Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wyłącznik pompy paliwowej
Autor Wiadomość
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-01-2007, 17:05   wyłącznik pompy paliwowej

pytanko czy instalując przekaznik wyłączający pompe paliwową podczas jazdy na gazie niszczy się owa pompa , kto ma coś takiego założone proszę o wypowiedz dzięki
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
Maly 
witamy nowego


Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 4
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-01-2007, 18:03   

ja co prawda nie jeżdżę na gazie ale mój ojczulek tak (peugot 205) i z tego co mi wiadomo jest dokładnie odwrotnie,wyłącznik pompy ma za zadanie wydłużyć jej żywotność i w żaden sposób jej nie niszczyć ważne żeby odpalać na bence żeby się ją czasem "rozruszać".
pozdro :D
  
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-01-2007, 18:26   

Maly, dobrze prawi!! Właśnie po to jest wyłącznik aby oszczędzać pompę.
_________________

     assistance   Moneta
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2007, 11:33   

RaV napisał/a:
Maly, dobrze prawi!! Właśnie po to jest wyłącznik aby oszczędzać pompę.


A jak z montażem :?:
  
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2007, 14:03   

montuje się przekaźnik połączony ze zmodyfikowanym bezpiecznikiem pompy paliwowej.
działa to tak że w chwili kiedy odpalamy auto na benzynie pompa pracuje i podaje paliwo.
kiedy jednak przełączamy na gaz przekaźnik dostaje napięcie z zaworu gazowego i odcina bezpiecznik pompy paliwowej, która przestaje bez sensu tłoczyć paliwo.
urządzenia takie (najczęściej chałupnicze samoróbki) kupisz za grosze na allegro.
samodzielne wykonanie takiego patentu też nie nastręcza wiele problemu.
pozdrowki

P.S. uprzedzając kolejne pytania - bezpiecznik pompy paliwowej w moim Tipo znajduje się w komorze silnika - po otwarciu klapy, na wprost, na ściance dzielącej komorę silnika od kabiny wysoko zobaczysz czarną skrzyneczkę. po odkręceniu 2 wkrętów ukarzą się dwa bezpieczniki - jeden od sondy lambda drugi od pompy waśnie - jeśli się nie mylę to ten od paliwa jest po prawej patrząc na wprost - czyli po lewej stronie samochodu :)
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2007, 14:28   

czecho napisał/a:

samodzielne wykonanie takiego patentu też nie nastręcza wiele problemu.
pozdrowki



A moge sie wpiąc zwykłym przełącznikiem w kabel zasilający pompe paliwa :?:
  
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2007, 14:31   

no jasne... przekaźnik jest tylko po to żeby działo się to automatycznie kiedy przełączy się zasilanie na LPG...
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2007, 14:36   

czecho napisał/a:
no jasne... przekaźnik jest tylko po to żeby działo się to automatycznie kiedy przełączy się zasilanie na LPG...


A ktorędy idzie kabel :?: :D
  
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2007, 14:42   

nie mam 100% pewności, ale pewnie kabel idzie w wiązce ze wszystkimi kablami które idą z tyłu... najprościej pociągnij sobie kabelek od bezpiecznika, albo od pompy (zależy gdzie chcesz umieścić przełącznik - i jak ci będzie wygodniej) - rozcinając oryginalny i włączając w szereg wyłącznik...
jeśli nie rozumiesz za bardzo co do ciebie napisałem to nie bierz się sam za tą robótkę ;-)
pozdrawiam i życzę powodzenia!
BTW: jeśli kupisz gotowy "automat" za 20PLN na allegro to nie będziesz musiał nic kombinować tylko wyjmiesz bezpiecznik oryginalny i włożysz w jego miejsce tez z zakupionego układu.
pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej walce...
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2007, 16:59   

Najgorzej mają właściciele gaźnikowców - tam pompa paliwa jest mechaniczna...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2007, 20:12   

Dlaczego zaraz najgorzej, jesli wcale nie uzywamy benzyny to co za problem wlac jakieś 5 literkow zeby sobie "biegały" do baku i do pompki itd... :P
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2007, 21:25   

MiKuS napisał/a:
Dlaczego zaraz najgorzej, jesli wcale nie uzywamy benzyny to co za problem wlac jakieś 5 literkow zeby sobie "biegały" do baku i do pompki itd... :P

Za mało!
Przy takiej ilości paliwa "biegać" będą wszystkie syfy z dna zbiornika...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2007, 21:51   

no to trzeba autku zafundowac wyczyszczenie baku + nowe przewody wzdłuz auta i wtedy 0 problemu... Ja taki zabieg dokonałem na jesieni ale bardziej dla potrzeby nowych przewodów, bo na gazie mi benzyna ginęła ;)
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2007, 10:53   

A wiązka kabli idzie przez środkowy tunel czy gdzie :?:
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-01-2007, 12:03   

Joker napisał/a:
A wiązka kabli idzie przez środkowy tunel czy gdzie :?:



Z tego co pamiętam to kable od zasilania pompy itp. idą prawym progiem.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2007, 17:21   

GrzesiekK. napisał/a:
Joker napisał/a:
A wiązka kabli idzie przez środkowy tunel czy gdzie :?:



Z tego co pamiętam to kable od zasilania pompy itp. idą prawym progiem.


