|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wahacze... |
Autor |
Wiadomość |
bmpeter
witamy nowego
Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 11:35 wahacze...
|
|
|
witam
zauważyłem ostatnio kopiąc w prawe przednie koło że ma ono dziwne drgania (nie stoi sztywno ). Zdjąłem je i zauważyłem że w wachaczu jedna z tych gum wyciszających (silentblocker) jest troszke roztrzaskana i stąd ten luz. Chciałbym kupić wachacz i sam go wymienić, ale nigdy tego nie robiłem. Proste to jest? Czy o czymś powinienem wiedzieć a nie wiem
dzieki za pomoc |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 12:22
|
|
|
Najlepiej na kanale.
Ściągnać końcówkę drążka kierownicy albo odkręcic amorek od zwrotnicy.
Wtedy powinienesspokojnie to wyjąć.
Przy silentblockach odkręcasz normalnie od spodu.
W sumie robota prosta i szybka. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-05-2006, 17:28
|
|
|
przy pierwszym pojdzie Ci najdłużej,a przy drugim jak juz załapiesz w czym rzecz to pojdzie szybko,wiem to z własnego doświadczenia |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 08:07
|
|
|
dokładnie, wczoraj wymieniałem oba wahacze z drążkami itp...
ale niekoniecznie pójdzie łatwo;
być może będziesz musiał odkręcić i od amorka (ale nie od razu, na pewnym etapie, a amorek na samym początku ściągaczem lepiej złapać, naciśnięty, by był krótki, nie przeszkadzał i łatwo było w niego potem się wbić znów) i od drążka kierowniczego zwrotnicę; wiele śrub może być porządnie zapieczonych, na pewno doby dłuuugio klucz 15ka do śrub od wahaczy z dołu (mocowań tulej) i 17ki różne Ci są potrzebne; może być trudniej stary zapieczony wyjąć, a nowym trafić sobie też... da się w pojendynkę ale trochę gimnastyki jest... no i potem choćby wstępnie zbieżość sobie ustaw na drążkach...
[ Dodano: 09-05-2006, 09:35 ]
w sumie ja w przybliżeniu robiłem tak:
podnośnik, zdjąć koło, dać kloce pod autko co by nie spadło za daleko (nie ufam podnośnikowi) podstawić klocek inny pod koniec starego wahacza, spuścić nieco autko by ścisnęło na klocku amorka i sprężynę, wahacz był prosto; potem ściągacze na sprężynę, by kolumna z amorkiem była krótka po odkręceniu i nie zrobiła bzdrynk;
wszystkie śruby WD40, bo będzie ciężko i przerwa na papierosa
[potem popuściłem sobie końcówkę drążka kier. i kontrę na gałce by potem przy okazji drążki wymieniać, Ciebie nie dotyczy; bez odkręcania drążków powinieneś dać radę, w razie czego kręcąc kierownicą;]
odkręciłem nakrętkę od stabilizatora (17ka) , wyjąłem dolną część (gumę, podkładkę),
odkręciłem śrubę mocującą koniec wahacza , sworzeń do zwrotnicy (2x17ki), potem odkręcałem 4 śruby od tulei wahacza (4x15ki, dłuuugi klucz i nie objedź śrub...! powoli!) amorek mi luźno wisi ze zwrotnicą na ściągaczach, dynda i ani w górę ani w dół;
jak odkręciłem śruby te to wtedy albo wcześniej autko w górę znów na podnośniku;
tuleje odkręcone od ramy - śruby; stabilizator też odkręcony, wahacz - sworzeń od zwrotnicy odkręcony, powinno dać się z gimnastyką powykręcać/wyszarpać i wyjąć stary wahacz, choć możesz już na tym etapie odkręcić zwrotnicę od amorka (2 śruby 17-15);
byle by Ci zwrotnica nie leżała / dyndała zbyt na samej półosi bo przegub - ostrożnie; ja coś podstawiłem pod to;
teraz trzeba trafić nowym wahaczem, najtrudniej - od tego zacznij tylną śrubą od strony stabilizatora, musi tuleja-jej koniec wejść pod mocowanie stabilizatora, w szparę;
warto złapać trochę śrubą potem po kolei trafiać innymi , a jest z tym trochę gimnastyki, może Ci przesdzkadzać zwrtonica czy amorek , ale u mnie luźno je można było odchylać i nie przeszkadzały; stabilizator możesz albo podczas trafiania wahaczem zamocować do nowego albo potem, ja raz zrobiłem tak raz tak...
