Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
świece
Autor Wiadomość
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-10-2013, 16:41   świece

jeszcze raz ja otóż dziś wykręciłem swiece i okazało się że wszystkie są w czarnym nadarze jaka może być przyczyna? kable kopułka palec nowe
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-10-2013, 18:48   

czarne świece to raczej nieszczelność , spala olej czyli pierścienie albo uszczelniacze :(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-10-2013, 19:01   

pit14 napisał/a:
czarne świece to raczej nieszczelność , spala olej czyli pierścienie albo uszczelniacze :(

Kurcze blaszka :( pół biedy jeżeli uszczelniacze gorzej jezeli pierścienie
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-10-2013, 19:09   

czy to czy to , to i tak prze...... głowica do zdjęcia :( podjedź i sprawdź ciśnienie garków wtedy wykluczysz pierścienie i pytanie (może głupie bo każdy samochód bierze olej ) ale czy bierze i ile ?

** Dodano: 07-10-2013, 20:13 **
a jak z mocą ? idzie ok czy muli ? i jaki dym daje przy przyspieszaniu może tylko uszczelniacze (taniej)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-10-2013, 19:14   

pit14 napisał/a:
czy to czy to , to i tak prze...... głowica do zdjęcia :( podjedź i sprawdź ciśnienie garków wtedy wykluczysz pierścienie i pytanie (może głupie bo każdy samochód bierze olej ) ale czy bierze i ile ?

co prawda to prawda głowica do zdjęcia kurcze oleju ostatnio mi zaczeło ubywać napewno tylko nie wiem konkretnie ile na bagnecie jest mniej no i jak porównywałem przez korek wlewu oleju to poziom jest inny jak spłynie obserwowałem przez 3 dni objawy kopci na bialo przy odpalaniu i do momentu nagrzania ,rano chodzi nierówno na zimnym
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-10-2013, 19:18   

brodwey, ale jeśli pali i jeździ to nie ruszaj , cena remontu :red_kartka: lepiej drugi silnik wsadzić i dalej jeździć , szkoda że masz 1,6 odnośnie tłoków to mam ale 1,4 z dobrymi pierścieniami
     assistance   Moneta
 
 skype
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-10-2013, 19:23   

pit14 napisał/a:
brodwey, ale jeśli pali i jeździ to nie ruszaj , cena remontu :red_kartka: lepiej drugi silnik wsadzić i dalej jeździć , szkoda że masz 1,6 odnośnie tłoków to mam ale 1,4 z dobrymi pierścieniami

no tak tylko nigdy nie ma pewności w jakim stanie kupi sie silnik pojadę zrobię pomiar ciśnienia na cylindrach moze będe mądrzejszy a jakie sa objawy padniętych pierścieni?
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-10-2013, 19:28   

chodzi mi czy kopci przy obciążeniu czyli dodawaniu gazu jeśli rano po odpaleniu jest biały dym to ni ma strachu z pierścieniami
     assistance   Moneta
 
 skype
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-10-2013, 19:33   

pit14 napisał/a:
chodzi mi czy kopci przy obciążeniu czyli dodawaniu gazu jeśli rano po odpaleniu jest biały dym to ni ma strachu z pierścieniami

tylko jak jest zimny to kopci na biało przy odpalaniu no i na wolnych obrotach jak stoje na światłach ale teraz to już taka temperatura jest rano jak jest ciepły to nie widać dymu ,słyszałem też że jak czarne świece to problem jest z zapłonem lub mieszanką paliwową ale nie znam sie na tym
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-10-2013, 18:47   

masz 1,6 i.e tak więc zapłon jest nieregulowany teoretycznie , mieszanką steruje sonda i sterownik co możesz sprawdzić na zwykłym euroscanie czy wszystko ok gorzej z digiplexem podobno są programy do sprawdzenia ale ja się na ten temat nie wypowiem :( bo nie wiem i jeszcze pytanie czy jak po wykręceniu świec zobaczyłeś że są czarne to jak wyglądał gwint - był czysty czy zaolejony (o ile nie masz wycieku z silnika)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2013, 21:37   

Mam 1.6 i.e na jednopunkcie boscha.Motor 835C1.000.Po przejechaniu 5 tys km na nowych swiecach wykrecilem je by zobaczyc jak wygladaja.Dwie srodkowe byly lekko czarne.Z 1 i 4 cyl jasniejsze.Nikt mi nie potrafil wyjasnic czemu tak jest.Sporo tez zalezy od stylu jazdy chociaz u mnie mozna powiedziec ze zadnego dymu nigdy nie widac.Oleju bierze niewiele.Czasem wystarczy zastosowac ,,cieplejsze"swiece a nie takie jak z katalogu wychodza i problem zniknie.Czarne swiece moga oznaczac tez za bogata mieszanke ale w tym silniku nie ma mozliwosci zadnych regulacji ani skladu mieszanki ani zaplonu-o wszystkim decyduje sterownik silnika.Jesli pali za duzo moze byc lejacy wtryskiwacz lub padnieta sonda.Diagnostyka komputerowa by sie przydala na poczatek.

