|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Koła pasowe alternatora |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 22:05 Koła pasowe alternatora
|
|
|
Mój alternator już dogorewa, ale mam inny. Ten sam model, tylko inne koło pasowe. Jeden ma szerokie pod wielorowkowy, a drugi ma na klinowy. Da się jakoś te koła podmienić? |
_________________
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 23:02
|
|
|
odkrecasz ta nakretke co trzyma kolo chyba 19 klucz i sprawdz czy da rade zamienic ja u siebie zmienialem jak kupilem alternator na allegro i wiatrak sie posypal to odrazu z kolem przelozylem ze starego |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-06-2009, 06:56 altek
|
|
|
Duzo ostroznosci ta operacja wymaga. Klucz chyba 22 ale moze sie myle. Druga osoba do pomocy albo imadlo. Wiatrak zblokowac wkretakiem ostroznie i krecic oczywiscie w dobrym kierunku no i powodzenia. Pozdrowki. |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-06-2009, 08:46
|
|
|
Sprawdz mocowanie alternatora. Bo sa 2 typy. Do wersji ze wspomaganiem i bez. Niewiele sie roznia ale niestety nie pasuja. |
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2009, 21:18
|
|
|
kubek napisał/a: | Sprawdz mocowanie alternatora. Bo sa 2 typy. |
Tak bo jest alternator z Magnetti marrelii i Bosha.
Teraz nie pamiętam który jest który ale jeden ma szersze mocowanie dolne. To co jest szpilka na wylot przy bloku. I o ile mamy ten szerszy zawsze mozna obudowe podszlifować i to pożenić jakoś.
Ogólnie są tylko te dwa typy, łatwo poznać chociażby po szczotko trzymaczu. |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-06-2009, 21:27
|
|
|
Już koła podmienione....chociaż jeden wkrętak wygiął się w literę "U" ale dało radę. Imadło, klucz do kół i jechane. Muszę tylko w jednym altku dokręcić śrubę, do wirnik się kręci, ale jest luźny i nie ładuje. Dzięki za pomoc
** Dodano: 16-06-2009, 22:28 **
Oba altki na szczęście MM. Dopiero teraz zauważyłem, że tam wcale nie jest pasek klinowy, tylko wielorowkowy, tyle, że węższy. Klinowy jest tylko na kołach pompa wody-wspoma. Tak to jest wielorowkowy wąski - bez wspomagania. |
_________________
|
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2009, 21:48
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Muszę tylko w jednym altku dokręcić śrubę, do wirnik się kręci, ale jest luźny i nie ładuje |
a założyłeś klin na wałek?? |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2009, 00:57
|
|
|
balwanekbuli, poskładałem wszystkie części, które wyjąłem jak były, jak ten klin ma wyglądać? Zauważyłem jedynie, że we wiatraku jest nacięcie, ale w obu altkach nic tam nie miałem, więc poskładałem do kupy, ale jeden działa ok |
_________________
|
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-06-2009, 06:29
|
|
|
No właśnie...
To jest klin i jego wkładasz właśnie w ten rowek i potem dopiero dajesz wiatraczek i koło pasowe. I w jednym idrugim jest naciecię
** Dodano: 17-06-2009, 07:31 **
mrk69 napisał/a: | ale jeden działa ok |
Bez klina działa?? To masz szczęście ale nie na długo. Bo jak się wyślizga, to kółko pasowe będzie się kręcić a altek stać |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2009, 09:13
|
|
|
balwanekbuli, kurde to nowość, bo jak wczoraj rozbierałem 2 altki to nic takiego nie było, chociaż wszystko robiłem na materiale, żeby nic nie pogubić...idę zaraz szukać, ale w żadnym tego nie widziałem
** Dodano: 17-06-2009, 16:51 **
Wyjąłem ten niedziałający i zrobię ten klin z czego innego. Póki co nie mam czasu zająć się drugim. Jutro go naprawię. Dzięki za pomoc balwanekbuli |
_________________
|
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-06-2009, 19:14
|
|
|
Miło że mogłem pomóc. Patrzyłem czy nie mam w garażu takiego klina ale wyszły gdzieś.
Podejdź do dobrego sklepu i kupisz to grosze będzie kosztować.
OT
Ostatnio szukałem blaszek mocujących klocki z tyly (takie wywinięte od góry na klocek się daje) i zawleczek do ślizgów. Nigdzie nie było.
dostałem to w INTERCARS caly zestaw za 9,5
OT |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-11-2009, 22:25
|
|
|
mrk69, masz racje ja rozebralem 4 altki i w zadnym nie ma klinu nawet w tym nowym ktory dzisiaj dostalem tez klinu nie ma...i nie musi byc...pozdrawiam |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 11:01
|
|
|
dspmatrix, a ja się będę nadal upierał... powinien być, każdy altek który rozbierałem z jakiegokolwiek auta zawsze był (albo powienien b yć) klln. Zapobiega on ślizganiu się koła po wałku i generalnie trzyma to razem.
Aczkolwiek zgodzę się że jak dowalisz śrubę to klin nie potrzebny ale... |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|