z komina

Witam mój pierwszy post na forum mam problem z temprą znaczy taty temprą ok 10 min temu nie chciała odpalić i trzeba było odpalać 2 samochodem bo nie chciała jak odpalił zakopcił lekko dymem (u niego tak zawsze było) pogazował i nie było dymu jak zaczoł jechać zadymił tak że nie było nic wydac taki bardzo czarny dym siostra była o ok 11-14 na zakupach to mówiła że był taki mułowaty co mu sie stało nigdy tak nie robił :/
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2010, 21:07   

dawidwhh, na poczatek to Witaj :dlon: nie napisałes jaki silnik diesel czy benzyna z tego co sie orientuje mowisz o dieslu to tak skoro mułowaty to turbina siadła a kopci bo poszedł olej na łopatki i przepala go w turbinie przez to kopcenie jezeli jest to zwykły diesel mozliwe ze uszkodziły sie wtryski
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
dawidwhh 
witamy nowego


Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-08-2010, 21:13   

jest to 1.9tds a le od turbiny niechciał by odpalać ?


edit

turbina np: wczoraj chodziła bardzo ładnie żadnych obajw żeby miała paść bo turbinka chodziła bo jak sie stało z tyłu i sie gazowało to gwizdał z wydechu albo na wyższych obr w środku na miejscu pasażera było słychać jak powiwietrze zaciągała
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2010, 21:27   

dawidwhh, odpalic moze cos go kopło albo sie zapowietrzył mozliwe ze wtryski a kopci to turbina na 100% skoro jeszcze mułowaty turbina nie powinna gwizdac głosno po odpaleniu niech ktos dodaje gazu z ty sprawdz waz ktory idzie od kolektora czy jak gwizda turbina okolo 3000 obrotów weze robia sie twarde
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
dawidwhh 
witamy nowego


Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-08-2010, 21:44   

ok thx za info jutro bd sie grzebać :P
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-08-2010, 22:08   

dawidwhh napisał/a:
wczoraj chodziła bardzo ładnie żadnych obajw żeby miała paść


u ojca padła z minuty na minutę bez oznak :D

Zgasił ... za 5 minut odpalił i od razu zaczęło coś chrobotać
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dawidwhh 
witamy nowego


Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-08-2010, 22:27   

a tutaj nic nie chrobota chodziła jak przedtem tylko ten dym jakby sie cos paliło
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-08-2010, 22:30   

dawidwhh, zepsute turbo nie zawsze daje efekty dźwiękowe. Ale zawsze czuć spadek dynamiki i często kopci.
Czasem bywa że i silnik siądzie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dawidwhh 
witamy nowego


Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Gębice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-08-2010, 22:35   

acha więc jutro trza bd robić jak tacie sie bd chciało heheh a jak bd miał wy*je*an*e to mi go da hehhe i sobie powoli bd go robić bo teraz coś innego modyfikuje
  
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-08-2010, 06:07   

dawidwhh, odkreć najpierw IC i sprawdź czy nie masz oleju w nim.
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-08-2010, 06:33   

dawidwhh, po jakiemu ty piszesz??

kilka skrótów twoich rozumie ale to nie gg!!

znaki interpunkcyjne też obowiązują.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-08-2010, 07:19   

pompa wtryskowa :idea:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-08-2010, 08:45   

Raku napisał/a:
pompa wtryskowa :idea:


Na to wygląda,bo jeżeli pada uszczelnienie na turbinie to zaczyna przepalać olej,więc dym będzie niebieski lub biały przy dużym wycieku.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
oleklu 



Wiek: 55
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-12-2010, 20:43   

mam taki sam problem z ducato 1.9 tdi
ale zauwazyłem że przewód łaczący górną czesc pompy wtryskowej i kolektora ssącego (taki czarny gumowy wyglada ja giętki hamulcowy) sie ukruszył mam nadzieje że to jego sprawka.
jutro wymienie i dam znać
_________________
pozdrawiam jacek
     assistance   Moneta
 skype
 
Marko 


Wiek: 45
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-06-2012, 19:44   duże zużycie oleju, dymi