Gdzie znajduje sie bezpiecznik od pompy paliwowej bo na listwie tej przy sprzegle go nie ma :(
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-01-2007, 18:30   

Bezpiecznik od pompy paliwa standardowo powinien być na grodzi miedzy przedziałem silnika a pasażerskim, zapewne zakryty jest plastikowa obudowa mocowana na dwie śrubki od góry.
W 2.0 16V ten bezpiecznik odłącza jednosześnie i zasilanie komputera wtryskowego ale u Ciebie powinno przez niego iść tylko zasilanie pompy paliwa, możesz się natknąć na jeszcze jeden bezpiecznik obok niego, ten drugi jest odpowiedzialny za zasilanie podgrzewania sondy lambda.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-02-2007, 09:12   

czecho. napisał/a:
P.S. uprzedzając kolejne pytania - bezpiecznik pompy paliwowej w moim Tipo znajduje się w komorze silnika - po otwarciu klapy, na wprost, na ściance dzielącej komorę silnika od kabiny wysoko zobaczysz czarną skrzyneczkę. po odkręceniu 2 wkrętów ukarzą się dwa bezpieczniki - jeden od sondy lambda drugi od pompy waśnie - jeśli się nie mylę to ten od paliwa jest po prawej patrząc na wprost - czyli po lewej stronie samochodu :)


tak odpisałem na post Joker'a - nie zadał sobie jednak trudu żeby przeczytać moją odpowiedź na jego pytanie i na pytanie które jak spodziewałem się zada chwilę później... :red_kartka:
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-02-2007, 11:01   

Jakiś ty wrażliwy :D

U mnie jest wszystko jak w 2.0 albo 1.8 :)
  
 
 
Artur 



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-02-2007, 11:09   

Właśnie zrobiłem sobie taki wyłącznik pompy paliwowej dotego z kontrolką włączenia pompy jest teraz bajer pompa sama się wyłancza dodam że właśnie musiałem wymienić pompe bo mi się spaliła z powodu małego stanu paliwa
_________________
Tipo 1.6 i.e lpg
  
 
seba0921 


Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 21
Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2007, 23:03   

Paliwo trzeba mieć chociaż Gazolina jest wielka a cena jej mała planuje tez sobie zrobić taki wyłącznik ale ręczny . czy można go wpiąc pod przewód idący do bezpiecznika ?
_________________
TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2007, 11:12   

seba0921 napisał/a:
Paliwo trzeba mieć chociaż Gazolina jest wielka a cena jej mała planuje tez sobie zrobić taki wyłącznik ale ręczny . czy można go wpiąc pod przewód idący do bezpiecznika ?


To zalezy, w silnikach od 1.4 do 1.6 mozna tak zrobic bo z tego co pamietam pompa ma oddzielny biezpiecznik zasilajacy tylko ja, silniki 1.8 do 2.0 maja jednym bezpiecznikiem zasilana pompe paliwa i komp od wtrysku, jak go wyjmiesz to nie odpalisz wcale auta nawej na LPG wiec trzeba pogrzebac troche glebej w instalacji.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-03-2007, 11:47   

Ja sie wpiąłem koło pompy w dwa kable.Tylko ze to zwykły przełącznik nie automat.
  
 
 
LuKaS 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 25
Skąd: Leicester
Województwo: Other
Wysłany: 05-03-2007, 09:49   

Koledzy taka rada kiedyś szkolili mnie na montażyste instalacji gazowych mam na to uprawnienia i tak wam powiem że po dłuższej eksploatacji wasze wtryskiwacze będą się nadawać do kosza. Pompa paliwa ma działać cały czas ponieważ przelatujące paliwo wychładza wtryskiwacze (wtryskiwacz) i zapobiega zapiekaniu się trzpienia. Wiadomo jest że silnik odpala się na benzynie i trzeba w baku mieć conajmniej 10 literków paliwa, niech sobie to przelatuje; pompa na tym nie cierpi ponieważ też się chłodzi przepływającym paliwem. Jeżeli by miała być odłączana pompa paliwa to w centralce gazowej by istniał taki przekaźnik odcinający. Jeszcze jedna rada po przejechaniu 1000km pozwólcie waszym silnikom też poczuć paliwo i zróbcie jakieś 50-70km na samym paliwku wtedy katalizator troszkę przedmucha się i silnik inaczej popracuje (nie oszczędzajcie na paliwie bo inne części jeszcze drożej was będą kosztować). POZDRAWIAM :roll:
_________________
Fiat Tempra 1,6 gaźnik LPG 93' byłą jest Honda Accord 2.0 1998 (150KM) anglik
  
 
techno323 


Wiek: 44
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2007, 01:37   

Tylko, że jak pompa paliwa działa cały czas to te paliwo jest beznadziejnej jakości ("przefiltrowane i uciekają z niego oktany") i nie nadaje się za bardzo do jeżdzenia.
Wiem to z własnego doświadczenia bo miałem zatankowane auto do pełna i jeździłem z włączoną pompką przez dobre 4 - 5 miesiecy, jak spuściłem paliwo to smierdziało jak rozpuszczalnik a nie jak benzyna. Po nalaniu świeżego paliwa silnik pracował inaczej.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load