Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie 12,5 litra w TIPO 1,4 ie - pomocy
Autor Wiadomość
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-07-2005, 23:20   Spalanie 12,5 litra w TIPO 1,4 ie - pomocy

Mam Tipo 1,4 ie z 92 roku silnik 160A1046 jednopunktowy wtrysk mono-jetronic .Nie wiem co się dzieje tankuje 25 litrów 95-tki i pzejeżdżam na niej tylko 200 km- co jest grane ? Sonda sprawdzona.Mam tylko przypuszczenie , że może być coś z zapłonem pokazuje na 6 , a powinien pokazywać 10 - nieprawdaż ?Spotkał się ktoś z takim objawem ?Pomóżcie bo mnie włoszka puści z torbami.Dzięki wszystkim za odpowiedzi.:roll::roll:
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-07-2005, 00:00   

w zasadzie zły zapłon - gorsze spalanie, mniej wydajne, większy pobór paliwka by podobną moc wycisnąć... zapłon więc jeśli podejrzany to koniecznie sprawdzić... a potem się pomyśli co dalej... a paliwko czyste? czy chrzczone :-) wtedy z 20/100 spokojnie :-)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Sh4rKy 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 183
Skąd: EZG
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-07-2005, 22:19   

Ja bym obstawiał paliwo. Pewnie 50/50 z H2O :P :D
_________________
Fiat Tipo.
L'ultima tentazione.


--

Wyhoduj własnego Chomika! Udostępniaj i pobieraj pliki!
     assistance
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-07-2005, 09:38   

Zalezy jeszcze jak jeździsz 12,5 l to nie tak źle .Przy ciezkiej nodze to mało nawet te 12 l .Mi pewnie wiecej łyknie jak dusze.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-07-2005, 12:33   

Paliwko tankuje na STATOIL , a nóżkę to nawet jak dziadek nie dusze go wcale - dlatego pytam o paliwko - według mnie powinien z 10 literków tylko łykać.Pozdrawiam
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-07-2005, 16:10   

Wez go na "komputra" i analizator to sie okaze co go boli.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-07-2005, 20:44   

Tez sie zgodze. Mozliwe ze sodna lambda juz powoli daje o sobie znac, bo jej calkowite zepsucie powodowalo by ze palil by Ci duuzzo wieciej (nawet okolo 20-25 litrow).

Sprawdzenie na kompie powinno podac przyczyne.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2005, 21:44   

Sprawdź układ paliwowy!

Czy benzyna płynie przewodem powrotnym do zbiornika paliwa?

Wskazania obrotomierza:
- jakie obroty są po uruchomieniu zimnego silnika?
- jakie obroty są po nagrzaniu?
- jakie obroty są po hamowaniu silnikiem na rozgrzanym silniku bez dodawania gazu np podczas zatrzymywania się na światłach?
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-07-2005, 20:29   

Jest maly problem - nie mam obrotomirza ale na elektonicznym testerze na jałowym pokazuje 700 obrotków

[ Dodano: 25-07-2005, 20:31 ]
sonda sprawdzona OK - wydech na analizatorze też OK , zapłon przecież reguluje Digiplex 2 , a przestawić można go tylko czujnikiem wału korbowego od chyba 0,2 do 0,8 o ile pamiętam (ale nie przestawiam bo odpala jak jest zimny ,czy ciepły silnik)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2005, 13:50   

superas

Kątem wyprzedzenia zapłonu steruje czujnik ciśnienia bezwzględnego, który umieszczony jest w Digiplex. Pomiędzy kolektorem ssącym a puszką Digiplexa jest połączenie pneumatyczne w postaci rurki elastycznej. Sprawdź szczelność tego połączenia.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-07-2005, 16:15   

sprawdzona jest OKI - rureczka gumowa , a może podciśnieniowe.Acha mam jeszcze jeden problemik jak wymontowuje się cały zbiornik od plynu do spryskiwacza(czy tylko te widoczne 3 wkręt) czy może coś jeszcze.Dzięki wszystkim za posty.
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2005, 21:34   

superas

To nie może być rureczka gumowa.
To musi być sztywna plastikowa a jedynie przyłącza do kolektora i puszki digiplexa są elastyczne (gumowe).
Dlaczego musi być plastykowa - bo taka nie reaguje na zmiany ciśnienia i przekazuje je bez zniekształceń do czujnika w digiplexie.
W prawidłowej pracy silnika potrzebne są wartości chwilowe aby zapewnić właściwy kąt wyprzedzenia.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-08-2005, 20:35   

