Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wywala mi olej na pokrywe zaworow.
Autor Wiadomość
Rado 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 80
Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 23-01-2007, 21:27   wywala mi olej na pokrywe zaworow.

Witam ,mam dziwna przypadlosc amianowicie wymienilem ostatnio olej plus filtr (wiadomo w kpl) i wymienilem uszczelki pod pokrywka zaworow i zaworkami.Wszystko ladnie spasowane ,ladnie docisniete ,dokreceone dodane silikonu na boczki co by podkleilo i ... dupa :sciana: wywala olej po przez wszystkie otwory od srubek zarowno gornych jaki czesc dolnych .Wyglada na pierwszys obiaw ze niby nie poskrecane ale wszystkie sruby skrecane na malym kluczu dynamometrycznym i sprawdzane recznie (nie idzie dokrecic) wiec co to moze byc ??.O dziwo kompresja i cala reszta ok i autko jak bylo zwine i dobrze przyspieszjace (jak na gazniki 1,6) tak jest nadal,ale kurde przy takim czyms to zbankrotuje na oleju :? :doubt:
_________________
Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 %
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-01-2007, 21:34   

A dobrze przeczyściłeś powierzchnie styku ?
Można też mocniej dokręcić śruby albo zastosować uszczelkę gumową ale już bez silikonu zamiast korkowej(przypuszczam, że masz korkową)
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-01-2007, 21:40   

może jednak masz np filtr do D... (zdarza się nawet na nowych np filtronach) i ciśnienie na tyle, że wywala tamtędy bo tamtędy mu najłatwiej, to raz; dwa - może masz ciut przesuniętą/niedopasowaną/jakąś do D uszczelkę i akurat w okolicy śrub łatwo mu uciekać;
filtry co się okazują do D... to już kilka osób na forum ćwiczyło kiedyś o ile pamiętam; co do uszczelki -ja kiedyś kupiłem, byla niby spoko, chyba z 8 zeta czy za 5, ale po 2ch miechach z okolicy śrub puszczała; przy ostatnio wymianie oleju na niby lepsiejszy i fltra wymieniłem znów tą uszczelkę (poprzednia niecały rok była) ale kupioną w opakowaniu fiat-lancia z hologramikiem itp, kosztowała 9 zeta chyba, _wyczyściłem_ porządnie pokrywę zaworów i obudowę silnika z naleciałego starego oleju zasmażonego i syfów, posmarowałem uszczelkę olejem i silnik, _równo_ dokładnie nałożyłem i dokręciłem porządnie przy tym wymieniając na nowe nakrętki i chyba jeden gwint ('śrubę' z dwustronnym gwintem), teraz nie ma tam śladu wycieków, a przedtem malutkie były od wymiany już... poprzednio niby nawet jak dokręciłem to jakoś jednak minimalnie się pociło... nie wywalało by oleju gdyby nie miało którędy... a tak poza tym może masz filtr do D lub coś przytakne lub za dużo oleju, ciśnienie itp za duże i wypchało akurat tamtędy...a metody z silikonem dobre są na momencik, sam się przkonałem, że po czasie, jak Ci gdzieś porządnie zgrzeje się silikon a będziesz chciał potem porządnie uszczelkę jakąś nałożyć/uszczelnić to cię szlag trafi by zdrapać dokładnie stary silikon nie rzeźbiąc i niszcząc reszty...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Rado 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 80
Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 23-01-2007, 22:56   

romano, uszczelka korkowa(oginal fiat -lancia tak jak pisze unknown ), docisnieta pożadnie i sruby dokrecone kluczem dynamometrycznym (wczesniej recznie na hama ale z rozsadkiem) pozniej klucz i sprawdzenie reczne i lipa.Uszczelka wymieniana dwa razy (dlatego pisze bo nie mam pomyslu) tak samo z filtrem(jeden byl filtronu drugi byl zamiennikiem firmy 4max teraz na powrot filtron) .oleju po zalaniu na zimno (wiadomo autko podczas wymiany zestyglo a tym bardziej ze bylem z rana a robione bylo dopiero po poludniu) zalane 3,5 litra oleju.Wskazywalo ciutke malawo zostala zrobiona dolewka i jakos tak wyszlo po czekani (20 minut) i zmierzeniu ze bylo ciutke powyzej 0,70+-0,75 na bagnecie.Robil mi to gosciu co zajmowal sie wczesniej moim kadziem i znam go ze jest dobry tym bardziej ze uczciwy i uczciwie mu place (nieraz dostanie bonus w formie zgrzewki,wiec raczej nie oszukuje).Nie wiem co jutro jade do niego niechaj dlubie dalej moze dojdzie w koncu co to jest nie tak.
_________________
Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 %
     assistance
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 24-01-2007, 16:32   

może za dużo oleju wlane ja tak kiedyś przesadziłem i po jakimś czasie wywalało mi dosłownie wszystkimi uszcelkaimi i uszczelniaczami (za duże ciśnienie) jak spusciłem i wlałem mniej oczywiscie ten sam olej to pomogło ale i tak musiałem kupic kpl. uszczelek i zakładać jeszcze raz :( być może masz za dużo oleju sprawdz
  
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2007, 22:59   

Przypuszczalnie może też być zatkana odma i ciśnienie wyrzuca olej, gdzie tylko znajdzie jakąś szparę.
  
 
Rado 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 80
Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-01-2007, 06:50   

Okazało sie ze jest za duzo oleju,rozwalony korek od bagnetu oleju(ta gumka) ,zostal wymieniony i co najgorsze to rozpekla sie (zrobily sie szczelinki i juz sa pospawane) przykrywka od zaworow.Teraz szukam nowej i nowego orginalnego bagnetu bo mam przerobiony i dopasowany od golfa ale wiadono co orginal to orginal. :sciana: :doubt:
_________________
Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 %
     assistance
 
 
Tommec 
witamy nowego


Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 2
Skąd: Błonie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-11-2007, 10:50   

Witam
Chciałbym wrócić jeszcze do wycieku spod pokrywy zaworów. Podczas wymiany uszczelki, po zdjęciu pokrywy widać, że poziom oleju w zagłębienich przy wałku rozrządu jest na tyle wysoki, że aż wylał mi się na zewnątrz ? Czy to jest prawidłowe ?
_________________
OOOO C4 AVANT 2,8 q
//// Tipo 1,4
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-11-2007, 16:13   

To nie poziom oleju jest tak wysoki, po prostu w czasie pracy silnika jest on rozbryzgiwany i sciekająć po deklu zbiera się on w tamtym miejscu. Zdjęcie dekla powoduje to co scieknie i stoi w tym dołku, po prostu sie wyleje.

Jest to prawidłowe.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Tommec 
witamy nowego


Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 2
Skąd: Błonie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-11-2007, 18:54   

Hipo napisał/a:
To nie poziom oleju jest tak wysoki

Zgadza się, zdaję sobie sprawę, że to nie ogólny poziom oleju w silniku sięga, aż po dekiel :D
Chodziło mi rzeczywiście o poziom oleju w tych zagłębieniach koło wałka rozrządu. Dzięki za wyjaśnienie. Pozdrawiam.
_________________
OOOO C4 AVANT 2,8 q
//// Tipo 1,4
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load