|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wywala mi olej na pokrywe zaworow. |
Autor |
Wiadomość |
Rado
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 80 Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-01-2007, 21:27 wywala mi olej na pokrywe zaworow.
|
|
|
Witam ,mam dziwna przypadlosc amianowicie wymienilem ostatnio olej plus filtr (wiadomo w kpl) i wymienilem uszczelki pod pokrywka zaworow i zaworkami.Wszystko ladnie spasowane ,ladnie docisniete ,dokreceone dodane silikonu na boczki co by podkleilo i ... dupa wywala olej po przez wszystkie otwory od srubek zarowno gornych jaki czesc dolnych .Wyglada na pierwszys obiaw ze niby nie poskrecane ale wszystkie sruby skrecane na malym kluczu dynamometrycznym i sprawdzane recznie (nie idzie dokrecic) wiec co to moze byc ??.O dziwo kompresja i cala reszta ok i autko jak bylo zwine i dobrze przyspieszjace (jak na gazniki 1,6) tak jest nadal,ale kurde przy takim czyms to zbankrotuje na oleju |
_________________ Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 % |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 21:34
|
|
|
A dobrze przeczyściłeś powierzchnie styku ?
Można też mocniej dokręcić śruby albo zastosować uszczelkę gumową ale już bez silikonu zamiast korkowej(przypuszczam, że masz korkową) |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 21:40
|
|
|
może jednak masz np filtr do D... (zdarza się nawet na nowych np filtronach) i ciśnienie na tyle, że wywala tamtędy bo tamtędy mu najłatwiej, to raz; dwa - może masz ciut przesuniętą/niedopasowaną/jakąś do D uszczelkę i akurat w okolicy śrub łatwo mu uciekać;
filtry co się okazują do D... to już kilka osób na forum ćwiczyło kiedyś o ile pamiętam; co do uszczelki -ja kiedyś kupiłem, byla niby spoko, chyba z 8 zeta czy za 5, ale po 2ch miechach z okolicy śrub puszczała; przy ostatnio wymianie oleju na niby lepsiejszy i fltra wymieniłem znów tą uszczelkę (poprzednia niecały rok była) ale kupioną w opakowaniu fiat-lancia z hologramikiem itp, kosztowała 9 zeta chyba, _wyczyściłem_ porządnie pokrywę zaworów i obudowę silnika z naleciałego starego oleju zasmażonego i syfów, posmarowałem uszczelkę olejem i silnik, _równo_ dokładnie nałożyłem i dokręciłem porządnie przy tym wymieniając na nowe nakrętki i chyba jeden gwint ('śrubę' z dwustronnym gwintem), teraz nie ma tam śladu wycieków, a przedtem malutkie były od wymiany już... poprzednio niby nawet jak dokręciłem to jakoś jednak minimalnie się pociło... nie wywalało by oleju gdyby nie miało którędy... a tak poza tym może masz filtr do D lub coś przytakne lub za dużo oleju, ciśnienie itp za duże i wypchało akurat tamtędy...a metody z silikonem dobre są na momencik, sam się przkonałem, że po czasie, jak Ci gdzieś porządnie zgrzeje się silikon a będziesz chciał potem porządnie uszczelkę jakąś nałożyć/uszczelnić to cię szlag trafi by zdrapać dokładnie stary silikon nie rzeźbiąc i niszcząc reszty... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Rado
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 80 Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-01-2007, 22:56
|
|
|
romano, uszczelka korkowa(oginal fiat -lancia tak jak pisze unknown ), docisnieta pożadnie i sruby dokrecone kluczem dynamometrycznym (wczesniej recznie na hama ale z rozsadkiem) pozniej klucz i sprawdzenie reczne i lipa.Uszczelka wymieniana dwa razy (dlatego pisze bo nie mam pomyslu) tak samo z filtrem(jeden byl filtronu drugi byl zamiennikiem firmy 4max teraz na powrot filtron) .oleju po zalaniu na zimno (wiadomo autko podczas wymiany zestyglo a tym bardziej ze bylem z rana a robione bylo dopiero po poludniu) zalane 3,5 litra oleju.Wskazywalo ciutke malawo zostala zrobiona dolewka i jakos tak wyszlo po czekani (20 minut) i zmierzeniu ze bylo ciutke powyzej 0,70+-0,75 na bagnecie.Robil mi to gosciu co zajmowal sie wczesniej moim kadziem i znam go ze jest dobry tym bardziej ze uczciwy i uczciwie mu place (nieraz dostanie bonus w formie zgrzewki,wiec raczej nie oszukuje).Nie wiem co jutro jade do niego niechaj dlubie dalej moze dojdzie w koncu co to jest nie tak. |
_________________ Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 % |
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2007, 16:32
|
|
|
może za dużo oleju wlane ja tak kiedyś przesadziłem i po jakimś czasie wywalało mi dosłownie wszystkimi uszcelkaimi i uszczelniaczami (za duże ciśnienie) jak spusciłem i wlałem mniej oczywiscie ten sam olej to pomogło ale i tak musiałem kupic kpl. uszczelek i zakładać jeszcze raz być może masz za dużo oleju sprawdz |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2007, 22:59
|
|
|
Przypuszczalnie może też być zatkana odma i ciśnienie wyrzuca olej, gdzie tylko znajdzie jakąś szparę. |
|
|
|
|
Rado
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 80 Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-01-2007, 06:50
|
|
|
Okazało sie ze jest za duzo oleju,rozwalony korek od bagnetu oleju(ta gumka) ,zostal wymieniony i co najgorsze to rozpekla sie (zrobily sie szczelinki i juz sa pospawane) przykrywka od zaworow.Teraz szukam nowej i nowego orginalnego bagnetu bo mam przerobiony i dopasowany od golfa ale wiadono co orginal to orginal. |
_________________ Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 % |
|
|
|
|
Tommec
witamy nowego
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 2 Skąd: Błonie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-11-2007, 10:50
|
|
|
Witam
Chciałbym wrócić jeszcze do wycieku spod pokrywy zaworów. Podczas wymiany uszczelki, po zdjęciu pokrywy widać, że poziom oleju w zagłębienich przy wałku rozrządu jest na tyle wysoki, że aż wylał mi się na zewnątrz ? Czy to jest prawidłowe ? |
_________________ OOOO C4 AVANT 2,8 q
//// Tipo 1,4 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-11-2007, 16:13
|
|
|
To nie poziom oleju jest tak wysoki, po prostu w czasie pracy silnika jest on rozbryzgiwany i sciekająć po deklu zbiera się on w tamtym miejscu. Zdjęcie dekla powoduje to co scieknie i stoi w tym dołku, po prostu sie wyleje.
Jest to prawidłowe. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Tommec
witamy nowego
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 2 Skąd: Błonie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-11-2007, 18:54
|
|
|
Hipo napisał/a: | To nie poziom oleju jest tak wysoki |
Zgadza się, zdaję sobie sprawę, że to nie ogólny poziom oleju w silniku sięga, aż po dekiel
Chodziło mi rzeczywiście o poziom oleju w tych zagłębieniach koło wałka rozrządu. Dzięki za wyjaśnienie. Pozdrawiam. |
_________________ OOOO C4 AVANT 2,8 q
//// Tipo 1,4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|