wysokie spalanie |
Autor |
Wiadomość |
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-10-2013, 17:35 wysokie spalanie
|
|
|
witam piszę w imieniu szwagra któremu tempra zaczeła palić około 14.l na sto jaka może byc przyczyna? podejrzewam sonde lambde jak ją można sprawdzic? jak odpaliliśmy auto to odpeliśmy sonde ale nie było zmiany w obrotach auta ani nic nie zmieniło sie w ilosci podawania paliwa przez wtrysk silnik na jednopunkcie |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-10-2013, 20:54
|
|
|
Sondę to tylko raczej na kompie sprawdzisz , może być też wina wtryskiwacza albo modułu zapłonu , a jaki to silnik ? i 14l benzyny czy gazu pali ? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2013, 21:50
|
|
|
brodwey, sonde bardzo latwo sprawdzic zwyklym miernikiem.Najpierw miedzy dwa biale przewody podlaczamy omomierz(na odpietym wtyku)To jest obwod grzalki.Wynik ma byc rzedu kilku omow.Kazdy inny lub brak obwodu swiadczy o uszkodzeniu grzalki a tym samym i sondy.
Nastepnie nagrzewamy silnik i sonde(zaczyna pracowac dopiero powyzej 350st.C w nizszej jest ,,martwa"i zachowuje sie tak samo jak uszkodzona)Najlepiej robic to po jezdzie gdy caly wydech i silnik jest rozgrzany lub przytrzymac minute czy dwie na postoju obroty ok.3000.Silnik conajmniej 80 st,sonda conajmniej 350 i dopiero mozemy mierzyc.Miedzy czarny przewod sygnalowy sondy a mase wpinamy woltomierz o zakresie 1V(nie odlaczamy przy tym sondy od instalacji auta-najlepiej wbic sie szpilka w przewod)Napiecie powinno oscylowac w zakresie 0-1V ze zmianami mniej wiecej co sekunde.Najlepiej widac to na woltomierzu analogowym ale cyfrowym tez sie da.Stala wartosc bez zmian lub napiecie 0V swiadczy o uszkodzeniu sondy.Jesli na mierniku cyfrowym widzimy ze napiecie ciagle sie zmienia i miernik ciagle pokazuje rozne wartosci to znaczy ze sonda ok.Probkowanie sondy najwolniejsze jest na wolnych obrotach(czasem sonda na wolnych potrafi nawet ostygnac na tyle ze przestaje dzialac)Gdy dodamy ,,gazu"sonda powinna znowu zaczac probkowac i analogicznie czym wyzsze obroty tym zmiany coraz czestsze.Prawda ze proste |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-10-2013, 15:51
|
|
|
pit14 napisał/a: | Sondę to tylko raczej na kompie sprawdzisz , może być też wina wtryskiwacza albo modułu zapłonu , a jaki to silnik ? i 14l benzyny czy gazu pali ? |
silnik 1,6 benzyna na jednopunkcie
** Dodano: 16-10-2013, 17:49 **
shagger78 napisał/a: | brodwey, sonde bardzo latwo sprawdzic zwyklym miernikiem.Najpierw miedzy dwa biale przewody podlaczamy omomierz(na odpietym wtyku)To jest obwod grzalki.Wynik ma byc rzedu kilku omow.Kazdy inny lub brak obwodu swiadczy o uszkodzeniu grzalki a tym samym i sondy.
