|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zagotowana woda + 130 stopni |
Autor |
Wiadomość |
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 07:38 Zagotowana woda + 130 stopni
|
|
|
Panowie !
Dzisiaj jadę sobie do roboty i gdzieś po 2 minutach jazdy, wyjeżdżając z uliczki wbiłem 2 bieg i prawie stanąłem...no, ale się pokulał. Jadę dalej - słyszę charakterystyczny pisk przez jakieś 6 sekund...jadę dalej, patrzę a tu temperatury prawie max (na oko 126 stopni). Dojechałem do roboty, słyszę bul bul bul, podchdzę, a tam z tej zakrętki zaraz "nad rejestracją" się dymi i gotuje.
Dodatkowo przez całą drogę wiało tylko zimne powietrze - ciepłe w ogóle nie było "wtłaczane:.
Czy to wentylator pod maską ? Czy ten pisk ma jakiś związek i chwilowe mulenie silnika ? |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-11-2007, 07:57
|
|
|
pisk.. hmm pasek sie zerwal? lozysko sie zatarlo na pompie wody? moze dodatkowo sie jeszcze termostar powiesil i pompa wody padla no i skutkiem masz tr 130 st..
zastanawia mnie tylko po co jechales dalej jak widziales ze cos niepokojacego sie z autem dzieje? |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 08:27
|
|
|
opti napisał/a: | zastanawia mnie tylko po co jechales dalej jak widziales ze cos niepokojacego sie z autem dzieje? |
no bo ja po ojca zawsze jadę i go do roboty jeszcze zawożę.
Rozumiem, że to może być kosztowne...hmmmm, jeśli cena będzie wyższa niż 200zł to żegnam się z tipkiem, za dużo już w niego kasy włożyłem. Więcej nie ma sensu, skoro się rozpada. |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 08:30
|
|
|
Adonay napisał/a: | Czy to wentylator pod maską ? Czy ten pisk ma jakiś związek i chwilowe mulenie silnika ? |
Wentylator raczej wykluczam, tak jak Opti napisał sprawdź pompę wody, zdejmij pasek i zobacz jak się kręci koło pasowe na pompie.
To że leciało zimne powietrze wskazuje na zapowietrzony układ chłodzenia, więc gdzieś jest nieszczelność albo w najgorszym przypadku początek padania uszczelki pod głowicą. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 08:30
|
|
|
No ale żeby tak od razu po 6 minutach jazdy wywaliło tak temperaturę w kosmos?? W najlepszym przypadku pasek strzelił, albo pompę zatarło, albo termostat w kulki zaleciał... no chyba że Ci płyn w chłodnicy w nocy zamarzł... oby się to tylko nie okazało że uszczelka pod głowicą... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 09:06
|
|
|
Kurde z tą uszczelką to by była padaka, tym bardziej, że silnik włożony "nowy" w kwietniu
Stawiam sobie pytanie ciągle czy warto to naprawiać, wóz ma 16 lat i coraz bardziej mnie wk...
Zobaczę dzisiaj tyle ile tylko mi się uda, chociaż pewnie na diagnozie wyląduję u mechanika |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 09:10
|
|
|
No nie powiesz że aż tak się co chwilę w nim pie___li. Ja w swoim praktycznie jeśli czegoś nie spier__lę to się tak nie psuje... A uszczelka ile będzie kosztować? 60zł? No z tym że trochę trzeba się nadłubać... . Oczywiście, o ile to uszczelka padła. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-11-2007, 09:29
|
|
|
Adonay napisał/a: | Stawiam sobie pytanie ciągle czy warto to naprawiać, wóz ma 16 lat i coraz bardziej mnie wk... |
ale to w tym jest troche Twoje winy no bo patrz:
Adonay napisał/a: | Jadę dalej - słyszę charakterystyczny pisk przez jakieś 6 sekund...jadę dalej, patrzę a tu temperatury prawie max |
|
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 10:14
|
|
|
No kurcze wiem Pewnie jakbym nie jechał po ojca to bym się zatrzymał.
Ok, byłem przy aucie z kumplem i się okazuje, że nie ma w ogóle płynu w zbiorniczku.
Pojechał na miasto i ma mi kupić jakiś do fiata.