Witam.
Mam podobny problem, a mianowicie jakieś 3 tyś km temu oddałem temprę na warsztat by wymienili uszczelkę pod głowicę (wyrzucanie płynu chłodniczego z układu przez korek), przy okazji wymieniłem rozrząd. Początkowo było ok jednak od jakiegoś czasu wcina olej i przy przyspieszaniu niemiłosiernie kopci. Myślałem że to turbina jednak ona raczej normalnie wkręca się dopiero przy obciążeniu (widać na wskaźniku doładowania) może na niej puścił uszczelniacz. Proszę o podanie innych możliwych przyczyn. Za pomoc z góry Dziękuję
_________________
Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-06-2012, 20:56   

Wkrecac sie moze dobrze i doladowywac tez ale swoja droga pewnie do kolektora ssacego podaje olej i wtedy kopci.Sprawdz co jest w wezach na wyjsciu z turbiny.Troche mokre od oleju moga byc ale jezeli juz z nich wyplywa i kapie olej to turbo juz wysiadlo.Pekniety przewod powietrzny od turbiny czy nieszczelny intercooler tez bedzie powodowal dymienie-zla proporcja paliwa do powietrza.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilionaire 



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-06-2012, 18:55   

Znajomy miał identyczny problem w Land Roverze 2.0 TDI. Zaczął strasznie kopcić, że potrzebna była eskorta policji :P Dojechał do mechanika to Turbo zjadło mu cały olej (dojechał z suchą miską). Turbo do wymiany, ale najprawdopodobniej silnik na złom.
_________________
Obecnie Tipo 1.6 i.e SX 75KM 93 rok 'smoczyca' + LPG Autronic
  
 
Marko 


Wiek: 45
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-06-2012, 06:28   

Sprawdziłem na węzłach na wyjściu z turbiny. Jest trochę mokre od oleju tzn. w zakamarkach na połączeniach jest trochę nagromadzonego oleju. Sprawdziłem też intercooler na dnie ma zgromadzone trochę oleju tak ok. 0,5 cm. Natomiast zauważyłem pewne zanieczyszczenie płynu chłodniczego tj. na ściankach zbiorniczka wyrównawczego ostatnio pojawił się tłusty i ciemny nalot. Stąd pytanie czy uszczelka pod głowicą jest znowu do wymiany (czy to oznacza zły jej poprzedni montaż), a może to coś poważniejszego?
_________________
Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-06-2012, 07:16   

Marko, mozliwe ze mechanik nie wyczyścił Ci węzy i przewodów i sbiornika po ostatniej wymianie uszczelki i został śład po tej operacji wyczyść zbiornik przeczyśc chłodnice i obserwuj czy nadal nachodzi czy nie minimalnie moze jeszcze najść po czyszczeniu układu ale bardzo mało
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Marko 


Wiek: 45
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-06-2012, 22:59   

Tak też myślałem wcześniej, natomiast problem w tym że jakiś 2tygodnie temu zdemontowałem zbiornik i dokładnie go wymyłem w środku. Od tego czasu nie przejechałem zbyt dużo, a korek znów czarny i tłusty. Zresztą cały czas szukam gdzie wcina mi olej z silnika. bo zużywa naprawdę spore ilości.
Ostatnio zaczęło mi się ślizgać sprzęgło pod obciążeniem wiec myślałem że padł uszczelniacz na wale, ale to by też ciekło na zewnątrz z zespolenia silnik -skrzynia, nie cieknie.
Więc ze względu na to że kopci to uważam, że następuje spalanie oleju. jest jeszcze sprawa taka że może to wyciek na turbinę po stronie spalin i tam spala olej co Wy na to i jak to sprawdzić.
_________________
Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45
  
 
Karol 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 104
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-06-2012, 23:12   

Odpalałeś na linkę czy na przewody?
Jeśli na linkę to czy czasem nie przeskoczył ci pasek rozrządu o jeden ząbek?
Zdarzyło mi się to zimą przy odpalaniu na linkę Iveco. Skutkiem była chmura dymu i brak mocy podobne jak u ciebie.
Po przestawieniu rozrządu wróciło wszystko do normy.
     assistance
 
 skype
 
Marko 


Wiek: 45
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-06-2012, 08:53   

Karol, samochód bez problemów odpala na własnym akumulatorze i względnie nie ma utraty mocy.
Podstawowy problem to duży ubytek oleju.
_________________
Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load