Nastepnie nagrzewamy silnik i sonde(zaczyna pracowac dopiero powyzej 350st.C w nizszej jest ,,martwa"i zachowuje sie tak samo jak uszkodzona)Najlepiej robic to po jezdzie gdy caly wydech i silnik jest rozgrzany lub przytrzymac minute czy dwie na postoju obroty ok.3000.Silnik conajmniej 80 st,sonda conajmniej 350 i dopiero mozemy mierzyc.Miedzy czarny przewod sygnalowy sondy a mase wpinamy woltomierz o zakresie 1V(nie odlaczamy przy tym sondy od instalacji auta-najlepiej wbic sie szpilka w przewod)Napiecie powinno oscylowac w zakresie 0-1V ze zmianami mniej wiecej co sekunde.Najlepiej widac to na woltomierzu analogowym ale cyfrowym tez sie da.Stala wartosc bez zmian lub napiecie 0V swiadczy o uszkodzeniu sondy.Jesli na mierniku cyfrowym widzimy ze napiecie ciagle sie zmienia i miernik ciagle pokazuje rozne wartosci to znaczy ze sonda ok.Probkowanie sondy najwolniejsze jest na wolnych obrotach(czasem sonda na wolnych potrafi nawet ostygnac na tyle ze przestaje dzialac)Gdy dodamy ,,gazu"sonda powinna znowu zaczac probkowac i analogicznie czym wyzsze obroty tym zmiany coraz czestsze.Prawda ze proste | a więc po podpięciu omomierza do białych przewodów obwód jest natomiast po podpięciu do czarnego kabla i do masy pokazało mi 0.25- 0.26 V i co około senkundy się wachało raz 0.26 raz 0.25 v mierzyłem miernikiem cyfrowym i nie wiem czy to dobrze a i jeszcze pytanie czy po odpeciu czujnika temp tego niebieskiego silnik powinien jakoś zareagować? u mnie nie ma zadnej różnicy |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-10-2013, 20:49
|
|
|
brodwey, jesli masz silnik 835.C1.000 to moge pomierzyc czujniki jesli potrzeba bo mam wlasnie taki u siebie.Wahania napiecia na sondzie powinny byc wieksze.U mnie oscylacja jest w granicach 0.2-0.9V.I tak na zmiane co sekunde.Gdy wyjezdzam zimnym sonda rozgrzewa sie i zaczyna oscylowac po ok.1-2 km i tak powinno byc tez u Ciebie.Z tego co pamietam odpiecie niebieskiego czujnia temp.powodowalo wyrazna zmiane wolnych obrotow.Na fiatecuscan zdjecie tej wtyczki powodowalo ze komp widzial temperature silnika stale 99st.C.
Na zimnym silniku po dluzszym postoju zmierz opornosc tego czujnika i porownaj z czujnikiem temp.powietrza zasysanego tego co jest obok wtrysku.Brazowa lub szara wtyczka 4 pin za przepustnica(nie pamietam ktore piny)Wyniki obu czujnikow powinny byc mniej wiecej takie same.
Dla przypomnienia zdjecie silnika 835.C1.000.Fotke zrobilem wczoraj po myciu
|
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-10-2013, 11:50
|
|
|
shagger78 napisał/a: | brodwey, jesli masz silnik 835.C1.000 to moge pomierzyc czujniki jesli potrzeba bo mam wlasnie taki u siebie.Wahania napiecia na sondzie powinny byc wieksze.U mnie oscylacja jest w granicach 0.2-0.9V.I tak na zmiane co sekunde.Gdy wyjezdzam zimnym sonda rozgrzewa sie i zaczyna oscylowac po ok.1-2 km i tak powinno byc tez u Ciebie.Z tego co pamietam odpiecie niebieskiego czujnia temp.powodowalo wyrazna zmiane wolnych obrotow.Na fiatecuscan zdjecie tej wtyczki powodowalo ze komp widzial temperature silnika stale 99st.C.
Na zimnym silniku po dluzszym postoju zmierz opornosc tego czujnika i porownaj z czujnikiem temp.powietrza zasysanego tego co jest obok wtrysku.Brazowa lub szara wtyczka 4 pin za przepustnica(nie pamietam ktore piny)Wyniki obu czujnikow powinny byc mniej wiecej takie same.
Dla przypomnienia zdjecie silnika 835.C1.000.Fotke zrobilem wczoraj po myciu
[url=http://forum.tempra....092.jpg]Obrazek[/url] |
Silnik: 159 A3.046 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-10-2013, 14:52
|
|
|
To praktycznie ten sam osprzęt na monomotroniku dobry jest pomiar sondy miernikiem cyfrowym tylko pytanie czy wpiąłeś się w oba przewody bo jak w jeden i masę to mogłeś się wpiąć w masowy i cyfrowy miernik pokaże ale nie to co trzeba :-( najpewniejsze jest podpięcie pod kompa . Miernik pokazuje że sonda działa ale nie pokazuje dokładnie pracy jej co do składu mieszanki oprócz tego miernik nie pokazuje błędów które pojawiają się z powodu fixowania sondy |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-10-2013, 14:57
|
|
|
kurcze na kompa muszę poczekać aż do poniedziałku ale jest chyba jakaś zmiana panowie bo wczoraj zrobiłem reset komputera i okazało się że zaczeło wypalać świece już nie są z czarną sadzą tylko zaczeły się robić koloru kakao ale po odpaleniu na zimnym troche nierówne są obroty i nie odpala za pierwszym razem tylko za drugim i to tak z oporem ale jak się nagrzeje i go zgaszę to ciepły odpala od strzału |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-10-2013, 15:45