Tylko teraz nie wiem czy go nie było już wcześniej, czy po prostu się wygotował, bo jednak bulgotał dzisiaj.
Druga sprawa, jechał samochód i piszczał tak samo jak mój i kumpel powiedział, że to pasek i trzeba go naciągnąć.
Aha a czy w przypadku braku płynu, tłumaczyłoby brak ciepłego powietrza z nawiewu ? |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 10:28
|
|
|
Przy niskich temperaturach paski mają to do siebie że mogą piszczeć, a to dlatego że robią się twarde, dopiero po jakimś czasie zacznie normalnie pracować. A płynu pewno nie ma bo wygotował. No i nie naciągnięty pasek raczej nie na robił by tylu problemów.
Adonay napisał/a: | Aha a czy w przypadku braku płynu, tłumaczyłoby brak ciepłego powietrza z nawiewu ? |
Tak, ponieważ nic by nie przepływało przez nagrzewnicę. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 10:33
|
|
|
przemog666 napisał/a: | Adonay napisał/a:
Aha a czy w przypadku braku płynu, tłumaczyłoby brak ciepłego powietrza z nawiewu ?
Tak, ponieważ nic by nie przepływało przez nagrzewnicę. |
No to jedyna moja nadzieja w tym, że jakimś cudem zwiał płyn i tyle....
widziałem tam MIN i taką wypustkę, ale za cholerę nie widzę MAX - wleję tak wg uznania... |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
awaria
Wiek: 50 Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 11:54
|
|
|
Ja mam takie samo zdanie co Ty, narazie jeżdze półki coś poważnego nie padnie . Jak bede miał dołożyć naraz pow 500pln to żegnaj Tipku i pakuje sie w coś 6-10 letniego ale juz nie włoskiego dziadostwa , raczej japoniec lub ewentualnie niemiec . A i tak do "roboty" bede musiał kupić scudo wiec przy włochu zostane ale taki mus /musze miec auto na min 4 osoby + "paka" wiec chyba nic innego niz scudo nie dostane/nie mysle o francuskich bliźniakach Jumpy czy peugeota/. Ja juz sobie powiedziałem - nigdy wiecej włoskiej osobówki nie kupie. |
_________________ Tipo 1,4 93r. 170000tys - zezłomowany:(:(:(
dobry był pojazd, oj dobry, będe tęsknił. |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 11:58
|
|
|
Ja tam na swojego "WŁOCHatego przyjaciela" nie narzekam, a wręcz bardzo go sobie chwalę. Ale każdy ma swoje zdanie. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 12:00
|
|
|
No no ładna dyskusja, ale powiedzta mi, czy nalać tylko powyżej MINimum i czy wystarczy raz (przy założeniu, że nie cieknie), czy się np zapowietrzył układ i na kilka razy - w ogóle jaką technikę przyjąć |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-11-2007, 12:39
|
|
|
Adonay napisał/a: | No no ładna dyskusja, ale powiedzta mi, czy nalać tylko powyżej MINimum i czy wystarczy raz (przy założeniu, że nie cieknie), czy się np zapowietrzył układ i na kilka razy - w ogóle jaką technikę przyjąć |
Wlać tyle żeby płyn był widoczny w zbiorniczku wyrównawczym.
A za takie eksploatowanie auta to masz
Tacy katownicy jeżdzą a później się ludzie dziwią że się auta psują albo coś siada, tak się nie robi. Czy Ty jesli grając powiedzmy w piłke, złapiesz kontuzję taką że chodzisz nie możesz to mimo tego grasz dalej ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 12:43
|
|
|
Hipo napisał/a: | Wlać tyle żeby płyn był widoczny w zbiorniczku wyrównawczym |
ok.
Co do eksploatacji - no ja swój błąd zrozumiałem, więcej nie popełnię, ale stało się i się nie odstanie
Po edycji :
no i dolałem na 2 raty...i kurna póki co silnik się w ogóle nie grzeje a powietrze ciepłe do kabiny już leci... no wychodzi na to, że 100% mojej winy - tylko pytanie, gdzie się podział płyn, bo poziom oleju bez zmian. Najwyżej idzie w ziemię, to już pół biedy |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|