dziwne zachowanie przy odpalaniu |
Autor |
Wiadomość |
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-07-2013, 11:43 dziwne zachowanie przy odpalaniu
|
|
|
Witam mam takie pytanie otoz przy odpalaniu moja tempra przez chwilę zachowóje się taj jak by paliła na 2 gary obroty 400 ale za chwile wskakują na 900 i jest ok kable kopułka filtry wszystko nowe świece też i mam pytanie czy przyczyną może byc padnięta uszczelka pod zaworami lub głowicą ?że dostaje jakieś lewe powietrze? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-07-2013, 05:13
|
|
|
Raczej brak kompresji, od tego bym zaczął. Manometr kosztuje style samo co badanie więc opłaca się go zakupić ok 50zł |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-07-2013, 08:49
|
|
|
czyli remont silnika?
** Dodano: 22-07-2013, 10:44 **
a więc pewnie nowe zawory ,uszczelniacze, komplet uszczelek ,planowanie głowicy, i może jeszcze nowe pierścienie ,sporo tego wyjdzie |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-07-2013, 20:40
|
|
|
najpierw zmierz kompresje. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2013, 07:25
|
|
|
Panowie,to chyba nie ten dzial...
A swoja droga po nocy wykrec swiece przed odpalaniem i porownaj jak wygladaja.Wszystkie powinny miec jednakowy kolor.Jesli ktoras zaolejona to masz odpowiedz.W takim wypadku wymiana swiec lub chocby ich wyczyszczenie pomoze ale na krotko.W gre wchodzi remont glowicy lub dolu(pierscienie-cylinder)Dymi na niebiesko po nocy przy pierwszym odpaleniu-chodzi o pierwsze sekundy pracy?Bierze olej? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 23-07-2013, 07:42
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Panowie,to chyba nie ten dzial...
A swoja droga po nocy wykrec swiece przed odpalaniem i porownaj jak wygladaja.Wszystkie powinny miec jednakowy kolor.Jesli ktoras zaolejona to masz odpowiedz.W takim wypadku wymiana swiec lub chocby ich wyczyszczenie pomoze ale na krotko.W gre wchodzi remont glowicy lub dolu(pierscienie-cylinder)Dymi na niebiesko po nocy przy pierwszym odpaleniu-chodzi o pierwsze sekundy pracy?Bierze olej? |
proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu, a w odpowiedzi na zadane pytanie zaraz idę wykrece swiece,po nocy nie dymi na niebiesko oleju też nie bierze jeszcze spojrze na swiece i napiszę |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2013, 08:21
|
|
|
brodwey, albo zrob fote swiec i zamiesc
Przy okazji mozesz je przeczyscic i sprawdzic jak odpali |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 23-07-2013, 08:46
|
|
|
od lewej od strony rozrządu
** Dodano: 23-07-2013, 10:17 **
dodam jeszcze tylko że w płynie chłodniczym nie ma oznak oleju .oraz w oleju nie ma kropel płynu ora pod korkiem oleju nie gromadzi się żaden osad |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-07-2013, 19:46
|
|
|
Jak świece nowe to ciężko coś po nich wnioskować. Jakbyś przejeździł na nich kilkaset km to może. Na razie wyglądają czysto i normalnie. Sprawdź kompresję, w drugiej kolejności luz zaworowy. Nie bez znaczenia może też być moduł zapłonowy digiplex2 czasem się psują, wtedy są problemy jak nazwa wskazuje z zapłonem.
** Dodano: 23-07-2013, 20:48 **
P.S: jest LPG? Zapalasz na LPG czy na benzynie? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 23-07-2013, 21:46
|
|
|
swiece wymieniałem w marcu przejechałem na nich jakieś 2tyś gazu nie mam w swoim aucie jutro bede miał pomiar kompresji |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2013, 21:56
|
|
|
Szkoda ze nie ma zdjecia bardziej z bliska.Niemniej wyglada na to ze 2 cyl.pracuje najlepiej a 2 i 4 najgorzej.Pomiar cisnienia byc moze to potwierdzi. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-07-2013, 05:31
|
|
|
No to jak na 2 tys to wyglądają ok jedynie 2 jest lekko czarnawa co może wróżyć że coś się dzieje na 2 garku. Albo olej albo złe spalanie spowodowane złą kompresją lub złą dawką paliwo / powietrze - np. wytarta krzywka wałka rozrządu lub za duży luz może się do tego przyczynić |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-07-2013, 06:06
|
|
|
Czyli panowie tak czy siak najpierw pomiar kompresji potem dalsza dyskusja zgadza sie? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-07-2013, 06:59
|
|
|
Kompresje musisz zmierzyc-moze to da jakies wskazowki.
