Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie działający CHECK PANEL i wariujące kierunkowskazy
Autor Wiadomość
repairmen 
witamy nowego


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-12-2010, 22:39   Nie działający CHECK PANEL i wariujące kierunkowskazy

Mam problem z moim Tipo mianowicie nie działa mi Check Panel,deska orginalna,żadna przekładka nic nie grzebane.Jest jakiś bepiecznik odpowiadający za to?Druga sprawa to kierunkowskazy.Na początku prawy mrugał jak szalony,lewy był ok a teraz oba mają tak samo.Jeśli mógł by mi ktoś to wyjaśnić jasno jak się z tym uporać będę wdzięczny.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-12-2010, 22:47   

z reguły kiedy kierunki migają bardzo szybko to jest spalona któraś z żarówek - sprawdź to.
Jeżeli działają Ci wszystkie - prawdopodobnie zwarcie. Patrząc na to, że i check Ci nie działa prawdopodobnie winowajcą będzie skrzynka bezpieczników. Zobacz, czy przypadkiem gdzieś woda się na nią nie leje ( np przez przednią szybę - kolega tak miał i mu elektryka szalała )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-12-2010, 20:18   

Prawdopodobnie jest gdzieś zwarcie jakieś... Jak wpominał Luczu, w bezpiecznikach bądź też gdzieś we wtyczkach mogą być zaśniedziałe styki. Sprawdź to. A z bezpieczników od check panelu to znalazłem tylko cos takiego:

- 10 A - Zasilanie zestawu wskaźników, pompy spryskiwaczy przedniej i tylnej szyby, światła cofania, oświetlenie przełączników zespolonych kolumny kierowniczych.

- 10 A - Zasilanie zestawu wskaźników, lewe tylne światło pozycyjne, prawa lampa oświetlenia tablicy rejestracyjnej, prawe przednie światło pozycyjne, lewe tylne światło pozycyjne przyczepy.

- 10 A - Oświetlenie wskaźników, prawe tylne światło pozycyjne, lewa lampa oświetlenia tablicy rejestracyjnej, prawe tylne światło pozycyjne przyczepy.

Wszystkie te bezpieczniki będziesz miał oznaczone symbolem świateł pozycyjnych. Tak więc te bezpieczniki też sprawdz.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
repairmen 
witamy nowego


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-12-2010, 20:56   

całkiem możliwe ,że woda się wdarła do bezpieczników bo jak dziś włączyłem nawiew to słyszałem jakiś bulgot wody.W weekend wezme sie za auto i mam nadzieje ze uda mi się rozwikłać ten problem.Żarówki napewno wszystkie są dobre więc pozostają bezpieczniki,zaśniedziałe styki i ta bulgocąca woda
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-12-2010, 21:22   

repairmen, a masz klime czy tylko zwykły AHS ? Bo zastanawia mnie skąd ta woda w nawiewach ? mógłbyś bardziej sprecyzować skąd dochodził ten bulgot i w jakich okolicznościach ? ;D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
repairmen 
witamy nowego


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-12-2010, 21:51   

Nie mam klimy.Bulgot słychać tak mniej więcej po środku deski rozdzielczej przy włączeniu nawiewu ale odziwo woda nigdzie nie leci.Kilka sekund po załączeniu nawiewu bulgot ustaje.Jest to moje pierwsze auto i chce je zrobić tak na cacy co do najmniejszej śrubki
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-12-2010, 21:52   

repairmen, ten bulgot jest z nagrzewnicy
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
repairmen 
witamy nowego


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-12-2010, 22:01   

spojrze na nagrzewnice i zobacze czy jest tam woda,jeśli tak to jak ją usunąć?
  
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-12-2010, 22:31   

kiedyś miałem podobnie tylko u mnie wo gule digital przestał świecić , w skrzynce masz bezpiecznik podpisany servis i ten bezpiecznik wysadziło i wymieniłem go i działa :)

może u ciebie też padł ten bezpiecznik
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-12-2010, 22:54   

repairmen napisał/a:
woda,jeśli tak to jak ją usunąć?


Rasowy eskimos z Ciebie. ;)
Ostatnio odpowietrzałem układ po zalaniu nowego płynu chłodzącego i też miałem bulgotanie z nagrzewnicy przy otwieraniu zamkniętego zaworu nagrzewnicy. Masz zapowietrzoną nagrzewnicę, stąd to bulgotanie wody.

Jeśli chodzi o Check Panel to nie świeci Ci żadna kontrolka - drzwi, klapy, świateł? Jeśli tak to sprawdź wtyczkę modułu w górnej części skrzynki bezpieczników, czy nie jest wypięta, lub sam moduł. Bezpiecznik Service jest od kontrolek całej deski wskaźników.

Napisałeś, że na początku lewe kierunki działały dobrze a prawe szybciej. Po jakim czasie obie strony działały tak samo? Żarówki ok? Wszystkie podłączenia do oprawek nie wypięte, niezalane, niezaśniedziałe? Może przekaźnik już do wymiany.

Jeszcze jedno pytanie: od kiedy masz Tipo?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
repairmen 
witamy nowego


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-12-2010, 23:17   

Tipo mam od 2 miesięcy 3 drzwiowe 1,4 ,kontrolki od check panel nie palą się żadne,po ok 2 miesiącach kierunki działają jak stroboskop oby dwa tak samo,wczesniej tylko jeden,żarówki są ok,przeczyszcze styki,zobacze bezpieczniki.Zobacze czy nie ma wody wilgoci itp.Zobaczymy co z tego wyjdzie.
  
