Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagotowana woda + 130 stopni
Autor Wiadomość
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 07:38   Zagotowana woda + 130 stopni

Panowie ! :sciana:
Dzisiaj jadę sobie do roboty i gdzieś po 2 minutach jazdy, wyjeżdżając z uliczki wbiłem 2 bieg i prawie stanąłem...no, ale się pokulał. Jadę dalej - słyszę charakterystyczny pisk przez jakieś 6 sekund...jadę dalej, patrzę a tu temperatury prawie max (na oko 126 stopni). Dojechałem do roboty, słyszę bul bul bul, podchdzę, a tam z tej zakrętki zaraz "nad rejestracją" się dymi i gotuje.
Dodatkowo przez całą drogę wiało tylko zimne powietrze - ciepłe w ogóle nie było "wtłaczane:.
Czy to wentylator pod maską ? Czy ten pisk ma jakiś związek i chwilowe mulenie silnika ?
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-11-2007, 07:57   

pisk.. hmm pasek sie zerwal? lozysko sie zatarlo na pompie wody? moze dodatkowo sie jeszcze termostar powiesil i pompa wody padla no i skutkiem masz tr 130 st..

zastanawia mnie tylko po co jechales dalej jak widziales ze cos niepokojacego sie z autem dzieje?
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 08:27   

opti napisał/a:
zastanawia mnie tylko po co jechales dalej jak widziales ze cos niepokojacego sie z autem dzieje?


no bo ja po ojca zawsze jadę i go do roboty jeszcze zawożę.

Rozumiem, że to może być kosztowne...hmmmm, jeśli cena będzie wyższa niż 200zł to żegnam się z tipkiem, za dużo już w niego kasy włożyłem. Więcej nie ma sensu, skoro się rozpada.
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 08:30   

Adonay napisał/a:
Czy to wentylator pod maską ? Czy ten pisk ma jakiś związek i chwilowe mulenie silnika ?

Wentylator raczej wykluczam, tak jak Opti napisał sprawdź pompę wody, zdejmij pasek i zobacz jak się kręci koło pasowe na pompie.
To że leciało zimne powietrze wskazuje na zapowietrzony układ chłodzenia, więc gdzieś jest nieszczelność albo w najgorszym przypadku początek padania uszczelki pod głowicą.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 08:30   

No ale żeby tak od razu po 6 minutach jazdy wywaliło tak temperaturę w kosmos?? W najlepszym przypadku pasek strzelił, albo pompę zatarło, albo termostat w kulki zaleciał... no chyba że Ci płyn w chłodnicy w nocy zamarzł... oby się to tylko nie okazało że uszczelka pod głowicą...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 09:06   

Kurde z tą uszczelką to by była padaka, tym bardziej, że silnik włożony "nowy" w kwietniu :(
Stawiam sobie pytanie ciągle czy warto to naprawiać, wóz ma 16 lat i coraz bardziej mnie wk... :red_kartka:
Zobaczę dzisiaj tyle ile tylko mi się uda, chociaż pewnie na diagnozie wyląduję u mechanika
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 09:10   

No nie powiesz że aż tak się co chwilę w nim pie___li. Ja w swoim praktycznie jeśli czegoś nie spier__lę to się tak nie psuje... A uszczelka ile będzie kosztować? 60zł? No z tym że trochę trzeba się nadłubać... . Oczywiście, o ile to uszczelka padła.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-11-2007, 09:29   

Adonay napisał/a:
Stawiam sobie pytanie ciągle czy warto to naprawiać, wóz ma 16 lat i coraz bardziej mnie wk...


ale to w tym jest troche Twoje winy no bo patrz:

Adonay napisał/a:
Jadę dalej - słyszę charakterystyczny pisk przez jakieś 6 sekund...jadę dalej, patrzę a tu temperatury prawie max
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 10:14   

No kurcze wiem :( Pewnie jakbym nie jechał po ojca to bym się zatrzymał.
Ok, byłem przy aucie z kumplem i się okazuje, że nie ma w ogóle płynu w zbiorniczku.
Pojechał na miasto i ma mi kupić jakiś do fiata.
Tylko teraz nie wiem czy go nie było już wcześniej, czy po prostu się wygotował, bo jednak bulgotał dzisiaj.
Druga sprawa, jechał samochód i piszczał tak samo jak mój i kumpel powiedział, że to pasek i trzeba go naciągnąć.