po przykręceniu wahacza (tulei do ramy, co nei jest takie proste często ) ew wygiąć go nieco łomem czy czymś i wsadzić stabilizator jak przy przykręcaniu nie wsadziłeś; a potem po kolei - trafić zwrotnicą na sworzeńm, skręcić śrubą, skręcić zwrotnicę do amorka, stabilizator ew dociągnij i inne śruby i jest; chyba nic nie pominąłem;
ale będzie momentami sporo gimnastyki, przygotuj się; mi partacze w sieci serwisów Carman tak zrobili przy wymianie kiedyś, że część śrub nie dokręcili - stukały i pogięło się to i owo a część zbyt przekręcili... w efekcie część zawieszenia "odkręcałem" 2-3 godziny szlifierką kątową, "gumówką" z pomocą młotów itp a nie jest to łatwe nie uszkadzając ramy auta... potem nowych śrub szukać...
przy wszelkich operacjach możesz wyginać wahacz w dół przykręcony by trafić w niego z resztą, ale musisz z pręta mieć ramię jakieś długie, możesz kręcić kierownicą to wydłużając/wysuwając drężek łatwiej zwrotnicą operować;
pamiętaj o zbieżności, tak wstw sumie ja w przybliżeniu robiłem tak:
podnośnik, zdjąć koło, dać kloce pod autko co by nie spadło za daleko (nie ufam podnośnikowi) podstawić klocek inny pod koniec starego wahacza, spuścić nieco autko by ścisnęło na klocku amorka i sprężynę, wahacz był prosto; potem ściągacze na sprężynę, by kolumna z amorkiem była krótka po odkręceniu i nie zrobiła bzdrynk;
wszystkie śruby WD40, bo będzie ciężko i przerwa na papierosa
[potem popuściłem sobie końcówkę drążka kier. i kontrę na gałce by potem przy okazji drążki wymieniać, Ciebie nie dotyczy; bez odkręcania drążków powinieneś dać radę, w razie czego kręcąc kierownicą;]
odkręciłem nakrętkę od stabilizatora (17ka) , wyjąłem dolną część (gumę, podkładkę),
odkręciłem śrubę mocującą koniec wahacza , sworzeń do zwrotnicy (2x17ki), potem odkręcałem 4 śruby od tulei wahacza (4x15ki, dłuuugi klucz i nie objedź śrub...! powoli!) amorek mi luźno wisi ze zwrotnicą na ściągaczach, dynda i ani w górę ani w dół;
jak odkręciłem śruby te to wtedy albo wcześniej
przy wszelkich operacjach możesz wyginać wahacz w dół przykręcony by trafić w niego z resztą, ale musisz z pręta mieć ramię jakieś długie, możesz kręcić kierownicą to wydłużając/wysuwając drężek łatwiej zwrotnicą operować
pamiętaj o zbieżności, tak wstępnie sobie choć ustaw potem; by drążkami kręcić - kontrę luzujesz 20ką, drążkiem kręcisz 11ką;
kierownica prościutko, a drążkami by koła prosto były i do siebie (zbieżne może lepiej) +/- 1mm
ja drągami na wymiar uciętymi odległość felga-felga w kilku miejscach sprawdzałem i takie tam czary mary, ale samemu to zbieżność trafiam tak za 3-4 razem lepiej na to do warsztatu... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 09:48
|
|
|
ja wymieniałem ostatnio same tuleje metalowo-gumowe wachacza ( nie polecam ze względu na czas jaki trzeba zmarnować, lepiej kupić nowe wachacze za 180zł za sztukę), ale nie musiałem odkręcać amortyzatora. Same wachacze powinieneś wymienić bez większych przeszkód, największe problemy mogą sprawić zapieczone śróby tak jak już było pisane. Amortyzator mocowany jest do zwrotnicy a nie do wachacza
[ Dodano: 09-05-2006, 10:49 ]
sorki za te "śróby" to efekt zmęczenia. Miało być oczywiście "śruby".