 
Tomasz@20@KSU 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 108
Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-12-2010, 23:46   

co do tych kierunków to zastanawiam się czy to nie będzie może coś od przerywacza - może on zgłupiał :?:
Sprawdzałeś czy awaryjne też "bawią się w stroboskop" ? Tylko że to raczej nie będzie to, bo wtedy by Ci obie strony wariowały a nie tylko jedna - wkońcu to wszystko idzie przez jeden wspólny przerywacz...
_________________
TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki ;( Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
repairmen 
witamy nowego


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-12-2010, 23:50   

awaryjne światła są właśnie wporządku tylko te kierunki głupieją
  
 
Tomasz@20@KSU 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 108
Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-12-2010, 00:05   

czyli styki przy żarówkach możnaby było wykluczyć - chociaż nie jestem co do tego pewien:-/ Z ciekawości jutro odłączę wtyczkę od np 2 przednich kierunkowskazów i zobaczę wtedy czy awaryjne będą migać szybciej czy normalnie...

Nie wiem czy awaryjne też ale kierunkowskazy zostały tak zaprojektowane, że żeby ostrzec Cię przed tym że któraś żarówka kierunkowskazu jest przepalona(lub nie łączy), to w takiej sytuacji migają około 2 razy szybciej/częściej niż zwykle.

Dlatego jeśli tak jak stwierdziłeś migają jak stroboskop to coś nie tak z instalacją(zwarcie/przebicie na izolacji któregoś przewodu itp), jeśli natomiast migają tak ok. 2 razy szybciej niż normalnie to sprawdź połączenia przy żarówkach i złączkach.

Jaką masz wersję tipacza? DGT czy AGT? Czyli licznik masz analogowy czy cyfrowy?

Pozdrawiam!
_________________
TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki ;( Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
repairmen 
witamy nowego


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-12-2010, 01:27   

Mam wersje tipiacza analogową z obrotomierzem
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-12-2010, 08:58   

repairmen napisał/a:
Na początku prawy mrugał jak szalony

Z tego odczytuję, że nie działał jak stroboskop. Tak?

Tomasz@20@KSU napisał/a:
żeby ostrzec Cię

To wynika z przerywacza a nie projektu - stała RC.

repairmen, wstawiłem zdjęcie schematu. Jak dla mnie to wygląda na uszkodzoną manetkę kierunkowskazów.

_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-12-2010, 12:30   

a jeśli chodzi o kierunki to może być walnięty włącznik awaryjnych. mimo iż pisałeś że awaryjne są ok
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-12-2010, 23:46   

co moze byc nie tak w moim check panelu swieca sie kontrolki od spalonych zarowek stop po wcisnieciu stopu po 3 sekundach gasna a po puszczeniu pedalu po 3 sek znowu swieca czasami cos mu sie odwidzi i potrafie przejechac z 3 km od odpalenia ze kontrolka sie nie swieci :sciana:
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2010, 07:42   

u mnie kontrolka świeci po wciśnięciu hamulca mimo iż światła są ok, czyściłem już styki i inne cuda wianki ale nie pomogło możesz jeszcze sprawdzić ten włącznik załączający światła nad pedałem hamulca
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-12-2010, 08:32   

MARIOVIRUS, pewnie padł włącznik świateł stopu nad pedałem hamulca.Podobno da się go rozebrać i wyczyścić styki ale osobiście tego nie robiłem.


Panowie może jakieś znaki interpunkcyjne zaczęli byś Cie używać.No i zdanie rozpoczyna się z dużej litery kolego Gramatyk :idea:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2010, 23:31   

Masz rację ZielonyTBG mój błąd. :sciana: Jakoś tak z pośpiechu wyszło.
Ja czyściłem styki w swoim włączniku i niestety nic to nie pomogło. Ale warto spróbować, no i możesz przeczyścić styki na kostkach w tylnych lampach :)
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-12-2010, 21:21   

Ze swojego doświadczenia wiem, że choinki na check panelu można naprawić poprzez poczyszczenie styków i poprawienie masy. Ja u siebie miałem, że jak wrzucałem wsteczny to zaświecały mi sie uszkodzone stopu, wsteczne, i przeciwmgielne tylne. Dosłownie robiło na panelu robiło się czerwono. Ale wziąłem się za to i jest lux. Check działa jak powinien, gdy się spali jakaś żarówka informuje mnie o tym a nie oszukuje.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Gość

Wysłany: 13-12-2010, 20:43   

Podłącze się do tematu bo ostatnio właśnie zauważyłem że przy wrzucaniu wstecznego zapala mi się na check panelu WSZYSTKO, na ułamek sekundy ale zawsze. Co dokładnie czyściłeś Keray69, bo masy w komorze silnika te na nadkolach miałem czyszczone i klemę też. Co powinienem jeszcze wyczyścić?
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-12-2010, 22:14   

ZielonyTBG, a to czyszczenie wlacznika stopu moze pomc jak sam stop w sobie dziala poprawnie
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-12-2010, 19:47   

MARIOVIRUS, dokładnie taką sytuację ktoś tutaj na forum miał.Stop śmiga a check świeci.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load