wyłącznik pompy paliwowej |
Autor |
Wiadomość |
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 17:05 wyłącznik pompy paliwowej
|
|
|
pytanko czy instalując przekaznik wyłączający pompe paliwową podczas jazdy na gazie niszczy się owa pompa , kto ma coś takiego założone proszę o wypowiedz dzięki |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
Maly
witamy nowego
Dołączył: 08 Cze 2006 Posty: 4 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 18:03
|
|
|
ja co prawda nie jeżdżę na gazie ale mój ojczulek tak (peugot 205) i z tego co mi wiadomo jest dokładnie odwrotnie,wyłącznik pompy ma za zadanie wydłużyć jej żywotność i w żaden sposób jej nie niszczyć ważne żeby odpalać na bence żeby się ją czasem "rozruszać".
pozdro |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 18:26
|
|
|
Maly, dobrze prawi!! Właśnie po to jest wyłącznik aby oszczędzać pompę. |
_________________
|
|
|
|
|
Joker
Wiek: 38 Dołączył: 26 Gru 2005 Posty: 108 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 11:33
|
|
|
RaV napisał/a: | Maly, dobrze prawi!! Właśnie po to jest wyłącznik aby oszczędzać pompę. |
A jak z montażem |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 14:03
|
|
|
montuje się przekaźnik połączony ze zmodyfikowanym bezpiecznikiem pompy paliwowej.
działa to tak że w chwili kiedy odpalamy auto na benzynie pompa pracuje i podaje paliwo.
kiedy jednak przełączamy na gaz przekaźnik dostaje napięcie z zaworu gazowego i odcina bezpiecznik pompy paliwowej, która przestaje bez sensu tłoczyć paliwo.
urządzenia takie (najczęściej chałupnicze samoróbki) kupisz za grosze na allegro.
samodzielne wykonanie takiego patentu też nie nastręcza wiele problemu.
pozdrowki
P.S. uprzedzając kolejne pytania - bezpiecznik pompy paliwowej w moim Tipo znajduje się w komorze silnika - po otwarciu klapy, na wprost, na ściance dzielącej komorę silnika od kabiny wysoko zobaczysz czarną skrzyneczkę. po odkręceniu 2 wkrętów ukarzą się dwa bezpieczniki - jeden od sondy lambda drugi od pompy waśnie - jeśli się nie mylę to ten od paliwa jest po prawej patrząc na wprost - czyli po lewej stronie samochodu |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Joker
Wiek: 38 Dołączył: 26 Gru 2005 Posty: 108 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 14:28
|
|
|
czecho napisał/a: |
samodzielne wykonanie takiego patentu też nie nastręcza wiele problemu.
pozdrowki
|
A moge sie wpiąc zwykłym przełącznikiem w kabel zasilający pompe paliwa |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 14:31
|
|
|
no jasne... przekaźnik jest tylko po to żeby działo się to automatycznie kiedy przełączy się zasilanie na LPG... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Joker
Wiek: 38 Dołączył: 26 Gru 2005 Posty: 108 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 14:36
|
|
|
czecho napisał/a: | no jasne... przekaźnik jest tylko po to żeby działo się to automatycznie kiedy przełączy się zasilanie na LPG... |
A ktorędy idzie kabel |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 14:42
|
|
|
nie mam 100% pewności, ale pewnie kabel idzie w wiązce ze wszystkimi kablami które idą z tyłu... najprościej pociągnij sobie kabelek od bezpiecznika, albo od pompy (zależy gdzie chcesz umieścić przełącznik - i jak ci będzie wygodniej) - rozcinając oryginalny i włączając w szereg wyłącznik...
jeśli nie rozumiesz za bardzo co do ciebie napisałem to nie bierz się sam za tą robótkę ;-)
pozdrawiam i życzę powodzenia!
BTW: jeśli kupisz gotowy "automat" za 20PLN na allegro to nie będziesz musiał nic kombinować tylko wyjmiesz bezpiecznik oryginalny i włożysz w jego miejsce tez z zakupionego układu.
pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej walce... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2007, 16:59
|
|
|
Najgorzej mają właściciele gaźnikowców - tam pompa paliwa jest mechaniczna... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 20:12
|
|
|
Dlaczego zaraz najgorzej, jesli wcale nie uzywamy benzyny to co za problem wlac jakieś 5 literkow zeby sobie "biegały" do baku i do pompki itd... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2007, 21:25
|
|
|
MiKuS napisał/a: | Dlaczego zaraz najgorzej, jesli wcale nie uzywamy benzyny to co za problem wlac jakieś 5 literkow zeby sobie "biegały" do baku i do pompki itd... |
Za mało!
Przy takiej ilości paliwa "biegać" będą wszystkie syfy z dna zbiornika... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 21:51
|
|
|
no to trzeba autku zafundowac wyczyszczenie baku + nowe przewody wzdłuz auta i wtedy 0 problemu... Ja taki zabieg dokonałem na jesieni ale bardziej dla potrzeby nowych przewodów, bo na gazie mi benzyna ginęła |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Joker
Wiek: 38 Dołączył: 26 Gru 2005 Posty: 108 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2007, 10:53
|
|
|
A wiązka kabli idzie przez środkowy tunel czy gdzie |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2007, 12:03
|
|
|
Joker napisał/a: | A wiązka kabli idzie przez środkowy tunel czy gdzie |
Z tego co pamiętam to kable od zasilania pompy itp. idą prawym progiem. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Joker
Wiek: 38 Dołączył: 26 Gru 2005 Posty: 108 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2007, 17:21
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Joker napisał/a: | A wiązka kabli idzie przez środkowy tunel czy gdzie |
Z tego co pamiętam to kable od zasilania pompy itp. idą prawym progiem. |
Gdzie znajduje sie bezpiecznik od pompy paliwowej bo na listwie tej przy sprzegle go nie ma |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2007, 18:30
|
|
|
Bezpiecznik od pompy paliwa standardowo powinien być na grodzi miedzy przedziałem silnika a pasażerskim, zapewne zakryty jest plastikowa obudowa mocowana na dwie śrubki od góry.