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POSTY -CHYBA MIAŁEM PALIWKO DZIWNE JAKIES -BO TERAZ ŁYKA MI 9,5 LITRA W MIEŚCIE OBLICZONE DOKŁADNIE.ZAŁOŻYŁEM TEŻ GAZ I TERAZ JESTEM SZCZESLIWCEM MYŚLĘ O LANIU DO PEŁNA ŚREDNIO ŁYKA MI 9,5 LITRA W MIEŚCIE GAZU - MYŚLE , ŻE TO DOBRY WYNIK.JESZCZE RAZ DZIĘKUJW WSZYSTKIM ZA CHĘĆ NIESIENIA POMOCY MOJEMU TIPUSIOWI.POZDRAWIAM I ŻYCZĘ WSZYSTKIM BEZAWARYJNOŚCI.P.S MAM PYTANKO JESZCZE RAZ CHODZI MI O ZBIORNIK SPRYSKIWACZA - CZY TO MAŁE ,CZARNE TO JEST ZAWOREK ZWROTNY CZY JAKIŚ ODPOWIETRZNIK NA PRZEWODACH DOPROWADZAJĄCYCH PŁYN ?DA SIĘ TO NAPRAWIĆ BO NIE WIEM DO CZEGO TO CUDO PRZYPIĄĆ , A TAMTĘDY WŁAŚNIE MI UCIEKA PŁYN. I NA KONIEC PYTNKO DO WSZYSTKICH GDZIE MOŻNA ZAKUPIĆ PLASTKI WEWNĘTRZNE MOCUJĄCE LUSTERKO ZEWNĘTRZNE.SPRZEDAJĄ TO W KOMPLECIE RAZEM TYLKO Z LUSTRKIEM W BYDGOSZCZY PO 90 ZETA.MOŻE KTOŚ COŚ PORADZI ?
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-08-2005, 12:11   

plastiki tylko po szrotach itp jak się trafi, bo tak to raczej tylko całe lusterka sprzedają...
czarne plastykowe coś - chodzi Ci o ten trójnik na przewodach gumowych do spryskiwaczy? do trójnika idzie jeden, a wychodzą 2 na 2 spryskiwacze?
trójnik ten po czasie lubi pęknąć, wtedy płyn ucieka a spryskiwacze nie działają/prawie nie działają... to jest norma z nim po latach... do kupienia za chyba 6zł.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-08-2005, 15:34   

Dziwne bo ja mam jakby na przeplocie.Tylko wlot ze zbiornika i wylot do przednich - gdzieś umiejscowiony jest pod blachą przy prawym gnieździe amortyzatora
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-08-2005, 14:06   

Jest Przelotka - do tylnego spryskiwacza - w sumie jest jeden rozgałęźnik i jedna przelotka na całość - można kupić nie koniecznie do Tipo/tempra. Ogólnie FIAT stosuje podobne rozwiazania w wiekszości swoich wynalazków.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-08-2005, 17:12   

A gdzie ten rozgałęźnik bo go nie mogę znaleźć ?
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-08-2005, 20:38   

rozgałężnik jest po prawej stronie podszybia - czyli tam gdzie jest mechanizm od wycieraczek, przelotka jest natomiast po lewej stronie. Bynajmniej tak jest w Tipo po 1993r. Dostęp do całości tych ustrojst jest łatwy jak się zdejmie osłonę czyli wyciągnie ramiona wycieraczek i całość osłony.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-08-2005, 09:25   

Dzięki no i zanalazłem ustrojstwo.
  
 
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 29-08-2005, 23:09   

Sh4rKy, Gdzie 50% wody? Jak jest 2% wody nie pohulasz.
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load