|
|
|
Reset kompa za pomoca zdjec ia klemy nie powoduje ze usuniemy wszystkie bledy.przekonalem sie o tym osobiscie.Niemniej jednak ten zabieg czesto pomaga choc usterka zapewne wroci no chyba ze masz lpg zamontowane to wtedy nie ma co liczyc ze po dluzszej eksploatacji i podpieciu do kompa bedzie brak bledow. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-10-2013, 15:47
|
|
|
nie mam lpg ,i zdaję sobie sprawę że reset to tylko tymczasowe rozwiązanie
** Dodano: 17-10-2013, 16:49 **
a wie ktoś może czy można zakupić jakiś interfejs żeby samemu pobawić sie z diagnostykę ? silnika w domu? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-10-2013, 20:25
|
|
|
interfejs do diagnostyki kupisz wszędzie np.tu http://viaken.pl/pl/diagn...i-j-polang.html gorzej z kompem do obsługi potrzebny jest z dwoma portami com widzianymi z dosa np. california access ca6100 ale taki netbook to 1- antyk 2- "biały kruk" na aukcjach |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-10-2013, 21:06
|
|
|
brodwey, tu masz opisana cala moja walke z diagnostyka tipo
http://forum.tempra.org/t...owa-vt22669.htm |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-10-2013, 00:25
|
|
|
pit14 napisał/a: | interfejs do diagnostyki kupisz wszędzie np.tu http://viaken.pl/pl/diagn...i-j-polang.html gorzej z kompem do obsługi potrzebny jest z dwoma portami com widzianymi z dosa np. california access ca6100 ale taki netbook to 1- antyk 2- "biały kruk" na aukcjach |
Obecnie wystarczy interfejs do Fiata z wtyczką 3pin na usb i program multi ecu scan...no i oczywiście laptop z usb |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-10-2013, 08:34
|
|
|
No tak ( może się mylę ) ale scany na usb obsługują roczniki po 96 a t.t były wcześniej no i czy program obsługuje motronika i jetronika bo t.r 1,4-1,6 mają takie moduły wtrysku tu nie chodzi też o 3 pinowe gniazdo bo moja maryśka takie ma ale o obsługę -program |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-10-2013, 11:34
|
|
|
pit14 napisał/a: | No tak ( może się mylę ) ale scany na usb obsługują roczniki po 96 a t.t były wcześniej no i czy program obsługuje motronika i jetronika bo t.r 1,4-1,6 mają takie moduły wtrysku tu nie chodzi też o 3 pinowe gniazdo bo moja maryśka takie ma ale o obsługę -program |
Nie jest już tak jak piszesz, MultiEcuScan od kilku wersji ma obsługę motronika z Tipo/Tempra/Delta. Działa bezproblemowo. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-10-2013, 13:37
|
|
|
No to daj linka który |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-10-2013, 20:54
|
|
|
świetnie trafione ! szkoda tylko że po k- line a brak l-line . Pracowałeś na tym scanie ? i nie zapodawaj linka po english bo wyślę Ci po chińsku
** Dodano: 18-10-2013, 21:58 **
daj koledze brodwey, konkretny scan który zbada jego auto 1,6 monomotronic |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-10-2013, 22:00
|
|
|
pit14 napisał/a: | świetnie trafione ! szkoda tylko że po k- line a brak l-line . Pracowałeś na tym scanie ? i nie zapodawaj linka po english bo wyślę Ci po chińsku
** Dodano: 18-10-2013, 21:58 **
daj koledze brodwey, konkretny scan który zbada jego auto 1,6 monomotronic |
Jakbym nie wiedział, że działa to bym nie dawał, więc nie wiem w czym problem...w tych kilku słowach po angielsku? Mam ten sam silnik i program działa ze wspomnianym interfejsem. Wyślij po chińsku |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-10-2013, 19:50
|
|
|
brodwey, sorki pomyłka masz mono-jetronik a to troszeczkę różnica , zdziwiłem się jak zadałeś pytanie odnośnie oringa na rozdzielaczu a w monomotroniku jest w tym miejscu cewka tak więc jetronika sprawdzi tylko stary euroscan |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-10-2013, 07:15
|
|
|
nie ma sprawy wszyscy jesteśmy tylko ludzmi |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2013, 07:05
|
|
|
Moj 1.6 i.e dalo sie skomunikowac tylko z MES1.2R+niebieski kabel z przejsciowka 3 pin od viakena.Euroscan nie zadzialal z tym silnikiem. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-10-2013, 20:08
|
|
|
obejrzałem Twoją walkę z modułami i scanami ja mam euroscana do takich modeli baaardzo starego typu PIC i czyta te stare modele |
|
|
|
|
|