W bylym tipo 2.0 mialem tak ze jak jezdzilem wolno parowalo z rury wydechowej tak ze wygladalo na padnieta uszczelke pod glowica ale plynu nie ubywalo,temp.silnika w normie.Ale wystarczylo zrobic szybsza jazde na odcinku conajmniej 10 km i problem ustwpowal na jakies 2 tyg.Oczywiscie najgorzej bylo jesienia i zima bo latem tej pary prawie nie bylo.Jezdzac wolno nie dalo sie pozbyc pary z tlumika.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-10-2013, 14:39   

pit14 napisał/a:
masz 1,6 i.e tak więc zapłon jest nieregulowany teoretycznie , mieszanką steruje sonda i sterownik co możesz sprawdzić na zwykłym euroscanie czy wszystko ok gorzej z digiplexem podobno są programy do sprawdzenia ale ja się na ten temat nie wypowiem :( bo nie wiem i jeszcze pytanie czy jak po wykręceniu świec zobaczyłeś że są czarne to jak wyglądał gwint - był czysty czy zaolejony (o ile nie masz wycieku z silnika)
gwinty są lekko zaolejone we wszystkich świecach

** Dodano: 09-10-2013, 15:41 **
shagger78 napisał/a:
Mam 1.6 i.e na jednopunkcie boscha.Motor 835C1.000.Po przejechaniu 5 tys km na nowych swiecach wykrecilem je by zobaczyc jak wygladaja.Dwie srodkowe byly lekko czarne.Z 1 i 4 cyl jasniejsze.Nikt mi nie potrafil wyjasnic czemu tak jest.Sporo tez zalezy od stylu jazdy chociaz u mnie mozna powiedziec ze zadnego dymu nigdy nie widac.Oleju bierze niewiele.Czasem wystarczy zastosowac ,,cieplejsze"swiece a nie takie jak z katalogu wychodza i problem zniknie.Czarne swiece moga oznaczac tez za bogata mieszanke ale w tym silniku nie ma mozliwosci zadnych regulacji ani skladu mieszanki ani zaplonu-o wszystkim decyduje sterownik silnika.Jesli pali za duzo moze byc lejacy wtryskiwacz lub padnieta sonda.Diagnostyka komputerowa by sie przydala na poczatek.

W bylym tipo 2.0 mialem tak ze jak jezdzilem wolno parowalo z rury wydechowej tak ze wygladalo na padnieta uszczelke pod glowica ale plynu nie ubywalo,temp.silnika w normie.Ale wystarczylo zrobic szybsza jazde na odcinku conajmniej 10 km i problem ustwpowal na jakies 2 tyg.Oczywiscie najgorzej bylo jesienia i zima bo latem tej pary prawie nie bylo.Jezdzac wolno nie dalo sie pozbyc pary z tlumika.
właśnie mi to wygląda na bogatą mieszankę jutro zrobię diadnostykę na kompie oraz pomiar ciśnienia cylindrów i podmnienie wtryskiwacz mam jakieś 2 zapasowe

** Dodano: 09-10-2013, 15:51 **
jeszcze jedno pytanie jakiej firmy polecacie mi świece i przewody zapłonowe kupić do mojego auta?

[

** Dodano: 09-10-2013, 19:06 **
właśnie wróciłem od autka stał nie odpalany od wczoraj ,ale jak go wczoraj gasiłem to spojrzałem przez korek wlewu oleju zeby sprawdzić wzrokowo jego poziom i było go do dolnej krawędzi krzywki wałka a teraz jak spojrzałem to było sucho !! musiałem wlać z 0,5 litra i teraz siega do połowy krzywki najdziwniejsze jest to że na miarce poziomu zawsze był max :|
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-10-2013, 20:32   

świece polecam boscha yttrium np. taką http://www.samli.pl/katal...2onowa%29.html# co do kabli to nie polecam jan-mor :red_kartka: ale magneti nie są złe możesz kupić championki

** Dodano: 09-10-2013, 21:36 **
jeśli świece są czarne to garek bierze olej to normalne bo przy dodaniu ostro gazu musi gdzieś się podziać olej z cylindra i tłoka ale jeśli świeca ma gwint zaolejony a silnik nie puszcza w gniazda świec to jest go za dużo i wina uszczelniaczy lub pierścieni :(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-10-2013, 04:38   

brodwey, co do oleju w glowiczce to rzeczywiscie jest tak jak piszesz.Zawsze zostaje go tam sporo bo splywy oleju umieszczone sa wysoko.Jak zauwazylem szklanki i dol walka zawsze sa zanurzone w oleju bo on nigdy nie splywa.Swoja droga to dobre rozwiazanie bo walek nigdy nie ,,startuje"na sucho.Ale jesli go u Ciebie nie bylo...no dziwna sprawa.Moze auto stalo przechylone i jakims cudem splynal olej.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-10-2013, 06:40   

Też tak może być jak pisze kolega , sprawdź też czy tylną poduchę silnika może uszkodzona i silnik jest nachylony do tyłu jeśli jest wszystko ok to chyba obudowa wałka w szklankach ma luz szklanki mam od 1,4 to wieczorem mogę je zmierzyć mikrometrem i podam wymiar , u kumpla była dziurawa szklanka i tak też się działo
     assistance   Moneta
 
 skype
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-10-2013, 14:08   

pit14 napisał/a:
Też tak może być jak pisze kolega , sprawdź też czy tylną poduchę silnika może uszkodzona i silnik jest nachylony do tyłu jeśli jest wszystko ok to chyba obudowa wałka w szklankach ma luz szklanki mam od 1,4 to wieczorem mogę je zmierzyć mikrometrem i podam wymiar , u kumpla była dziurawa szklanka i tak też się działo
będe naprawdę wdzięczny
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-10-2013, 19:37   

szklanka ma 37mm mierzona suwmiarką - równe , mikrometr mam do 30 :( ale szklanki są stalowe więc jak ucieka olej to raczej obudową rozrządu
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load