Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwny dźwięk w lewym przednim kole
Autor Wiadomość
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-04-2005, 12:34   dziwny dźwięk w lewym przednim kole

Witam

Ostatnio zauważyłem, a raczej usłysząłem dziwny dzwięk w lewym przednik kole ... przy bardzo wolnym cofaniu ... dosłownie takim na samym sprzegle ... cos jakby trzyma lewe kolo, bo wyraznie hamuje samochod i dzwiek jest taki jakby sie probowalo ruszyc na zacisnietym hamulcu ... jak troche szybciej pojade do tylu to dzwiku nie ma , do przodu bez wzgledu na predkosc nie wystepuje wogole ... coz to moze byc ?? Klocki mam niebawem do wymiany ale dziwne ze to "buczy" tylko przy cofaniu i zaznaczam bardzo wolnym...
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 13-04-2005, 13:35   

Mój dziadek miał dziwny dzwięk w plecach :lol:
Tak poważnie to pewnie klocek, pewnie jest już tak starty, że sie rusza i jadąc odwrotnie do kierunku sie przekasza i hamuje. Możliwe, że hamuje też normalnie, ale tego nie słyszysz.
Podnieś koło i zobacz czy chwyta czy nie. Jesli ciężko nim obracać, to klocek.
Drugi powód to łoczek- jak są mocno wytarte klocki to tłok wychodząc mocno się zaczyna blokować.
No ale bez zaglądnięcia do koła nic nie wiesz na 100%
Powodzenia
     assistance   Moneta
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-04-2005, 13:45   

Dzięki

P.S. Współczuję dziadkowi
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2005, 23:11   

przez tłoczki takie cuda mogą się dziać na wyjechanych klockach, wiem coś o tym :-)
ewentualnie jak długo jeździłeś na skończonych klockach a teraz dasz nowe i tłoczki po długiej pracy na granicy wysunięcia teraz będą pracować ciągle wsunięte , w pewnym tylko zakresie ruchu to z przewodami gumowymi mogą być cuda. to tak na przyszłość, ale życzę by się nie przydało :-)
choć widziałem nie raz - po długiej pracy tłoczków przy ciągłym mniejszym/większym prawie max wysunięciu jak na nowych klockach są wsunięte i tylko niewiele się ruszają - przewody gumowe lubiąwtedy padać...

o! hardcorowy sposób sprawdzenia hamowalności klocka :) :
jedź na autostradę czy 'fajną' drogę, najlepiej bez ruchu/z minimalnym i przejedź jak możesz najszybiej i najdłużej na wstecznym :-) tak zrobić ileś km ciągle na wstecznym z dużą prędkością a potem zobacz czy tarcze gorące :-) i już wiadomo , że jeżdżąc na wstecznym klocek hamuje bo się przekrzywia :-)

albo auto na podnośnik, rowerek podczepić do koła i pedałujemy :-)
efekt podobny a ponadto zdrowo i schudnąć można :-)

dobra, starczy wygłupiania :D
     assistance   Moneta
 
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-04-2005, 05:43   

mam to samo choć klocki jeszcze mają trochę do końca!!! u mnie sprężynka trzymająca klocek chyba źle jest założona i muszę to zmienić, ale na razie nie mam czasu...
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 15-04-2005, 13:30   

ja mam sprężynke połamaną trzymającą klocek w lewym kole i strasznie on chałasuje jak sie jedzie po dziurach, czeka mnie wymiana klocków.
  
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-04-2005, 13:55   

a ja dzisiaj bylem na przegladzie i mi nie podbili tzn. podbili tymczasowo do konca przyszlego tygodnia i tez upatrzyl sobie koles koncowke lewego drazka kierowniczego... ruszal sie ... i msuze to wymienic wtedy podbije bleee.... i wlasnie tez mi sie cos tuklo w kole lewym stawialem bardziej na wahacz czy amora... ale dzisiaj dochodze do wniosku ze to chyab tylko to glosno chodzi :/ nie wiem bleee 50zl msuze dac :/ 30zl koncowka 20zlzalozenie :(
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-04-2005, 21:38   

panowie!! jeszcze raz: jak powinna być prawidłowo założona sprężynka trzymająca klocek bo po dzisiejszych rozmowach ze znajomymi mam już całkowity mętlik??? jeżeli możecie spróbujcie to jakoś zilustrować!!!
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-04-2005, 21:48   

Kolego rhoody.

Przejdź do tematu http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1125 tj. problem z hamulcami i przeczytaj mój post oraz popatrz na rysunek klocka.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-04-2005, 21:51   

dzięki!!!
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load