Co do wygladu swiec.2 ma zupelnie czysty gwint pozostale sa cale zaolejone.To tez moze byc podpowiedz bo ten olej wciskany jest z cylindrow w gwint.Dziwne ze na 2 swiecy nie ma go wcale.
Mozna jeszcze sprobowac podpatrzyc przez otwor po swiecy(jesli sie da)jak wygladaja denka tlokow.Chodzi o kolor i stan zaolejenia.
Probowales odpalic po wyczyszczeniu swiec?Chodzi o to czy cokolwiek to daje.
U mnie w seju900 przy 115 tys od nowsci rano dymi przez pierwsze kilka sekund bardziej na niebiesko.Jak jest chlodniej potrafi nie zaskoczyc odrazu na 4 garkach.Swiece sa zaolejone.Po nocy olej z glowicy obcieka po zaworach do komory spalania przez nieszczelne uszczelniacze zaworow stad niebieskawy dym rano i czasem nierownomierna praca na zimnym.Pozniej w ciagu dnia nie ma zadnego z tych objawow.Glowica jest do naprawy ale poki co nie robie tego bo nie ma tragedii. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-07-2013, 07:09
|
|
|
no własnie wyczyściłem je wczoraj i przy odpalaniu niby troche lepiej to znaczy obroty około 900 ale tak jakoś trzęsło kierownicą a dymu z tłumika nie było nawet widać nawet chmurki a jeżeli chodzi o te zaolejone gwinty świec to co to może oznaczać ? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-07-2013, 07:40
|
|
|
No wlasnie to ze w komorze spalania za duze ilosci oleju ktory dostaje sie albo przez pierscienie albo nieszczelne uszczelniacze zaworowe.Bo on z gory na dol nie wplynie bo na swiecy masz uszczelke pod kolnierzem.Jedyna droga tego oleju to z cylindra.Ale skoro mowisz nie dymi...
Moze byc rownie dobrze uszkodzony ktorys czujnik temp i na rozruch idzie za duzo paliwa co moze skutkowac zalewaniem swiec.A spalanie jakie wychodzi?
Swoja droga jak znajde czas wykrece swoje swiece i zobacze jak wygladaja po 35 tys.km |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-07-2013, 07:46
|
|
|
pal licho jeżeli to tylko uszczelniacze gorzej by było z pierścieniami już co do spalania to fakt ostatnio mi coś pali wiecej dokładnie ci nie powiem ale odczuwam to po przejechaniu ilości kilometrów wg licznika na danej ilości paliwa ,a dymu faktycznie nie ma sondę lambdę sprawdzałem jest ok ,to jeszcze czujnik ten niebieski można sprawdzić
** Dodano: 24-07-2013, 10:04 **
A więc tak przed chwilą poszedłem odpalić swoją limuzynę i tak po odpaleniu obroty 1000 z rury zero dymu .po około 2 minutach bez gazowania na luzie z rury zaczeło chlapać kroplami wody dymu dalej zero dopiero jak go przygazowałem zaczął lecieć biały dym obroty dalej 1000 z ciekawości odpiełem czujnik temperatury ten niebieski obroty 800 silnik pracuje równo jak go podbiełem obroty na 1000 wskoczyły
** Dodano: 24-07-2013, 12:30 **
i jeszcze jedno pytanko w moim silniku jak w profilu zawory sie reguluje za pomocą płytek? |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-07-2013, 13:51
|
|
|
Płytki |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-07-2013, 22:08
|
|
|
brodwey, na cieplym silniku jak odepniesz niebieski czujnik obroty powinny lekko rosnac wtedy teoretycznie mozna uznac ze czujnik jest sprawny.Mozna tez pokusic sie o pomiar rezystancji przy roznych temperaturach silnika. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-07-2013, 05:32
|
|
|
shagger78 napisał/a: | brodwey, na cieplym silniku jak odepniesz niebieski czujnik obroty powinny lekko rosnac wtedy teoretycznie mozna uznac ze czujnik jest sprawny.Mozna tez pokusic sie o pomiar rezystancji przy roznych temperaturach silnika. |
po odpięciu mają rosnąć? |
|
|
|
|
|