Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pomiar ładowania, czyli co i jak
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2009, 10:53   pomiar ładowania, czyli co i jak

witam, od pewnego czasu obserwuję dziwne zachowanie alternatora/ładowania. czasem świeci się lampka, czasem czernieje oczko (,,magiczne oczko'' w akumulatorze Centra Futura czyli ,,doładuj''). Wobec tego chciałbym pomierzyć prąd ładowania, tylko szczerze mówiąc wiem tylko tyle, że powinno wynosić około 14-14,5V. Mógłby mi ktoś opisać krok po kroku jak to zrobić, żeby dobrze zmierzyć i niczego nie popsuć? Miernik typu multimetr i nawet wolny dzień w pracy już mam
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 05-05-2009, 11:05   

jelcyn666, odpalasz autko i na wolnych przykładasz miernik do klem. Najpierw bez obciążenia czyli świateł dmuchawy itd. potem odpalasz światła mijania, dmuchawę i co tam jeszcze używasz w czasie jazdy.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2009, 11:12   

1) obojętnie który kabel do której klemy?
2) pomiar, czy na postoju nic nie ,,kradnie prądu'' jak zrobić? odłączyć klemę i miernik między bolec i opaskę?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 05-05-2009, 11:13   

Cytat:
1) obojętnie który kabel do której klemy?


Oczywiście że nie, w mierniku masz + ( plus ) i - ( minus ) - to oczywiste że trzeba tak samo przyłożyć
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2009, 11:21   

ubek napisał/a:
w mierniku masz + ( plus ) i - ( minus )
nic z tego, nie mam takich oznaczeń. mam dwa wtyki na kable, czarny z napisem ,,500V max COM'' oraz czerwony V()mA zamiast nawiasu grecka litera ,,omega'' od oporu elektrycznego, ale nie mogłem znaleźć na klawiaturze :P
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2009, 12:34   

jelcyn666, czerwony to + czarny to - jeśli masz wyjmowane kable to czerwony idzie do gniazda z symbolem napięcia i natężenia czarny tam gdzie masz symbol uziemienia

tak jak na fotce "com" i symbol masowy to czarne gniazdo i to jest kabelek czarny minus - zaś czerwiowy w zależności od tego co badasz natężenie to górne gniazdo, oporność napięcie dolne +. Oczywiście to tylko przykład rożni producenci stosują rożne rozwiązania, nie zmieniają się oznaczenia. Ja mam np. 4 wejścia nie 3.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2009, 12:37   

no zgadza się, nawet w instrukcji mam podobnie napisane. jednak ta zabawa +/- jest nie potrzebna, ponieważ mój model przy odwrotnym podłączeniu pokazuje ,,-'' przy wskazaniu. tak też jest w instrukcji i już sprawdzałem na baterii od telefonu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2009, 12:48   

Lepiej przykładaj w dobrej kolejności. Poza tym napięcie ładowania to ~14,4V -/+0,1 ma być niezmienne od obciążenia oraz obrotów silnika, po to są diody prostownicze i regulator napięcia.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2009, 12:50   

więc jak się będzie zmieniać to regulator do wymiany. A jeśli będzie powiedzmy 10V? czy inna bardzo nie prawidłowa wartość?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2009, 16:53   

jelcyn666, no to jedna z tych dwóch rzeczy, albo obydwie naraz do wymiany.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-05-2009, 01:40   

ciekawa rzecz. myślałem, że po prostu ,,zdechł'' akumulator, ale okazuje się, że po wstawieniu 100%nówki boscha od kumpla jedyny dźwięk przy próbie uruchomienia to krótkie charknięcie rozrusznika i potem cisza z ciemnymi/bladymi(wiadomo o co chodzi) kontrolkami oleju i wtrysku. CO DZIWNE, KONTROLKA ŁADOWANIA MIMO ZAPŁONU BEZ SILNIKA BYŁA ZGASZONA! wie ktoś co jest grane? W obecnej sytuacji normalnie zgłupiałem, nie wiem co jest grane?!?!
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
jankidacki 


Wiek: 56
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 42
Skąd: RZESZOW
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-05-2009, 08:46   

czesc albo brakuje dobrej masy lub rozrusznik kradnie cholernie prad.A co do lampki to zarowka a moze brak pradu wzbudzenia.JA takie autko kupilem,lampka aku palila sie tylko przy wl. zaplonie.Okazalo sie ze prad wzbudzenia orginal jest walniety a zastepczy podciagniety z przekaznika w komorze silnika bodajze tego od wtrysku bo 2 jest od pompy paliwa noj noj wszystko chula chociaz nie jest to co ma byc.Wszysto idzie dodatkowym przewodem przez lampke ladowania.
_________________
SUCHY40
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-05-2009, 11:02   

no dobra, a ma ktoś pomysł, żeby go jakoś odpalić i jakoś doczłapać do warsztatu? na pych raczej odpada
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-05-2009, 12:53   

jelcyn666 napisał/a:
na pych raczej odpada

czemu ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-05-2009, 16:26   

w trosce o rozrząd. wiem, że przy ruszaniu na pych jest ryzyko uszkodzenia paska, albo, że przeskoczy o ząbek. Awarii rozrządu to ja się boje jak ognia. Dlatego wolałbym robić jakieś obejścia czy inne metody uruchamiania awaryjnego. Zna ktoś?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-05-2009, 21:26   

jelcyn666, nie panikuj ... żebyś wiedział ile ja razy i kolega miał na pych i śmiga jak trza ... Delikatnie puszczać sprzęgło i z 2 płynnie ruszy.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-05-2009, 21:45   

Luczu, to co, pociągnąć ją trochę za golfem? wbijam 2 bieg i powoli sprzęgło... może spróbuje
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-05-2009, 21:49   

jelcyn666, po co ciągnąć ... Weź kolegę i we dwóch go przepchać ... wskoczysz do auta i z 2 jazda :) Przynajmniej ja tak robiłem jak mi rozrusznik szwankował i kolega jak mu alternator nie ładował :P

ps. Wcale nie tak łatwo popsuć rozrząd na pych ... żebyś widział co ten pajac zrobił ostatnio z moim :| Stał na lekkiej górce i dałem mu, żeby podjechał. Wsiadł i mu zgasł a ten pajac zamiast go z kluczyka to wbił wsteczny, poczekał aż się zaczął turlać dosyć szybko i strzał ze sprzęgła ... zaczął sadzić żabki aż koła mu się blokowały i piszczały... ja do niego podbiegam a ten ryj zaciesza że odpalił :| No ale nic się nie stało na szczęście
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-05-2009, 22:03   

Luczu napisał/a:
zaczął sadzić żabki aż koła mu się blokowały i piszczały
to musiał być piękny widok haha haha haha
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-05-2009, 22:06   

jelcyn666, dej ta spokój haha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load