|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dziwny dźwięk w lewym przednim kole |
Autor |
Wiadomość |
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-04-2005, 12:34 dziwny dźwięk w lewym przednim kole
|
|
|
Witam
Ostatnio zauważyłem, a raczej usłysząłem dziwny dzwięk w lewym przednik kole ... przy bardzo wolnym cofaniu ... dosłownie takim na samym sprzegle ... cos jakby trzyma lewe kolo, bo wyraznie hamuje samochod i dzwiek jest taki jakby sie probowalo ruszyc na zacisnietym hamulcu ... jak troche szybciej pojade do tylu to dzwiku nie ma , do przodu bez wzgledu na predkosc nie wystepuje wogole ... coz to moze byc ?? Klocki mam niebawem do wymiany ale dziwne ze to "buczy" tylko przy cofaniu i zaznaczam bardzo wolnym... |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-04-2005, 13:35
|
|
|
Mój dziadek miał dziwny dzwięk w plecach
Tak poważnie to pewnie klocek, pewnie jest już tak starty, że sie rusza i jadąc odwrotnie do kierunku sie przekasza i hamuje. Możliwe, że hamuje też normalnie, ale tego nie słyszysz.
Podnieś koło i zobacz czy chwyta czy nie. Jesli ciężko nim obracać, to klocek.
Drugi powód to łoczek- jak są mocno wytarte klocki to tłok wychodząc mocno się zaczyna blokować.
No ale bez zaglądnięcia do koła nic nie wiesz na 100%
Powodzenia |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-04-2005, 13:45
|
|
|
Dzięki
P.S. Współczuję dziadkowi |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2005, 23:11
|
|
|
przez tłoczki takie cuda mogą się dziać na wyjechanych klockach, wiem coś o tym :-)
ewentualnie jak długo jeździłeś na skończonych klockach a teraz dasz nowe i tłoczki po długiej pracy na granicy wysunięcia teraz będą pracować ciągle wsunięte , w pewnym tylko zakresie ruchu to z przewodami gumowymi mogą być cuda. to tak na przyszłość, ale życzę by się nie przydało :-)
choć widziałem nie raz - po długiej pracy tłoczków przy ciągłym mniejszym/większym prawie max wysunięciu jak na nowych klockach są wsunięte i tylko niewiele się ruszają - przewody gumowe lubiąwtedy padać...
o! hardcorowy sposób sprawdzenia hamowalności klocka :
jedź na autostradę czy 'fajną' drogę, najlepiej bez ruchu/z minimalnym i przejedź jak możesz najszybiej i najdłużej na wstecznym :-) tak zrobić ileś km ciągle na wstecznym z dużą prędkością a potem zobacz czy tarcze gorące :-) i już wiadomo , że jeżdżąc na wstecznym klocek hamuje bo się przekrzywia :-)
albo auto na podnośnik, rowerek podczepić do koła i pedałujemy :-)
efekt podobny a ponadto zdrowo i schudnąć można :-)
dobra, starczy wygłupiania |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-04-2005, 05:43
|
|
|
mam to samo choć klocki jeszcze mają trochę do końca!!! u mnie sprężynka trzymająca klocek chyba źle jest założona i muszę to zmienić, ale na razie nie mam czasu... |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 15-04-2005, 13:30
|
|
|
ja mam sprężynke połamaną trzymającą klocek w lewym kole i strasznie on chałasuje jak sie jedzie po dziurach, czeka mnie wymiana klocków. |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-04-2005, 13:55
|
|
|
a ja dzisiaj bylem na przegladzie i mi nie podbili tzn. podbili tymczasowo do konca przyszlego tygodnia i tez upatrzyl sobie koles koncowke lewego drazka kierowniczego... ruszal sie ... i msuze to wymienic wtedy podbije bleee.... i wlasnie tez mi sie cos tuklo w kole lewym stawialem bardziej na wahacz czy amora... ale dzisiaj dochodze do wniosku ze to chyab tylko to glosno chodzi :/ nie wiem bleee 50zl msuze dac :/ 30zl koncowka 20zlzalozenie |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 21:38
|
|
|
panowie!! jeszcze raz: jak powinna być prawidłowo założona sprężynka trzymająca klocek bo po dzisiejszych rozmowach ze znajomymi mam już całkowity mętlik??? jeżeli możecie spróbujcie to jakoś zilustrować!!! |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 21:48
|
|
|
Kolego rhoody.
Przejdź do tematu http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1125 tj. problem z hamulcami i przeczytaj mój post oraz popatrz na rysunek klocka. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 21:51
|
|
|
dzięki!!! |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|