[ Dodano: 09-05-2006, 10:51 ]
unknown napisał/a: | pamiętaj o zbieżności, |
Zbieżność się nie przestawi jeżeli nie wymnieniasz drązków a tylko wachacze |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 10:23
|
|
|
Mir23 napisał/a: | Zbieżność się nie przestawi jeżeli nie wymnieniasz drązków a tylko wachacze |
Ja tak zdarzylem wymienic 3 wachacze zanim pojechalem na zbieznosc. Pojechalem do ASO i co sie okazalo, zbieznosci byla 0-0 |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 10:38
|
|
|
Przy zapieczonych śrubach lepsza od WD-40 jest podgrzana coca-cola (serio!), jak nie masz ściągaczy do amorków to najlepiej wyjąc całą kolumnę (żaden problem - trzy śruby u góry pod maską silnika i dwie na dole przy zwrotnicy).
Problemem może być odkręcenie śrub. Jeśli nie dasz rady (dobre klucze to podstawa - najlepiej fajkowe), to możesz je przeciąć przecinakiem, ale wcześniej musisz kupić sobie parę śrub o średnicy 10mm i gwincie x1,25 o różnej długości.
Przy wyjmowaniu starego i zakładaniu nowego wahacza bardzo przydatny jest podnośnik hydrauliczny do podnoszenia samego wahacza żeby trafić w otwory śrub. Aha, przed odkręcaniem śruby łącznika stabilizatora od wahacza odkęć sobie tą samą śrubę po drugiej stronie osi - stabilizator będzie miał więcej luzu.
No i...bez młota to nie robota! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2006, 17:25
|
|
|
niby amorka nie trzeba od zwrotnicy (tak, jest do zwrotnicy , nie do wahacza, mam nadzieję, że źle nie napisałem wcześniej ze zmęczenia) odkręcać, wyciągnie się bez tego, ale o wiele łatwiej się zakłada jak masz odkręconą zwrotnicę od amorka, a to w końcu aż 2 śruby... niekkótre wahacze mają tuleje tak 'na styk', że ciężko trafić wahaczem bez problemów od razu, lepiej odkręcić amorka i niech dynda z boku, na bok go ze zwrotnicą, a potem wsio po kolei do kupy... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-05-2006, 19:42
|
|
|
Dziś wymieniłem dwa wahacze firmy VEMA w cenie 113 zł. sztuka, oraz poduszki zawieszenia za dwie zapłaciłem 72zł. Lewa poduszka była bardzo zniszczona, prawa od biedy mogła by jeszcze być. Poduszki najlepiej jest je demontowac razem ze wspornikami.
Zajeło mi to cztery godziny na najeżdzie |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-05-2006, 21:42
|
|
|
mi więcej, bo nie tylko wahacze... bo demontowałem zawiechę po części szlifierką kątową i łomem, tak mi fajnie 'mechanicy' w serwisie zrobili na poprzedniej wymianie |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-05-2006, 08:55
|
|
|
Po przejechaniu ok 15tys km na nowych wachaczach firmy DELPHI rozpadły mi się wszystkie cztery tulejki gumowo metalowe. W garażu leżały poprzednie oryginalne wachaczyki w jednym stukający sworzeń a w drugim rozwalona duża tulejka gumowo metalowa. Za zregenerowanie sworznia krzykneli 80zl więc podziękowałem i kupiłem wachacz używkę za 50zeta. W drugim wymieniłem tulejkę którą kupiłem w sklepie za 20zeta. Doszedłem do wniosku że nie opłaca się kupowac nowych wachaczy po 120-180zeta za sztukę, gdyż i tak szybko się rozwalą mniej więcej w tym samym czasie co używane orygilalne wachcze. |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-08-2006, 10:56
|
|
|
jabko napisał/a: | Po przejechaniu ok 15tys km na nowych wachaczach firmy DELPHI rozpadły mi się wszystkie cztery tulejki gumowo metalowe. |
To jeszcze nic. Ja kupilem jakieś 2 miesiące temu nowe wachacze firmy OCAP i wypierdzieliło mi sworznie po jakimś 1000km. Dochodzę do wniosku, że nie warto oszczędzać bo płaci się podwójnie. Chciałem złożyć reklamację ale nie mam dowodu zakupu, chłopaki obiecali mi go przesłać, jednak nie odbierają teraz ode mnie telefonu. Chyba dam sobie siana z tą reklamacją ale nigdy więcej nie zakupie u nich choćby gwoździa. Mam zamiar założyć wachacze fabryczne po 250 zł za sztuke jak tylko wpadnie mi parę groszy i nie szukać więcej zamienników polecanych przez sprzedawców. |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-08-2006, 17:37
|
|
|
