pomiar ładowania, czyli co i jak |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 10:53 pomiar ładowania, czyli co i jak
|
|
|
witam, od pewnego czasu obserwuję dziwne zachowanie alternatora/ładowania. czasem świeci się lampka, czasem czernieje oczko (,,magiczne oczko'' w akumulatorze Centra Futura czyli ,,doładuj''). Wobec tego chciałbym pomierzyć prąd ładowania, tylko szczerze mówiąc wiem tylko tyle, że powinno wynosić około 14-14,5V. Mógłby mi ktoś opisać krok po kroku jak to zrobić, żeby dobrze zmierzyć i niczego nie popsuć? Miernik typu multimetr i nawet wolny dzień w pracy już mam |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-05-2009, 11:05
|
|
|
jelcyn666, odpalasz autko i na wolnych przykładasz miernik do klem. Najpierw bez obciążenia czyli świateł dmuchawy itd. potem odpalasz światła mijania, dmuchawę i co tam jeszcze używasz w czasie jazdy. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 11:12
|
|
|
1) obojętnie który kabel do której klemy?
2) pomiar, czy na postoju nic nie ,,kradnie prądu'' jak zrobić? odłączyć klemę i miernik między bolec i opaskę? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-05-2009, 11:13
|
|
|
Cytat: | 1) obojętnie który kabel do której klemy? |
Oczywiście że nie, w mierniku masz + ( plus ) i - ( minus ) - to oczywiste że trzeba tak samo przyłożyć |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 11:21
|
|
|
ubek napisał/a: | w mierniku masz + ( plus ) i - ( minus ) | nic z tego, nie mam takich oznaczeń. mam dwa wtyki na kable, czarny z napisem ,,500V max COM'' oraz czerwony V()mA zamiast nawiasu grecka litera ,,omega'' od oporu elektrycznego, ale nie mogłem znaleźć na klawiaturze |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 12:34
|
|
|
jelcyn666, czerwony to + czarny to - jeśli masz wyjmowane kable to czerwony idzie do gniazda z symbolem napięcia i natężenia czarny tam gdzie masz symbol uziemienia
tak jak na fotce "com" i symbol masowy to czarne gniazdo i to jest kabelek czarny minus - zaś czerwiowy w zależności od tego co badasz natężenie to górne gniazdo, oporność napięcie dolne +. Oczywiście to tylko przykład rożni producenci stosują rożne rozwiązania, nie zmieniają się oznaczenia. Ja mam np. 4 wejścia nie 3. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 12:37
|
|
|
no zgadza się, nawet w instrukcji mam podobnie napisane. jednak ta zabawa +/- jest nie potrzebna, ponieważ mój model przy odwrotnym podłączeniu pokazuje ,,-'' przy wskazaniu. tak też jest w instrukcji i już sprawdzałem na baterii od telefonu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 12:48
|
|
|
Lepiej przykładaj w dobrej kolejności. Poza tym napięcie ładowania to ~14,4V -/+0,1 ma być niezmienne od obciążenia oraz obrotów silnika, po to są diody prostownicze i regulator napięcia. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 12:50
|
|
|
więc jak się będzie zmieniać to regulator do wymiany. A jeśli będzie powiedzmy 10V? czy inna bardzo nie prawidłowa wartość? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 16:53
|
|
|
jelcyn666, no to jedna z tych dwóch rzeczy, albo obydwie naraz do wymiany. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 01:40
|
|
|
ciekawa rzecz. myślałem, że po prostu ,,zdechł'' akumulator, ale okazuje się, że po wstawieniu 100%nówki boscha od kumpla jedyny dźwięk przy próbie uruchomienia to krótkie charknięcie rozrusznika i potem cisza z ciemnymi/bladymi(wiadomo o co chodzi) kontrolkami oleju i wtrysku. CO DZIWNE, KONTROLKA ŁADOWANIA MIMO ZAPŁONU BEZ SILNIKA BYŁA ZGASZONA! wie ktoś co jest grane? W obecnej sytuacji normalnie zgłupiałem, nie wiem co jest grane?!?! |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
jankidacki
Wiek: 56 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 42 Skąd: RZESZOW
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-05-2009, 08:46
|
|
|
czesc albo brakuje dobrej masy lub rozrusznik kradnie cholernie prad.A co do lampki to zarowka a moze brak pradu wzbudzenia.JA takie autko kupilem,lampka aku palila sie tylko przy wl. zaplonie.Okazalo sie ze prad wzbudzenia orginal jest walniety a zastepczy podciagniety z przekaznika w komorze silnika bodajze tego od wtrysku bo 2 jest od pompy paliwa noj noj wszystko chula chociaz nie jest to co ma byc.Wszysto idzie dodatkowym przewodem przez lampke ladowania. |
_________________ SUCHY40 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 11:02
|
|
|
no dobra, a ma ktoś pomysł, żeby go jakoś odpalić i jakoś doczłapać do warsztatu? na pych raczej odpada |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-05-2009, 12:53
|
|
|
jelcyn666 napisał/a: | na pych raczej odpada |
czemu ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 16:26
|
|
|
w trosce o rozrząd. wiem, że przy ruszaniu na pych jest ryzyko uszkodzenia paska, albo, że przeskoczy o ząbek. Awarii rozrządu to ja się boje jak ognia. Dlatego wolałbym robić jakieś obejścia czy inne metody uruchamiania awaryjnego. Zna ktoś? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:26
|
|
|
jelcyn666, nie panikuj ... żebyś wiedział ile ja razy i kolega miał na pych i śmiga jak trza ... Delikatnie puszczać sprzęgło i z 2 płynnie ruszy. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:45
|
|
|
Luczu, to co, pociągnąć ją trochę za golfem? wbijam 2 bieg i powoli sprzęgło... może spróbuje |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:49
|
|
|
jelcyn666, po co ciągnąć ... Weź kolegę i we dwóch go przepchać ... wskoczysz do auta i z 2 jazda Przynajmniej ja tak robiłem jak mi rozrusznik szwankował i kolega jak mu alternator nie ładował
ps. Wcale nie tak łatwo popsuć rozrząd na pych ... żebyś widział co ten pajac zrobił ostatnio z moim Stał na lekkiej górce i dałem mu, żeby podjechał. Wsiadł i mu zgasł a ten pajac zamiast go z kluczyka to wbił wsteczny, poczekał aż się zaczął turlać dosyć szybko i strzał ze sprzęgła ... zaczął sadzić żabki aż koła mu się blokowały i piszczały... ja do niego podbiegam a ten ryj zaciesza że odpalił No ale nic się nie stało na szczęście |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:03
|
|
|
Luczu napisał/a: | zaczął sadzić żabki aż koła mu się blokowały i piszczały | to musiał być piękny widok |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:06
|
|
|
jelcyn666, dej ta spokój |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|