W 2.0 16V ten bezpiecznik odłącza jednosześnie i zasilanie komputera wtryskowego ale u Ciebie powinno przez niego iść tylko zasilanie pompy paliwa, możesz się natknąć na jeszcze jeden bezpiecznik obok niego, ten drugi jest odpowiedzialny za zasilanie podgrzewania sondy lambda. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-02-2007, 09:12
|
|
|
czecho. napisał/a: | P.S. uprzedzając kolejne pytania - bezpiecznik pompy paliwowej w moim Tipo znajduje się w komorze silnika - po otwarciu klapy, na wprost, na ściance dzielącej komorę silnika od kabiny wysoko zobaczysz czarną skrzyneczkę. po odkręceniu 2 wkrętów ukarzą się dwa bezpieczniki - jeden od sondy lambda drugi od pompy waśnie - jeśli się nie mylę to ten od paliwa jest po prawej patrząc na wprost - czyli po lewej stronie samochodu |
tak odpisałem na post Joker'a - nie zadał sobie jednak trudu żeby przeczytać moją odpowiedź na jego pytanie i na pytanie które jak spodziewałem się zada chwilę później... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Joker
Wiek: 38 Dołączył: 26 Gru 2005 Posty: 108 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-02-2007, 11:01
|
|
|
Jakiś ty wrażliwy
U mnie jest wszystko jak w 2.0 albo 1.8 |
|
|
|
|
Artur
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-02-2007, 11:09
|
|
|
Właśnie zrobiłem sobie taki wyłącznik pompy paliwowej dotego z kontrolką włączenia pompy jest teraz bajer pompa sama się wyłancza dodam że właśnie musiałem wymienić pompe bo mi się spaliła z powodu małego stanu paliwa |
_________________ Tipo 1.6 i.e lpg |
|
|
|
|
seba0921
Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 21 Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 23:03
|
|
|
Paliwo trzeba mieć chociaż Gazolina jest wielka a cena jej mała planuje tez sobie zrobić taki wyłącznik ale ręczny . czy można go wpiąc pod przewód idący do bezpiecznika ? |
_________________ TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2007, 11:12
|
|
|
seba0921 napisał/a: | Paliwo trzeba mieć chociaż Gazolina jest wielka a cena jej mała planuje tez sobie zrobić taki wyłącznik ale ręczny . czy można go wpiąc pod przewód idący do bezpiecznika ? |
To zalezy, w silnikach od 1.4 do 1.6 mozna tak zrobic bo z tego co pamietam pompa ma oddzielny biezpiecznik zasilajacy tylko ja, silniki 1.8 do 2.0 maja jednym bezpiecznikiem zasilana pompe paliwa i komp od wtrysku, jak go wyjmiesz to nie odpalisz wcale auta nawej na LPG wiec trzeba pogrzebac troche glebej w instalacji. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Joker
Wiek: 38 Dołączył: 26 Gru 2005 Posty: 108 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-03-2007, 11:47
|
|
|
Ja sie wpiąłem koło pompy w dwa kable.Tylko ze to zwykły przełącznik nie automat. |
|
|
|
|
LuKaS
Wiek: 43 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 25 Skąd: Leicester
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-03-2007, 09:49
|
|
|
Koledzy taka rada kiedyś szkolili mnie na montażyste instalacji gazowych mam na to uprawnienia i tak wam powiem że po dłuższej eksploatacji wasze wtryskiwacze będą się nadawać do kosza. Pompa paliwa ma działać cały czas ponieważ przelatujące paliwo wychładza wtryskiwacze (wtryskiwacz) i zapobiega zapiekaniu się trzpienia. Wiadomo jest że silnik odpala się na benzynie i trzeba w baku mieć conajmniej 10 literków paliwa, niech sobie to przelatuje; pompa na tym nie cierpi ponieważ też się chłodzi przepływającym paliwem. Jeżeli by miała być odłączana pompa paliwa to w centralce gazowej by istniał taki przekaźnik odcinający. Jeszcze jedna rada po przejechaniu 1000km pozwólcie waszym silnikom też poczuć paliwo i zróbcie jakieś 50-70km na samym paliwku wtedy katalizator troszkę przedmucha się i silnik inaczej popracuje (nie oszczędzajcie na paliwie bo inne części jeszcze drożej was będą kosztować). POZDRAWIAM |
_________________ Fiat Tempra 1,6 gaźnik LPG 93' byłą jest Honda Accord 2.0 1998 (150KM) anglik |
|
|
|
|
techno323
Wiek: 44 Dołączył: 24 Kwi 2007 Posty: 10 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-04-2007, 01:37
|
|
|
Tylko, że jak pompa paliwa działa cały czas to te paliwo jest beznadziejnej jakości ("przefiltrowane i uciekają z niego oktany") i nie nadaje się za bardzo do jeżdzenia.
Wiem to z własnego doświadczenia bo miałem zatankowane auto do pełna i jeździłem z włączoną pompką przez dobre 4 - 5 miesiecy, jak spuściłem paliwo to smierdziało jak rozpuszczalnik a nie jak benzyna. Po nalaniu świeżego paliwa silnik pracował inaczej. |
|
|
|
|
|