NIe Kupujcie nic OCAPA----wczoraj kupiłem łaczniki stabilizatora ----sa pospawane tylko z jednej strony?????!!!!! Ale iso maja!!!!???? |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-08-2006, 20:16
|
|
|
A ja stanę w obronie OCAPA, mam wahacze tej firmy i nastukałem 35000km i się w miarę trzymają. Choć lewy pewnie niedługo będzie do wymiany bo pękła guma na sworzniu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-08-2006, 09:44
|
|
|
A ja nadal polecam Optimal-fakt droższe ale zdemontowane po 4 latach nadawały się do jazdy.Sworznie w stanie bdb.a jedynie mniejsza guma obracała się w tulei.Teraz mam soś w stylu Crono czy coś a to tylko z tego względu że nie mieli Optimala na stanie a fura stała na klockach. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2006, 10:04
|
|
|
romano napisał/a: | A ja stanę w obronie OCAPA, mam wahacze tej firmy i nastukałem 35000km i się w miarę trzymają. Choć lewy pewnie niedługo będzie do wymiany bo pękła guma na sworzniu. |
No to u mnie na fabrycznych naganiane bylo 135000km. i policz teraz ile razy musialbys zmieniac OCAPA. nawet jezeli OCAP bedzie mniej trwały tylko o połowę to już jest nieopłacalny bo kosztuje 140zł a wachacze fabryczne kosztują 250zł. I nie trzeba sie grzebać kilka razy. Ja nigdy już nie kupię nic O CAP-a |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-08-2006, 14:34
|
|
|
Mir23, całkowicie się zgadzam, że fabryczne albo markowe wahacze mogą wytrzymać dłużej niż jakieś noname albo jakieś włoskie dziadostwo, tylko, że ja za Ocapy dałem coś ok. 100-120zł za 2 nówki szt. i przejechały kilkadziesiąt tyś km a nie kilka więc nie narzekam. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 11:40
|
|
|
A oto mój no name co prawda kupiony w salonie Fiata.Wysłany do reklamacji.Po dwóch miesiącach zdjąłem silentblocka ręką.Jak widać na fotkach założony był na farbę a całość trzymała na cztero milimetromych zakończeniach trzpienia.
|
_________________ Audi |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 13:51
|
|
|
picek napisał/a: | A oto mój no name co prawda kupiony w salonie Fiata.Wysłany do reklamacji.Po dwóch miesiącach zdjąłem silentblocka ręką.Jak widać na fotkach założony był na farbę a całość trzymała na cztero milimetromych zakończeniach trzpienia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek |
Ale....Jaja ....
Ja ostatnio wymieniłem jeden na BIRTH'a....ciekawe jak długo mi wytrzyma.... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 11:37
|
|
|
właśnie zastanawiam się nad Birthem. Ma to ktoś w swoim aucie? Napiszcie jak się sprawuje. A nie wie ktoś czy podzespoły zawieszenia to faktycznie robione były przez Fiata czy może tak jak w Fordzie robi to Delphi to podobnie jest z Fiatem |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 14:52
|
|
|
Ja zalozylem Birtha jakies 2 tyg temu jak narazie bez problemow ale wyjdzie dopiero za jakis czas.
Za to mam do wymiany koncowki stabilizatora i zastanawiam sie gdzie ja to dostane :/ |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 18:09
|
|
|
MupiK napisał/a: | Za to mam do wymiany koncowki stabilizatora i zastanawiam sie gdzie ja to dostane :/ |
Na giełdzie w Gliwicach, sam swego czasu tam kupowałem. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 19:13
|
|
|
MupiK napisał/a: | Za to mam do wymiany koncowki stabilizatora |
A jak objawiają Ci się zużyte łączniki stablizatora....???masz jakies pukanie....? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 21:02
|
|
|
No to jutro jade na gielde ;-)
Pukanie stukanie szczegolnie jak przejezdzam przez spiacego policjanta to jest stuku puku :-)
Koncowki stabilizatora to raz jeszcze musze te wewnetrzne gumy kupic bo to tez jest powybijane:/ |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-08-2006, 18:57
|
|
|
MupiK napisał/a: |
Za to mam do wymiany koncowki stabilizatora i zastanawiam sie gdzie ja to dostane :/ |
na allegro widziałem po ok 15 zł,ale w sklepie tez sa dostepne bez problemu w tej samej cenie tylko,że nie płacisz za przesyłke |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|