Aha a czy w przypadku braku płynu, tłumaczyłoby brak ciepłego powietrza z nawiewu ?
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 10:28   

Przy niskich temperaturach paski mają to do siebie że mogą piszczeć, a to dlatego że robią się twarde, dopiero po jakimś czasie zacznie normalnie pracować. A płynu pewno nie ma bo wygotował. No i nie naciągnięty pasek raczej nie na robił by tylu problemów.

Adonay napisał/a:
Aha a czy w przypadku braku płynu, tłumaczyłoby brak ciepłego powietrza z nawiewu ?


Tak, ponieważ nic by nie przepływało przez nagrzewnicę.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 10:33   

przemog666 napisał/a:
Adonay napisał/a:
Aha a czy w przypadku braku płynu, tłumaczyłoby brak ciepłego powietrza z nawiewu ?


Tak, ponieważ nic by nie przepływało przez nagrzewnicę.


No to jedyna moja nadzieja w tym, że jakimś cudem zwiał płyn i tyle....
widziałem tam MIN i taką wypustkę, ale za cholerę nie widzę MAX - wleję tak wg uznania...
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
awaria 


Wiek: 50
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2007, 11:54   

Ja mam takie samo zdanie co Ty, narazie jeżdze półki coś poważnego nie padnie . Jak bede miał dołożyć naraz pow 500pln to żegnaj Tipku i pakuje sie w coś 6-10 letniego ale juz nie włoskiego dziadostwa , raczej japoniec lub ewentualnie niemiec . A i tak do "roboty" bede musiał kupić scudo wiec przy włochu zostane ale taki mus /musze miec auto na min 4 osoby + "paka" wiec chyba nic innego niz scudo nie dostane/nie mysle o francuskich bliźniakach Jumpy czy peugeota/. Ja juz sobie powiedziałem - nigdy wiecej włoskiej osobówki nie kupie.
_________________
Tipo 1,4 93r. 170000tys - zezłomowany:(:(:(
dobry był pojazd, oj dobry, będe tęsknił.
  
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 11:58   

Ja tam na swojego "WŁOCHatego przyjaciela" nie narzekam, a wręcz bardzo go sobie chwalę. Ale każdy ma swoje zdanie.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 12:00   

No no ładna dyskusja, ale powiedzta mi, czy nalać tylko powyżej MINimum i czy wystarczy raz (przy założeniu, że nie cieknie), czy się np zapowietrzył układ i na kilka razy - w ogóle jaką technikę przyjąć
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-11-2007, 12:39   

Adonay napisał/a:
No no ładna dyskusja, ale powiedzta mi, czy nalać tylko powyżej MINimum i czy wystarczy raz (przy założeniu, że nie cieknie), czy się np zapowietrzył układ i na kilka razy - w ogóle jaką technikę przyjąć



Wlać tyle żeby płyn był widoczny w zbiorniczku wyrównawczym.


A za takie eksploatowanie auta to masz :red_kartka:

Tacy katownicy jeżdzą a później się ludzie dziwią że się auta psują albo coś siada, tak się nie robi. Czy Ty jesli grając powiedzmy w piłke, złapiesz kontuzję taką że chodzisz nie możesz to mimo tego grasz dalej ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 12:43   

Hipo napisał/a:
Wlać tyle żeby płyn był widoczny w zbiorniczku wyrównawczym


ok.

Co do eksploatacji - no ja swój błąd zrozumiałem, więcej nie popełnię, ale stało się i się nie odstanie

Po edycji :
no i dolałem na 2 raty...i kurna póki co silnik się w ogóle nie grzeje a powietrze ciepłe do kabiny już leci... no wychodzi na to, że 100% mojej winy - tylko pytanie, gdzie się podział płyn, bo poziom oleju bez zmian. Najwyżej idzie w ziemię, to już pół biedy
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load