|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanie do bardziej wtajemniczonych |
Autor |
Wiadomość |
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 15:11 Pytanie do bardziej wtajemniczonych
|
|
|
Panowie co odpowiada (steruje) silniczkiem krokowym ?
-komp główny ?
-digiplex2 ?
- sonda lambda ?
- Czy jakieś czujniki typu czujnik temperatury zasysanego powietrza i/lub cieczy chładzacej ?
- Czy jeszcze coś innego ?
Zakładałam nowy temat ponieważ przeszukałem juz nie tylko nasze forum ale tez pól internetu i nic nie mogę znaleźć. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-10-2010, 18:38
|
|
|
ECU - komputer układu wtryskowego na podstawie odczytu czujników tzn:
+ prędkość obrotowa
+ położenie przepustnicy (w układzie nadążnym) do pewnego momentu
+ temperatura silnika
+ temperatura pow. dolotowego (ale to raczej korekcja czasów wtrysku)
+ obciążenie silnika (mapsensor)
+ czujnik CUT OFF
Silnik krokowy działa tylko w kilku fazach pracy silnika identyfikowanych przez ECU na podstawie w/w czujników.
Sonda lambda w algorytmie sterowania silnikiem odpowiada za korekcję czasów wtrysku paliwa, wraz z kilkoma innymi parametrami, ale sama sonda to skład mieszanki paliwowo powietrznej.
Digiplex 2 to układ sterujący zapłonem zawierający mapę zapłonu. Bazując na prędkości obrotowej i podciśnieniu w układzie dolotowym dobiera odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu. |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 20:17
|
|
|
No to teraz zgłupiałem Bo w moim przypadku to moze byc uszkodzone to wszystko ( a z tego co widze to jest w czym wybierać) Kurcze juz jestem gotowy nawet pojechać na kompa ale czy to coś da ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 21:50
|
|
|
Odkrec czujnik polozenia przepustnicy lewastrona przepustnicy zobacz sciezki ale wczesniej odrysuj jak byl zamontowany zeby nie przeklamywalo po ponownym montarzu a dodatkowo poczytaj o czyszczeniu krokowca czesto pomaga |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-10-2010, 07:38
|
|
|
Krokowiec wyczyszczony a nawet podmieniony. Po podłaczeniu na krótko działa wysuwa sie do końca i wsuwa. Problem jest ze sterowaniem bo ssanie nie działa wcale lub działa zbyt krótko... A ile gdzieś tak auto powinno chodzic na ssaniu przy temp powiedzmy z -2 ? I czy krokowiec odpowiada tylko za ssanie czy tez za obroty biegu jałowego ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-10-2010, 09:37
|
|
|
Keray69, krokowiec to tylko silniczek który podpiera przepustnicę,czyli tak jak byś lekko dodawał gazu.Silniczek krokowy jest tylko wykonawcą poleceń które dostaje od ECU czyli od sterownika silnika.W krokowcu jest jeszcze styk który informuje ECU o tym że silniczek dotyka (podpiera) przepustnicę.Sprawdź czy owy styk jest dobry.
Sprawdź przede wszystkim czujnik temperatury wkręcony w kolektor ssący.On jest jednym z najważniejszych czujników.
A jeśli chodzi o tzw ssanie to oprócz podparcia przepustnicy przez silniczek krokowy,ECU wydłuża czas wtrysku,czyli zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa.
Podpięcie pod kompa nie jest złym pomysłem.Zobaczysz jak pracuje sonda lambda,czy czujnik temp. jest dobry,jest też podany czas wtrysku.Jeżeli mechanik jest dobry to powinien wskazać Ci co go boli. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-10-2010, 13:17
|
|
|
Byłem w serwisie fiata na kompie i oto wynik
:
To co zaznaczyłem czerwonymi pętelkami to jest mi nie zrozumiałe:
mam 1.6 sx ie a wyświetliło mi 1.4 Sw i.e ECO
I Co oznacza przy w wtrysku SPI (wzmocniony)
ps. sory za jakosc ale tel...
** Dodano: 11-10-2010, 22:23 **
Nikt nie potrafi mi tego wyjaśnić ? Nie spotkał sie nikt z czymś takim ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|